پیام فارس

آخرين مطالب

نماینده ولی فقیه در استان فارس:

اهداف اقتصاد مقاومتی توسط مردم مطالبه شود سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - امام جمعه شیراز با اشاره به شکل گیری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور و تدوین چشم انداز این سیاستها در فارس طی جلسه‌ای با حضور وزیر کشور به عنوان معین استان، بر لزوم رصد و مطالبه گری مردم در خصوص میزان تحقق اهداف تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه 12 شهریور شیراز تدوین و اعلام و ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب طی چند سال اخیر، هدف از آن را رسیدن کشور به جایگاهی رفیع و قدرتمند در حوزه اقصاد دانست.
وی با بیان اینکه طی بیش از یکسال و نیم اخیر مردم با عزت نفس در برابر فشارها و تحریمهای خرد کننده و شکننده اقتصادی مقاومت کرده اند، گفت: این مردم به دشمن اعلام کردند که نمیتوانید با تحریم و فشار اقتصادی ما را از مواضع خود عقب برانید، اما رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که با اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، باید به جایگاهی برسیم که مردم در صورت وارد شدن فشار اقتصادی، به مشقت نیفتند.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه طی سالهای اخیر تلاشهایی انجام شده اما به حد لازم و کافی نبوده، گفت: تعیین سال 1404 برای تحقق این اهداف از سوی مقام معظم رهبری به معنای آنست که یک روزه نمیتوان به آن جایگاه رسید، اما بعد از تحقق این اهداف ایرانیها هیچ وقت خواری و ملال نخواهند دید.
او با اشاره به اینکه از سوی معاون رئیس جمهوری، هر وزیر به عنوان معین یک استان در موضوع اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی تعیین شده و وزیر کشور هم معین استان فارس است، گفت: مردم فارس باید این مسئله را مرتب رصد و مطالبه کنند که سال 1404 فارس و شیراز میخواهد کجا باشد و چه نقشی در اقتصاد ملی و فرهنگ بین المللی خواهیم داشت.
امام جمعه شیراز با اشاره به جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی فارس با حضور وزیر کشور، گفت: وزیر محترم کشور اعلام کردند که اختیارات مدیران استانی برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی قابل ملاحظه است؛ این مطلب بهانه را از مدیرانی که خدای ناکرده کوتاهی میکنند، خواهد گرفت.
آیت الله دژکام ضمن قدردانی از تمام زحمات و تلاشهای مدیران، از همه آنان به جد درخواست کرد که تلاش مضاعفی را برای رسیدن سومین حرم اهل بیت(ع) به قله‌های رفیع فرهنگ، اقتصاد، سیاست و ... در دستور کار قرار دهند.
امام جمعه شیراز همچنین با تبریک روز نیروی انتظامی، از تلاشهای ناجا قدردانی و اضافه کرد: یکی از نعمتهای بزرگ که قدرش را کمتر میدانیم، امنیت است، چون دارای امنیت مطلوبی بوده و هستیم شاید ندانیم که چه نعمت بزرگی در اختیار داریم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه خطبه دوم نماز جمعه شیراز با اشاره به اینکه باید سپاسگزار خداوند برای پیروزی نیروهای انصارالله یمن در نبرد زمینی باشیم، گفت: این پیروزی ویژگیهای ارزشمندی داشت.
او با بیان اینکه قدرتهای بزرگ و پولدارها، در عرصه نبرد هوایی دست برتر دارند، گفت: در عرصه نبرد زمینی که نبرد اصلی محسوب می‌شود و اگر فتحی اتفاق بیفتد توسط نیروی زمینی است، معمولا اینها نمیتوانند نزدیک بیایند زیرا از مرگ می ترسند، شهادت نصیب آنها نمیشود، مرگشان هم اول رفتن به جهنم است.
امام جمعه شیراز یکی از حاشیه های ارزشمند پیروزی انصارالله برای ایران را پایان شایعه سازی در مورد دخالت ایران در حمله به آرامکو دانست و گفت: دشمن شروع کرد به ایجاد این شایعه که ایران آرامکو را زده است، اگرچه مسئولان اعلام کردند اگر ایران میزد که همه آرامکو را نابود میکرد، همینکه قسمتی از آن تخریب شده نشان میدهد کار ایران نیست.
نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: خدا به ایران این عزت را داده که اول توانایی زدن تمام پایگاه‌های مستکبران در شعاع 2 هزار کیلومتری مرزهایمان را داریم و با این قدرت به همه کسانیکه برای مستضعفان چنگ و دندان نشان میدادند اعلام کردیم که اگر بخواهند عزت و عظمت ام القرای جهان اسلام را به سخره گرفته و زیرسئوال ببرند به مرزهای کشور تجاوز کنند، با برخورد سنگین و کوبنده ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواجه خواهند شد.
امام جمعه شیراز همچنین در ادامه مباحث طرح شده در خطبه‌های هفته‌های گذشته در مورد خصوصیات مومن، با اشاره به احادیث و روایات مختلف یکی از نشانه‌های مومن را وجود خوف و رجا در دل فرد دانست و گفت: مومن واقعی و کامل کسی است که خوف و رجا در دلش به یک اندازه باشد، نه یکی کمتر نه یکی بیشتر.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه برخی از مومنان در مقام خوف هستند و برخی هم در مقام رجا، تاکید کرد که وجود خوف و رجا، در هر حال نشان از ایمان فرد است.
او با اشاره به سه آیه 53 تا 55 سوره مبارکه زمر، لزوم توجه به این سه آیه که پیرامون خوف و رجا است را یادآور شد و گفت: پشیمانی از گناه خوب است اما ناامیدی اصلا خوب نیست، خصوصا ناامید شدن از رحمت خداوند.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه تنها گناهی که بخشیده نمیشود، شریک قائل شدن برای خداوند است، گفت: گناه حتی اگر کبیره باشد هم اگر فرد گناهکار به درستی پشیمان شده و توبه واقعی کند، مورد رحمت خداوند قرار می‌گیرد.
آیت‌الله دژکام، نمونه بارز رحمت واسعه خداوندی را افرادی دانست که به دلیل ارتکاب یک گناه به اعدام محکوم شده‌اند و پای چوبه دار از مرگ نجات پیدا می‌کنند و گفت: کسی که توبه می‌کند باید از گناه پرهیز کند.
امام جمعه شیراز به همه خصوصا روحانیون توصیه کرد که امید به بخشش و رحمت خداوند را به همه یادآوری کنند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه قرآن میگوید که قبل از آمدن عذاب توبه کنید، به آیه 55 سوره زمر اشاره و تاکید کرد که این آیه بر تبعیت از دستورات الهی تاکید دارد؛ کسی که فرمان خداوند را نمیبرد نه امیدوار است نه ترسان.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/102719/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

رقابت 350 دانش‌آموز و کارمند در مرحله شفاهی مسابقات طرح قدس

واکنش فارس به طرح پلیس درباره حجاب: تذکر رهبری در جهت ترمیم طرح است نه تعطیلی آن

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک

خبرگزاری فارس شاکی شد؛ تذکر رهبری به طرح حجاب فقط برای ترمیم بود نه تعطیلی آن

عضو مرد رودانی مرگ مغزی شده زندگی بخشید

زنده‌گیری یک قلاده کفتار وحشی

خلیج‌ فارس در سواحل بوشهر مواج شد

فارس: محرومیت تعلیقی حسینی اجرا شود

واکنش فارس به طرح پلیس درباره حجاب

جهان معاصر بیش‌ از همیشه به سعدی نیاز دارد + فیلم

نام شاعران کهن و معاصر بر کوچه‌های یک محله در بندرعباس

گفت‌وگوی مهر با دختری که رکورد جهانی یک آمریکایی را شکست

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

روز خوش بورس؛ جهش 78 هزار واحدی شاخص

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم/ 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید

قاضی زاده هاشمی: بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید واگذار می شود

زنده‌گیری یک قلاده کفتار وحشی در شیراز

با بهره‌برداری از باغ ایرانی فرصت جدید گردشگری در شیراز فراهم می‌شود

بهمن هاشمی تهیه‌کننده تئاتر شد

جهان معاصر بیش‌ از همیشه به اندیشه‌های عرفانی و اخلاقی سعدی نیاز دارد

زنده‌گیری یک قلاده کفتار وحشی در یک شهرک صنعتی

درخشش رادیو خاوران در هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق

نایب رییس فدراسیون جهانی از امکانات هندبال شیراز بازدید می‌کند

زنده‌گیری یک قلاده کفتار وحشی در شهرک صنعتی شیراز

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود

خط فقر 150 هزار تومانی در سال 84

(ویدیو) پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی

برگزاری ششمین کنگره شعر ملی خلیج فارس در هندیجان

شرایط ضامن وام بانوان بانک مهر ایران

قطع گاز در برخی نقاط آباده

ابهام در عملکرد نوسازی سینما آزادی

ماجرای هولناک تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر 15 ساله

8 اردیبهشت؛ روز پرگل؛ معطر و تماشایی میمند

روز میمند در اردیبهشت دیدنی است! رویدادی ملی که نیازمند توجه بیشتر به زیرساخت‌هاست