پیام فارس

آخرين مطالب

25 مصوبه برای توسعه مرودشت، رهاورد سفر معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- معاون پارلمانی رئیس جمهوری روز پنجشنبه با همراهی استاندار فارس به شهرستان مرودشت سفر کرد که 25 مصوبه برای عمران و آبادانی این شهرستان رهاورد این سفر بود.

امیر حسین جمشیدی مدیرکل دفتر فنی و دبیر ستاد سفرهای شهرستانی استانداری فارس در پایان جلسه شورای اداری شهرستان مرودشت گفت: در این سفر در خصوص تعیین تکلیف راه چهارخطه پتروشیمی به درودزن مقرر شد پیگیری های لازم توسط معاونت عمرانی استانداری و فرمانداری فرمانداری مرودشت و اداره کل راه و شهرسازی جهت رفع معارض این انجام شود.
وی افزود:همچنین در خصوص احداث تقاطع غیرهمسطح مقابل روستای حاجی آباد مقرر شد با توجه به این که ترک تشریفات پروژه فوق انجام شده است تا آخر مهرماه قرارداد منعقد و عملیات اجرایی شروع شود.
وی ادامه داد: مصوبه دیگر مبلغ مربوط به اصلاح تقاطع غیر همسطح فتح آباد بود که با توجه به این که طراحی تقاطع انجام شده اداره کل راه و شهرسازی پس از اخذ مجوز از شرکت ساخت نسبت به انجام مناقصه و شروع عملیات اجرایی اقدام می کند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس همچنین به درخواست چهار خطه شدن محور مرودشت ارسنجان از طراحی نقش رستم به ارسنجان اشاره کرد و گفت با توجه به اینکه سه کیلومتر از قسمت ارسنجان آماده آسفالت می باشد و پنج کیلومتر نیز از سه راه توابع به سمت ارسنجان طراحی شده و مقرر شد تا سه ماه آینده، سه کیلومتر آسفالت و مناقصه پنج کیلومتر دیگر انجام پذیرد.
جمشیدی افزود: تکمیل روکش راه‌های اصلی یکی دیگر از درخواست ها بود که مقرر شد سه کیلومتر محور کمربندی مرودشت و پنج کیلومتری محور درودزن کامفیروز و هفت کیلومتری محور مرودشت سعادت شهر تا پایان سال جاری روکش آسفالت انجام گیرد.
وی یکی دیگر از درخواست ها را احداث راه روستایی اسماعیل آباد به چشمه شیرین در بخش مرکزی مرودشت عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه مطالعات 12 کیلومتر راه روستایی اسماعیل آباد به چشم شیرین توسط اداره کل راه و شهرسازی انجام شده مقرر شد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به انجام مناقصه و شروع عملیات اجرایی اقدام کند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی از محل توان تامین اعتبار لازم را انجام دهد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس یکی دیگر از درخواست‌ها را تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری مرودشت عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ساختمان ذکر شده دارای زیربنای 2500 متر مربع می باشد و پیشرفت فیزیکی مطلوبی داشته است مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی از محل اعتبارات توازن به این پروژه کمک کند و پروژه تا پایان سال 1399 به اتمام برساند.
جمشیدی یکی دیگر از مصوبات این سفر را تکمیل بهسازی معابر و آسفالت روستاها عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه عملیات اجرایی بهسازی روستاهای چمریز،احمد آباد کوهپایه، سیوند ،کودین، تاج آباد ،احمد آباد ،چهار باغ طاق و غیره شروع شده است مقرر شد بنیاد مسکن تا پایان سال جاری کلیه پروژه ها در دست اقدام را به اتمام برساند.
وی ادامه داد: همچنین مصوب شد اداره کل هواشناسی نسبت به احداث ایستگاه سینوپتیک در محوطه 50 هکتاری میراث فرهنگی اقدام کند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس همچنین یکی دیگر از درخواست های مردم مرودشت را توسعه شهرک صنعتی فتح آباد عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه 8 هکتار از اراضی در مجاورت شهرک صنعتی دارای مالکیت خصوصی میباشد مقرر شد شرکت شهرک های صنعتی نسبت به تملک و توافق با مالکین زمین مسئول تا سه ماه آینده جهت توسعه شهرک اقدام نماید.
جمشیدی افزود: کمبود آب شهرک صنعتی فتح آباد یکی دیگر از درخواست های مردمی بود که نظر به اینکه شرکت آب منطقه‌ای مقدار 5 لیتر در ثانیه آب به شرکت شهرک صنعتی اختصاص داده است اما خط انتقال آب از کوه سبز اجرایی نشده و مبلغ 1.2 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد مقرر شد دو سوم مبلغ فوق را شهرک صنعتی و یک سوم مبلغ را فرمانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی تخصیص داده و پروژه تا پایان سال مالی جاری اجرایی شود.
وی ادامه داد: احداث شهرک صنعتی در بخش‌های درودزن و کامفیروز یکی دیگر از درخواست های مردم مرودشت بود که مقرر شد اداره کل منابع طبیعی ظرف مدت یک ماه نسبت به انجام امور اداری و تحلیل 30 هکتار زمین در بخش کامفیروز به شرکت شهرکهای صنعتی اقدام کند و با توجه به اینکه در بخش درودزن مجوزات قانونی از طرف شهرک صنعتی گرفته شده مقرر شد شرکت شهرک های صنعتی نسبت به تعیین و تهیه زمین و تملک اراضی اقدام نموده و موضوع را تا سطح سه ماه آینده جهت طرح و تصویب در کارگروه امور زیربنایی ارسال کند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس یکی دیگر از درخواست‌های مردمی را تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان 160 تختخوابی جدید شهر مرودشت عنوان کرد و گفت: مقرر شد با توجه به پیشرفت 53 درصدی پروژه شرکت مادر تخصصی توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی و علوم پزشکی تا پایان سال 1400 پروژه را به اتمام برسانند.
جمشیدی افزود: یکی دیگر از درخواست‌های مردمی تکمیل و راه اندازی بیمارستان 10 تختخوابی جدید شهر سیدان با 55 درصد پیشرفت فیزیکی بود که مقرر شد تا آخر مهرماه دانشگاه علوم پزشکی نسبت به انعقاد قرارداد تکمیل پروژه اقدام کند و عملیات اجرایی آغاز شود و سازمان مدیریت و برنامه ریزی از محل توازن به پروژه فوق اعتبار تخصیص دهد.
وی یاد آور شد: با توجه به اینکه تکمیل مرکز جامع سلطان ولایت و پایگاه سلامت قایم مرودشت یکی از مطالبات مردمی بود نظر به اینکه مرکز جامع سلامت روستای سلطان ولایت با پیشرفت فیزیکی 55 درصدی و همچنین پایگاه سلامت قایم مرودشت با پیشرفت فیزیکی 30 درصدی اجرا شده مقرر شد فرمانداری از محل 3 درصد نفت و گاز 200 میلیون تومان به پروژه سلطان ولایت از محل توازن منطقه اعتبار لازم به پروژه قایم مرودشت جهت تکمیل اختصاص دهد.
مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس تکمیل سالن ورزشی روستای زنگی آباد بخش مرکزی شهرستان مرودشت را یکی دیگر از درخواست ها عنوان کرد و گفت: مقرر شد سالن ورزشی زنگی آباد بخش مرکزی تا دهه فجر سال جاری تکمیل و افتتاح شود.
جمشیدی تکمیل سالن ورزشی روستایی ابرج بخش درودزن و شهر سیدان را از دیگر درخواست ها عنوان کرد و خاطرنشان شد مقرر شد سالن ورزشی ابرج بخش مرکزی شهرستان مرودشت و سالن ورزشی شهر سیدان تا پایان سال مالی تکمیل شود.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات این سفر مربوط به احداث مخزن ذخیره 10 هزار متر مکعبی و ایستگاه پمپاژ مرودشت است که با توجه به اینکه طراحی مخزن انجام شده مقرر شد شرکت آبفای شهری نسبت به شروع عملیات اجرایی تا پایان سال جاری اقدام کرده و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نسبت به تخصیص اعتبار از محل توازن اقدام کند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس گفت : همچنین جهت تخصیص اعتبار جهت اجرای شبکه فاضلاب شهر مرودشت مقرر شد سازمان مدیریت نسبت به پیگیری جهت باز شدن کد و تامین اعتبار اقدام کند.
جمشیدی اظهار کرد: در مورد ارتقاء ایستگاه پمپاژ کوه سبز نیز مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی و فرمانداری نسبت به تخصیص اعتبار از محل اعتبارات توازن اقدام کرده و شرکت آبفای شهری نسبت به شروع عملیات تا پایان سال جاری اقدام کند.
وی ادامه داد: همچنین در مورد مشکل ولتاژ برق منطقه سیدان و رامجرد مقرر شد شرکت برق منطقه ای نسبت به مطالعات و تامین اعتبار جهت احداث ایستگاه جدید سیدان و مجرد اقدام کند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس گفت: در مورد مرمت و بازسازی کانال های آبیاری کشاورزی نیز مقرر شد با توجه به تخصیص مبلغ 300 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی ها به پروژه فوق مابقی اعتبار از محل اعتبارات توازن تامین و سازمان جهاد کشاورزی نسبت به اجرای آن اقدام کند.
جمشیدی افزود: در مورد تکمیل مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران مرودشت نیز مقرر شد اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی نسبت به تکمیل آن تا پایان سال 1400 اقدام کند.
وی ادامه داد: ساماندهی ورودی تخت جمشید یکی دیگر از مصوبات این سفر است که مقرر شد عملیات اجرایی سه کیلومتر باقیمانده در سال جاری صورت گرفته و حداکثر اعتبار از محل توازن تامین شود.
همچنین در جلسه شورای اداری روز پنجشنبه مشکلات و مسائل مرتبط با هفت واحد صنعتی شهرستان مرودشت بررسی و راهکار حل مسائل و مشکلات آنان مشخص شد.
9254 / 2027

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/103040/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مسخره‌بازی

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

پدر شهیدان محمدیان آسمانی شد

تداوم گردوخاک و رگبار باران طی 5 روز آینده / افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در جنوب

پویش «با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد

شیراز میزبان نخستین کنفرانس ملی مهارت ایران

«با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد/جزییات برنامه‌ها برای 90 کاندیدا

ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس برگزار می‌شود

عزم جدی شهرداری شیراز در تحقق بودجه سال 1403

ارتش آماده پاسخگویی به هرگونه تهدید دشمنان است

روایت بلاگر کویتی از سفر به شیراز

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

نجوم و بنای استون‌هنج

پایش صلاحیت حرفه‌ای در شرکت توزیع برق فارس

جنایت دختر 11ساله در مزون خانگی

میراث جهانی روستای میمند پاکسازی شد

کشف 15 فقره سرقت احشام در فارس

تاکید نماینده مردم اردکان بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت

حفاران غیرمجاز در شهرستان زرقان دستگیر شدند

صاعقه زدگی خانم 45 ساله در سپیدان

درگذشت پدر شهیدان والامقام، محمدیان

سالار عقیلی: وظیفه ماست که جوانان را با ادبیات کهن آشتی دهیم+ویدیو

صعود آسان بهمن و آتین و حذف گروه مالی فیروزه و همراه اول؛ مرحله یک چهارم نهایی برندکاپ

صاعقه‌زدگی خانم 45 ساله در سپیدان

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

رقابت 350 دانش‌آموز و کارمند در مرحله شفاهی مسابقات طرح قدس

واکنش فارس به طرح پلیس درباره حجاب: تذکر رهبری در جهت ترمیم طرح است نه تعطیلی آن

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک

خبرگزاری فارس شاکی شد؛ تذکر رهبری به طرح حجاب فقط برای ترمیم بود نه تعطیلی آن

عضو مرد رودانی مرگ مغزی شده زندگی بخشید

زنده‌گیری یک قلاده کفتار وحشی

خلیج‌ فارس در سواحل بوشهر مواج شد

فارس: محرومیت تعلیقی حسینی اجرا شود

واکنش فارس به طرح پلیس درباره حجاب

جهان معاصر بیش‌ از همیشه به سعدی نیاز دارد + فیلم

نام شاعران کهن و معاصر بر کوچه‌های یک محله در بندرعباس

گفت‌وگوی مهر با دختری که رکورد جهانی یک آمریکایی را شکست