پیام فارس

آخرين مطالب

نبود نقدینگی، مشکل اصلی عدم ابلاغ قانون جامع حمایت از معلولان سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان عنوان کرد: گزارش تلاش‌ها برای عملی کردن این قانون به معاون اول رئیس جمهوری ارائه شده است؛‌ همچنین تاکنون رئیس سازمان برنامه و بودجه 5 بار نامه ابلاغ این قانون را امضا کرده؛ اما هر بار به دلیل نبود نقدینگی انجام نشده است.

وحید قبادی دانا 16 مهرماه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی استان فارس با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته برای اجرایی کردن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اظهار داشت: این قانون با بودجه‌ای 12 هزار و 500 میلیارد تومانی در سال، تدوین شد که در حال حاضر این رقم 22 هزار میلیارد تومان است؛ اما خروجی بودجه تنها 1100 میلیارد تومان بوده که درعمل تاکنون صفر است.
وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه این سازمان برای سالهای آینده است، شعار این سازمان را شفافیت، توانمندسازی و ارتقای سلامت اجتماعی عنوان کرد.
تاریخ شفاهی مدیریتی سازمان بهزیستی در حال نگارش است
قبادی دانا اعلام کرد: تاریخ شفاهی مدیریتی سازمان بهزیستی در حال نگارش است؛ همچنین این سازمان برای شفافیت سازی 22هزار قرارداد را در سامانه شفافیت منتشر کرده است.
رئیس سازمان بهزیستی افزود: اطلاعات مربوط به بیش از 2هزار و 800 ملک در سامانه شفافیت این سازمان قرار دارد که همگان می‌توانند به آن دسترسی یابند.
وی به حرکت به سوی دولت الکترونیک نیز اشاره کرد و ابراز داشت: تمام پرداخت‌های این سازمان به صورت الکترونیکی ثبت می شود؛ در همین زمینه پیش از این از تعداد مددجویانی که در مراکز مختلف این سازمان نگهداری می‌شدند اطلاع جامعی در دسترس نبود اما از طریق سامانه ظرف یک ماه این اطلاعات را از سراسر کشور جمع آوری کردیم.
8هزار مددجو در انتظار یارانه
قبادی دانا تعداد افرادی را که در سراسر کشور در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند 47 هزار نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد تنها برای 39 هزار نفر یارانه پرداخت می‌شود و برای 8هزار نفر باقیمانده تقاضای تامین یارانه کرده‌ایم.
معاون وزیر رفاه با بیان اینکه میزان یارانه افراد تحت پوشش بهزیستی در سال گذشته از 640 هزار تومان به 770 هزار تومان افزایش یافت، ابراز امیدواری کرد که این مبلغ به 920هزار تومان برسد.
این مقام مسئول ادامه داد: درحال حاضر 26هزار کودک در مراکز شبه خانواده یا خانواده‌ جایگزین زندگی می‌کنند که مبالغ یارانه و امدادشان به کارت خودشان واریز می‌شود؛ همچنین پرداخت حق پرستاری برای 26 هزار بیمار ضایعه نخاعی در حال پرداخت است.
قبادی دانا با تاکید بر اینکه موضوع اشتغال، مسکن و آموزش برای این سازمان از اهمیتی ویژه برخوردار است، گفت: 32هزار و 500 نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی دانشجو هستند که شهریه آن‌ها برای دانشگاه آن‌ها تا پایان دوره کارشناسی ارشد به‌صورت کامل پرداخت می‌شود و در دوره دکترا نیز از کمک‌هزینه چهار میلیون تومانی بهره‌مند می‌شوند؛ همچنین برای دانشگاه‌های پیام نور و علمی‌کاربردی 60 درصد هزینه پرداخت می‌شود.
رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه کمک‌هزینه تحصیل به فرزندان خانواده‌هایی که سرپرست آن‌ها تحت پوشش بهزیستی است، تعلق می‌گیرد، وعده ارائه تشویقی به دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی داد.
قبادی دانا با اشاره به اینکه معلولان اسطوره‌های تلاش و اراده هستند، عنوان کرد: در سال جاری 33 تن از افراد تحت پوشش این سازمان موفق به کسب رتبه زیر هزار در کنکور سراسری شده‌اند.
جلوگیری از سونامی سالمندی ضروری است
معاون وزیر رفاه همچنین به پیر شدن جمعیت اشاره کرد و گفت: فزونی جمعیت در حال حاضر 1.24 درصد است؛ درحالیکه این میزان برای جمعیت سالمند 3.6 درصد است؛ بنابراین اگر امروز ده درصد جمعیت ما سالمند باشد، در سال 1430 به 26 درصد خواهد رسید؛ از همین رو ضروری است از هم‌اکنون برای ارتقای کیفیت زندگی آن‌ها، مناسب‌سازی، استقلال از نظر بیمه و درآمد، میزان مشارکت اجتماعی در خانواده، تربیت نسل و همچنین کرامت و شأن انسانی برنامه‌ریزی صورت گیرد تا در آینده با سونامی سالمندی مواجه نشویم.
قبادی دانا در پاسخ به درخواست‌های معاون استاندار فارس درباره افزایش خدمات اورژانس اجتماعی به‌شهرهای فارس گفت: طبق برنامه ششم توسعه اورژانس اجتماعی در همه شهرها با بیش از 50 هزار نفر احداث می‌شود و درصورتی که شهری در استان فارس با این جمعیت هنوز ار خدمات اورژانس اجتماعی برخوردار نباشد، این مهم به‌صورت فوری پیگیری می‌شود.
وی درباره نظارت بر خانه‌های بازی و نیز برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و پرورشی در ارتباط با کودکان نیز عنوان کرد: رسیدگی و نظارت بر مهدکودک‌ها موضوع چالشی بین دستگاهی است و باید از مسیر مشارکت و تعامل و تهیه سند ملی تکامل، رشد و پرورش کودکان بتوانیم در شورای عالی انقلاب فرهنگی اختلافات بین دستگاهی را به حداقل برسانیم.
در این مراسم، رئیس بهزیستی کشور از تلاش‌های سید مرتضی موسوی که از 13 شهریورماه 1393 به‌مدت 5 سال در سمت مدیرکل بهزیستی فارس فعالیت می‌کرد، قدردانی کرد و سید محمدصادق کشفی‌نژاد با عنوان مدیرکل جدید این سازمان معرفی شد.
9885 /1876

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/102934/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بغض رئیس ترکید

ریاست یا رقابت در 1404؟

امنیت درون‌زا و توسعه ایران

بحران‌طلبی یک جریان سیاسی در زنگ حساب

جمع‌آوری واکسن معروف از بازار/ عارضه لخته خون ثابت شد

درخواست ابطال افزایش 35 درصدی حقوق کارگران به دیوان عدالت اداری

خودروسازان چینی ارز دولتی را بلعیده‌اند!

دانشگاه شیراز میزبان نهمین همایش ملی ادبیات کودک شد

فعالیت‌های قرآنی دانشجویی به 10 برابر هم برسد کافی نیست

تصویب طرح جامع دومین شهرک مسکونی دولتی فارس

سیاه‌چاله‌ای که مهارلو را می‌بلعد!

راهکار باهوش شدن و جلوگیری از آلزایمر

هر روز قهوه بخوریم یا نه؟

هفت پله قرمز بورس؛ پیش‌بینی کارشناسان از بازار کم‌رونق در سال جاری

گزارشی از وضعیت بازار اجاره بهای مسکن؛ اجاره بها، رهای رها !

شیراز آماده انتخاباتی باشکوه جمعه 21 اردیبهشت

پسوند «خلیج فارس» به نام استقلال اضافه نخواهد شد

عسکری: با هماهنگی وزارت ورزش برای تغییر پسوند «استقلال» اقدام می‌کنیم

مدیر عامل کافه بازار: بازار طی 2 ماه 200 میلیون تومان باگ بانتی پرداخته است

علی عسگری: استقلال، استقلال می‌ماند

توجه روحانیون در حج به سبک زندگی اسلامی و جهاد تبیین

خبر جدید پتروشیمی خلیج فارس درباره تغییر نام استقلال

حضور نشر شاهد با حدود 20 اثر تازه در نمایشگاه کتاب تهران

تجلیل از خانواده معلم شهید غریب در اسارت «صفدر محمدی» در کرمانشاه

مدیرکل بنیاد مازندران از ثبت بیش از پنج هزار تاریخ شفاهی والدین شهدا خبرداد

دیدار مدیریت شعب بانک سپه آذربایجان شرقی با سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

تورم 12 استان به زیر 30 درصد رسید

مرثیه‌ای برای رنج شالیکاران گیلانی؛ برنجی که فروش نمی‌رود‌

ادعای نماینده مجلس: درآمد 6 هزار میلیارد تومانی مافیای پسماند در تهران

آخرین وضعیت سدهای کشور

جـشن خیلی دخـترونه «المـاس سـرخ» برگزار می‌شود

قسمت اول «مهربان» امشب ساعت 19 از خبرگزاری مهر منتشر می‌شود.

مشاهده یک خرس قهوه‌ای و 2 توله اش در اقلید

ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد

اجرای طرح آگاه‌سازی وخودمراقبتی دانش‌آموزان دختر در آباده

ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی فارس تکمیل شد

شهرستان‌های استان تهران 57شهید امدادگر تقدیم انقلاب کرده است

با زالو درمانی بر روی قلب، خلق و خوی خود را خوب کنید

تأثیرات عسل بر روی قلب و کل بدن

از کنار این علائم ساده نگذرید/ 3 نشانه هشداردهنده که ممکن است خطرآفرین باشند

با خواص خیار آشنا شوید

کار قوه غضب چیست؟

طب روحانی چیست؟

آیا فرهنگ و رفتار هم به ارث می رسد ؟

طب جسمانی چیست؟

چگونه نسل سالم داشته باشیم؟

رشد 30 درصدی درآمدهای مالیاتی در فروردین 1403

تسهیلات جدید مالیاتی برای طلافروشان

کاهش 15 میلیون تومانی قیمت زعفران