پیام فارس

آخرين مطالب

هواشناسی ایران 1403/02/11؛ پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور اجتماعي

هواشناسی ایران 1403/02/11؛ پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  بزرگنمايي:

پیام فارس - آفتاب‌‌نیوز :
پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سه شنبه در مناطقی از استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت روی می‌دهد.
این وضعیت چهارشنبه علاوه بر مناطق فوق در مناطقی از استان‌های بوشهر کرمان هرمزگان و همچنین خلیج فارس و تنگه هرمز پیش بینی می‌شود.
پنجشنبه به جز استان‌های ساحلی دریای خزر، زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبار پراکنده در آن‌ها دور از انتظار نیست در سایر مناطق کشور بارش‌های قابل ملاحظه‌ای پیش‌بینی شده است.
روز جمعه نیز در جنوب و جنوب شرق کشور بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه پیش بینی می‌شود. شنبه هفته آینده در نقاطی از نوار شمالی کشور شمال شرق، شرق شمال غرب غرب و جنوب غرب شاهد بارش پراکنده خواهیم بود. خلیج‌فارس و تنگه هرمز سه شنبه و پنجشنبه مواج و چهارشنبه طوفانی است. دریای عمان نیز چهارشنبه و پنجشنبه مواج است.
به گزارش تسنیم، طی چهار روز آینده به تناوب در مناطقی از سیستان و بلوچستان و شرق کرمان و جمعه در خراسان جنوبی و یزد در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک روی خواهد داد.
توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی
زمان شروع: سه‌شنبه 1403/02/11
زمان پایان: پنجشنبه 1403/02/13
نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گردوخاک و رخداد تگرگ
منطقه اثر:
سه‌شنبه 1403/02/11: نیمه جنوبی استان‌های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی، شمال غرب کردستان.
چهارشنبه 1403/02/12: کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی استان‌های فارس، کردستان و لرستان.
پنجشنبه 1403/02/13: یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان.
اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی توصیه: احتیاط در سفر‌های بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپو‌های گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش.
توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی
زمان پایان: پنجشنبه 1403/02/13
نوع مخاطره: رگبار باران، رعدو برق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گردوخاک و احتمال تگرگ
منطقه اثر:
سه‌شنبه 1403/02/11: نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال غرب فارس و ارتفاعات استان‌های البرز و تهران.
چهارشنبه 1403/02/12: کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب هرمزگان، کرمان، فارس، همدان، مرکزی، نیمه غربی اصفهان، نیمه جنوبی آذربایجان غربی و نیمه غربی یزد.
پنجشنبه 1403/02/13: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مرکزی، همدان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و نیمه جنوبی خراسان رضوی.
اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی.
توصیه: احتیاط در سفر‌های بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، محافظت از دپو‌های گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش.
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی نیز از بارش باران و در برخی نقاط وقوع رعد و برق خبر داد.
صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا افزود: امروز (11 اردیبهشت) در مناطقی از استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.
وی اضافه کرد: این وضعیت چهارشنبه (12 اردیبهشت) علاوه بر مناطق فوق در مناطقی از استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان همچنین خلیج فارس و تنگه هرمز پیش بینی می‌شود.
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در ادامه گفت: پنجشنبه (13 اردیبهشت) به غیر از استان‌های ساحلی دریای خزر، زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبار پراکنده در آن‌ها دور از انتظار نیست، در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه رخ خواهد داد.
وی افزود: جمعه (14 اردیبهشت) نیز در جنوب و جنوب شرق کشور بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان اضافه کرد: شنبه (15 اردیبهشت) در نقاطی از نوار شمالی کشور، شمال شرق، شرق، شمال غرب، غرب و جنوب غرب شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در ادامه گفت: خلیج فارس و تنگه هرمز سه شنبه و پنجشنبه مواج و چهارشنبه توفانی خواهد بود. دریای عمان نیز چهارشنبه و پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: طی چهار روز آینده به تناوب در مناطقی از سیستان و بلوچستان و شرق کرمان و جمعه در خراسان جنوبی و یزد در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (12 اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای 19 و حداکثر دمای 27 درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (13 اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری، وزش باد، گاهی وزش باد شدید، از بعد از ظهر افزایش ابر و با احتمال رگبار. رعد و برق با حداقل دمای 17 و حداکثر دمای 25 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه 5 و 6 درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه 37 و 32 دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/810564/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کودکان بی تحرک با آسیب قلبی مواجه‌اند

کارشناس اقتصادی: تورم شکاف طبقاتی را افزایش و سرمایه اجتماعی را کاهش داد

انتظارات تورمی آرام گرفت؟

در صورت نیاز، راه حل جایگزین برای حضور در جلسه امتحان نهایی وجود دارد

ماجرای پیشروی برق‌آسای روسیه در جبهه شمال اوکراین

زینک موجب کوتاه شدن دوره سرماخوردگی می شود

افزایش 40 درصدی دوباره حقوق بازنشستگان از این ماه

فرمول افزایش حقوق بازنشستگان؛ افزایش 869 هزار تومانی برای هر فرزند

3 راهدار استان فارس حین خدمت جان خود را از دست دادند

اگر شهر آباد می‌خواهیم، باید مردم نظارت کنند / همگان پای کار سند شیراز بایستند

ایران اسلامی پایگاه جهان اسلام و اهل بیت (ع) است

رونمایی از 24 اثر تاریخی در هفته میراث فرهنگی در فارس

رونمایی از سند راهبردی شیراز اقدام به جایی بود

بهمن G9 بخریم یا KMC T9؟/ پیکاپ‌ های غول چینی در بازار ایران

علت فوت دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز چه بود؟

اجرای بیش از 100 برنامه ویژه هفته بزرگداشت میراث فرهنگی در فارس

رونمایی از سند راهبردی شیراز اقدام به ارزشمندی بود

دیدار معاون رییس جمهور با خانواده شهید مدافع حرم «نریمانی» در کرج

سیاست‌های مالیاتی چگونه طبقه متوسط را هدف گرفته است؟

این مواد غذایی را فریز نکنید، سم تولید می‌شود!

آغاز تجارت برق بین ایران و ترکیه

ریشه‌های پنهان شکست دولت در سیاست «مالیات بر خانه های خالی»

قیمت شکر چند است؟

همگام با کاهش نرخ ارز، سکه و طلا دوباره ارزان شد

فتح خرمشهر گفتمان مقاومت را تولید کرد

خطر کاهش جمعیت جدی است

نمایندگان بر اساس تخصص و نیاز جامعه عضو کمیسیون‌ها شوند

ساماندهی و نورپردازی نقش بهرام گور

خبرگزاری فارس: مدیر تیم ملی والیبال ناپدید شد !

ضرورت تبیین معارف اهل بیت(ع)/ جوامع غربی راه را اشتباه می‌روند

دهه کرامت؛ فرصت تدبر در سیره انسان‌ساز اهل بیت(ع)

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به طور کامل اجرا شود

امام جمعه قم: حج باید نماد ‌‌برجسته‌ برائت از استکبار ‌باشد

رحیم‌پور ازغدی: اشک‌ها و ذکر اهل بیت (ع) نگذاشت تاریخ تحریف شود

آغاز ساخت ساختمان جدید دادگستری لامرد

چگونه لابی‌های باکو، آمریکا را علیه ایران می‌شورانند؟

راهکار طلایی برای درمان خشکی پوست

پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در هفته آینده

افزایش قیمت بیت کوین تا 66 هزار دلار

قیمت جهانی طلا بازهم بالا رفت

خروج سامانه بارشی امشب از فارس / هفته پیش‌رو گرمای تابستان می‌آید

حرم امام رضا(ع) محل تلألو نور از زمین تا عرش اعلی است

دانشگاه‌ها از سهمیه نخبگان برای پذیرش آنان استفاده کنند

اردکان با 26 میلی متر، رکوردار بارش‌ها

ایران پایگاه اهل بیت است و باید این جایگاه را حفظ کرد

تأکید بر فرهنگ‌سازی و لزوم تفکیک زباله از مبدأ

خبر‌های ورزشی فارس، 28 اردیبهشت

تاکید امام جمعه شیراز بر اجرایی شدن سند راهبردی

2 تبعه تایلندی اسیر در غزه در اکتبر 2023 جان باختند

مدیران بانک‌ها در زمینه جهش تولید می‌خواهند چکار کنند؟