پیام فارس

آخرين مطالب

راهبردهای انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی فارس سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- 78 روز تا زمان برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده‌ است و جریان‌های مختلف سیاسی این روزها به تکاپو افتاده‌اند تا کرسی‌های بیشتری از بهارستان را به خود اختصاص دهند.

اصولگرایان فارس که در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی با نام جبهه متحد اصولگرایان دور هم جمع شدند، این بار در قالب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در تلاش برای همگرایی و پیروزی در انتخابات پیش‌رو هستند.
ائتلافی برای ایجاد وحدت فراگیر بین اصولگرایان
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس پنجشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 1396، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی تشکیل شد و بعد از انتصاب وی به عنوان رییس قوه‌ قضاییه، غلامعلی حدادعادل ریاست این شورای را برعهده گرفت.
مجید فروردین افزود: در حال حاضر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حدود 40 نفر هستند که 50 درصد آنان نیروهای جوان‌تر را شامل می‌شوند.
وی ادامه داد:هدف از تشکیل این شورا، ایجاد وحدت فراگیر در بین جریان اصولگرایی و نیروهای انقلاب اسلامی است که در این شورا بر ضرورت استفاده از بانوان و جوانان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید شده است.
وی اضافه کرد: اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به دنبال آن هستند که برخلاف دوره‌های قبل، تصمیم‌گیری از بالا به پایین صورت نگیرد و سهم‌خواهی برای تشکل‌ها ایجاد نشود.
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس گفت: احزاب جمنا(جمعیت مردمی نیروهای انقلاب)، موتلفه اسلامی، جمعیت ایثارگران، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، جمعیت جانبازان، جبهه پیشرفت و عدالت، جبهه ایستادگی، جبهه پیروان خط امام و رهبری و حزب توسعه و عدالت در این ائتلاف حضور دارند و از جبهه پایداری نیز برای پیوستن به این ائتلاف دعوت شده اما هنوز به صورت رسمی به این شورا نپیوسته است.
تشکیل ائتلاف نیروهای انقلاب در فارس با حضور یک چهارمی جوانان
فروردین اظهارکرد: در استان فارس از پنج‌ماه پیش تحرکات برای ایجاد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس شروع و محمدحسن روزی‌طلب به عنوان مسئول این شورا انتخاب شد.
وی ادامه داد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در فارس 30 نفر عضو دارد که یک چهارم آنان را جوانان تشکیل می‌دهند و سه نفر از بانوان و 6 نفر از استادان دانشگاه نیز در آن عضویت دارند.
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس گفت: با توجه به رویکرد ستاد مرکزی این شورا، اعتقاد به حضور بانوان و جوانان در این تشکیلات است که در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شیراز 25 درصد اعضا بانوان هستند.
50 درصد از لیست انتخاباتی فارس بانوان و جوانان خواهند بود
فروردین افزود: شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی طی اطلاعیه ای از افراد مطرح دعوت کرده تا در انتخابات مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کنند که تلاش بر این است 50 درصد از اعضای لیست انتخاباتی در استان فارس از بانوان و جوانان باشند.
وی همچنین در خصوص نحوه تعامل شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی فارس با جبهه پایداری، بیان کرد: در استان فارس در شورای مرکزی استان، نماینده جبهه پایداری حضور دارد؛ در شورای مرکزی تهران هنوز جبهه پایداری به این شورا نپیوسته است اما نشانه‌هایی از پیوستن جبهه پایداری به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی وجود دارد.
وی ادامه داد: امیدواریم که جریان اصلی نیروهای انقلابی و اصولگرایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی به یک وحدت نسبی دست پیدا کنند تا بتوانند از لیست خاصی حمایت کنند.
ائتلاف با درصد بالایی از نیروهای اصولگرا در فارس شکل می‌گیرد
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس با بیان اینکه این ائتلاف با درصد بالایی از نیروهای اصولگرا در استان شکل می‌گیرد، گفت: از افراد مختلف برای نام‌نویسی در انتخابات دعوت شده است و بنای ائتلاف این است که علاوه بر توجه به شاخص‌های فرد به مولفه‌هایی همچون نداشتن فساد، حامل گفتمان اصولگرایی و انقلابی، تخصص، داشتن برنامه، صاحب نظر بودن در حوزه‌های علوم انسانی، اقتصادی و رسانه‌ای برای انتخاب افراد در لیست انتخاباتی توجه می‌شود.
فروردین افزود: در کنار این ویژگی‌ها نظرسنجی لازم نیز صورت می‌گیرد و میزان رای آوری و مقبولیت فرد نیز مدنظر خواهد بود؛ گروه‌های پژوهشی در مورد جامعه شناسی سیاسی نیز تشکیل شده و رفتار انتخاباتی و الگوها را برای بهره‌برداری ارایه می‌دهند که این فعالیت‌ها به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.
لیست انتخاباتی در 15 حوزه انتخابیه فارس ارایه می‌دهیم
وی ادامه داد: بنای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس این است که برای 15 حوزه انتخابیه استان لیست انتخاباتی ارایه دهند و با توجه به عملکرد دولت و مسایل و مشکلات اقتصادی حتما شعار این ائتلاف اقتصادی و معیشتی خواهد بود.
تجربه ناموفق لیست‌های متعدد انتخاباتی
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس همچنین با لیست‌های متعدد اصولگرایان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: افرادی که در انتخابات گذشته به سمت ارایه لیست‌های متعدد رفتند امروز متوجه شدند که واگرایی در لیست اصولگرایان باعث می‌شود هیچ کدام نتوانند وارد مجلس شوند که امید زیادی داریم که در انتخابات سال جاری همگرایی نسبی در ارایه لیست انتخاباتی حاصل شود.
فروردین افزود: هنوز در خصوص هیچ کدام از داوطلبان استان تصمیم قطعی برای قرار گرفتن نام آنان در لیست انتخاباتی گرفته نشده است و هنوز به مرحله بحث در مورد مصادیق نرسیده‌ایم.
وی در مورد انتشار اسامی ائتلاف سه نفر از چهره‌های اصولگرا برای حوزه انتخابیه شیراز در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد: این ائتلاف صحت ندارد و از سوی خود افراد نیز تکذیب شده است، هنوز ائتلافی در سطح اصولگرایان ایجاد نشده است.
ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از دهم آذرماه 98 آغاز شده و تا پایان وقت اداری شانزدهم همین ماه ادامه دارد.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، دوم اسفندماه 98 برگزار خواهد شد.
برچسب‌ها
اصولگرایان انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز احزاب سیاسی فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/106942/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کلاهبرداری یک بیلیون و 900 میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

آتش سوزی 200 اصله نخل در اشکنان لامرد

آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند

دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود

برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم

واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن

از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری

تصاویر | باران شدید و آب گرفتگی معابر در شیراز

200 اصله نخل لامرد فارس در آتش سوخت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود

از توقیف سیترون 17 میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ 6 نفر دستگیر شدند

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو

سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ 10 امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

امکان کاهش 20 درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی

تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس

ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

امسال 17 سالن سینما در شیراز بهره‌برداری می‌شود