پیام فارس

آخرين مطالب

حاشیه‌های آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان مجلس در شیراز سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- آخرین روز ثبت‌نام انتخابات مجلس و دومین روز نام‌نویسی میان دوره‌ای مجلس خبرگان در ستاد انتخابات شهرستان شیراز با حاشیه‌هایی شامل حضور متفاوت اولین داوطلب خبرگان با پوششی متمایز و کسی که قرار نبود در این محل حاضر شود اما آمده بود همراه شد.

هفتمین و آخرین روز ثبت نام داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی صبح امروز شنبه در ستاد انتخابات شهرستان های شیراز و زرقان آغاز شد که چهره‌ای متفاوت برای داوطلبی در نخستین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در فرمانداری شیراز حاضر شد.
نخستین انتخابات میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به همراه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه 98 برگزار خواهد شد و مردم فارس یکی از نمایندگان خود را به جای مرحوم آیت‌الله اسدالله ایمانی که اردیبهشت 97 دعوت حق را لبیک گفت انتخاب خواهند کرد.
ثبت نام داوطلبین نخستین انتخابات میان‌دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز گذشته 15 آذرماه آغاز شد و به مدت یک هفته تا 21 آذر ادامه دارد ولی در روز اول داوطلبی برای شرکت در این انتخابات از ستاد واقع در فرمانداری شیراز ثبت نام نکرد.
روحانی با پوشش متفاوت
اما روز دوم اولین داوطلبی که برای نخستین انتخابات میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در فرمانداری شیراز ثبت نام کرد فردی بود که علیرغم روحانی بودن با لباس شخصی و پوششی متفاوت در فرمانداری شیراز حاضر شد.
این شخص که بنام حجت الاسلام امیر محمدی خود را معرفی کرد اولین فردی بود که برای ثبت نام انتخابات خبرگان رهبری به فرمانداری شیراز مراجعه کرده بود.
وی به خبرنگاران گفت: 39 سال سن دارم و به نظرم، نیاز است که جوانگرایی در مجلس خبرگان صورت پذیرد.
پارسایی نماینده شیراز هم ثبت نام کرد
فرج الله رجبی و بهرام پارسایی دو نفر از چهره های اصلاح طلب و نماینده کنونی مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در روزهای گذشته از ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف خود را اعلام کردند اما پارسایی عصر آخرین روز ثبت نام در فرمانداری شیراز حضور یافت و روند ثبت نام خود را طی کرد.
بهرام پارسایی در حاشیه ثبت نام خود در ستاد انتخابات شهرستان های شیراز و زرقان درخواست های مردمی را دلیل این اقدام خود عنوان کرد و گفت: تنها به حرمت مطالبات مردمی دوباره در این عرصه ثبت نام کردم.
وی ادامه داد: نمایندگان دوره بعدی مجلس باید بعنوان وکیل مردم پای سوگند خود ایستادگی کرده و با شهامت از جایگاه مجلس دفاع کنند.
او اظهار داشت: اصل 59 قانون اساسی از برگزاری رفراندوم برای حل مشکلات کشور حکایت می کند و در حالی که اکنون می توان با برگزاری آن از بسیاری از مشکلات کشور گره گشایی کرد اما این اصل مغفول مانده که امیدوارم مجلس بعدی برای تحقق این موضوع مهم تلاش کند.
مدیرعامل سابق شرکت گاز استان فارس نیز یکی دیگر از داوطلبان سرشناس امروز برای نام نویسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرمانداری شیراز بود.
از بروجرد تا لارستان
علاءالدین بروجردی نماینده کنونی مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی نیز در آخرین روز ثبت نام داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس برای نام نویسی در ستاد انتخابات شهرستان لارستان که در فاصله بسیار زیاد از حوزه قبلی‌اش قرار دارد، حاضر شد و داوطلب انتخابات شد.
ازدحام در روز آخر
فرمانداری شیراز امروز شنبه 16 آذر به نسبت 6 روز گذشته روز شلوغی را پشت سر گذاشت و چند برابر روزهای دیگر داوطلب برای ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی به ستاد انتخابات مستقر در فرمانداری شیراز مراجعه کردند.
دبیر اجرایی ستاد انتخابات شهرستان‌های شیراز و زرقان شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: 130 نفر داوطلب برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و چهار نفر نیز برای نخستین انتخابات میان دوره ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری روز شنبه 16 آذرماه به ستاد انتخابات شهرستان های شیراز و زرقان مراجعه کردند که با توجه به اینکه روند ثبت نام مراجعه کنندگان روز آخر که راس ساعت 18 در فرمانداری حضور داشتند همچنان ادامه دارد احتمال تغییر در آمار روز آخر می رود.
زینب یونسی با بیان اینکه در شش روز گذشته 209 نفر برای ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی به فرمانداری شیراز مراجعه کردند،گفت: مجموعا در این هفت روز با احتساب مراجعه کنندگان روز آخر 339 نفر برای یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات شهرستان های شیراز و زرقان نام نویسی کرده اند.
یونسی ادامه داد: زمان ثبت نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به اتمام رسید اما مهلت ثبت نام نخستین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که از 15 آذر 98 شروع شده تا 21 آذرماه جاری ادامه دارد.
پشت درب های بسته
بنابر اعلام قبلی علیرغم وجود داوطلبینی در پشت درب فرمانداری شیراز ،راس ساعت 18 درب فرمانداری بسته شد و زمان ثبت نام در روز آخر تمدید نشد، البته در این زمان حدود 80 نفر در این محل حضور داشته و روند ثبت نام خود را طی می کردند که این اقدام تا ساعتی قبل همچنان ادامه داشت.
ثبت نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح دهم آذر 98در ستادهای انتخابات سراسر کشور آغاز شده است.
استان فارس با 36 شهرستان دارای 18 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
حوزه انتخابیه شهرستان های شیراز و زرقان شامل ساکنان بخش مرکزی شیراز و بخش ارژن و شهرستان زرقان چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند و 14 نماینده دیگر مربوط به سایر شهرستان‌های فارس هستند.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز دوم اسفند ماه 98 برگزار می‌شود.
 
 
 
 

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/107129/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کلاهبرداری یک بیلیون و 900 میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

آتش سوزی 200 اصله نخل در اشکنان لامرد

آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند

دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود

برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم

واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن

از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری

تصاویر | باران شدید و آب گرفتگی معابر در شیراز

200 اصله نخل لامرد فارس در آتش سوخت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود

از توقیف سیترون 17 میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ 6 نفر دستگیر شدند

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو

سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ 10 امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

امکان کاهش 20 درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی

تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس

ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

امسال 17 سالن سینما در شیراز بهره‌برداری می‌شود

ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران

خطوط شبانه اتوبوس‌رانی شیراز همچنان برقرار است

زنده‌گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

بارندگی‌ها برای فارس خطر و خسارتی نداشت

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو 2024 ایران می‌رود

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین