پیام فارس

آخرين مطالب

شهردار شیراز:

آمادگی برای احداث تراموا در شیراز وجود دارد اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شهردار شیراز با اشاره به ضرورت اجرای مدهای مختلف حمل و نقل عمومی در این کلانشهر، گفت: این مجموعه آمادگی لازم را برای اجرایی کردن پروژه احداث تراموا در نیمه دوم امسال دارد.

به گزارش ایسنا، حیدر اسکندرپور سه‌شنبه دوم مهر در دیدار با هیئت آلمانی متشکل از مدیرعامل و مدیر برنامه‌ریزی شرکت مشاور حمل و نقل درسدن - برلین و رئیس دپارتمان محیط زیست درسدن گفت: برای کاهش ترافیک ناشی از عملیات اجرایی و افزایش رضایتمندی شهروندان، احداث تراموای شیراز در فازها و قطعات مختلف برنامه‌ریزی و اجرا شود.
وی با تاکید بر اینکه در این راستا تراموای شیراز طی نخستین فاز در مسیر کوتاه و اثرگذار در محدوده مرکزی شیراز اجرا شود و در انتها با تکمیل قطعات مختلف، پروژه تراموا به بهره‌برداری کامل برسد، اضافه کرد: بهره‌برداری از فازهای مختلف تراموا و استفاده شهروندان از این وسیله حمل و نقل منجر به همراهی بیشتر مردم برای تکمیل پروژه تراموا می‌شود.
شهردار شیراز با بیان اینکه اجرای پروژه تراموا در این کلانشهر نتیجه تلاش شهرداری و استفاده از دانش و تجربه آلمانی است، افزود: در پروژه تراموای شیراز، هیئت آلمانی نقش مشاور ارشد را دارد که مطالعات به تایید نهایی آنها می‌رسد و بر نحوه اجرای پروژه نیز نظارت می‌کنند.
اسکندرپور با استقبال از همکاری مشترک با هیئت آلمانی، عنوان کرد: شیراز در بین کلانشهرهای ایران، نخستین شهری به شمار می‌رود که در مسیر احداث تراموا قدم گذاشته و امید است سایر کلانشهرهای کشور نیز با مشاهده نتیجه این همکاری مشترک به ایجاد تراموا ترغیب شوند.
مجتبی زوربخش، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز در ادامه این دیدار بیان کرد: با توجه به تعاملات انجام شده در زمینه انتقال دانش فنی از سوی هیئت آلمانی به شهرداری شیراز، هم‌اکنون این آمادگی وجود دارد که در شش ماهه دوم امسال عملیات اجرایی تراموا در شیراز آغاز شود.
توماس فلوگه، مدیرعامل شرکت مشاور حمل و نقل درسدن – برلین (VCDB)نیز گفت: ایجاد تراموا در شیراز کار و تصمیم شجاعانه‌ای چون تراموا به این شهر چهره جدیدی می‌دهد.
او با بیان اینکه شرکت مشاور حمل و نقل درسدن – برلین معتقد به اجرای پروژه تراموا در قطعات مختلف است، اضافه کرد: پیشرفت خوبی در زمینه اجرای تراموا در شیراز انجام شده است.
فلوگه ضمن تاکید بر اینکه طراحی و مطالعات و خریداری سیستم‌ها و تجهیزات باید به صورت موازی انجام شود، گفت: کمال گرایی آلمانی و سرعت ایرانی باید در کارها ادغام شود تا پروژه با سرعت بیشتری وارد مرحله اجرا شود.
مدیرعامل شرکت مشاور حمل و نقل درسدن – برلین (VCDB) با توجه به تجربیات گسترده این شرکت در خصوص اجرای تراموا، خاطرنشان کرد: آغاز عملیات اجرای تراموا به علت تاثیری که بر میزان ترافیک می‌گذارد، نیازمند آمادگی و اطلاع رسانی به شهروندان در راستای استفاده کمتر از خودروهای شخصی است.
ماتیاس نوربرت زوبیش، مدیر برنامه‌ریزی شرکت مشاور حمل و نقل درسدن – برلین نیز در این نشست گفت: تراموا یک سیستم حمل و نقل کلان است که باید برای اجرای آن به جزییات بسیاری توجه شود.
وی با اشاره به وجود باغ‌ها در شیراز عنوان کرد: تراموا می‌تواند خصوصیت سبز بودن شیراز را تقویت کند.
مدیر برنامه‌ریزی شرکت مشاور حمل و نقل درسدن–برلین خطاب به شهردار و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، گفت: برای احداث تراموا در شیراز با توجه به تعاملات انجام شده و مشخص بودن نقش طرفین، در مسیر درستی قرار داریم.
کریستین هرمان کورندورفر، رئیس دپارتمان محیط زیست درسدن آلمان نیز در این نشست تاکید کرد: اجرای قطعه اول تراموا در شیراز، فرصتی مناسب برای تعامل و همکاری بین بخش‌های مختلف مدیریت شهری و ادارات سطح این شهر است که کیفیت جدیدی از همکاری را نه تنها بین درسدن و شیراز بلکه بین ادارات مختلف شیراز تعریف می‌کند.
او تصمیم شهردار شیراز مبنی بر اجرای تراموا را تصمیم بسیار شجاعانه‌ای دانست و افزود: پس از تعامل و مذاکره با هیئت شهرداری شیراز در درسدن شاهد سازماندهی و برنامه‌ریزی هیئت شیرازی برای انجام امور مربوط به تراموا بودیم که این موضوع جای تقدیر دارد.
کورندورفر خاطرنشان کرد: حضور در شیراز و برگزاری جلسات مختلف با شهردار، معاونت حمل و نقل و ترافیک و معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز ضامن پیشرفت کار و توافق برای برداشتن گام‌های بعدی است.
رئیس دپارتمان محیط زیست درسدن با بیان اینکه امروز در شهرداری شیراز حرکتی مثبت به سمت پایداری منابع آب ایجاد شده است، گفت: در جلسه مرتبط با سیل که با معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز برگزار شد، مسائل مربوط به ایمنی شهروندان در رخدادهایی همچون سیل مورد بررسی قرار گرفت و تجربیات درسدن در خصوص سیل به مدیران این حوزه منتقل شد.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز نیز گفت: شهرداری شیراز در دیدار با هیئت‌های بین‌المللی به دنبال توسعه تبادلات تخصصی در مدیریت شهری و انتقال دانش و تجربه روز دنیا به این کلانشهر است.
محمدرضا دهقانی میزبانی از هیئت آلمانی را نمود برقراری ارتباط دوستانه با سایر شهرهای جهان و گسترش دیپلماسی شهری دانست و افزود: این میزبانی و رفت و آمد متقابل هیئت آلمانی و ایرانی بسترساز گسترش همکاری‌ها زمینه‌های مختلف شده است و تلاش داریم تعامل بین شهرداری شیراز و سایر شهرهای جهان با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود افزایش یابد.
دهقانی با اشاره به گسترش روابط فرامرزی و بین‌المللی شیراز با سایر سایر شهرهای جهان، خاطرنشان کرد: طی ماه‌های اخیر میزبان هیئت‌هایی از سفارت اوکراین و اتریش در ایران، هیاتی از شهرداری لویو کشور اوکراین، هیاتی از موزه هنر شانگهای چین و دبیرکل متروپلیس (انجمن کلانشهرهای مهم جهان) و هیئتی متشکل از تورگردانان مجارستانی بودیم.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/102167/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها