پیام فارس

آخرين مطالب

نمایشگاه باکوتل با حضور 14 استارتاپ ایرانی به کار خود پایان داد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - تهران- بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ارتباطات، نوآوری و فناوری‌های پیشرفته باکو موسوم به «باکوتل» با حضور وزیر ارتباطات ایران و 14 استارتاپ ایرانی به همراه 238 شرکت از 23 کشور جهان به میزبانی جمهوری آذربایجان به کار خود پایان داد.

صبح دومین روز از برگزاری نمایشگاه باکوتل، وزیر ارتباطات راهی این نمایشگاه شد تا قبل از حضور رییس جمهوری آذربایجان با غرفه‌داران ایرانی گفت و گو کند. او که برای دومین روز پیاپی به این نمایشگاه می‌رفت، قبل از غرفه داران در نمایشگاه حاضر شد.
گپ و گفت محمدجواد آذری جهرمی با معدود نفراتی که در غرفه‌ها بودند آغاز شد. او از کسب و کارشان پرسید و این که چه چیزی برای ارائه به نمایشگاه آورده‌اند. کم کم غرفه داران دیگر هم به نمایشگاه رسیدند و چالش‌هایی که داشتند را با وزیر ارتباطات در میان گذاشتند. در نهایت قرار شد دو شرکت به نمایندگی از مجموعه های دیگر به تشریح کسب و کار و دانش خود بپردازند.
دلهره درست از همین لحظه برای صاحبان جوان استارتاپ‌هایی که نماینده ایران بودند آغاز شد. آذری جهرمی اینجای کار برای چند دقیقه‌ای دیگر وزیر ارتباطات نبود، در قامت همراهی در آمد که به سادگی توانست آرام‌شان کند و او شروع کرد به راهنمایی و این که چطور کسب و کارشان را در کمترین زمان به بهترین شکل برای رییس جمهوری پرزنت کنند.
با رسیدن الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان و همسرش به غرفه های ایرانی، حامد زینی وند نماینده پژوهشگاه فضایی کشور و علیرضا حاجی تبار مدیر فنی استارتاپ ست پلت به تشریح دانشی پرداختند که آن را برای ارائه به نمایشگاه آورده بودند.
وزیر ارتباطات در نمایشگاه باکوتل با رییس جمهوری کشور آذربایجان همراه شد تا او از نزدیک با استارتاپ‌های ایرانی حاضر در این نمایشگاه آشنا شود. شرکت‌های جوان و نوپایی که اندیشه‌های بزرگ در سر دارند و به گفته خودشان فراهم آوردن شرایط حضور در چنین نمایشگاه‌های بین‌المللی می تواند قدم بزرگی برای کسب و کار آن‌ها و معرفی صنعت IT ایران به دنیا باشد.
وزارت ارتباطات، معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات ایران سه مجموعه ای بودند که با همکاری یکدیگر، شرایطی را فراهم کردند تا شرکت‌های ایرانی بتوانند در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی ارتباطات، نوآوری و فناوری‌های پیشرفته باکو موسوم به «باکوتل» شرکت کنند.
همکاری مشترک ایران و آذربایجان در حوزه فضایی

حامد زینی وند به نمایندگی از پژوهشگاه فضایی ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به توضیح چرایی حضور این مجموعه در نمایشگاه پرداخت و گفت: ما چهار حوزه کاری خود مانند ماهواره‌های سنجشی، ماهواره‌های مخابراتی، بالن‌های شرایط بحران و پایش تصاویر زمین کشاورزی و دتکتورهای مواد را برای ارائه به نمایشگاه باکوتل آورده‌ایم.
وی اشاره کرد: علاوه بر این‌ها دو تا مسیر توسعه ماهواره سنجشی را نیز برای ارائه آمده کرده‌ایم. اولی پارس یک است که با دقت 15 متر برای پرتاپ آمده می‌شود و دیگری ماهواره ناهید که راهکار ما برای دستیابی به ماهواره‌های سنجشی است. ماهواره ناهید یک اکنون آماده پرواز است و ناهید 2 مراحل آخر ساخت نمونه کیفی را می‌گذراند تا به این واسطه به تکنولوژی ماهواره مدار ژئو دست پیدا کنیم. ماهواره‌ای که می‌تواند خدمات مخابرات و تلویزیونی ارائه بدهد.
او در توضیح این که وضعیت جمهوری آذربایجان در حوزه فضایی چگونه است، گفت: سابقه سازمان فضایی آذربایجان در حوه فضایی زیاد است اما تا به حال بیشتر با همکاری کشورهایی مانند فرانسه موفق به توسعه و پرتاب ماهواره سنجشی مخابراتی شده‌اند. این کشور هم اکنون دو ماهواره مخابراتی و یک ماهواره سنجشی در مدار دارد که شرایط‌شان خوب است.
هدف ما از شرکت در نمایشگاه این است که بتوانیم تجربیاتی که در حوزه ماهواره داریم را با این کشور به اشتراک بگذاریم و یک پروژه مشترک ماهواره‌ای تعریف کنیم. رسیدن به چنین هدفی هم از نظر بلوغ و هم از نظر هزینه‌ برای هر دو طرف فرصت خوبی است.
این کارشناس حوزه فضایی افزود: دیگر مسئله مهمی که باید به آن اشاره کنم، همکاری در حوزه ایستگاه‌های زمینی است که می توانیم از زیرساخت‌هایی که در این کشور موجود است، برای دریافت داده‌های مورد نیازمان استفاده کنیم که برای ما بسیار کمک کننده است.
زینی‌وند درباره بازدید الهام علی‌اف از غرفه‌شان گفت: نظر رییس جمهوری این بود که ماهواره چه زمانی آماده پرواز می‌شود که وزیر ارتباطات توضیح دادند یکی از ماهواره‌ها آماده پرواز است و دیگری نیز تا آخر امسال آماده می‌شود. امید داریم بعد از این در مذاکراتی که انجام می‌شود با سیاستی که وزیر ارتباطات دارد، زمینه همکاری مشترکی در حوزه فضایی شکل بگیرد و سرفصل تازه‌ای در این صنعت باز شود.
او با تاکید بر این که شرایط کمی سخت است اما با توجه به پیگیری‌هایی که از سمت وزارتخانه می‌شود، امیدوار هستند با تعریف پروژه‌های مشترک، همکاری تازه ای را آغاز کنند، گفت: پژوهشگاه فضایی ایران برای اولین مرتبه است که با یک غرفه مستقل در این نمایشگاه شرکت می‌کند.
این کارشناس حوزه فضایی حضور در چنین نمایشگاه‌هایی را حائز اهمیت دانست و گفت: باکوتل یک نمایشگاه بین‌المللی است که کشورهایی مانند روسیه، ترکیه و... در آن حضور پیدا می‌کنند. به واسطه شرکت در این نمایشگاه صحبت‌هایی با «ترک ست» داشتیم. شرکتی که سابقه زیادی در حوزه فضایی دارد و شاید بتوانیم سرفصل‌هایی را برای همکاری در نظر بگیریم. کشورهایی مانند ترکیه، آذربایجان و روسیه با کمپانی‌های توسعه دهنده ماهواره در ارتباط هستند و ما نیز می‌توانیم از این تجربیات به شکل مستقیم استفاده کنیم.
همکاری استارتاپ «ست پلت» با کشورهای اروپایی

«ست پلت» استارتاپ فعال در حوزه پایش تصاویر ماهواره‌ای و پهپادی است که فرصت پیدا کرد کسب و کار خود را برای رییس جمهوری آذربایجان شرح دهد. علیرضا حاجی تبار مدیر فنی استارتاپ ست پلت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به این نکته اشاره کرد که جمهوری آذربایجان ماهواره‌ای به نام کاسموس دارد که دقت آن یک متر است و به کشاورزی کمک عمده‌ای می‌کند.
اما مسئله مهم این است که آن‌ها دانش و تیم وطنی ندارند و تمام این اطلاعات دانشی را از کشورهای اروپایی دریافت می‌کنند، مزیت ما به نسبت رقبای اروپایی قیمت کمتر خدمات است که طرف‌ آذربایجانی را برای آغاز همکاری مشتاق کرده است.
درباره فعالیت مجموعه‌شان گفت: عمده فعالیت ما پایش زمین‌های کشاورزی و باغات است. این اطلاعات به کشاورزان برای صرفه جویی در مصرف آب، کود و سم کمک می‌کند. به طور مثال گزارش‌های ما به کشاورز این کمک را می‌کند تا اگر یک زمین 15 هکتاری دارد، فقط آن قسمتی را آبیاری و سم‌پاشی کند که نیاز است. با استفاده از امکاناتی که ما در اختیار کشاورز قرار ‌می‌دهیم آن‌ها می‌توانند صرفه جویی بسیار خوبی در مصرف آب و سم داشته باشند.
او با تاکید بر این که افزایش بهره وری از دیگر اهداف این استارتاپ است، گفت: کشاورزان می‌توانند با ثبت‌نام در سایت ما هر ماه 5 گزارش شاخص سلامتی از وضعیت زمین‌شان دریافت کنند. عمده کاری که ما انجام می‌دهیم آنالیز تصاویر پهپادهاست. با دانش ما، تصاویر پهپادها و تکنولوژی آبیاری دقیق، کشاورزان می‌توانند افزایش 40درصدی بهره‌وری را تجربه کنند. کار عمده و اصلی ما پایش سلامت زمین کشاورز است. با اطلاعاتی که در اختیار او قرار می‌دهیم شاخص سلامتی زمین کشاورزی‌اش را بالا می‌بریم.
او در پایان اشاره کرد: اولین سال است که در نمایشگاه شرکت می‌کنیم و از دومین روز بازخوردهای خوبی دریافت کرده‌ایم و کمپانی های بزرگ با ما در خصوص آغاز همکاری صحبت کردند. علاوه بر این با مرکز نوآوری آذربایجان صحبت کردیم و آن‌ها از ما تقاضای همکاری داشتند. ضمن این که توانستیم با قسمت کشت، صنعت و کشاورزی شان ارتباط خوبی برقرار کنیم. ‌
مجموعه های حاضر در باکوتل 2019
«پیام‌رسان گپ» فعال در سه مسیر کلی تولید بازی‌های رایانه‌ای، تولید سیستم‌های تحت وب و ارائه زیرساخت‌های تخصصی تحت وب، «صباسل» شرکت دانش‌بنیان صنعتی فعال در حوزه نشر و تبلیغات دیجیتال، «تپسل» شرکت دانش‌بنیان تولیدی ارائه‌دهنده تبلیغات دیجیتالی و موبایلی، «کاربوی» شرکت دانش‌بنیان صنعتی ارائه‌دهنده جامع‌ترین سرویس آنلاین خدمات خودرو در محل، «پاراکس » آران شرکت مادر تخصصی ارائه دهنده بازی‌های ویدئویی، اپلیکیشن‌های موبایل، «ست پلت (ستلارم) » استارتاپ فعال در زمینه استخراج اطلاعات مکانی از زمین‌های کشاورزی با تصاویر ماهواره‌ای، «ITMC» اولین و بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی در کشور، «گیلانت جوان» شرکت دانش‌بنیان نوپا ارائه‌دهنده سرویس‌ها و راهکارهای نوین بانکداری الکترونیک، تولید تجهیزات و برقراری ارتباطات امن بانکی، ارائه‌دهنده پهنای باند اختصاصی اینترنت و اینترانت، «هامون» شرکت ارائه‌دهنده راهکارهای مراکز داده، شبکه و امنیت اطلاعات، «توسعه ارتباطات راشا» شرکت دانش‌بنیان نوپا فعال در زمینه طراحی، تولید و بهینه‌سازی فرآیندهای کسب‌وکار و تولید نرم‌افزارها و ابزارهای لازم برای پیاده‌سازی این فرآیندها در شرکت‌ها، «دانیال موج» شرکت دانش‌بنیان تولیدی، تولیدکننده و ارائه‌دهنده تجهیزات اکتیو مخابراتی خط تولید فرستنده گیرنده‌های نوری، «ایده بکر مبین» شرکت دانش‌بنیان تولیدی فعال در زمینه طراحی وب‌سایت ایده بکر مبین، «سبز داده افزار» شرکت دانش‌بنیان تولیدی ارائه دهنده راه‌حل‌های یکپارچه انفورماتیکی، «پاسکال» شرکت دانش‌بنیان تولیدی ارائه‌دهنده پرتال سازمانی E-portal، مدیریت کسب و کار، مدیریت اسناد الکترونیکی، تجربه‌کاربری و طراحی رابط‌کاربری (UX, UI) همراه با «پژوهشگاه فضایی» در بیست و پنجمین نمایشگاه باکوتل به ارائه دانش و خدمات خود در زمینه های مختلف پرداختند.
برچسب‌ها
دانش‌بنیان علیرضا حاجی تبار حامد زینی وند محمد جواد آذری جهرمی الهام علی‌ اف نمایشگاه باکوتل

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/107256/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود

خط فقر 150 هزار تومانی در سال 84

(ویدیو) پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی

برگزاری ششمین کنگره شعر ملی خلیج فارس در هندیجان

شرایط ضامن وام بانوان بانک مهر ایران

قطع گاز در برخی نقاط آباده

ابهام در عملکرد نوسازی سینما آزادی

ماجرای هولناک تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر 15 ساله

8 اردیبهشت؛ روز پرگل؛ معطر و تماشایی میمند

روز میمند در اردیبهشت دیدنی است! رویدادی ملی که نیازمند توجه بیشتر به زیرساخت‌هاست

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه

جهان معاصر بیش‌ از همیشه به سعدی و اندیشه‌های عرفانی و اخلاقی او نیاز دارد

اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه ها

بزرگداشت سعدی شیراز برگزار شد

نیاز جهان معاصر به شیخ اجل+ فیلم

تصویری دیده نشده از آرامگاه سعدی در اوایل دوره پهلوی

واحد‌های مسکن مهر بدون امکانات تحویل داده نمی‌شود

از جریمه بیش از هزار میلیارد ریالی یک کارخانه قند تا محکومیت قاچاقچی سوخت در فارس

محکومیت یک هزار میلیاردی یک کارخانه قند در فارس

قطع گاز برخی مشترکان در آباده

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

شروع یک انقلاب در درمان طاسی سر

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در 9 استان کشور / امدادرسانی در 4 استان ادامه دارد

عکس/ حضور رهبر انقلاب در سعدیه شیراز

ساخت دو تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید استوار

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

وعده مقام وزارت نیرو برای رفع مشکلات فنی انتقال برق ایران، آذربایجان و روسیه

ببینید | تصاویر رویایی خلیج فارس از زاویه اتاقک شیشه‌ای ایستگاه فضایی بین‌المللی

محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند در فارس

پاسخگویی مدیران شهری شیراز در سامانه ارتباطات مردمی 137

آیین گرامیداشت روز جهانی سعدی در شیراز برگزار شد

از نبرد دریایی ایران با آمریکا چه می‌دانید؟

واگذاری «تیم استقلال» به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس قانونی است؟

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر 15 ساله

حفاظت از تخت جمشید با تعیین تکلیف اسناد عرصه و حریم

اولین همایش ملی اسب اصیل دره شوری -زرقان فارس

پیام استاندار فارس در تبریک روز بزرگداشت سعدی

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس