پیام فارس

آخرين مطالب

مدیرعامل آتش نشانی شیرازخبرداد:

عملیات آتش نشانی شیراز 4٠درصدکاهش یافت/جوشکاری علت حریق هتل آسمان فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز-مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: عملیات آتش نشانی طی نیمه دوم سال ٩٧ با آموزش به شهروندان شیراز 4٠ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمدهادی قانع شنبه در نشست خبری با اشاره به آموزش موارد ایمنی به شهروندان بیان کرد: این مهم به علت 5٠٠ هزار نفر ساعت آموزش ایمنی به شهروندان بود.
وی در خصوص دومین جشنواره شهر ایمن نیز عنوان کرد: دومین جشنواره نیز ٢١ آبان ماه شاهد اختتامیه آن خواهیم بود البته در این جشنواره تلاش شده تا آموزش های ایمنی به شهروندان و آپارتمان نشینان داده می شود.
او تاکید کرد: استفاده از جعبه های آتش ، روش های خاموش کردن آتش ، بازدید از جعبه های آتش و جذب افراد به عنوان آتش نشان افتخاری از جمله برنامه های است که در این طرح مورد توجه است.
قانع اضافه کرد: ٣٠٠٠٧5١٢5 آدرس سامانه ای است که شهروندان با ارسال نام و نام خانوادگی به این سامانه نسبت به آموزش موارد ایمنی به آنان توسط آتش نشانانی که با معرفی نامه رسمی و لباس سازمانی به درب منازل مراجعه کرده اند اقدام خواهد شد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی تاکید کرد: طرح شناسنامه دار کردن ساختمان براساس کد نوسازی در دستور کار قرار گرفته و بیش از ١٠٠ واحد مسکونی شناسنامه ایمنی آنان صادر شده است .
جوشکاری عامل آتش سوزی هتل آسمان
مدیرعامل آتش نشانی شهرداری شیراز در خصوص آتش سوزی هتل آسمان نیز گفت: علت اتش سوزی مواد مذاب برشکاری در طبقات بالاتر و ریختن آنان به روی مواد قابل اشتعال عنوان شده و حدود ٣٠ دقیقه زمان برد تا افراد از آتش سوزی مطلع شوند و به آتش نشانی خبر دهند.
محمدهادی قانع اضافه کرد: کمیته های تخصصی در حال بررسی شرایط عمومی هتل آسمان است و ١٢ نفر از فرماندهان آتش نشانی گزارش‌های آتش سوزی هتل را بررسی کرده اند.
وی در خصوص روند خدمت رسانی در این آتش سوزی نیز بیان کرد: آتش نشانان شیراز در اتش سوزی هتل آسمان کمتر از دو دقیقه به محل اعزام شدند و در ابتدا بیش از 30 نفر از افرادی که در حریق گرفتار شده بودند نجات یافتند
قانع اضافه کرد: خنکسازی در ابتدای آتش سوزی صورت گرفت و باعث شد با خروج محصولات قابل اشتعال از افزایش حرارت و انفجار مجدد در هتل آسمان جلوگیری به عمل آید.
او تاکید کرد: با توجه به حفره های ایجاد شده و خنک سازی در ابتدای آتش سوزی شاهد بودیم که تنها درطبقه دوم‌زیر زمین آتش وجود داشت و در سایر طبقات حرارت کمتری نسبت به منبع آتش وجود داشت.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز در خصوص آتش سوزی بازار انقلاب نیز بیان کرد: یکی از مغازه های بازار انقلاب دچار حریق شده بود و این آتش سوزی می توانست با توجه به وصل بودن مغازه ها به هم فاجعه ای در این بازار ایجاد کند.
قانع با اشاره به علت آتش سوزی سینما بهمن و هتل آسمان تصریح کرد: علت وقوع آتش سوزی سینما بهمن و هتل آسمان پس از آتش سوزی بیان شد و دادگستری فارس در حال بررسی عمدی یا غیر عمد بودن آتش سوزی است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی در خصوص مشکلات بازار انقلاب نیز اظهار کرد: وجود انبار مواد سوختی در کنار هم ، عدم استفاده از وسائل اطفال حریق از جمله مشکلات این بازار است اما در جهت ایمن سازی بازار وکیل در حال ایجاد کانال های مخصوص آتش نشانی هستیم و امید است این طرح در سایر بازارهای استان نیز گسترش یابد.
وی در خصوص آزمون استخدامی این دستگاه نیز گفت: نیاز استان فارس بیش از ٢٨٠ نیروی انسانی است که در آزمون استخدامی این دستگاه تعداد چند برابر ظرفیت مورد نیاز اعلام شده البته این افراد به مرور دعوت شده و مورد گزینش و آزمون عملی قرار خواهند گرفت تا امکان جذب آنان فراهم شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/101721/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پایان یکه تازی اردوغان؟

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 31 فروردین / تردد روان در محورهای شمالی

ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

هواشناسی 31 فروردین 1403/ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه به ایران

شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد

ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز 31 فروردین 1403

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

رفع مشکل فرستنده های رادیو و تلویزیون در شهرستان مهر

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

(ویدئو) جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد