پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس کل دادگستری فارس در بازدید از کارخانه قند فسا اعلام کرد:

زمینه رونق مجدد کارخانه قند فسا فراهم شود سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز - رئیس کل دادگستری فارس به همراه برخی از معاونین قضایی از کارخانه قند شهرستان فسا بازدید کرد و بیان داشت : باید تلاش کنیم زمینه رونق مجدد بخش تولید این کارخانه را فراهم نماییم و در حدتوان تلاش خواهیم کرد تا موانع موجود را از میان برداریم.

حجت الاسلام سیدکاظم موسوی روز سه شنبه هدف از این بازدید را حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیل شدن کارخانه‌های تولیدی دانست و گفت: در اجرای سیاست های کلان قوه قضائیه، دادگستری استان فارس با تشکیل ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت های قضایی از تولید کنندگان و سرمایه گذاران استان به دنبال راه کارهای مناسبی در راستای رونق تولید و حمایت از تولیدات داخلی و در نتیجه اشتغال زایی است.
وی ادامه افزود: در سالی که از سوی رهبری فرزانه انقلاب به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است نباید شاهد بیکارشدن کارگران کارخانجات باشیم و در این راستا باید تمام اقشار جامعه چه مسئولان و چه مردم در تحقق این هدف، نقش ایفا کرده و با وجود مشکلات اقتصادی موجود و تحریم‌ها، از کاهش تولید و یا تعطیلی کارخانه های تولیدی جلوگیری کنند.
رئیس ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان فارس دراین بازدید ضمن دیدار با مسئولان و کارگران کارخانه قند فسا با بیان این که کارخانه قند فسا با داشتن بیش از 300 نفر کارگر نقش مهمی در تولید، اشتغال و کشاورزی منطقه دارد تصریح کرد: تعطیل شدن این کارخانه موجب ضرر و زیان های بسیاری از بعد اجتماعی و اقتصادی این منطقه می شود لذا لازم است مسئولان این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند و به بررسی مشکلات کارگران بپردازند.
وی در بخش دیگری از این سخنان خود در جمع مدیران و مسئولان کارخانه قند فسا تاکید کرد: مدیر عامل و دست اندر کاران این واحد تولیدی باید همکاری ها و هماهنگی های لازم را درجهت خارج کردن این کارخانه ازحالت رکود انجام دهند و لازمه این امر ایجاد تعامل و انگیزه وحس اعتماد از دست رفته بین گارگران و مدیران است.
رئیس کل دادگستری فارس گفت: هدف و شعار ما حمایت از تولید است ودر جهت تحقق این امر مهم باید با اهتمام لازم نیروی خودرا به کار بگیریم تا شاهد رونق مجدد این واحد تولیدی درچند روز آینده باشیم.
حجت الاسلام موسوی خاطر نشان کرد: لازمه رونق این کارخانه تلاش مسئولان و نمایندگان سه قوه در استان است و در جهت احقاق حقوق کارگران، رونق بخشی این کارخانه، برطرف کردن موانع و مشکلات حقوقی و قانونی تولید است.
وی در ادامه افزود: دادگستری استان فارس به سهم خود تمام توان خود را به کار خواهد بست تا این کارخانه راه اندازی شود و در مدار تولید قرار گیرد و حسب اظهارات مدیرعامل کارخانه تمامی تمامی تعمیرات کارخانه انجام شود و مقرر گردید در اوایل هفته آینده شروع به کار نماید و در کارگروه استانی نیز مشکلات وی جهت عدم تعطیلی این واحد تولیدی پیگیری شود.
رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین پیشنهاد کرد: کارگروهی با نظارت دادگستری استان فارس تعیین شود تا در آمد ماهیانه کارخانه در این کارگروه عادلانه توزیع شود تا حق و حقوق همه کارگران به موقع پرداخت گردد و تمامی فعالیت های این کارخانه اعم از خرید یا فروش اموال و دارایی تحت نظارت باشد.
حجت الاسلام موسوی خاطر نشان کرد: به منظور رفع مشکلات به وجود آمده ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان فارس جلسات و نشست های مختلفی را برگزار کرده تا اختلاف و مشکلاتی که میان مدیران کارخانه و کارگران به وجود آمده است و سبب بی اعتمادی شده است مرتفع گردد.
وی گفت: مقررگردیده است تا مسئولان این کارخانه معوقات تأمین اجتماعی و تمامی حقوق معوقه کارگران تا پایان شهریورماه پرداخت شود و نیز بدهی های گاز ، آب و برق، حق النظاره و مطالبات کشاورزان به صورت اقساطی پرداخت شود و تا حد ممکن نسبت به بازسازی و نوسازی بخش های فرسوده این کارخانه اقدام شود.
رئیس ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان فارس در پایان ابراز امیدواری کرد: با تلاش و همت مسئولان و کارگران کارخانه قند فسا و نیز با جلب اعتماد بین یکدیگر و اعتقاد به خود باوری و اعتماد به مسئولین به خصوص مسئولان قوه قضائیه در استان فارس و شهرستان نخواهیم گذاشت این کارخانه تعطیل شود و در آینده شاهد رونق این کارخانه خواهیم بود.
بیش از نیم قرن از راه‌اندازی کارخانه قند فسا سپری می شود (سال 1333 خورشیدی) و ظرف این سال ها کام بسیاری از هموطنانمان با محصول این کارخانه شیرین شد اما چندی است که کارگران این واحد تولیدی چشم انتظار تحقق وعده‌های متولیان کارخانه برای رسیدن به مطالباتشان هستند تا شهد دستیابی به خواسته‌های صنفیشان توان بیشتری به ادامه کار و تلاششان بخشد.
کارگران کارخانه قند فسا به دلیل آنچه که خود از آن به عنوان پرداخت نشدن حقوق و مزایا و یا تعویق در پرداخت مطالبات از آن یاد می کنند در مقاطع زمانی مختلف در ماه‌های فروردین، تیرماه، مرداد، شهریور و مهرماه 98 در محل فرمانداری ویژه شهرستان فسا گرد هم آمدند و بنا به اظهار شماری از این کارگران از ابتدای سال جاری تا کنون تنها حقوق فروردین و اردیبهشت 98 به آنان پرداخت شده است.
شهرستان فسا در فاصله 145 کیلومتری جنوب شرق شیراز در استان فارس قرار دارد.
برچسب‌ها
کارگر رونق تولید حقوقی و قضایی اشتغال فراگیر فسا قوه قضاییه فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/103995/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم

فیلم/ حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز

اوقات شرعی فردا 31 فروردین در شیراز

استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

برادر کشی در فارس

سال 1403 سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود

بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد

بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد

اهدا 42 هزار سی سی خون در بیضا

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید

متحدان اسرائیل در برزخ