پیام فارس

آخرين مطالب

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

لزوم استفاده از شرکت های دانش بنیان در تحول سازمانی فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید از شرکت های دانش بنیان در تحول سازمانی و توانمند سازی نیروی انسانی بهره گیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمدرضا طلایی در گردهمایی معاونین توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان های منطقه 2 کشور در شیراز افزود: نوع کار مدیریت در حوزه اجرا به شکلی است که در زمان خود باید سریع تصمیم گیری شود ولی در حوزه نیروی انسانی باید با برنامه ریزی جامع تصمیم گیری کرد تا پویایی سازمان به نحو مطلوب حاصل شود از این رو آن ها در حوزه مسائل داخلی سازمان نقش اول را دارند و اگر در هر رده از ساختار تشکیلاتی پویایی نباشد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی نقش اصلی آن را دارد و تمامی تحولات این حوزه در اختیار مسئولین این بخش است.
وی با تاکید براهمیت نقش آموزش، این مهم را یکی از محورهای اساسی در حوزه منابع انسانی دانست و گفت: باید با بررسی و برنامه ریزی دوره های آموزشی مناسب برای کارکنان در نظر گرفته شود و پیش رفت و در غیر این صورت نتیجه معکوس خواهد داشت زیرا حوزه منابع انسانی ظرافت های ویژه ای دارد.
طلایی تصریح کرد: ایده پردازی و مشارکت کارکنان در مباحث درون سازمانی بسیار با اهمیت است و هر سازمان با تحول گرایی می تواند برای دستیابی به اهداف خود و ایجاد تحولات مد نظر، با به کارگیری ایده های افراد درون گام بردارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با ابراز تمایل به استفاده از ایده های افراد جوان و خوش فکر به منظور تقویت تحول گرایی گفت: باید از شرکت های دانش بنیان در تحول سازمانی و توانمند سازی نیروی انسانی بهره گیری شود و به داشته های داخل مجموعه قانع نشد و به بیرون سازمان هم توجه کرد.
طلایی به موضوع احکام کارگزینی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات ما احکام کار گزینی است که نسبت به سایر دستگاه‌ ها کمتربوده و در مبحث جایگاهی درست تعریف نشده که درخواست شده دو نفر از خارج از مجموعه وزارت جهاد کشاورزی، دو نفر از مجموعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، دو نفر از دانشگاه و دو نفر از وزارت جهاد کشاورزی احکام ما را بازنگری کنند تا خواسته به حقی که نیروها دارند در دستور کار قرار گیرد.
به گفته وی، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی باید تمام سطوح سازمانی را نظارت و درخصوص نخبه پروری اقدامات لازم را انجام داده و ضمن استفاده از فن آوری های نوین در انجام کارها در خصوص کاهش نیروی انسانی و استفاده از نیروی حجمی تصمیم گیری نماید.
او با اعلام اینکه ظرف دو ماه سامانه یکپارچه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی راه اندازی می شود، افزود: سامانه باید یکپارچه برای کل وزارت خانه اجرا شود.
در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بخش کشاورزی بخش پویایی است و به دلیل تغییر پذیری اقلیم و تغییراتی که در آب، خاک و تکنولوژی کشاورزی بوجود آمده ما نیاز به منابع انسانی ای داریم که تغییرات را بپذیرند، پویا فکر کنند و در برابر پذیرش تکنولوژی مقاومت نکنند.
محمد مهدی قاسمی اظهار کرد: بحث چابک سازی ساختار و رویکردهایی که در زمینه سیستم های جدید برای جاری سازی استراتژی های نوین باید به آن پرداخته شود از رهگذر منابع انسانی توانمند حاصل می شود.
وی خاطر نشان کرد: باید چالش های موجود را دسته بندی کنیم و با استفاده از ظرفیت سازمان های استانی و وزارتخانه، آن ها را پوشش دهیم.
قاسمی گفت: ما نیازمند استراتژی های خاص خود هستیم و شیوه اجرایی آن ها را با توجه به شرایط و برنامه های استان خود باید پیاده سازی کنیم کما این که ما در استان فارس با این شیوه در عرصه عمل دست آوردهای خوبی را برای استان داشته ایم.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ضمن تبریک ولادت باسعادت پیامبر اسلام(ص) گفت: همه ما انسان ها که زیر یک پرچم و لوا قرار گرفته ایم، قطعاً الگویی در زندگی داریم که این الگو برای ما مسلمانان باید پیامبر گرامی اسلام (ص)، ائمه اطهار (ع) و بزرگان دینی و مذهبیمان باشند.
حجت الاسلام سید محسن قائمی افزود: نقش معاونین توسعه مدیریت و منابع در سازمان ها به مثابه نقش سر برای بدن انسان است و شما با مهمترین تشکیلات یک مجموعه سر و کار دارید بنابراین اگر افکار خلاق، استراتژی‌های روز، نقشه راه و ایده های جدید وجود داشته باشد ولی منابع انسانی یعنی افراد خلاق وجود نداشته باشند هیچ کارایی ندارد و هیچ کاری انجام نخواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/104483/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید