پیام فارس

آخرين مطالب

وعده ساماندهی منازل مبله شیراز،حداکثر تا پایان سال 98 اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس- سرهنگ فیض الله حیاتی بیان کرد: منازل مبله در ابتدا با توجه به نیاز کشور به مراکز اقامتی در استان‌های خراسان و شمال کشور که با کمبود مراکز اقامتی مواجه بودند ایجاد شد و برخی افراد منازل شخصی خود را در ایام خاص در اختیار مسافران قرار دادند اما این موضوع به مرور زمان به سایر استان ها تسری پیدا کرد و در سال 79 شروع فعالیت منازل مبله در استان فارس بود.

هیچ خانه‌ای در فارس مجوز ندارد

وی مشکلات ناشی از فعالیت منازل مبله را در ابعادی مانند بهداشتی،امنیتی ،اخلاقی ،فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: بروز موارد و مشکلاتی که در سال های اخیر در منازل مبله رخ داد موجب شده که این طرح که رفته رفته به سمت ساماندهی پیش می رفت و شاید می توانست باری از کمبود مراکز اقامتی در فصول اوج سفر بر دارد به سمت حذف شدن پیش رود بگونه ای که در حال حاضر هر مکانی که بعنوان منزل مبله در شیراز و استان فارس مورد استفاده قرار می‌گیرد محلی غیرقانونی و فاقد مجوز است.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فارس اظهار داشت: در دوره‌ای اینگونه منازل با هدف ساماندهی تحت عنوان خانه مسافر به رسمیت شناخته شد و اداره‌کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی این کار در استان‌ها تعیین و این خانه ها زیرمجموعه جامعه هتلداران تعریف شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر 128 خانه مسافر در استان فارس متقاضی دریافت پروانه فعالیت هستند،افزود: تشکیل پرونده اولیه و ساماندهی خانه مسافرها در جامعه هتلداران انجام می شود و تائید صلاحیت نیز بر عهده نیروی انتظامی است.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فارس: فعالیت 1300 خانه مبله
شناسایی شده در شیراز

حیاتی عنوان کرد: در حال حاضر در سطح شهر شیراز هزار و 300 منزل مبله شناسایی شده که بصورت غیرقانونی فعالیت می کنند و فعالیت این خانه ها مورد تائید نیروی انتظامی نیست.

وی اظهار داشت: 128 خانه مسافر در سایت اداره نظارت بر اماکن عمومی فارس ثبت نام شده و صاحبان آن ها تائیدیه‌های اولیه را اخذ کرده اند اما صدور مجوز نهایی که باید از جانب اداره کل میراث فرهنگی صادر شود هنوز معطل مانده است.

وی اضافه کرد: مجوزهایی که در گذشته برای فعالیت خانه‌های مبله صادر می شد بصورت یکماهه و دوماهه بوده اما اخیرا پیشنهاد داده شده که برای کاستن از سیر بوروکراسی اداری مدت این مجوزها به 6 ماه افزایش یابد.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان فارس اضافه کرد: بحث اصلی درخصوص فعالیت خانه های مبله درخصوص مسائل اخلاقی است و اینکه این خانه ها بصورت غیرقانونی و ساعتی در اختیار افراد قرار می گیرد و همین مسئله زمینه ترویج فساد و فحشا را در جامعه فراهم کرده است.

او عنوان کرد: نیروی انتظامی سایتی را با هدف نظارت بر فعالیت خانه های مسافر طراحی کرده که تاکنون 3 خانه مسافر در این سامانه عضو شده اند و مسافرینی که وارد این خانه ها می شوند اسامی آنها در این سامانه ثبت می شود و برنامه ریزی شده که بعد از صدور مجوز نهایی توسط میراث فرهنگی تمام خانه های مسافر فارس به این سامانه متصل شوند و مانند هتل ها و میهمان پذیران اسامی تمام مسافرین را قبل از پذیرش در این سامانه ثبت کنند و اگر بصورت روزانه این کار صورت نگیرد اجازه فعالیت این واحدها لغو می شود.

وی اعلام کرد: شهروندان می توانند برای جمع آوری افرادی که منازل مبله را بصورت غیرقانونی اجاره می دهند با تلفن 110 تماس حاصل کنند که سریعا شهرداری با هماهنگی نیروی انتظامی این کار را انجام خواهد داد.

شهر صدرا مرکز  مبله‌ها

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان فارس در پاسخ به این سوال که پراکندگی هزار و 300 خانه مبله ای که در شیراز شناسایی شده و بصورت غیرقانونی فعالیت می کنند چگونه است،گفت: بیشترین تعداد خانه‌های مبله که بصورت غیرقانونی در شهرستان شیراز فعالیت می کنند در شهر جدید صدرا قرار دارد.

وی ادامه داد: در شهر صدرا مکان تاریخی و فرهنگی که مورد بازدید گردشگران و مسافران باشد وجود ندارد و اغلب افراد با اهداف دیگری از خانه های مبله استفاده می کنند.

وی اظهار داشت: حدود 25 درصد منازل مبله‌ای که در شهرستان شیراز بصورت غیرقانونی فعالیت می کنند در شهر جدید صدرا قرار دارد و مابقی در شیراز و شهرک های اطراف این شهر واقع شده است.

حیاتی تاکید کرد: تا پایان سال 98 و در پی راه اندازی سامانه‌ای که با هدف ساماندهی خانه‌های مسافر ایجاد خواهد شد تمامی افرادی که بعنوان کلید به دست در سطح شیراز فعالیت  می کنند و خانه های مبله اجاره می دهند از سطح شهر جمع آوری می شوند.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان فارس گفت: خانه های مسافر موظف هستند مانند مهمان‌پذیر و هتل مدارک هویتی مسافرین را کنترل کنند و اگر این کار انجام نشود خلاف قانون است.

وی مشکل اصلی خانه های مبله را در سطح استان فارس تنها در شهر شیراز دانست و گفت: شهروندان و مسافرین باید از ورود به منازل مبله خودداری و پرهیز کنند چون هیچگونه تائیدیه ای در حال حاضر از سوی نیروی انتظامی و سایر دستگاه های متولی برای این مکان‌ها صادر نشده است و اگر هر اتفاقی برای شخصی رخ دهد مسبب آن خود افراد هستند و راه پیگیری قانونی برای نیروی انتظامی نیز وجود ندارد.

حیاتی افزود: نیروی انتظامی در نوروز 99 در همه ورودی های شیراز مستقر می شود و از فعالیت منازل مبله غیرقانونی ممانعت خواهد کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/102032/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بامداد بی‌رمق

بازگشت «مهار» به سیاست خارجی آمریکا؟

درگذشت یار محمودها و پایداری

زمان واقعی صدور پروانه ساخت چقدر است؟

فرحی گرام : آچار فرانسه اینستاگرام

برقراری ثبات نسبی در بازار ارز

ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد

شیراز میزبان نشست کنسرسیوم اشتغال و مهارت آموزی دانشجویان کشور

830 طرح مسئولیت اجتماعی استان فارس در رصد شرکت ملی نفت/ 4 همت اعتبار اختصاص یافت

افتتاح باغ ایرانی فرصت جدید گردشگری در شیراز است

قدرتمندی و عزتمندی سپاه ریشه در پیروی مطلق از ولایت فقیه است

همایش علمی سرطان شناسی در گراش

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک فوتبال

بررسی بودجه 1403 پارک‌های علم و فناوری/ بودجه قطب نوآوری کشور 29 درصد کاهش یافت!

احداث یک باغ ایرانی جدید در شیراز تا پایان سال جاری

محیط زیست، آب و خاک؛ مسائل مهم استان فارس هستند

سنتورنوازی هنرمند شیرازی به‌مناسبت یاد روز سعدی

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مسخره‌بازی

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

پدر شهیدان محمدیان آسمانی شد

تداوم گردوخاک و رگبار باران طی 5 روز آینده / افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در جنوب

پویش «با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد

شیراز میزبان نخستین کنفرانس ملی مهارت ایران

«با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد/جزییات برنامه‌ها برای 90 کاندیدا

ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس برگزار می‌شود

عزم جدی شهرداری شیراز در تحقق بودجه سال 1403

ارتش آماده پاسخگویی به هرگونه تهدید دشمنان است

روایت بلاگر کویتی از سفر به شیراز

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

نجوم و بنای استون‌هنج

پایش صلاحیت حرفه‌ای در شرکت توزیع برق فارس

جنایت دختر 11ساله در مزون خانگی

میراث جهانی روستای میمند پاکسازی شد

کشف 15 فقره سرقت احشام در فارس

تاکید نماینده مردم اردکان بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت

حفاران غیرمجاز در شهرستان زرقان دستگیر شدند

صاعقه زدگی خانم 45 ساله در سپیدان

درگذشت پدر شهیدان والامقام، محمدیان