پیام فارس

آخرين مطالب

استاندار فارس: فضای دانشگاه باید امن باشد نه امنیتی سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- استاندار فارس گفت: هیچ یک از ما به دنبال امنیتی کردن فضای دانشگاه‌ها نیستیم بلکه به دنبال این هستیم که دانشجویان ما در یک فضای امن به تحصیل بپردازند.

عنایت‌الله رحیمی، شنبه در مراسم گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو در شیراز ضمن گرامیداشت این روز افزود: به همین دلیل به روسا و استادان دانشگاه‌ها توصیه کرده‌ایم که اجازه دهند دانشجویان فعالیت تشکیلاتی خود را انجام دهند و مطالب صنفی خود را بیان کنند و تشکل‌های صنفی، سیاسی، علمی و فرهنگی دانشجویان نیز جایگاه خاص خود را داشته باشند و بدون دغدغه فعالیت‌های خود را انجام دهند.
او ادامه داد: دانشجویان باید فرصت ارائه افکار، اندیشه‌ها و دیدگاه‌های خود را داشته باشند و معتقدیم که فعالیت تشکل‌ها به صلاح کشور، مردم و نظام است.
وی، فلسفه وجودی 16 آذر را وجهه استکبارستیزی، ظلم ستیزی، آزادی خواهی و حق طلبی آن دانست و اضافه کرد: اگر چنین روزی در تاریخ کشور ما ثبت شده به خاطر رشادت‌های فرزندان این مرز و بوم است که روزگاری در مقابل استکبار، استبداد و خفقان، فریاد حق‌طلبی سردادند و جان خود را در این راه فدا کردند و اگر کسانی بخواهند به روز دانشجو غیر از این سمت و سو بدهند راه درستی نرفته‌اند.
او اظهار داشت: اگر امروز مشکلاتی در کشور وجود دارد دانشگاهیان و دانشجویان می‌توانند برای برون رفت از این مشکلات کمک کنند و قطعا گوش‌های شنوایی است که سخنان دلسوزانه و نقدهای مشفقانه آنها را بشنود و در حد امکان به کار گیرد.
استاندار فارس افزود: جامعه هم باید در مقابل دانشجویان به رسالت خود عمل کند، فضای باز برای نقد ایجاد شود و دانشجو هم نقدپذیری و انتقاد را تمرین کند و مطالب خود را شجاعانه و بدون لکنت زبان بیان کند.
کسانی که در بروز مشکلات امروز نقش داشتند باید پاسخگو باشند
استاندار فارس، با اشاره به دشمنی 40 ساله نظام سلطه و استکبار با انقلاب اسلامی گفت: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز هر کاری که توانسته برای ضربه زدن به کشور و نظام انجام داده اما کسانی هم در داخل در مسیر اهداف دشمن حرکت کرده و زمینه‌ساز بروز مشکلات امروز شده‌اند که باید در پیشگاه مردم پاسخگو باشند.
رحیمی افزود: امروز به کسانی که از طریق تریبون‌های رسمی که در اختیار دارند و بدون هیچ محدودیتی و به هر شکلی رییس جمهوری منتخب مردم و مجلس منتخب مردم را خطاب قرار می‌دهند و برای خود هیچ حریمی قائل نیستند و فقط لفظ تبعیت از موقعیت‌های والا را یدک می‌کشند تذکر می‌دهم که راه اشتباهی در پیش گرفته‌اند.
وی گفت: می‌دانیم که خیلی‌ها تمایل داشتند کودتای نرمی را علیه دولت و رییس جمهوری انجام دهند و هر زمان که نیاز باشد به برخی مسائل ورود خواهیم کرد و برخی مطالب را خواهیم گفت که آن خسارت‌ها را چه کسانی به بار آوردند، چه کسانی زمینه‌ها را ایجاد کردند و چه کسانی روز به روز بر مشکلات افزودند.
او اظهار داشت: می‌گویند مذاکرات ناموفق بوده، اما همین مذاکراتی که منجر شد که بخش زیادی از اقتصاد ما بازسازی شود را چه کسانی برهم زد، ترامپ که به جای خود، داخلی‌ها چه کردند، این را مردم باید بدانند که روزگای به آن اشاره خواهد شد و خواهند دانست که چه کسانی حصر کشور را رقم زدند و کشور را ایزوله کردند.
استاندار فارس ادامه داد: مگر می‌شود یک زیرسیستم از سیستم جهانی بدون ارتباط با جهان همه خواسته‌های مردم را پاسخ دهد، اینها سوالاتی است که دانشجویان به عنوان افراد نخبه باید دنبال کنند، دانشجویان اجازه ندهند که مسائل سطحی به آنها تزریق شود.
رحیمی گفت: اگر امروز گرانی بر مردم وارد است که از این بابت بسیار هم متاسف هستیم اما اینگونه به شما دانشجویان تزریق نکنند که تمام این مشکلات ناشی از ناکارآمدی دولت است، مگر فقط دولت تصمیم گرفته که ما نتوانیم نفتمان را بفروشیم؟ مگر دولت تصمیم گرفته که نتوانیم پولمان را جابه‌جا کنیم و کشتی‌رانی ما با ریسک چند برابری نسبت به قبل فعالیت داشته باشد؟
وی افزود: در محیط‌های دانشجویی کسانی بی‌محابا و با پرده‌دری در همه زمینه‌ها به شکلی حرکت می‌کنند که انتخاب دیروز دانشجویان، دانشگاهیان و نخبگان را به گونه‌ای جلوه دهند که بگویند ما از انتخابمان پشیمان هستیم تا آینده‌ای را رقم بزنند که پیش از این سال‌ها در اختیارشان بود که دستاوردشان همین مشکلاتی است که امروز بر کشور وارد است.
استاندار فارس، برخورداری از حق اعتراض را حق تمام شهروندان دانست و گفت: به کسانی که امروز تریبون‌ها را در دست دارند و به دولت می‌تازند که چرا برای حق اعتراض مردم احترام قائل نیستید می‌گوییم که ما کاملا احترام قائلیم و در مقابل مردم و دانشجویان سر تعظیم فرود می‌آوریم و یقین داریم حق اعتراض و حق تعیین سرنوشت بدون مداخله‌های برنامه‌ریزی شده حق مردم است و باید به آن احترام گذاشت.
در این مراسم چند تن از فعالان صنفی و رفاهی دانشگاه فرهنگیان نیز به بیان مسائل و مشکلات این دانشگاه و دانشجویان پرداختند و خواستار توجه مسئولان استان به این مشکلات شدند.
شانزدهم آذر به عنوان روز دانشجو شناخته می شود که دلیل نامگذاری آن شهادت سه دانشجو به نام های مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی است که در اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهوری وقت آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا در تاریخ 16 آذر 1332 (چند ماه پس از کودتای 28 مرداد همان سال) در دانشگاه تهران شهید شدند.
برچسب‌ها
16آذر روز دانشجو دانشگاه فرهنگیان شیراز استانداری فارس عنایت الله رحیمی فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/107085/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید