پیام فارس

آخرين مطالب

فرمانده انتظامی فارس:وجود معتادان متجاهر، شیرازی‌ها را آزار می‌دهد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه حضور معتادان متجاهر در شیراز اکثر شهروندان این شهر را آزار می‌دهد،گفت: حل این معضل مستلزم یک برنامه‌ریزی بین‌بخشی است.

سردار سرتیپ دوم رهام بخش حبیبی، یکشنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و مقامات ارشد نیروی انتظامی استان فارس، بر ضرورت تقویت روابط مشترک این دو نهاد، تأکید کرد و افزود: جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر کار دشواری نیست و می‌توان با ساخت یک مکان در خارج از محدوده‌ شهر این افراد را تجمیع و با تعریف کار برای آنها، این گروه را در همان مکان مشخص نگهداری و مداوا کرد.
متجاهر به کسی گفته می‌شود که کاری خلاف شرع را آشکارا و بی پرده انجام دهد.
فرمانده انتظامی فارس همچنین با یادآوری اینکه 65 درصد از جرائم استان پهناور فارس در کلان‌شهر شیراز رخ می دهد، گفت: مواد مخدر که پایه و اساس بسیاری از آسیب‌هاست، یکی از جرائمی است که به اغلب نهادها و سازمان‌ها مربوط می‌شود و شکل آشکار آن یعنی معتادان متجاهر به طور مشخص به شورا و شهرداری مرتبط است.
وی با بیان اینکه خروجی عملکرد شورای شهر به تولید امنیت منجر می‌شود، اظهار داشت: به اعتقاد من امنیت صرفا داشتن اسلحه و نیروی نظامی و برخورد کردن نیست، بلکه اگر زیرساخت‌های اقتصادی اصلاح، ترافیک روان و به طور کلی شرایط زندگی راحت مردم فراهم شود، عملا امنیت نیز ایجاد خواهد شد.
حبیبی ادامه داد: همه ما به تاریخ فارس افتخار می‌کنیم، جایگاه و عملکرد مردم فارس از قبل از اسلام تا دوره اسلام و بعد از آن، همه نشان دهنده عظمتی است که هر چقدر ما مسئولان برای آن کار کنیم باز هم کم است.
او با اشاره به رشد بسیار سریع استفاده از فضای مجازی در جامعه، بیان کرد: واقعیت این است که آسیب‌های فضای مجازی که حالا دیگر به فضای حقیقی تبدیل شده است، از حجم تمام کلانتری‌های ما بالاتر است و باید برای مواجهه با این فضای گسترده، آمادگی کافی داشته باشیم.
فرمانده انتظامی استان فارس افزود: اگرچه ما نمی‌توانیم متناسب با رشد جمعیت امکانات خود را هم ارتقا دهیم اما در سوی دیگر این فرصت وجود دارد که بسیاری از کمبودها با تجهیزات الکترونیکی پوشش داده شود و باید این موضوع را جدی گرفت.
حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد کمبود کلانتری در برخی از نقاط شهر شیراز، گفت: ما هم اینک بخش قابل توجهی از مسائل امنیتی را با یگان امداد پوشش می‌دهیم و می‌توانیم برای جاهایی که کلانتری ندارند نیز با اعزام یگان امداد، مشکلات را حل کنیم که البته در این زمینه به کمک نهادهای دیگر هم نیاز است.
وی اضافه کرد: مردم احتیاج دارند که در مواقع مورد نیاز پلیس در کوتاهترین زمان حاضر شود و می‌دانیم که این موضوع در کنار وضع ظاهری و نوع برخورد پلیس برای آنها احساس امنیت و آرامش ایجاد می‌کند.
حبیبی با بیان اینکه برخی از مشکلات با یک تغییر راهبردی قابل مدیریت کردن است، گفت: به عنوان مثال ضرورت وجود یک کلانتری در جوار یک نهاد امنیتی، کمتر از نقاط دیگر شهر است و بنابراین می‌توان با جا به جایی چنین کلانتری که نمونه‌های آن در شیراز وجود دارد، کارایی بیشتری حاصل کرد.
مقام ارشد انتظامی استان فارس، پیچیدگی روندهای اداری را مانع بزرگ پیشبرد امورات مختلف در شهر و استان دانست و افزود: اینکه هر طرح و برنامه‌ای را به کمیته‌ها و کارگروه‌های نه‌چندان ناکارآمد گره بزنیم درست نیست و لازم است که توان خود را بیش از این پیچ و خم‌های اداری بر روی عملیاتی کردن برنامه‌ها متمرکز کنیم.
حبیبی همچنین در واکنش به مواضع مختلف در باره عملکرد پلیس امنیت اخلاقی، بیان داشت: یک زمانی قانون ما را موظف کرده بود که برای موارد بی‌حجابی در خودروها پرونده‌ قضایی تشکیل دهیم اما حالا پس از یادداشت کردن مشخصات فرد متخلف با حفظ حرمت، به او پیامک می‌دهیم و در صورت تکرار تخلف او را احضار می‌کنیم که می‌توانم بگویم این یکی از اقدامات خوب پلیس در این زمینه محسوب می‌شود.
وی افزود: همچنین اعلام شده که خودروهای متخلف که از شهرهای دیگر به استان فارس می‌آیند نیز توقیف نشوند و شرایطی فراهم کردیم که این افراد بتوانند برای رسیدگی به تخلف خود به مراجع ذی‌ربط در شهر خودشان مراجعه کنند.
حبیبی همچنین در مورد نوع برخورد پلیس با سرمایه‌گذاران و صاحبان کارخانه‌های تولیدی اظهار داشت: این قشر برای پلیس دارای ارزش ویژه‌ای هستند زیرا با ایجاد شغل و بهبود وضع اقتصادی عملا به کاهش جرم کمک می‌کنند، به همین سبب از مجموعه پلیس می‌خواهم که هرجایی که لازم است ورود شود با حداکثر احترام و رعایت جایگاه‌ها اقدام و تخلفات یا جرائم نیز در فضایی جداگانه رسیدگی شود.
فرمانده انتظامی فارس با تقدیر از انعقاد تفاهم‌نامه اخیر بین این نهاد انتظامی و شهرداری شیراز، تاکید کرد: خواهش من این است که برای تقویت ارتباط بین شورای اسلامی شهر و نیروی انتظامی، منتظر تشکیل نشست ها و تشریفات نمانیم و همین جا اعلام می‌کنم که هر طرحی از شورای شهر که منجر به رفع مشکلات و آرامش شهروندان شود مورد حمایت نیروی انتظامی خواهد بود.
رئیس شورای شهر شیراز: نظم و امنیت شیراز الگویی برای استان و کشور است
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این دیدار، با بیان اینکه تحقق بسیاری از وظایف 34 گانه‌ شورای اسلامی شهر در گرو همکاری با نهادها و سازمان‌های دیگر است،گفت: نیروی انتظامی ضامن تامین نظم، امنیت و آرامش در جامعه به شمار می‌‎آید و گام برداشتن به سمت این اهداف به نوعی رسالت شورای شهر است بنابراین این دو نهاد در مدیریت صحیح یک کلان‌شهر ارتباط بسیار تنگاتنگی پیدا می‌کنند.
سید عبدالرزاق موسوی با اشاره به گستردگی همه‌جانبه‌ کلان‌شهر شیراز، وضعیت این شهر را برای کل استان فارس کلیدی توصیف کرد و افزود: تامین نظم و امینت در شهر شیراز به عنوان مرکز استان می‌تواند یک الگوی بسیار خوب برای کل استان و بلکه کشور به شمار آید.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اهمیت موضوع مدیریت یکپارچه شهری، بیان کرد: روند تحقق مدیریت یکپارچه شهری در سطح کلان کشور با مشکلاتی همراه است اما در هر حال تردیدی نیست که برای مدیریت بهتر شهر و خدمات‌دهی مطلوب به شهروندان لازم است که بین شورای اسلامی شهر و نیروی انتظامی یک همکاری ساختاری و دوطرفه شکل گیرد.
پلیس افتخاری، پلیس گردشگری و ساماندهی برخی مسائل شهری از جمله وضعیت تردد خودروهای سنگین، از دیگر موضوع هایی بود که در نشست امروز (بیست و هشتم مهر 98) شورای اسلامی شهر شیراز و نیروی انتظامی فارس، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/103424/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زمزمه های ورود ایران چک های 500هزار تومانی به بازار

معاون رئیس جمهور: رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از 6 درصد رسید

مردی با تیراندازی برادر خود را کشت و تسلیم شد

خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی

نشست علمای اهل تسنن شهرستان نقده

خرید تضمینی 21 هزار تن گندم در فارس

قتل فروشنده به دست دختر 11 ساله/مجروح شدن مادر مقتول توسط مادر قاتل

توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟

اتحاد تاریخچی قهرمان مسابقات والیبال عشایری فارس

عملیات تنبیهی وعده صادق، مسرت و سرافرازی تمام آزادگان جهان را به دنبال داشت

برادرکشی در فسا یک خانواده را عزادار کرد

اجرای سرود سلام فرمانده توسط دانش آموزان در سروستان

مرگ تلخ یک زن پس از سقوط در جوی آب حین سیل | فیلم

فوت و غرق شدگی کودک بر اثر آبگرفتگی در داراب

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

قتل در شیراز / دختر 11 ساله در مزون لباس فروشنده را کشت!

دستگیری دختر دهه نودی که فروشنده مزون لباس را به قتل رسانده بود

خرید تضمینی بیش از 21 هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس

قتل در مزون لباس

اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد

رئیس جمهور: بخشی از تنش آبی در استان سمنان حل شده است

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟

جزییات فوت شهروند کازرونی در جریان سیل اخیر اعلام شد

مجروح شدن مادر مقتول توسط مادر قاتل

قتل هولناک در مزون لباس | دختر 11 ساله قاتل شد | دستگیری قاتل و مادرش پس از فرار نافرجام

روز اسیر فلسطینی در سایه نسل کشی علیه غزه

برادرکشی در کوه‌های اطراف فسا

جزئیات قتل فروشنده لباس توسط یک مادر و دختر در شیراز

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

صدور 3.5 میلیون گواهینامه مهارت در 2 سال گذشته

صادرات تخم مرغ به بیش از 18 هزارتن رسید

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

پیمانکار ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز تا سوم اردیبهشت ​تعیین می شود

دختر 11 ساله فروشنده مزون لباس را با چاقو کشت

برپایی مراسم بزرگداشت شهدای محور مقاومت در شیراز

جزئیات فوت شهروند کازرونی در جریان سیل اخیر اعلام شد

خرید تضمینی 21 هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس

منطقه زیبای پامنار خوزستان

بارش‌های رگباری استان فارس را در بر می‌گیرد

تعویق مجدد افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان

مادر و دختری که فروشنده لباس را در شیراز کشتند، دستگیر شدند

تابلوی طلا و سکه یکدست سبز پوش شد؛ دلار در سودای رسیدن به کانال بالاتر

بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است

استقلال و پرسپولیس، خلاص!

توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم

تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان

راهپیمایی حمایت از اقدام مقتدرانه نیرو‌های مسلح، فردا در فارس

رفع تصرف 2700 مترمربع از اراضی ملی در اقلید