پیام فارس

آخرين مطالب

اعضای شورای شهر شیراز: ایرادهای فرمانداری به مصوبات این شورا قانونی نیست اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- برخی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز می گویند: ایرادهایی که فرمانداری این شهرستان به صورت مداوم به مصوبات این شورا می‌گیرد بدون استناد به ماده و دلیل قانونی بوده و قابل پذیرش نیست.

ایراد فرمانداری شیراز مورد ایراد واقع شد
سولماز دهقانی، منشی اول و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز، چهارشنبه در یکصد و نهمین نشست این شورا در مورد ایراد فرمانداری این شهرستان به مصوبه ساماندهی دکل‌های مخابراتی شیراز، بیان داشت: در نامه فرمانداری شیراز آمده است که اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس به مصوبه ساماندهی دکل های مخابراتی شیراز ایراد گرفته و تصمیم گیری در این رابطه را مغایر با اختیارات شورای شهر دانسته و به همین دلیل فرمانداری نیز با آن مخالفت کرده است.
2 سال برای ساماندهی دکل‌ها رایزنی شد
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در مورد مصوبه ساماندهی دکل‌های مخابراتی شیراز گفت: این لایحه نزدیک به 2 سال در شهرداری شیراز در حال تدوین بوده و برای تصویب آن نشست‌های زیادی با ذینفعان در شورای شهر برگزار شده است.
علی ناصری بیان کرد: با وجود برگزاری نشست‌ها و بررسی‌های زیاد در زمینه ساماندهی دکل‌های مخابراتی و ضرورت این کار، فرمانداری شیراز بر این مصوبه ایراد گرفته و آن را رد کرده است.
وی ادامه داد: نصب بی قانون دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی در شیراز سبب نازیبایی چشم‌انداز این کلانشهر شده است از این رو ساماندهی و زیباسازی منظر شهری در صلاحیت شهرداری است.
او اضافه کرد: فرمانداری شیراز علت رد این مصوبه را ورود شورای شهر به این موضوع دانسته و نظریه مدیرکل ارتباطات را عین قانون عنوان کرده است در حالیکه مشخص نیست که چرا آن اداره کل مخالف اجرای این طرح است؟.
ناصری اظهار داشت: این نوع اظهار نظر، کلی بوده و مشخص نشده که به چه دلیلی با این موضوع مخالفت شده و باید گفت که این نوع رویکرد امکان دفاع شورا از حقوق مردم را فراهم نمی‌سازد.
این عضو شورای شهر شیراز بیان کرد: آیین نامه ساماندهی و نصب دکل‌های مخابراتی، دارای موارد مختلفی است اما مشخص نیست که فرمانداری شیراز به کدام مورد آن ایراد گرفته است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز هم در این باره چنین بیان داشت: برای بررسی لایحه ساماندهی دکل‌های مخابراتی شیراز با مدیران اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس نشست برگزار و با حضور آنها موارد بررسی شد اما مجددا از سوی هیات تطبیق و فرمانداری شیراز بر این مصوبه ایراد گرفته شده است.
سعید نظری افزود: بنا به اظهارات مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتورهای تلفن همراه استان فارس، آنها با قانون‌مند کردن نصب دکل‌های مخابراتی در شیراز مخالف هستند.
در نهایت، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، پیرامون ایراد فرمانداری این شهرستان در خصوص مصوبه آیین‌نامه ساماندهی دکل‌ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌های مخابراتی در شهر شیراز، موضوع را برای بررسی مجدد به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا ارجاع دادند.
بی پاسخ گذاشتن مصوبات شورای شهر شیراز
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز نیز در نطق پیش از دستور خود خطاب به رئیس این نهاد بیان داشت: فرمانداری این شهرستان به برخی از مصوبات این شورا در موعد قانونی، پاسخی مبنی بر تایید و یا رد آن را نمی‌دهد.
محمد تقی تذروی افزود: مصوبه کمک به باشگاه فجر شهید سپاسی شیراز یکی از این موارد است که اکنون بیش از 15 روزکاری از زمان ارجاع این مصوبه به فرمانداری شیراز گذشته است اما پاسخی از سوی این نهاد نسبت به تایید و یا رد آن داده نشده است.
این عضو شورای شهر شیراز اظهار داشت: بر اساس قانون اگر فرمانداری بعد از گذشت 10 روز نسبت به تایید و یا رد مصوبه شورا اقدام نکند این مصوبه باید برای اجرا به شهرداری ابلاغ شود.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز که در غیاب عبدالرزاق موسوی ریاست این نشست را امروز (بیست و دوم آبان) بر عهده داشت در این باره گفت: دبیرخانه این نهاد، وظیفه کنترل زمان ابلاغ مصوبات به فرمانداری را بر عهده دارد و اگر از مهلت قانونی بگذرد و فرمانداری نسبت به تایید و یا رد مصوبه ای اقدام نکند، این مصوبه برای اجرا ابلاغ می‌شود.
سخنگوی شورای شهر شیراز: بی‌دلیل با قانونمند کردن دکل‌ها مخالفند
ایراد بگیرید اما قانونی
تذروی بیان کرد: یکی دیگر از ایرادهایی که فرمانداری شهرستان شیراز به مصوبه شورای اسلامی این شهر وارد دانسته، در مورد مصوبه افزایش سقف اختیار شهردار شیراز برای هزینه کرد مواد 16 و 17 بودجه شهرداری از سوی منشی اول این نهاد است.
او گفت: نمی‌شود که بدون ماده قانونی به همه مصوبات شورای شهر شیراز ایراد گرفت.
تذروی ادامه داد: هر ایرادی که به مصوبه‌ای وارد می‌شود باید به ماده قانونی مشخص استناد شود در صورتی که اکنون بر اساس استناد به شنیده‌ها و موارد غیر مستند، با مصوبات شورای شهر مخالفت و به مصوبات ایراد گرفته می‌شود.
با وجود مخالفت فرمانداری شهرستان شیراز با مصوبه افزایش سقف اختیار شهردار شیراز برای هزینه کرد مواد 16 و 17 بودجه شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با استناد به قانون، بر این مصوبه‌ اصرار کردند.
شکوه به شورای حل اختلاف ببریم
به نظر تذروی، برای تعیین تکلیف مواردی که بین اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و فرمانداری این شهرستان در مورد مصوبه‌های این شورا اختلاف نظر وجود دارد باید این موضوع به شورای حل اختلاف ارجاع داده شده تا تصمیم جدی در این باره گرفته شود.
صفهای طولانی و گلایه‌های عمومی
همچنین عضو شورای اسلامی شهر شیراز و رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی این نهاد، در ادامه این نشست گفت: روزانه صف چند کیلومتری در واحد پلاک گذاری خودرو شیراز واقع در جاده بوشهر ایجاد می‌شود که در شان مردم و شهروندان نیست.
نوذر امامی افزود: مدیران شهرداری شیراز که در این زمینه تکلیف دارند بهتر است از این واحد پلاک گذاری خودرو بازدید کرده و وضعیت اسفناک مردم را در این محل نظاره کنند و ببینند که مردمی که روزانه به این مرکز مراجعه می کنند، علیه ما مدیران شهری و نابودیمان دعا می‌کنند.
وی گفت: وضعیت نامناسب واحد شماره گذاری و فک پلاک خودرو شیراز، توان مردم را گرفته بگونه‌ای که شهروندان روزانه ساعت‌های زیادی از وقت خود را در صفوف این مجموعه هدر می‌دهند و ازدحام زیادی در این مرکز ایجاد می‌شود که ضروری است مسئولان شهرداری برای حل این مشکل اقدام جدی انجام دهند.
امامی، در بخش دیگری از سخنان خود به شروع زمان ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس (دهم آذرماه 98) اشاره کرد و افزود: امیدواریم با تلاش مسئولان ناظر و تصمیم‌گیر در انتخابات، انگیزه حضور مردم در این رویداد بزرگ افزایش یابد و اینکه رد صلاحیت کاندیداها بدون موارد قانونی انجام نشود.
وی اظهار داشت: در باره عملکرد مدیران قبلی شهرداری و شورای شهر شیراز نیز این آمادگی وجود دارد که مشکلات گذشته برای مردم تبیین شود و شفاف سازی در این مورد صورت گیرد تا مردم با آگاهی از صحت و سقم مسایل، تصمیم‌گیری درستی در انتخابات پیش رو داشته باشند.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، دوم اسفندماه 98 برگزار خواهد شد.
همچنین در ادامه این نشست، متمم بودجه سال 1398 شورای اسلامی شهر شیراز به مبلغ 40 میلیارد ریال به تصویب رسید و طرح کمیسیون نوبنیاد هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورا در خصوص شرح وظایف این کمیسیون به کمیسیون برنامه و بودجه، امورحقوقی و املاک ارجاع داده شد.
اعضای شورای اسلامی شهر شیراز همچنین طرح کمیسیون شهرسازی و معماری شورا را برای برگزاری جشنواره معمار شیراز و با هدف بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال کردند.
افزون بر این، موضوع نحوه ساماندهی متکدیان و لایحه شهرداری شیراز در خصوص نرخ خدمات فرهنگی، اجتماعی، هنری، گردشگری، مشاوره‌ای، تبلیغاتی و ورزشی شهرداری شیراز به نشست آینده شورای اسلامی شهر شیراز موکول شد.
برچسب‌ها
فرمانداری شیراز شورای اسلامی شهر شیراز شهرداری شیراز دکل مخابراتی

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/104375/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

مدت زمان عمل لازک چشم

اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

راه اندازی خط جدید صدرا تا فلکه اطلسی شیراز

گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد

رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است

پیش‌کنگره  15000 شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود

تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس

اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز

پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو +فیلم

پیام اسیر اسرائیلی به نتانیاهو ؛ خجالت بکش!

پیش کنگره یادواره 15 هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود

معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون

سرعت رسیدگی به پرونده 8 مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 4 اردیبهشت

ببینید | پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو

(تصاویر) بارش باران و آبگرفتگی معابر در شیراز

زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

عامل تحریم

داستان ابوشجاع

عوارض خطرناک کبد چرب

مراقبت های بعد از عمل چشم

واردات گوشت گرم از آفریقا به کشور

جزئیات از سامانه جدید «خودنویس»

بالا و پایین سرخابی‌ها در بورس

توضیحات رئیس سازمان توسعه تجارت درباره نمایشگاه اکسپو

بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود

اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران

ادامه بارش‌های پراکنده و رگباری در فارس

سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

مالک جدید استقلال: به کمتر از قهرمانی آسیا رضایت نمی دهیم

مسابقات قرآن و عترت مرحله 14 گانه در اشکنان

محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است

مردان متولد این ماه‌ها به سختی عاشق می‌شوند!

ویدیو/ آبگرفتگی معابر در شیراز به دنبال بارش شدید باران

سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم

بسته خبر‌های ورزشی 5 اردیبهشت فارس

آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود

طبیعت زیبای بهاری کوه رنج و گمبیل شهرستان سپیدان

شهروند خبرنگار:آبگرفتگی شیراز

اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند

2 هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود

اسیر صهیونیست: نتانیاهو از خودت خجالت بکش

پرونده قضایی 8 مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد

فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس