پیام فارس

آخرين مطالب

مردم فارس به شرکت در راهپیمایی 13 آبان دعوت شدند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- شخصیت‌ها،‌ تشکل‌ها، دانشگاهیان، دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف استان فارس در آستانه یوم الله 13 آبان در پیام‌های جداگانه‌ای اقشار مختلف مردم را به شرکت در راهپیمایی روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز دعوت کردند.

به گزارش ایرنا در بیانیه ها و اطلاعیه هایی که به همین مناسبت روز شنبه انتشار یافته تاکید شده است: یوم‌الله 13 آبان امسال در تلاقی با اقدامات جدید آمریکا مبنی بر بازگرداندن یک‌ جانبه تحریم‌ها، خروج از برجام و تلاش آمریکا برای بازگرداندن دایره نفوذ خود به ایران و سلطه در ایران اسلامی خیالی باطل است.
شخصیت ها، نهادها و دستگاه های اجرایی استان فارس اظهار کرده اند: حضور انقلابی، توفنده و گسترده اقشار و آحاد مختلف ملت ایران در راهپیمایی این روز ثابت خواهد کرد که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با وجود همه این شرایط به بازیگری تعیین کننده در معادلات سیاسی منطقه تبدیل شده است و خلاف رویاهای استکبار، 40 سالگی انقلاب مردمی خود را جشن می‌گیرد.
**دولت آمریکا می‌خواهد ملت ما را به مبارزه بطلبد
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در پیامی با بیان اینکه امسال تهدید دو باره آمریکا علیه ایران در روز ١٣ آبان برای شروع تحریم‌ها صورت می‌گیرد، گفت: دولت آمریکا می‌خواهد ملت ما را به مبارزه بطلبد.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام ادامه داد: تجربه سالیان طولانی مقاومت مقابل آمریکا نشان داده که هر وقت ایستادگی کردیم به اهداف والای خود نزدیک شدیم و هر وقت از میدان خارج شدیم، نتیجه ای نگرفتیم.
امام جمعه شیراز افزود: از همه جوانان، نوجوانان، دانش آموزان و دانشجویان که محور‌های اصلی مبارزه با استکبار هستند، دعوت می کنم که متحد و متفق در این روز علیه آمریکا فریاد استکبار ستیزی سر دهند.
** 13آبان یادآور ایمان و اراده دانش‌آموزان و دانشجویان است
جامعه روحانیت شیراز نیز در پیامی، یوم الله 13 آبان را منشا تحولاتی در روند تاریخی کشور و یادآور ایمان و اراده دانش آموزان و دانشجویان دانست.
این نهاد با بیان اینکه، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) در 13 آبان 58 پایه های پوشالی قدرت شیطانی دشمنان را در هم شکست، اظهار داشت: این رویداد، شکوه و اقتدار ملت ایران را به جهانیان نشان داد و به فرموده مقام معظم رهبری، این اقدام نماد شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابی در مقابل هیمنه آمریکاست.
جامعه روحانیت شیراز در این پیام 13 آبان را دارای معنا و مفهومی تازه خواند و عنوان کرد: جمعیت عظیم و پُرشور دانش آموزی و دانشجویی در حالی برای بزرگداشت این روز تاریخی آماده می‌شوند که جبهه سلطه، چهره عریان ضدیت خویش با مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی را تحت عنوان تحریم به نمایش گذاشته است.
این بیانیه افزوده است: این بار هم دشمنان سناریوی 40 ساله تحریم را پایه حرکت خصمانه خود قرار داده‌اند و روزی نیست که دشمنان به تهدید نظام اسلامی و تخطئه نهادهای انقلابی نپردازند و این نشان می دهد سیاست کلان آمریکا با اراده مردم ایران مقابله می کند ولی بحمدالله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با وجود همه این شرایط به بازیگری تعیین کننده در معادلات سیاسی منطقه تبدیل شده است.
جامعه روحانیت شیراز از ملت شریف ایران و به ویژه خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران درخواست کرد همچون همیشه با حضور پُر شور خود در راهپیمایی 13 آبان بار دگر قدرت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در برابر دولت‌های استکباری به تصویر کشند.
** آمریکا کماکان محور شرارت و جنایت و راس استکبار است
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس نیز با صدور بیانیه ای، امت استکبارستیز و عاشورایی استان فارس را به حضور پُرشور و گسترده در تظاهرات ضداستکباری یوم الله سیزدهم آبان دعوت کرد.
این شورا، یوم الله سیزده آبان را روز اعلام برائت و فریاد کوبنده خشم و نفرت و انزجار امت های آزاده و اسلامی به ویژه ملت مبارز، بیدار و استکبار ستیز ایران اسلامی علیه استکبار آمریکایی دانست و اعلام کرد: آمریکا کماکان محور شرارت و جنایت و راس استکبار است و 13 آبان امسال روز بزرگ فریاد رسای "مرگ بر آمریکا" خواهد بود.
در این بیانیه آمده است: 13آبان تداعی کننده اوج بصیرت و ایمان جوانان مومن و انقلابی ایران اسلامی و از ماندگارترین حوادث در تاریخ انقلاب و نقطه عطفی در تجلی روح استکبار ستیزی، استقلال طلبی و نایل شدن به اوج قله های عزت و اقتدار است.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، ضمن دعوت از عموم امت شریف استان فارس برای شرکت در مراسم ضد استکباری 13 آبان بر فرمایش پیر فرزانه انقلاب که فرمودند "آمریکا شیطان بزرگ است" تاکید کرده و می افزاید: مبارزه با استکبار جهانی، دولت های ظالم و خودکامه و حمایت از ملت های مظلوم و مستضعف جهان به عنوان راهبرد دائمی و غیرقابل تغییر جمهوری اسلامی ایران بوده است و سرسوزنی از ارزش های اصیل نظام، قابل مسامحه نخواهد بود.
همچنین تاکید شده است که امسال نیز شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل با مشت های گره کرده ملت انقلابی ایران در اقصی نقاط کشور طنین انداز خواهد شد و آحاد مردم همیشه در صحنه استان فارس نیز با حضور پُر رنگ خود برگ زرینی از تجدید میثاق با آرمان های امام راحل (ره) و بیعت مجدد با رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی را به نمایش خواهند گذاشت.
** 13آبان روز نحسی برای آمریکاست
همچنین تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با بیان اینکه روز ١٣ آبان روز نحسی برای استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار است، در پیامی عنوان کرد: آمریکا با غرور و تکبر خود در این روز دست به اقداماتی علیه ایران زد، امام (ره) را تبعید کرد و دانش آموزان را در تظاهرات به شهادت رساند با این خیال خام که از این طریق انقلاب اسلامی را تضعیف کند.
آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب ادامه داد: آمریکا در همین ١٣ آبان ذلت و خواری را متحمل و لانه جاسوسی به وسیله دانشجویان تسخیر شد.
وی، با اشاره به اینکه رئیس جمهور آمریکا در حدی از حماقت است که چنین روزی را روز تهدید علیه ایران تصور کرده است، افزود: امسال به لطف خدا با اجتماع عظیم ملت آزاده ایران خواهیم دید که چگونه مشت محکمی به دهان استکبار خواهد خورد.
** 13 آبان منبعث از اندرزهای عاشورا
سپاه فجر فارس نیز در بیانیه ای ضمن دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اعلام کرد: سیزدهم آبان در حافظه ی تاریخی ملت غیور ایران همواره با استکبارستیزی و دشمنی با آمریکای جهانخوار و مستکبران، همراه بوده است. ملت قهرمان و شهید پرور ایران اسلامی با اقتدا به امام حسین (ع)، به رخ جهانیان کشانده اند که «هیهات من الذله» حاشا که ما زیر یوغ استکبار جهانی و نوچه های لاابالی آن در منطقه و جهان برویم.
در این بیانیه همچنین آمده است: سیزدهم آبان به همه مستضعفان آموخت که می‌توانند چپاولگران را به زباله‌دان تاریخ سپرده و می‌توانند هویت خود را با نفی قدرت‌های استعماری تعریف نموده و با به ارمغان آوردن غروری مقدس و حماسه آفرین به آنها آموخت که دیوار ظلم و ستم شکستنی است.
در بیانیه سپاه فجر استان فارس آمده است: بدون شک ایمان، بصیرت، شور انقلابی و تشخیص صحیح و بهنگام آحاد مردم بخصوص دانشجویان و دانش آموزان ، منبعث از قیام کربلا و اندرزهای عاشورا بود که نقشه های شوم آمریکا برای اضمحلال، منزوی کردن و ضربه زدن به ایران اسلامی را در نطفه خفه ساخت. توطئه ها و جنایت های دولت آمریکا هرگز از حافظه ی تاریخی ملت ایران به فراموشی سپرده نخواهد شد و شعار مرگ بر آمریکا با مشت های گره کرده و با صلابت تر از گذشته طنین انداز خواهد گشت.
** 13 آبان تبلور پیام "ماندگاری انقلاب اسلامی و زنده بودن روح انقلابی‌گری" است
اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس نیز، در بیانیه ای با گرامیداشت 13 آبان ماه، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را تبیین پیام "ماندگاری انقلاب اسلامی و زنده بودن روح انقلابی‌گری" در آحاد مردم و مسئولان کشور دانست.
در بیانیه این نهاد آمده است: یوم الله 13 آبان سند پرافتخار ماندگاری از استکبارستیزی نسلی بالنده است که ایثار و فداکاری، استفامت و پایداری در راه ارزش های خود را از پیر فرزانه انقلاب فرا گرفت و زهر ناکامی را در جام مستکبران ریخت و آتش بر خرمن لانه شوم دشمن کشید.
این بیانیه افزوده است: تامل و تعمق در واقعه تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در 13 آبان ماه سال 1342 و جنایت کشتار وحشیانه دانش آموزان انقلابی در 13 آبان ماه سال 1357 نشانگر این واقعیت است که این وقایع در راستای راهبردهای آمریکا و یکه تازی کاخ سفید در راهبری رژیم پهلوی و تنظیم محاسبات و سیاست های نظام منفور شاهنشاهی صورت پذیرفته است.
در ادامه این بیانیه عنوان شده است: اقدام انقلابی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) در 13 آبان ماه سال 1358 نیز واکنش جامعه انقلابی ایران به موضوع "نفوذ" و "جاسوسی" آمریکایی ها و سوء استفاده از محل سفارتخانه ایالات متحده در تهران بود.
این بیانیه، تبیین پیام "ماندگاری انقلاب اسلامی و زنده بودن روح انقلابی‌گری" در آحاد مردم و مسئولان کشور به ویژه شعار مرگ بر آمریکا به عنوان تبلور این حقیقت در دوره کنونی توصیف و اظهار داشته است: تفکر و رویای بازگشت "نفوذ" و "سلطه" آمریکا به ایران اسلامی خیالی باطل است.
در ادامه این بیانیه، اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس، ضمن اعلام وفاداری به آرمان های امام راحل، تبعیت کامل از فرمان رهبر معظم انقلاب، از همه ملت به ویژه مردم ولایتمدار، شهیدپرور، حماسه ساز و استکبار ستیز استان فارس، دعوت کرده تا با حضور پُر نشاط خویش در راهپیمایی 13 آبان، حمایت قاطعانه خود را از سیاست های نظام اسلامی، فرمان رهبری و راه هدفمند شهدا اعلام کنند.
این بیانیه همچنین افزوده است: مردم در این راهپیمایی با شعار ماندگار هیهات من الذله آمادگی مجدد خود را برای درخششی دیگر در آسمان ایثار و شهادت ابراز می دارند، چرا که ملت صبور و عزتمند ایران در سایه رهبری امام خامنه ای (حفظه الله) از گردنه های صعب العبور با عزت خواهد گذشت و آنچه که در شرایط کنونی برای ما ضروری است حفظ وحدت جامعه است.
** شکوه 13 آبان نشان از اقتدار، وحدت ملی و عظمت ایران اسلامی است
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به درپیش بودن یوم الله 13 آبان که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است و آغاز دور جدید تحریم ها علیه ایران است از شهروندان شیراز و فارس برای حضور در این مراسم دعوت می‌شود.
این بیانیه می افزاید: خبرگزاری ها، پایگاه های خبری، مطبوعات و دیگر رسانه های این استان نیز همراه و همگام با اقشار مختلف مردم و جامع فرهنگ و هنر فارس، هم صدا به نشر این موضوع در رسانه هایشان خواهند پرداخت.
همچنین در این بیانیه بر حضور همه دستگاه‌ها و مسئولان در کنار ملت بزرگ ایران اسلامی تاکید شده و آمده است: شکوه این مراسم نشان از اقتدار، وحدت ملی و عظمت ایران اسلامی خواهد داشت.
** 13 آبان روز استواری ملت در برابر ترفند استکبار است
رئیس دانشگاه شیراز نیز در پیامی سیزدهم آبان ماه را روز استواری ملت ایران در مقابل ترفند استکبار، روز تجلی دو باره آزادگی، شجاعت و غیرت انقلابی و روز اعلام پایداری ملت در برابر آمریکا خواند.
حمید نادگران با بیان اینکه این روز مقارن با سالروز تبعید حضرت امام خمینی (ره) و یادآور رشادت ملتی آگاه و شایسته در آفرینش صحنه هایی بدیع در استکبار ستیزی و دفاع از استقلال و آزادی است، عنوان کرد: شهادت دانش آموزان ایرانی در 13 آبان سال 1357 در راه بیان خواسته های برحق ملت ایران نشان داد که استبداد و ظلم، ضددانش و آگاهی است و دانش برخاسته از ایمان، استبداد را به عجز می کشاند.
وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 بیان داشت: هوشیاری و حرکت در مسیر امام و انقلاب و استعانت از خط روشن رهبری عظیم الشان در همه مقاطع تاریخی، جوانان و دانشجویان را خط مقدم مبارزه با استکبار قرارداده است.
رئیس دانشگاه شیراز از همه دانشگاهیان اعم از استادان، کارمندان، دانشجویان و همچنین دانش آموزان برای حضور در راهپیمایی 13 آبان دعوت کرد.
مراسم بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، روز یکشنبه 13 آبان ماه ساعت 9:30 صبح در سراسر استان برگزار خواهد شد و این مراسم در شیراز در بلوار شهید آیت الله دستغیب، تقاطع خیابان 9 دی، ورودی بست شهید آیت الله دستغیب حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) برگزار می شود.
روز سیزدهم آبان وقایع مهمی در کشورمان رخ داد که شامل، تبعید امام (ره) در سال 43، راهپیمایی و تجمع دانش آموزان و جنایت خونین رژیم پهلوی علیه دانش آموزان در سال 57 و تسخیرلانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان در سیزدهم آبان سال 58 است.
در تقویم رسمی کشورمان روز سیزدهم آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است.
7375 /6118

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/103923/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت