پیام فارس

آخرين مطالب

تاکید سند پیشران توسعه فارس بر اجرای کامل 23 پروژه اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور که از سوی معاون اول‌ رئیس‌جمهوری و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به عنوان جانشین وی در استان فارس برای پیگیری پروژه‌های اقتصاد مقاومتی منصوب شده است، هفته گذشته در سفر به شیراز سند پیشران توسعه فارس را رونمایی کرد که می‌تواند گامی اساسی برای تحقق پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به خصوص 23 پروژه اولویت‌دار استان باشد.

پروژه‌های نصب هزار دستگاه کنتور فهام به منظور ایجاد جایگاه ارتباطی متناسب با بخش کشاورزی و نظارت بر مصرف انرژی در این بخش، احداث شرکت پالایش سپهر پارسیان برای تولید اتان و استحصال گازهای مخلوط صنعتی، احداث شرکت کربنات سدیم کاوه ، احداث واحد صنعتی شرکت کاغذ زاگرس و احداث فاز دوم کارخانه سیمان خاکستری نی‌ریز، از 23 پروژه اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی در استان فارس هستند.
از دیگر پروژه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی در استان فارس می‌توان به احداث واحد صنعتی شرکت کاغذ سبز خرامه، احداث واحد صنعتی و بسته‌بندی عسل و تولید ملکه توسط شرکت ملکه زنبور عسل کازرون، احداث هتل پنج ستاره رز، احداث مرکز فرهنگی سعدی، احداث هتل سه ستاره، احداث اقامتگاه سنتی، احداث سد تاخیری تغذیه‌ای تنگ خمار فسا و احداث قطعه اول تونل شهید باقری در محور لامرد – خنج است.
همچنین احداث سالن در مجموعه حجاب شیراز، پروژه تولید و مصرف ایمپلنت‌های داخلی به جای نمونه خارجی، پروژه تولد و مصرف الکترودهای قلبی، پروژه‌ تولید و مصرف تیغه‌های دراماتوم داخلی به جای خارجی، احداث راه‌آهن جهرم-لار، احداث باند دوم محور فسا-داراب، احداث باند دوم راه‌ کوار-فیروزآباد، بهسازی راه اصلی فیروزآباد-قیر و خنج، احداث فاز اول صنایع آلومینیوم جنوب برای تولید شمش آلومینیوم و توسعه فاز اول مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد برای تولید کنسانتره آهن-گندله آهن و آهن اسفنجی از دیگر اولویت‌های اقتصاد مقاومتی در استان فارس هستند.
در سند پیشران توسعه استان فارس، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مسئول پیگیری مستمر روند اجرای کامل 23 پروژه اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی تا حصول نتیجه انتخاب شده است.
بخش‌های مختلف سند پیشران توسعه فارس
سند پیشران توسعه استان فارس در سه بخش مجزا شامل «راهبردها و سیاست‌های عمومی» و «پروژه‌های عمرانی، طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری منتخب در 29 شهرستان استان» است که به منظور مستندسازی، امکان پیگیری و نظارت بی‌وقفه بر روند اجرای مصوبات و تکالیف معین شده برای دستگاه‌های اجرایی، مدیران واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری تهیه شده است.
از محورهای مهم سند پیشران توسعه فارس می‌توان پیگیری برای اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اجرای کامل 23 پروژه اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی استان فارس، اجرای دقیق برش‌های استانی تعداد 76 پروژه اولویت‌دار و سایر پروژه‌های موثر و پیشران مرتبط با 19 دستگاه اجرایی کشور و تلاش درجهت تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام توسط تمامی دستگاه های مشمول اشاره کرد.
احصای میزان مطالبات بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی استان ازدستگاه‌های دولتی به منظور پیگیری درجهت تأدیه و یا تهاترمطالبات مذکور با بدهی واحدهای موصوف به دیگر دستگاههای دولتی، ایجاد و راه اندازی کلینیک تخصصی تعیین تکلیف بنگاه های اقتصادی و واحدهای تولیدی با هدف کمک به فعالیت واحدهای فعال وتعیین تکلیف واحدهای راکد و افزایش ظرفیت واحدهایی که با ظرفیتی کمتر از ظرفیت اسمی واقعی خود فعالیت دارند از دیگر محورهای سند پیشران توسعه فارس است.
همچنین در این سند بر لزوم پیگیری مستمر برای اجرایی شدن اولویت‌های اقتصادی 20 گانه وزارت کشور در سال 1398 توسط استانداری و دستگاه‌های اجرایی مرتبط تاکید شده است.
بابک دین‌پرست معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در 2 مرحله سفر به استان فارس به 29 شهرستان این استان سفر کرد و از 159 طرح و پروژه شامل مهمترین طرح‌ها و پروژه‌های منتخب اقتصاد مقاومتی، عمرانی نیمه تمام و طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری بازدید و مسایل و مشکلات مرتبط با آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.
ماحصل این بازدیدها و بررسی‌ها در 2 نشست مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی (ستاد مدیریت راهبری اقتصاد مقاومتی) و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس مطرح و تصمیمات لازم درجهت حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی، واحدهای تولیدی وطرح های عمرانی اتخاذ شد.
سند پشران توسعه فارس مبنای عمل دولت برای رفع موانع تولید
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در ارتباط با سند پیشران توسعه استان فارس گفت: در 2 هفته به 29 شهرستان استان فارس سفر و از نزدیک واحدهای تولیدی بسیاری را بازدید کردم که در پی آن 220 مورد از موانع و مشکلات سدراه تولید این استان شناسایی شد که بر بنای آن سند پیشران توسعه این استان تهیه و به استاندار فارس ابلاغ شده است تا بر مبنای آن مشکلات این واحدها سریعا برطرف شود.
بابک دین‌پرست با بیان اینکه سند پیشران توسعه فارس نه محدودیت دارد و نه ثابت است، افزود: بندهای عمومی این سند بر اجرای اولویت‌های وزارت کشور، طرح‌های اقتصاد مقاومتی و هفت تکلیف فرمانداران تاکید دارد.
وی هفت تکلیف مشخص برای فرمانداران استان در این سند را شامل حل مشکلات واحدهای تولیدی تملک شده، واحدهای تولیدی راکد، واحدهای تولیدی مشکل‌دار و بحرانی، واحدهایی که بیش از ٦٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و واحدهایی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارند، اعلام کرد.
معاون وزیر کشور تاکید کرد: عملکرد فرمانداران در پایان سال بررسی و از سه فرماندار برتر تقدیر می‌شود.
وی ادامه داد: سند پیشران توسعه فارس مبنای عمل دولت برای رفع موانع تولید و سرعت بخشی به اتمام طرح های عمرانی این استان خواهد بود.
ارسال گزارش عملکرد فارس در ارتباط با اقتصاد مقاومتی به وزیر کشور
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز هفته گذشته پس از رونمایی از سند پیشران توسعه استان فارس با اشاره به ظرفیت‌های این استان برای توسعه، گفت: این استان بهترین دانشگاه‌ها، صنایع، تجار، مدیران و بخش خصوصی را دارد و از هر عاملی که می‌تواند این ظرفیت‌ها را ترکیب و موجب هم‌افزایی آنها شود باید استفاده کرد.
وی افزود: بنده به عنوان معین استان فارس در حوزه اقتصاد مقاومتی از تمام اختیارات خود استفاده می‌کنم و از این نظر هیچ مانعی نیست.
وی با تأکید بر اینکه استاندار فارس باید گزارش عملکرد دستگاه‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی را هر سه ماه یکبار به وزارت کشور گزارش کند، گفت: از ظرفیت نمایندگان استان هم برای پیشبرد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی باید بهره ببریم.
وزیر کشور با اشاره به تدوین سند پیشران توسعه استان فارس افزود: شرط لازم برای تحقق این سند عزم و اراده مسئولان است و بدون تعارف اگر این اراده نباشد هیچ سندی نمی‌تواند موجب توسعه شود.
9254/1876

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/102914/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

نقش شبکه‌های اجتماعی در ترغیب نوجوانان به مصرف دخانیات

استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز

کوهنوردی ممنوع/ تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم

گذری به بازار تاریخی وکیل در شهر شیراز + فیلم

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

مهر تایید نایب‌ رییس بارسلونا؛ با ژاوی تاریخ را خواهیم نوشت

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا

مشارکت بیش از 74 هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آتش‌نشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند/1140 تماس با مرکز 125 در یک روز بارانی

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب