پیام فارس

آخرين مطالب

معاون وزیر کشور: روند پیشرفت طرح‌های سند پیشران توسعه فارس مطلوب است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: باوجود اینکه زمان زیادی از ابلاغ بندهای سند پیشران توسعه فارس نگذشته اما روند پیشرفت طرح‌های مندرج در این سند مطلوب و رضایت‌بخش است.

بابک دین‌پرست چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در شیراز در جمع خبرنگاران افزود: در سند پیشران توسعه فارس که دهم مهرماه امسال از آن رونمایی شد حدود 220 بند مشخص شده که هر کدام این بندها نیز حدود 30 بند در زیرمجموعه خود دارند.
وی ادامه داد: در این جلسه (ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی) روند پیشرفت طرح‌ها مورد بررسی قرار گرفت که این بررسی‌ها نشان می‌دهد که پیشرفت‌هایی حاصل شده و بسیاری از بندهای مربوط به اقتصاد مقاومتی که برخی از آنها چندین سال طول کشیده بود حل و فصل شده است.
او اظهار داشت: تمام آمار مربوط به معادن و زمین‌های واگذار شده در شهرک‌های صنعتی و همچنین طرح‌های نیمه تمام راکدی که در استان وجود داشته احصاء و به فرمانداران ابلاغ شده و هم اینک فرایند بررسی اجرای آنها در حال انجام است.
دین‌پرست، ضمن تاکید بر لزوم همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی در جهت پیشبرد اهداف سند پیشران توسعه استان و بهبود وضعیت معیشت شهروندان تصریح کرد: استان فارس فقط باغ ارم، حافظیه و تخت‌جمشید نیست، اگر کمی از کلانشهر شیراز دور شویم می‌بینیم که در بسیاری مناطق محرومیت بی‌داد می‌کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست که در سفر وزرا به استان به جای قرار دادن برنامه روبان‌چینی و افتتاح، جلسه‌هایی در جهت رفع مشکلات بخش‌های مرتبط با حوزه خود برگزار کنند.
دین‌پرست، خواستار شفاف‌سازی بانک‌های استان در خصوص میزان نسبت منابع و مصارف‌شان شد و گفت: باید مشخص شود که بانک‌ها چه نقشی در توسعه استان دارند و چه میزان منابع در دست آنها است و آن منابع در کجا و به چه شکلی هزینه می‌شود.
وی تصریح کرد: اگر بانک‌های خصوصی از ارائه این اطلاعات معذور هستند ما هم باید به آنها بگوییم که از ارائه خدمات به شما معذوریم.
سند پیشران توسعه استان فارس در سه بخش مجزا شامل «راهبردها و سیاست‌های عمومی» و «پروژه‌های عمرانی، طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری منتخب در 29 شهرستان استان» است که به منظور مستندسازی، امکان پیگیری و نظارت بی‌وقفه بر روند اجرای مصوبات و تکالیف معین شده برای دستگاه‌های اجرایی، مدیران واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری تهیه شده است.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور که از سوی معاون اول‌ رئیس‌جمهوری و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به عنوان جانشین وی در استان فارس برای پیگیری پروژه‌های اقتصاد مقاومتی منصوب شده است، مهرماه گذشته در سفر به شیراز سند پیشران توسعه فارس را رونمایی کرد که می‌تواند گامی اساسی برای تحقق پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به خصوص 23 پروژه اولویت‌دار استان باشد.
پروژه‌های نصب هزار دستگاه کنتور فهام به منظور ایجاد جایگاه ارتباطی متناسب با بخش کشاورزی و نظارت بر مصرف انرژی در این بخش، احداث شرکت پالایش سپهر پارسیان برای تولید اتان و استحصال گازهای مخلوط صنعتی، احداث شرکت کربنات سدیم کاوه ، احداث واحد صنعتی شرکت کاغذ زاگرس و احداث فاز دوم کارخانه سیمان خاکستری نی‌ریز، از 23 پروژه اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی در استان فارس هستند.
از دیگر پروژه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی در استان فارس می‌توان به احداث واحد صنعتی شرکت کاغذ سبز خرامه، احداث واحد صنعتی و بسته‌بندی عسل و تولید ملکه توسط شرکت ملکه زنبور عسل کازرون، احداث هتل پنج ستاره رز، احداث مرکز فرهنگی سعدی، احداث هتل سه ستاره، احداث اقامتگاه سنتی، احداث سد تاخیری تغذیه‌ای تنگ خمار فسا و احداث قطعه اول تونل شهید باقری در محور لامرد – خنج است.
همچنین احداث سالن در مجموعه حجاب شیراز، پروژه تولید و مصرف ایمپلنت‌های داخلی به جای نمونه خارجی، پروژه تولد و مصرف الکترودهای قلبی، پروژه‌ تولید و مصرف تیغه‌های دراماتوم داخلی به جای خارجی، احداث راه‌آهن جهرم-لار، احداث باند دوم محور فسا-داراب، احداث باند دوم راه‌ کوار-فیروزآباد، بهسازی راه اصلی فیروزآباد-قیر و خنج، احداث فاز اول صنایع آلومینیوم جنوب برای تولید شمش آلومینیوم و توسعه فاز اول مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد برای تولید کنسانتره آهن-گندله آهن و آهن اسفنجی از دیگر اولویت‌های اقتصاد مقاومتی در استان فارس هستند.
برچسب‌ها
وزارت کشور شیراز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استانداری فارس فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/106858/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعزام نخستین گروه حجاج عمره از 3 استان جنوبی کشور

آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد

افزایش 21درصدی تولید نفت ایران در خلیج فارس

واکنش نکونام به برکناری خطیر: همه از این اتفاق بزرگ خوشحالیم

پشت پرده برکناری علی خطیر؛‌ در باشگاه استقلال چه خبر است؟

روایت فارن پالیسی از ماجراجویی های پرهزینه تل آویو

ماجرای عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

بارش‌ها غرب کشور را تا پایان هفته درگیر خواهد کرد

ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد

حسن روشن: نام باشگاه استقلال را نباید تغییر داد

آیا نکونام فصل بعد هم سرمربی استقلال خواهد بود؟

(ویدئو) استفاده از پهپاد نظامی مهاجر در جاده‌های فارس!

ادبیات مواجهه با دهه کرامت را متفاوت کنیم

از معلمان امین شهر، قدردانی شد

یورش به کلمبیا؛ پلیس تحصن دانشجویان هوادار فلسطین را برچید

مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز

از توقیف موتورسیکلت‌ها تا کشف احشام قاچاق میلیاردی در فارس

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی

«دلار چند؟»

دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست

نجات آقای « ب.ز»

پیام ناتو به روسیه با برپایی بزرگ‌ترین مانور از زمان جنگ سرد

بلا و بهای خام‌اندیشی

درمان ورم معده

چه مزاج هایی بیشتر دچار سر درد می شوند؟

فراشبند در صدر بارش‌های فارس قرار گرفت/ بارش‌ها فردا تشدید می‌شود

کاهش 9 درصدی حوادث ناشی از کار در کشور

رسانه، سلاح اصلی در جنگ فرهنگ‌ها، ایدئولوژی‌ها و جهان‌بینی‌هاست

مبادله بیش از 40 تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور

علیه کارگر؛ تبعات قراردادهای موقت

محدودیت‌های نانوشته علیه معلمان

عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

فرقان؛ ردپای مارکسیسم

مردی که تسلیم نمی‌شود

مطمئن‌ترین راه برای فرار از فشار خون چیست؟

خبر خوب برای دارندگان خانه در بافت فرسوده

آیین تقدیر از مقام معلم در مدارس فسا برپا شد

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید

توصیه های پیشگیری از یبوست در طب سنتی

وعده مخبر درباره افزایش 35 درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر عملیاتی شد

حال و هوای تماشایی شیراز در پسین بهشتی اردیبهشت

تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا اعتراضات را شعله‌ور کرد

نفوذ سرمایه‌داری در سنگر کمونیست‌ها

ایران هسته‌ای مخلوق شرایط و تحولات است

هشدارها و حسرت‌های دو رئیس‌جمهور