پیام فارس

آخرين مطالب

چشم‌اندازهای روشن در توسعه گاز رسانی به جنوب و شرق استان فارس اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز - دسترسی شهرها و روستاها به شبکه گاز از جمله رویکردهایی است که در راستای محرومیت زدایی و توسعه خدمات به ویژه در سال‌های اخیر دنبال شده است ، امسال با شتاب بخشی به اجرای طرح‌های گازرسانی در استان فارس چشم‌اندازهایی روشن برای دسترسی مناطق مختلف به این خدمات پیش‌بینی می‌شود.

دولت در سال‌های اخیر با هدف اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و گسترش عدالت اجتماعی در مناطق کمتر توسعه یافته، اجرای طرح های گاز رسانی شهری و روستایی را دنبال کرده است ، بسیاری از مناطق جنوب و شرق استان فارس تا پایان امسال با اجرای این طرح ها از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
گاز رسانی به مناطق محروم و روستایی استان فارس اولویت امسال است و به منظور تحقق توسعه عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی، عملیات گازرسانی به 481 روستا و 13 شهر در استان فارس در حال اجراست.
با اجرای طرح‌های گازرسانی در سال جاری با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد تومان بیش از 2100 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در استان فارس اجرا می شود و 40 هزار انشعاب نصب خواهد شد. سرعت بخشیدن به روند گازرسانی روستاهای بالای 20 خانوار از جمله تاکیدات قانون بودجه است و علاوه بر توسعه اقتصادی و خدمات متوازن گازرسانی، موجب جایگزینی این سوخت پاک با دیگر سوخت های فسیلی و کاهش آلودگی هوا و محیط زیست شده است.
بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر 98 درصدی جمعیت شهری و 78 درصدی جمعیت روستایی در فارس از نعمت گاز طبیعی بهره مندند.
شرق فارس و اولویت های گاز رسانی
غلامعباس حسینی مدیر عامل شرکت گاز استان فارس از آغاز اجرای طرح خط انتقال گاز مشکان با هدف توسعه صنایع شرق فارس تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت : از آنجا که واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شرق فارس در فصل زمستان احتمالا با کمبود گاز مواجه هستند، بر ضرورت اجرای طرح های گاز رسانی در این منطقه تاکید شده است ، اجرای خط انتقال گاز مشکان ، سبب توسعه زیرساخت‌های گازرسانی در شرق فارس می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با بیان این که برای اجرای این خط انتقال گاز بیش از 200 میلیارد تومان هزینه می‌شود، گفت : اجرای این طرح بزرگ اواخر امسال از انشعاب گیری از خط 42 اینچ ارسنجان – سیرجان آغاز خواهد شد و با اجرای 60 کیلومتر خط 16 اینچ تا مشکان نی ریز ادامه می یابد.
وی افزود: اجرای این خط انتقال 90 کیلومتری، توسعه صنایع و امکان تامین گاز شهرها و نواحی صنعتی شرق استان را برای بیش از چهل سال فراهم می‌کند.
300 روستای فارس زیر چتر خدمات گاز رسانی
معاون مهندسی و اجرای شرکت گاز استان فارس نیز با بیان اینکه تا پایان سال، گازرسانی به 300 روستای استان فارس در تعهد شرکت گاز استان است گفت : عملیات گازرسانی به 300 روستای فارس در شهرستان های شیراز ، مرودشت ، جهرم، داراب ، خرم بید ، سپیدان ، لارستان ، لامرد و فراشبند تا پایان امسال در تعهد شرکت گاز است و اجرایی می شود .
محمد رضا زارعیان با بیان این که تا پایان امسال در هر 36 ساعت یک روستا به شبکه گاز طبیعی متصل می‌شود ، افزود : تاکنون بیش از هزار و 908 روستا گازدار شده و عملیات گازرسانی به 360 روستا نیز در دست طراحی و اجراست تا ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش روستایی به 86 درصد برسد.
به گفته وی در استان فارس 2 هزار و 555 روستای مشمول گازرسانی وجود دارد و برنامه ریزی لازم برای بهره مندی تمام روستاهای مشمول از مزایای گاز طبیعی انجام شده است.
زارعیان افزود: از مجموع 109 شهر استان فارس نیز 97 شهر اکنون گاز دارند و در 12 شهر دیگر هم عملیات گاز رسانی در حال اجراست که با احتساب آن، متوسط ضریب برخورداری از گاز در بخش شهری 98 درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.
به گفته وی، تعداد مشترکین گاز در استان فارس بیش از یک‌میلیون و 464 هزار مشترک بوده و میزان شبکه‌گذاری 27 هزار و 258 کیلومتر و تعداد انشعابات نصب‌شده نیز 784 هزار و 256 مورد است.
جنوب فارس و اولویت‌های گازرسانی
علاوه بر اجرای طرح های گاز رسانی در شرق فارس ، جنوب این استان نیز امسال در اولویت گاز رسانی قرار دارد ، بر این اساس 95 درصد روستاهای شهرستان لامرد در جنوب فارس تا پایان سال از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.
مسلم فالی رئیس اداره گاز شهرستان لامرد دراین زمینه گفت: عملیات گازرسانی به روستای شیرینو از بخش چاه ورز و مهرآباد ماندگاری از بخش علامرودشت با ٧١٠٠ متر لوله گذاری با هزینه ای بیش از 9 میلیارد ریال در حال اجراست .
وی افزود: با اجرای کامل این طرح ٨٦ خانوار روستایی از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.
فالی افزود: همچنین 83 خانوار ساکن روستاهای میرحسینی و خلیفه ها در بخش مرکزی لامرد تا دهه فجر از گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.
با اجرای کامل این طرح ها و نصب علمک گاز در روستاهای سید هاشمی، کهنویه، چاه گزی، حاجی آباد، گلدشت، حسین آباد، انجیربند، وردوان، پلنگی، برکه سفید، غیب اللهی، دهنو و چاه کور از بخش علامرودشت، مجموعه روستاهای دهستان سیگار از بخش مرکزی، روستاهای دهو ، ده پایین ، پس بند، کودیان و زین الدینی از بخش اشکنان ، و همچنین اجرای شبکه گاز در بخش چاهورز، 95 درصد خانوار روستایی شهرستان لامرد از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.
بیش از 10 هزار مشترک گاز طبیعی در سال جاری تا کنون به تعداد مشترکین گاز دراستان فارس پیوسته است ، در حال حاضر بیش از یک میلیون و 457 هزار مشترک گاز طبیعی در سطح استان فارس وجود دارد که از این میزان بالغ 71 هزار و 400 مشترک در سال گذشته جذب شده اند.
بر اساس برآوردهای انجام شده عدد برنامه برای اشتراک پذیری گاز در سال جاری 75 هزار اشتراک می باشد و طی سال جاری و تاکنون تعداد 9 هزار و 443 مشترک خانگی، 593 مشترک تجاری و 54 مشترک صنعتی در استان فارس از گاز طبیعی بهره مند شدند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/103816/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید