رئیس برج پژوهشی محمد رسولالله(ص) شیراز مطرح کرد:
لزوم احداث برج فناوری برای گسترش مهارتهای فناورانه
علمي
بزرگنمايي:
پیام فارس - رئیس برج پژوهشی محمد رسولالله(ص) علوم پزشکی شیراز گفت: ایجاد برج دوم پژوهشی با هدف گسترش مهارتهای فناورانه و تحت عنوان برج فناوری، یکی از ضرورتها برای توسعه فناوری و فعالیتهای فناورانه است.
امیر دشتکی با بیان اینکه برج پژوهشی محمد رسولالله(ص) یکی از پتانسیلهای بینظیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که نظیر آن کمتر در کشور دیده میشود، گفت: نزدیک به 70 مرکز تحقیقاتی در فارس وجود دارد که نیمی از آنها در این برج مستقر شده است.
او استقرار تعداد زیادی از مراکز تحقیقاتی در این برج را موجب کاهش نیاز به فضای فیزیکی و صرفه جویی در نیروی اداری و تجهیزات دانست و افزود: مراکز بالینی و غیربالینی که در گذشته کمترین ارتباط را با هم داشتند، امروز به واسطه استقرار در این برج، ارتباطات بیشتری با هم پیدا کردهاند و پروژههای مشترک بین رشتهای در دست اجرا دارند.
رئیس برج پژوهشی محمد رسولالله(ص) با بیان این نکته که برج پژوهشی موجب شناسایی نیازهای تحقیقاتی شده و تلاش مدیریت برج شناسایی نیازهای فناورانه است، به بازدیدهای داخلی با حضور مسئولان سایر دانشگاههای علوم پزشکی کشور از این برج اشاره و خاطرنشان کرد: بسیاری از مسئولان دانشگاههای کشور در صدد راهاندازی چنین برجی با الگوبرداری از برج پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی در کشور هستند. بازدیدهای خارجی زیادی نیز طی سالهای اخیر داشتهایم.
دشتکی وجود برج پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را یکی از اقدامات تاثیرگذار در اعطای مجوز راهاندازی رشتههای جدید در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی و سطوح تخصصی دورههای دکترا دانست و تاکید کرد که با ایجاد و راهاندازی برج فناوری، این ظرفیت بیشتر خواهد شد.
او به وجود دفتر همکاریهای مشترک دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه شیراز در این برج هم اشاره و بیان کرد: اگرچه در ابتدای راهاندازی این دفتر ایراداتی نمود پیدا کرد، اما فسلفه راهاندازی آن قابل دفاع بود و موجب شد تا دانشجویان رشتههای مختلف فنی و مهندسی و علوم انسانی از سایر دانشگاهها در کنار دانشجویان رشتههای مختلف پزشکی و پیراپزشکی قرار گرفته و ضمن تبادل دانش، زمینه اجرای برنامههای پژوهشی را فراهم کنند.
رئیس برج پژوهشی محمد رسولالله(ص) دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه رایزنیهای منجر به عقد و مبادله تفاهمنامههایی با پژوهشسراهای دانش آموزی و آموزش و پرورش داشتهایم و آنها در دورههای مهارتی ما شرکت کردهاند، به مرکز مشاوره تحقیقات و کامیپوتر این برج به عنوان یکی از ظرفیتهای شاخص برج پژوهشی اشاره و بیان کرد: یکی از اقدامات انجام شده، برگزاری کارگاههای مختلف برای اساتید و دانشجویان با هدف افزایش مهارتهای فناورانه بوده است.
-
سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۸:۵۵:۰۲ AM
-
۹۹ بازديد
-
ایسنا
-
امیر دشتکی
لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/108294/