پیام فارس

آخرين مطالب

فارس در انتظار دیدار با سردار مقاومت؛

روایتی از عکس سلام نظامی دانش آموز شیرازی به تمثال شهید سلیمانی فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- عکسی از یک دانش آموز شیرازی در حین ادای احترام نظامی به تصویر شهید قاسم سلیمانی در میان کاربردان فضای مجازی بیشترین توجه را به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، در این تصویر دانش آموزی دیده می شود که در دفتر مدرسه به تمثال سپهبد قاسم سلیمانی که بامداد جمعه در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسید سلام نظامی کرده است.
یکی از کاربران فضای مجازی که این عکس را در حساب اینستاگرامی خود منتشر ساخته در توضیح این عکس نوشته است: «چند دقیقه به زنگ تفریح مانده، وارد سالن می شوم که هنوز خلوت است. می بینمش، آرام از پله ها پایین می آید، مرا نمی بیند. شاید به این دلیل که محو تماشای عکس سردار است. جلو میز می ایستد، پاهایش را محکم بهم می کوبد و سلام می دهد، سلام نظامی... مدتی به حالت احترام می ایستد، آنقدر که من مجالی بیابم و لحظه ای به یادگار از عشقی پاک و کودکانه ثبت کنم.»
این در حالیست که در روزهای گذشته کاربران فضای مجازی واکنش های متفاوتی به شهادت فرمانده نیروی برون مرزی سپاه با عنوان قدس داشته اند و بی شمار پُست در رسای شهید سلیمانی می توان در اینستاگرام و دیگر پیام رسان ها دید که از چهره های شناخته شده و نشده همرسانی می شود.
دل نوشته های هنرمندان در رسای سردار قلب ها
در میان چهره های ادبی شیراز، پروانه نجاتی، شاعر و بنیان گذار «انجمن شعر زنان شیراز» متنی ادبی تقدیم شهید قاسم سلیمانی کرده و می سراید: «آسمانی شدن این بارچه طوفانی بود/مرگ این دفعه گرفتارسلیمانی بود/مرگ آمد اجل آمدستم آمد هیهات/شام شیرین شهادت چه چراغانی بود/بال دربال/ملک چرخ زد أهسته بلا/نقشه پرواز وزمین گرد پریشانی بود/محو اسطوره امنیت ایران آرش/آن سوی مرز کمانش به نگهبانی بود/لحظه هایش همه مشتاق ونگاهش آرام/ازشجاعان وطن جلوه قرآنی بود/کسی ازدور صداکرد:بیا زودبیا/حضرت عشق غزل نوش پرافشانی بود/رفت تا داغ کنم داغ ببینم یعنی خانه صبرسراسیمه ویرانی بود».
از سویی پویش(کمپین) مردمی در استان فارس از صبح یکشنبه همزمان با تشییع پیکر شهید سلیمانی با عنوان «استان فارس چشم به راه سردار» در فضای مجازی راه اندازی شد که می خواهد مراسم تشییع این سردار اسلام در سومین حرم اهل بیت(ع) انجام گیرد.
همچنین، رسانه های استان فارس از جمله روزنامه های شیراز ضمن پوشش کامل اخبار پیرامون شهادت فرمانده سپاه قدس و ابومهدی مهندس، فرمانده کتائب حزب الله لبنان، یادداشت ها و مقالاتی پیرامون این رویداد بین المللی منتشر کردند.
عجب خط سرخ و ماندگاری دارد این شیعه
فرزاد وثوقی یادداشت نویس و روزنامه نگار شیرازی با عنوان «امنیت وسیاست» مقاله ای در «پاکت سفید» نکاتی را از ابعاد شهادت سردار قاسم سلیمانی مطرح ساخت که در بخشی از آن آمده است: «عجب خط سرخ وماندگاری دارد این مذهب شیعه که از ابتدا تاکنون همچنان ساری وجاری است ولب تشنگان ومقربین را بسوی خود فرا می خواند.حضرت امام(ره) دراین باره فرموده اند، خط سرخ شهادت،خط آل محمد(ص) و علی(ع) است و افتخار شهادت از خاندان نبوت به ذریه و پیروانش به ارث رسیده است.»
این روزنامه نگار و یادداشت نویس روزنامه «شیرازنوین» در ادامه شهادت را به عنوان یک میراث نبوی است ذکر می کند که پیروان خط ولایت با آغوش باز از آن استقبال می کنند واین عزت را تنها می توان خاص طاهرانی دانست که از دنیا دل کنده اند وبه آسمانی شدن می اندیشند.
وثوقی در فراز دیگری از این یادداشت اشاره می کند که «باید پذیرفت که مردم درست تشخیص می دهند و درست انتخاب می کنند هرچند ممکن است گاهی از روی شرم وحیا بعضی مطالب را به زبان نیاورند و یا واکنشی نشان ندهند و یا به احترام ولی امر خود سکوت کنند اما قلبا درست ارزیابی می کنند ودرست تشخیص می دهند. همانهایی که با هزار وعده فکر می کنند مردم را فریب داده اند و از تنگه انتخاب گذشته اند باید بدانند مردم در نهایت آنان را مورد ارزیابی و برخورد قرار خواهند داد.»
خبرنگار پیشین روزنامه های محلی شیراز از جمله نیم نگاه از ابراز احساسات ملی نسبت به شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی یاد می کند و می نویسد: «ابرازاحساسی که حکایت از تشخیص درست ملت دارد. مردم همچنان به سپاه وعناصر فعال درآن اعتماد دارند و آن دسته از وارستگانی که دراین نهاد جان خودرا فدای امنیت مردم می کنند و از سیاست کناره می گیرند بخوبی تشخیص می دهند. یکی از سفارشات مهم واصلی بزرگان کشور به نیروهای مسلح همین حفظ حدود وفاصله با سیاست است. فاصله ای که بدون آلودگی آنان را به درجات عالی ومحبوبیت های ملی می رساند. راه این امیران وسرداران با راه آندسته از فعالین حوزه سیاست واقتصاد جداست ومی توان به جرات گفت در مسیر این پاکان هیچ نقش ونگاری از آن وابستگی های حزبی وگروهی نیست».
به گزارش خبرنگار مهر ، به دلیل استقبال و درخواست رسانه های داخلی و خارجی برای حضور در مراسم تشییع سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کرمان، سازمان بسیج رسانه با همکاری مرکز فضای مجازی بسیج اقدام به راه اندازی یک موکب برای رسانه ها کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/112789/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کلاهبرداری یک بیلیون و 900 میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

آتش سوزی 200 اصله نخل در اشکنان لامرد

آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند

دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود

برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم

واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن

از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری

تصاویر | باران شدید و آب گرفتگی معابر در شیراز

200 اصله نخل لامرد فارس در آتش سوخت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود

از توقیف سیترون 17 میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ 6 نفر دستگیر شدند

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد