پیام فارس

آخرين مطالب

50 پروژه ورزشی در سفر رییس جمهوری به بهره برداری می رسد ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- مدیرکل ورزش و جوانان فارس اعلام کرد: از ابتدای سال 98 قرار بود 180 پروژه ورزشی به بهره برداری برسد که بسیاری از آنها افتتاح شد که در سفر رییس جمهوری هم 50 طرح ورزشی با اعتبار 34 میلیارد تومان و به مساحت 70 هزار متر مربع به بهره برداری می رسد.

حیدرعلی کامیاب کلانتری چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: 40 پروژه دیگر هم در دهه مبارک فجر افتتاح می شود که مهتمرین آن سالن 6 هزار نفره شیراز است و با تحقق این امر سرانه فضای ورزشی به طور بی سابقه ای افزایش می یابد.
وی افزود: چمن ورزشگاه پارس نیز هم اینک سبز شده و برای فینال جام حذفی در خرداد ماه 99 کاملا آماده است و این امیدواری وجود دارد تا همزمان با برگزاری فینال جام حذفی جشن صعود یکی از تیم‌های شیرازی به لیگ برتر را بگیریم.
این مقام مسوول ادامه داد: در حوزه ورزش قهرمانی هم موفقیتهای خوبی داشتیم که ورزشکاران ما در سطح جهانی و آسیایی توانستند مقام ارزشمندی کسب کنند.
برگزاری بی سابقه رویدادهای بین المللی، آسیایی و ملی در دولت تدبیر و امید
مدیرکل ورزش و جوانان فارس همچنین به برگزاری چندین مسابقه بین المللی، آسیایی و ملی در دولت تدبیر و امید دراستان فارس اشاره کرد و گفت: مسابقات کشتی فرنگی بین‌المللی جام تختی که یک تیم از فارس سهمیه دارد، مسابقات قوی ترین مردان ایران در حوالی تخت جمشید، برگزاری نخستین دوره جام خوشه طلایی برای روستاییان و بدمینتون بین‌المللی جام فجر از جمله مسابقاتی است که برگزار می شود.
وی اضافه کرد: همچنین میزبانی تیم ملی فوتسال آرژانتین، اجلاس جهانی روسای فدراسیون‌های زورخانهای، تکواندو بین المللی، هندبال جوانان آسیا، پیکارهای بین المللی کاراته و پیاده روی بزرگ خانوادگی در شهر صدرا از دیگر رویداد های مهمی است که می توان نام برد ضمن اینکه چندین مسابقه و رویداد بین المللی هم در سه چهار سال گذشته از جمله پایتختی جوانان جهان اسلام برگزار شده است.
وی گفت: پیش بینی می شود که بیش از 100 کشور خارجی در رویدادهای بین المللی حضور یابند و از آنجا که برخی از این مسابقات کسب سهمیه المپیک 2020 است این امیدواری وجود دارد که ورزشکاران ما بتوانند سهمیه حضور در این رویداد مهم را کسب کنند و ا زهمه مهمتر اینکه حضور کشورهای خارجی موجب رونق گردشگری و اقتصاد خواهدشد.
سالن 6 هزار نفره شیراز تکمیل شده است
وی به سالن 6 هزار نفره شیراز اشاره کرد و گفت : این سالن که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در سال 87 به شیراز است پس از چندین سال وقفه در دولت تدبیرو امید به سرعت ساخت آن آغاز شد و قرار است در دهه مبارک فجر به بهره برداری برسد چرا که دراین سالن میزبان چندین رویداد خارجی هستیم.
بخش اقتصادی فارس پس از 40 سال در خدمت ورزش
کامیاب با بیان اینکه بخش اقتصادی استان فارس با حمایت عنایت الله رحیمی استاندار فارس پس از 40 سال به کمک ورزش آمد، اظهارداشت: سه میلیارد تومان برای ورزش فارس از این بخش مصوب شده است که از این رقم 2 میلیارد و 300 میلیون تومان به تیم های فوتبال اختصاص یافته و مابقی هم به رشته‌های دیگر که در لیگ‌های کشوری حضور دارند تعلق خواهدگرفت.
وی اضافه کرد: مسوولان هیات ها برای گرفتن سهم خود مراجعه و قرار داد منعقد کنند همانگونه که تیم‌های فجر و قشقایی انجام دادند و بخشی از مطالبات خود را دریافت کرده اند.
تیم های فجر و قشقایی خود را قوی کنند
کامیاب گفت: نیاز است تیم فوتبال فجر که شرایط خوبی دارد و همچنین تیم قشقایی که می تواند مدعی باشد در نیم فصل دوم لیگ دسته یک فوتبال با گرفتن بازیکن تیم‌های خود را قوی کنند و همچنان حمایت از این دو تیم ادامه خواهد یافت و مذاکراتی هم با سرمربی این دو تیم شده تا در دور برگشت لیگ که بازی‌ها به مراتب سخت‌تر می شود نقاط ضعف خود را برطرف کنند.
وی اظهار امیدواری کرد نتیجه زحمات استاندار فارس و تمام دلسوزان فوتبال این استان در نهایت منجر به صعود یکی از تیم های شیرازی به لیگ برتر شود.
هیات فوتبال در واگذاری تیم ها به بخش خصوصی دقت کند
مدیرکل ورزش و جوانان فارس در مورد واگذاری تیم های فوتبال و فوتسال به ویژه بانوان به بخش خصوصی گفت: هیات فوتبال در این زمینه باید دقت کند تا تیم‌ها به افرادی سپرده شوند که از نظر مالی توان حضور در مسابقات داشته باشند، نه اینکه شاهد باشیم که تیم ها هفت نفره بازی کنند و یا اینکه توان اعزام به استان های دیگر را نداشته باشند.
وی اضافه کرد: دولت بر اساس قانون هیچ ردیف بودجه ای برای تیم های فوتبال، فوتسال و سایر رشته‌های حرفه ای تعیین نکرده است ولی تیم ها توقع دارند از صفر تا صد کمک شود که این امر امکان پذیر نیست.
این مقام مسوول با بیان اینکه بخش خصوصی باید منابع مالی خود را ابتدا معین و سپس تیم ها به آنها واگذار شود، اظهارداشت: اینکه تیمی در مسابقه ای شرکت نکند، هم به ورزش آسیب می رساند و هم به بخش خصوصی چرا که وجهه خوبی ندارد.
کامیاب افزود: بسیاری از افراد دربخش خصوصی هم اینک اعلام آمادگی کردند تا تیم ها را حمایت کنند و باید برای واگذاری آنها بهترین تصمیم گرفته تا آبروی ورزش استان هم حفظ شود.
رسانه ها نقد منصفانه کنند
وی به رسانه‌ها به عنوان بازوی قوی در خدمت به ورزش اشاره کرد و افزود: اگر قرار باشد اتفاق‌های خوبی در ورزش و به ویژه در فوتبال که طرفداران زیادی دارد، رخ دهد همه باید بسیج شوند و رسانه‌ها هم با نقد منصفانه همچون گذشته چراغ راهی برای توسعه ورزش باشند.
کامیاب ادامه داد: برخی رسانه‌ها برای تضعیف تیم ها اقدام می کنند که این امر به دور از رسالت حرفه‌ای آنهاست و به جرات می گویم در ورزش استان فارس ناپاکی وجود ندارد و ما بهترین تیم ها را داریم که نیاز به حمایت معنوی دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس بیان داشت: از اینکه صدا و سیمای فارس اقدام به پخش زنده مسابقات فوتبال می کند نیاز به تقدیر دارد چرا که مردم فوتبال را دوست دارند و این حق طبیعی آنهاست که از دیدن آن لذت ببرند.
وی گفت: رسانه ها در این شرایط که تیم های فوتبال ما خوب کارکرده اند بیشتر به یاری آنها بشتابند و اگر مشکلی هم وجود دارد با مربیان و مدیران باشگاه صحبت کنند تا شاهد اتفاق خوبی در ورزش فارس باشیم و از به حاشیه بردن تیم ها فقط مردم ضرر خواهند کرد.
برچسب‌ها
دولت تدبیر و امید افتتاح طرح وزارت ورزش و جوانان شیراز

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/107883/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند

اختتامیه فصل سوم جشنواره سرود ایران در آباده برگزار می‌شود

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

ایران پایگاه نظامی اسراییل در امنیتی‌ترین نقطه کره زمین را زد

آنچه که اسراییل را تا امروز سرپا نگه داشته گنبد رسانه‌ای‌اش است