پیام فارس

آخرين مطالب

استاندار فارس: بدون مستند قانونی، هیچ کس از گردونه رقابت انتخاباتی حذف نخواهد شد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز - استاندار فارس با تاکید بر اینکه هیات‌های اجرایی و بازرسی انتخابات 98 باید به مُر قانون عمل کنند و تحت هیچ فشاری قرار نگیرند، گفت: بدون مستند قانونی هیچ کس از گردونه رقابت انتخاباتی حذف نخواهد شد.

عنایت الله رحیمی، عصر یکشنبه در گردهمایی هیات‌های بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شهرستان‌های استان فارس افزود: افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران این است که مورد احترام و اعتماد مردم قرار دارد و این اعتماد، سرمایه بزرگی است که باید آن را پاس بداریم.
وی ادامه داد: پاس داشتن این اعتماد مردم در گرو اعمال و رفتار قانونمند ماست و هیات‌های بازرسی انتخابات نیز باید با عملکرد قانونی خود بر اعتماد مردم بیفزایند.
رحیمی همچنین به فراز و نشیب‌هایی که این روزها کشورمان با آن مواجه است، اشاره و بیان کرد: از طرفی معاندان، اپوزیسیون (گروه مخالف) و دولت‌های معاند از جمله استکبار، هجمه‌هایی به نظام و دولت انجام می‌دهند و تمایل دارند بین مردم و نظام گسستگی ایجاد کنند.
استاندار فارس اظهار داشت: دشمنان انقلاب و نظامی جمهوری اسلامی با توسل به شیوه‌های مختلف از جمله راه انداختن جنگ روانی، تحمیل تحریم و جنگ اقتصادی و ایجاد جو برای ناکارآمد جلوه دادن دولت و نظام، می‌کوشند از این رهگذر شکافی عمیق بین مردم و نظام ایجاد کنند و به اهداف شوم خود دست یابند.
وی ادامه داد: با وجود این فشارها در جبهه خودی و نظام، تلاش‌ها بر این است تا رضایتمندی شهروندان حاصل شود.
استاندار فارس گفت: تجربه 40 ساله انقلاب اسلامی نشان داده که تنها صداقت و خدمت به مردم است که می‌تواند از این تخریب‌ها و تهاجم‌ها جلوگیری کند اما این به این معنی نیست که ما هوشیار نباشیم و توطئه‌های دشمنان را متوجه نشویم و در مقابل آن دست به تدابیر مناسب نزنیم.
رحیمی بیان کرد: یکی از برگ‌های برنده نظام جمهوری اسلامی، همراهی مردم است اما دشمنان می‌کوشند که این همراهی را کاهش دهند تا اعتماد مردم به نظام را دچار خدشه کنند.
وی ادامه داد: دلسوزان نظام به دنبال افزایش همدلی و اعتماد هستند اما شاید در درون کشور هم عده‌ای ناخواسته در پی دلسرد کردن مردم باشند که نتوانیم انتخابات پُر شوری را که به عنوان برگ برنده نظام است، رقم بزنیم.
استاندار فارس گفت: می‌خواهند مردم را نا امید کنند و بگویند در کشور فساد گسترده شده است و کل کشور را فساد گرفته است و شما به هیچ کس در هیچ دستگاهی اعتماد نکنید در حالی که اگر جمع مفسدان را به کل خدمتگزاران تقسیم کنیم تعداد مفسدان به انگشتان دست هم نمی‌رسد.
رحیمی افزود: همگان باید تلاش کنیم تا بر اعتماد مردم افزوده شود و انتخابات پُر شوری توام با قانونمندی، سلامت و امنیت همراه با رقابت همه سلیقه‌های موجود زیر چتر نظام برگزار کنیم تا در نظام بین‌المللی امکان چانه‌زنی را افزایش دهیم، در داخل نیز رضایتمندی مردم فراهم شود و مردم همچنان احساس کنند رای و اراده آنان حاکم بر سرنوشت کشور و خودشان است.
وی اظهار داشت: ایجاد شور و نشاط و زمینه یک انتخابات حداکثری، امری ضروری است که باید همگان برای تحقق آن تلاش کنند.
استاندار فارس با بیان اینکه ملاک عمل ما در تمام مراحل انتخابات باید مُر قانون باشد گفت: هیچ کس نمی تواند خود را مبرا از قانون بداند.
رحیمی اظهار کرد: به هیچ عنوان سلایق شخصی و جناحی نباید در روند انتخابات تاثیر سوء داشته باشد و نباید به این دلیل که فلان نامزد انتخابات چون از گروه ما نیست از گردونه رقابت حذف شود.
وی ادامه داد: بی شک چنین نوع تفکری که فردی بخواهد دیگری را به علت اینکه در چارچوب فکری او نمی گنجد، از گردونه رقابت حذف کند موجب دلسری عده زیادی از مردم می شود.
استاندار فارس تاکید کرد: هیچ کس و هیچ دستگاهی حق ندارد از امکانات عمومی، علیه یا به نفع یک نامزد استفاده کند و بدون تردید هیات‌های بازرسی باید این موارد را رصد و گزارش های مستند و مکتوب را ارایه کنند تا بتوانیم جلو هر گونه تخلفی را بگیریم.
رحیمی افزود: هیات‌های اجرایی باید به مُر قانون عمل کنند و تحت هیچ فشاری قرار نگیرند و بدون مستند قانونی هیچ کس از گردونه رقابت حذف نخواهد شد.
وی ادامه داد: اگر کسی فکر کند به دلیل آن که فلان آقا آنجاست ممکن است از گردونه انتخابات حذف شود، این پنداری اشتباه است و بی شک چنین اجازه‌ای داده نخواهد شد که بدون مستند و حکم قانونی کسی از رقابت انتخاباتی حذف شود.
استاندار فارس گفت: هیات بازرسی انتخابات اجازه بازرسی و ارایه گزارش به بنده و رئیس هیات بازرسی انتخابات را خواهند داشت.
رحیمی به اجزای مختلف برگزاری انتخابات از جمله هیات اجرایی، هیات نظارت، وزارت کشور و هیات بازرسی اشاره کرد و افزود: اصل انتخابات را طبق قانون مردم برگزار می‌کنند و هیات اجرایی از بین معتمدان مردم انتخاب می شوند و ما ملزومات را برای آنها مهیا می‌کنیم.
وی ادامه داد: یکی از ضلع‌های انتخابات، نامزدها هستند که توصیه ما به آنها این است به سمت و سویی بروند که توانایی، برنامه‌ها و چگونگی راه‌های دستیابی به اهداف را در تبلیغات خود مطرح و از ایجاد انتظارات خارج از قانون و اختیارات پرهیز کنند.
وی اضافه کرد: اگر کسی که امروز در قدرت نیست، حق الناس و قانون را رعایت نکند حتما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم پس از به قدرت رسیدن، قانون را رعایت کند.
استاندار فارس گفت: مردم فهمیم هستند و فرق سره از ناسره را خودشان تشخیص می‌دهند، نباید به سمت و سویی حرکت کنیم که خود را ولی مردم بدانیم و فکر کنیم مردم نمی توانند تشخیص دهند و تصمیم بگیرند که کدام موضوع به نفع یا به ضرر آنهاست.
رحیمی افزود: نامزدهای انتخابات در تبلیغات انتخاباتی دیگران را تخریب و تکذیب نکنند بلکه خود را مطرح کنند و برنامه‌هایشان را بگویند، اینکه فکر کنیم با تخریب دیگران رای می آوریم، تصور اشتباهی است.
وی ادامه داد: از همه نیروهایی که بعد از گذشتن از چارچوب‌های قانونی به عنوان نامزد انتخابات وارد می‌شوند، استقبال می‌کنیم.
استاندار فارس بیان داشت: همچنین انتظار از هیات‌های بازرسی این است که قانون را رعایت کنند و با درایت لازم، سعه صدر و تسلط بر قانون، نظارت و بررسی‌های لازم را بر روند اجرای قانون انجام دهند و از چارچوب قانونی پا را فراتر نگذارند.
رحیمی افزود: برای ما هیچ تفاوتی نمی‌کند که کدام یک از افراد بعد از گذشتن از فیلتر قانونی، رای بیاورند بنابراین تلاش می‌کنیم تمام نامزدها در یک رقابت سالم انتخاباتی شرکت کنند و نتیجه انتخابات مشخص شود.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، دوم اسفندماه 98 برگزار خواهد شد.
برچسب‌ها
انتخابات مجلس شورای اسلامی استانداری فارس عنایت الله رحیمی فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/104183/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

محور بوشکان-فراشبند روکش آسفالت می‌شود

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس / ترکیب صداوسیمایی برای جدال حق‌پخش با تلویزیون!

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

واژگونی پژو در فارس 3 کشته در پی داشت

3 کشته در اثر واژگونی پژو در فارس

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس

باران و سیل در شهر خور

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

رزمایش واکسیناسیون 250 هزار راس دام در استان فارس برگزار شد

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

بورس صعودی می‌ماند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است

اوقات شرعی فردا پنجم اردیبهشت در شیراز

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

رفع تصرف 70 هکتار از زمین‌های ملی در استهبان

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!