پیام فارس

آخرين مطالب

برپایی سیزدهمین یادواره راویان عشق و انتظار در شیراز سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- سیزدهمین یادواره مرحوم حاج ملا علی سیف‌الاسلام و فرزندش زنده یاد حاج علی اصغر سیف که از پرچمداران فعالیت‌های مذهبی و سیاسی در استان فارس در دوران پیش از انقلاب و پس از به ثمر رسیدن انقلاب بودند، با عنوان راویان عشق و انتظار فردا (جمعه) در شیراز برگزار خواهد شد.

حاج ملا علی سیف "سیف الاسلام" در سال 1300 خورشیدی در شیراز تولد یافت و در سن 15 سالگی علوم قدیمه را در مسجد نصیرالملک شیراز فرا گرفت، وی افزون بر آموختن علوم دینی در ورزش پهلوانی نیز فعالیت داشت و به سبب خدماتی که به اسلام و مذهب شیعه داشت به او لقب "سیف الاسلام" داده شد.
وی در بین ورزشکاران و اهالی زورخانه از جایگاه و منزلت ویژه‌ای برخوردار بود. او همچنین نمایندگی چند دوره انجمن شهر را بر عهده داشت. یکی از ویژگی‌های شاخص اخلاقی حاج ملا علی سیف، گره گشایی از مشکلات مردم بود.
مبارزه در برابر طاغوت با منطق سیدالشهدایی
نوه شادروان حاج ملا علی سیف الاسلام، پنجشنبه به ایرنا بیان داشت: حاج ملا علی سیف الاسلام از مبارزان زمان رضاخان تا محمدرضا شاه بود و در حوزه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فعالیت داشت و در میان مردم به عنوان یک رجل مردمی اجتماعی و معنوی به شمار می‌آمد.
سعید سیف، که فرزند مرحوم علی اصغر و نماینده دور چهارم شورای اسلامی شهر شیراز است، افزود: زنده یاد سیف‌الاسلام، رئیس هیات‌های مذهبی شیراز بود و در هنگامی که خفقان رضاشاهی حاکم و یکی از اهداف این حکومت ظالم از بین بردن مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) بود، جمعیت اتحاد حسینی را تاسیس کرد.
او اضافه کرد: حاج ملا علی سیف الاسلام، تمام همت خود را برای از بین بردن خفقان دوران پهلوی به کار گرفت و یادواره سیدالشهدا و مجالس امام حسین (ع) را به صورت نیمه محرمانه، محرمانه و علنی برگزار و این فعالیت را در قالب آگاهی‌بخشی به مردم در مجالس و محافل عمومی دنبال ‌کرد.
وی اظهار داشت: به بیان دیگر شادروان سیف‌الاسلام، مبارزه فرهنگی مذهبی را با منطق روز سیدالشهدایی آمیخت و در برابر محمدرضا شاه ایستادگی کرد.
نماینده دوره چهارم شورای اسلامی شهر شیراز همچنین با اشاره به نقش حاج ملا علی سیف‌الاسلام در برگزاری آیین‌های مذهبی و شبانه به ویژه در شب‌های جمعه و مناسبت‌های مهم مذهبی،گفت: وی در مناسبت‌های ضد فرهنگی به عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر با یک حرکت برنامه‌ریزی شده جمعی در برابر توطئه‌های رضا شاه و محمدرضا شاه می‌ایستاد.
به گفته سیف، از جمله اقدامات مرحوم سیف‌لاسلام، می‌توان به جلوگیری از راه‌اندازی یک تماشاخانه ترویج‌ کننده خلاف اخلاق و نیز ممانعت از ورود دسته‌های موسیقی به مراسم امام حسین (ع) با هدف جلوگیری از ایجاد انحراف در مسیر عزاداری اشاره کرد.
وی، همچنین بر نقش فرزند ایشان، زنده یاد حاج علی اصغر سیف در حفظ خط پرچمداری مذهبی با فعالیت‌های فرهنگی در قالب آموزش و پرورش به عنوان یک معلم نیز تاکید و بیان کرد: این شخصیت نیز برای آموزش چندین نسل، تلاش فراوان و شاگردان بزرگی را تربیت کرد که از جمله آنها سردار احمد وحیدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر پیشین دفاع است.
سیف، با بیان اینکه علی اصغر تا پایان عمر، زندگی خود را وقف ترویج فرهنگ کرد، اظهار داشت: او که به صورت شبانه‌روزی از قبل از انقلاب برای ترویج فرهنگ مذهبی و انقلابی تلاش می‌کرد، مدرسه‌ای را برپا کرد که زمینه‌ساز پرورش نیروهای کارآمد برای انقلاب و نظام شد، مدرسه‌ای که پیش از انقلاب با نام رستاخیز و با شعار "جهان نیازمند رستاخیزی بر پایه یکتاپرستی است" شکل گرفت و بعد از تشکیل حزب رستاخیز پهلوی، نام این مدرسه را به "قائم" تغییر داد.
وی افزود: این مدرسه تا پیروزی انقلاب، پیشرو نهضت دانش‌آموزان و فرهنگیان در صف شکنی علیه طاغوت بود و پس از انقلاب، مدرسه‌ای با نام پیام و با هدف ترویج فرهنگ عاشورا، گسترش پیام امام عصر (عج) و پیام هدایت امام حسین (ع) در مقطع دبیرستان تاسیس شد و زمینه‌ساز تربیت فرزندانی را فراهم کرد که امروز از نیروهای توانمند در بُعد علمی و تشکیلاتی نظام‌ به شمار می‌آیند.
سیف بیان داشت: به پاس خدمات مرحوم حاج ملا علی سیف‌الاسلام و فرزند فقید او حاج علی اصغر سیف، امسال نیز سیزدهمین یادواره آنان با عنوان "روایان عشق و انتظار" روز بیست و چهارم آبان ماه 98 از ساعت 19 الی 21 در سالن اجتماعات آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز واقع در حدفاضل میدان فخرآباد و سه راه بهار برگزار خواهد شد.
برچسب‌ها
فرهنگی شیراز آموزش و پرورش فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/104413/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم

فیلم/ حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز

اوقات شرعی فردا 31 فروردین در شیراز

استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند