پیام فارس

آخرين مطالب

برگزاری بزرگداشت شهدای بسیج در شیراز

باقرزاده: خواسته شهدا در بیانیه گام دوم نهفته است اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با اشاره به اهمیت تداوم راه شهدا با دقت به خواسته‌های آنان، تاکید کرد که برای اطلاع از خواسته شهدا باید به بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت.

سردار محمد باقرزاده عصر چهارشنبه 22 آبان در بزرگداشت شهدای بسیج شیراز و یادواره شهید شفاف، در شیراز با بیان اینکه ادامه راه شهدا در بیانیه گام دوم انقلاب دقیقا تبیین شده است، گفت: اگر خواستیم خواسته شهدا را بدانیم باید به این گام دوم بپردازیم؛ البته گام دوم نه یک امر خوردنی است نه پوشیدنی، نه بوییدنی، نه دودکردنی است بلکه یک عمل است و باید انجام شده و گام آن برداشته شود.
وی با هشدار اینکه نباید فریب خناسان و شیاطین و دشمنان شویم زیرا آنان می‌خواهند راه شهدا را به تعطیلی بکشانند، گفت: درگام دوم انقلاب هم صغری، هم کبری و هم حکم قضیه کاملا مشخص شده است مشروط به اینکه ما واقعیت‌ها و پدیده‌ها را آنگونه که هست خوب دریابیم و بشناسیم.
باقرزاده بیان کرد: برای اجرای گام دوم انقلاب باید عقل، ادراکات، علم و شعور و هم نحوه اندیشه خود را ارتقا دهیم و کسی در این راه نباید توقف کند لذا برای اینکه انقلاب خود را جلو ببریم باید حتی نحوه اندیشیدن خود را تغییر دهیم و یاد بگیریم که چگونه فکر کنیم.
او افزود: شهید شفاف وقتی چشم دلش باز شد و همه چیز را شفاف دید در انجام تکیلف الهی در صحنه جنگ تردید نکرد و این‌گونه آسمانی شد، پس فرصت‌ها به انسان عرضه می‌شود و این انسان است که باید تشخیص دهد از کدام فرصت می‌تواند استفاده کند.
باقرزاده اظهار کرد: گاهی اوقات تصور می‌کنیم که ما برد کردیم که در این دنیا ماندیم و از مواهب ظاهری این دنیا بهره‌مند می‌شویم، بله اگر در این شرایط انسان آخرت را ترسیم کند خوب است به شرطی که برای دین کار کند.
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه شهدا ضرر نکردند بلکه کسی ضرر کرده است که خسارتی به دینش وارد شده است، گفت: آن کسی که برای دینش سرمایه‌گذاری کرده، هیچ‌گاه خسارت ندیده است.
وی یادآور شد:‌ جنگ که رخ می‌دهد، یک ملت بین جنگیدن و تسلیم، عزت و ذلت، ایستادن و مقاومت و تسلیم شدن مضطر می‌شود در اینجا مردم به سه دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول وادادگان هستند که تسلیم دشمن می‌شوند و اصلاً قائل به جنگیدن نیستند و می‌گویند تسلیم، دسته دوم عافیت‌طلبان هستند که جان خود را نجات می‌دهند و به جای دیگر می‌روند و با جنگ مخالف نیستند اما آن را برای خود نمی‌خواهند و دسته سوم شهادت‌طلبان هستند که خودی دیگر نمی‌بینند و این افراد پناهگاه همه هستند.
باقرزاده با یادآوری اینکه در روایت‌ها آمده است که مؤمن برای همه مسلمانان پناهگاه است و در امر دفاع از دین و مردم سبقت می‌گیرد، گفت: در زمان وقوع جنگ صدام و بسیاری از کشورها گمان می‌کردند جنگ یک هفته‌ای یا یک ماهه و یا سه ماهه تمام می‌شود.
این مقام نظامی خاطرنشان کرد: اکنون هم در فتنه‌های هوشمند دشمن بخشی از افراد در سناریوی دشمن نقش ایفا می‌کنند و ممکن است ظاهرشان خیلی موجه و مسلمان و علمایی باشد اما صدایشان صدای شیطان است؛ این‌ها قائل به استقامت نیستند و طبعاً نه دنبال استقامت فرهنگی، نه نظامی و نه مقاومتی یا همان اقتصاد مقاومتی می‌روند و به آن قائل نیستند وقت را دارند تلف می‌کنند و تنفس مصنوعی می‌گیرند تا فضایی برایشان باز شود و ما باید در مقابل چنین افرادی هوشیار باشیم.
وی اضافه کرد: این افراد اگرچه به‌صورت ظاهری و عقلانی ولایت فقیه را قبول دارند اما چون کارکردهای عقلانی جزو واردات قلبی آن‌ها نشده است، پس باور ندارند یعنی ایمان به ولایت فقیه ندارند لذا مردم باید تکلیف خود را با این جماعت در انتخابات و مسائل پیش‌رو روشن کنند.
باقرزاده همچنین گفت: موشک‌های جمهوری اسلامی بسیار دقیق و نقطه زن است و نمونه آن را در قضیه داعش مشاهده کردیم که چگونه دقیقا مواضع داعش مورد اصابت موشک‌های ایران قرار گرفتند.
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه اثبات ولایت فقیه یک بحث نحوی نیست بلکه یک بحث عقلی است، گفت: عقل می‌گوید باید ولایت فقیه باشد و کارکرد آن باید جزو وارادت قلبی فرد شود اما جماعت وادادگان در این مبحث زیربنایی مشکل دارند.
وی، اولین خصوصیت شهادت‌طلبان را عالم بودن به زمانه دانست و گفت: شهید شفاف و سایر شهدا حواسشان بود که در چه روزگاری دارند زندگی می‌کنندو دوست را از دشمن تشخیص داده بودند و اصلاً خاصیت جنگ اینگونه است به طوری که شهید چمران می‌گوید وقتی شیپور جنگ نواخته می‌شود مرد از نامرد شناخته می‌شود.
باقرزاده با بیان اینکه در زمان جنگ حقیقت‌ها و میزان صداقت‌ها مشخص می‌شود، گفت: شهدا به واسطه اینکه به آن وحی زلال و علم و معرفت صحیح دست یافته بودند و از آبشخور امام عادل جامعه یعنی امام راحل که راه درست را بر اساس آیات الهی تشخیص می‌داد، سیراب می‌شدند، در تشخیص وظیفه خود اشتباه نکردند و دریافت درستی داشتند و می‌دانستند باید از امام واجب‌الاطاعه، اطاعت کرد.
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، عزت امروز شهدا را مرهون اطاعت‌پذیری آنان از امام دانست و گفت: شهدا از دستور امام سرپیچی نکردند و ناخالصی در دریافتشان نبود و این معرفت و بینش باعث شد که کشش‌هایشان درست ساماندهی شود و در مسیر درست این کشش‌ها رشد کرد که بینش آنان باعث شد یک کشش و رغبت برای رسیدن به درگاه خدا در آن‌ها حاصل شود و تبدیل به مشتاقان مرگ و شهادت شدند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تعبیر جاماندگان اربعین لفظ خوبی نیست و جامعه متدینین و مومنان باید این را اصلاح کنند، گفت: ما جامانده اربعین نداریم زیرا کسی که در مسیر حسین‌بن علی(ع) حرکت می‌کند، جامانده نیست؛ اگر اینطور باشد شهدا هم که بر اساس شهادت نتوانستند به کربلا بروند، جامانده هستند در صورتی که همگی این‌ها مشتاقان اربعین هستند پس به جای اینکه لفظ جاماندگان اربعین به کار ببریم از لفظ مشتاقان اربعین استفاده کنیم زیرا شوق حرکت دل است.
باقرزاده با تأکید بر اینکه انسان باید بتواند تشخیص دهد وظیفه‌اش چیست و این نیازمند معرفت و بینش است اما کار به اینجا تمام نمی‌شود،‌ گفت: بعد از تشخیص وظیفه، انسان باید شجاعت انجام وظیفه را داشته باشد؛ تشخیص یک بحث و عمل به آن وظیفه دیگری است و اصولاً عمل به وظیفه شجاعت می‌خواهد. خیلی‌ها تشخیص می‌دهند که وظیفه‌شان چیست اما در صحنه عمل شجاعت ندارند و زورشان به خودشان و هوا و هوس‌هایشان نمی‌رسد لذا شجاعت این است که اول حریف خود شویم بعد حریف دشمن.
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شهدا اول زورشان به خودشان رسید بعد به جنگ با دشمن رفتند، گفت: روزانه صدها عامل انحرافی و بازدارنده جلوی شهدا ما صف می‌شد که به جنگ نروند اما آنان کار درست را انجام دادند و امروز هم شهدای مدافع این راه انتخاب کرده‌اند.
وی بیان کرد: ‌این مسئله تداوم می‌خواهد یعنی همه گام‌ها را تا هدف برداریم و دست از هدف برنداریم و این کار استقامت می‌شود پس اول بصیرت، دوم شجاعت و سوم استقامت است.
باقرزاده با تأکید بر اینکه کسی نمی‌تواند ادعا کند که شهدا باخته‌اند، گفت: شهدا در آن مقطع زمانی آن چیزی که تکلیفشان بوده را درست تشخیص داده و پای کار آمدند و به وظیفشان عمل کردند و ما در ادامه این مسیر داریم دو مطلب داریم، یکی پیام‌رسانی شهدا که تکلیف همگانی است و دوم عمل کردن به سفارش شهداست که باید راه آنان را ادامه دهیم.
او همچنین گفت: امروز در فضای مجازی هر چیز بنجلی که ارسال می‌شود، مردم بدون اینکه خوب بر روی تأمل کنند، برای همدیگر فوروارد می‌کنند در صورتی که باید فکر کنیم که هر مطلب چه می‌گوید.
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه مؤمن باید تیزبین باشد نه ریزبین، گفت: حواس‌ها باید جمع شود و ما باید جایگاه خدا را در زندگی خود مشخص کنیم و بدانیم که تا وقتی خدا به کاری اراده نکرده است، آن کار محقق نمی‌شود و این یعنی توحید.
وی همچنین با بیان اینکه افراد بسیاری تلاش می‌کنند تا ما را وارد بحث دو قطبی سازش و جنگ کنند، گفت: این افراد گمان می‌کنند ما مولا و آقا نداریم و ما بی‌صاحب و ناتوان و بی‌پناه هستیم لذا این وادادگان مشکل توحیدی دارند چون نصرت‌های الهی را هنوز باور نکرده‌اند.
باقرزاده تأکید کرد: آن خدایی که در انقلاب و جنگ و پس از جنگ ما را یاری داد بعد از این هم می‌تواند ما را یاری کنند. خدا، خدایی کردن خود را بلد است و ما باید به وظیفه خود عمل کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/104350/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا

مشارکت بیش از 74 هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آتش‌نشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند/1140 تماس با مرکز 125 در یک روز بارانی

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران (فیلم)

بارش باران و آب گرفتگی معابر در شیراز

سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

حق امضا از خطیر گرفته شد؟!

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

در حاشیه خبرهای فارس ؛ دریافت تعرفه های سنگین برخی پزشکان