پیام فارس

آخرين مطالب

فجرسپاسی و لزوم تلاش برای صعود به لیگ برتر در نیم فصل دوم ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام فارس- فجری ها در این فصل از مسابقات متفاوت تر از سال های قبل  خود را نشان دادند و عزم آنها جزم تر شده تا در پایان برنامه سه ساله صعود به لیگ برتر با برنامه ریزی خوب به این امر مهم دست یابند و به انتظار هفت ساله هواداران فوتبال در فارس پایان دهند.

نشانه این استراتژی در دور رفت مسابقات فوتبال نمایان شد چرا که زرد پوشان شیرازی به عنوان مدعی و با تفاضل گل کمتر نسبت به تیم صدرنشین، نیم فصل را  با قرار گرفتن در رده دوم جدول به خوبی پشت سرگذاشتند.

تقویت تیم شاید وقتی دیگر

اگرچه فجری ها کماکان با مشکل مالی همان معضل همیشگی که اکثر تیم‌های لیگ یک و دسته برتر با آن مواجه مواجه هستند اما تا این جای کاربا وجود کمک های دولتی و بودجه‌ای که باشگاه در نظر گرفته بود، توانستند صورت خود را با سیلی، سرخ نگه دارند.

همین امر موجب شد که فهرست سرمربی تیم برای تقویت در نیم فصل دوم در هاله‌ای  از ابهام قرار گیرد و داود مهابادی سرمربی تیم فوتبال فجر شهید سپاسی مجبور شود چند بازیکن امید باشگاه را به خدمت بگیرد.

 اگرچه آنها تا پایان نقل و انتقال که پایان دی ماه است فرصت دارند تا بازیکنان مورد نیاز سرمربی تیم را جذب کنند، البته اگر آنها تا آن زمان تیم جدیدشان را انتخاب نکرده باشند.

کارنامه خوب در نیم فصل

این تیم در نیم فصل نخست از 17 بازی برگزارشده 9 بُرد 6 مساوی 2 باخت ، 23 گل زده و 10 گل خورده و تفاضل گل به اضافه 13 با 33 امتیاز کارنامه خوبی از خود به جای گذاشتند و تماشاگران زیادی هم به ورزشگاه کشاندند.

شاگردان داود مهابادی سرمربی تیم فجر، دومین تیم از نظر گل زده و سومین تیم از نظر گل خورده در بین 18 تیم شرکت کننده دارا هستند که این امر نیز بیانگر عملکرد خوب این تیم است.

فجری ها در دور رفت با وجود اینکه خط حمله خوبی داشتند اما در چند دیدار خانگی آنطور که انتظار می رفت نتایج خوبی نگرفتند در صورتی که می توانستند امتیازهای بیشتری کسب کنند حتی به تنهایی در صدر جدول لیگ با امتیازی مناسب قرار می گرفتند که اینگونه نشد.

اما آنها در پایان دور رفت با شکست دادن تیم نود ارومیه و آن هم در خانه اش دست به کار بزرگی برابر این تیم مدعی زدند و با خاطره‌ای خوش به تعطیلات نیم فصل رفتند.

زردپوشان شیرازی به دنبال انتقام از آلومینیم اراک  

تیم فجر شهید سپاسی درآغاز شروع این فصل از لیگ دسته یک بیست و ششم مردادماه سال جاری  در اراک به مصاف آلومینیم این شهر رفت که حاصل این بازی شکست سه بر یک فجری ها بود که هدایت تیم آلومینیم را محمود فکری کاپیتان سابق استقلال تهران را بر عهده داشت و هم اینک فجری ها با تمام بازیکنان به دنبال انتقام از تیم آلومینیم هستند.

محمود فکری در پایان نیم فصل به تیم خوشه طلایی ساوه رفت و جای خود را به حسین خطیبی سرمربی تیم ماشین سازی در لیگ برتر داد که او هم با تیمش در لیگ برتر در دور رفت نتایج خوبی گرفت و اوج آن هم گرفتن 6 امتیاز از تیم استقلال تهران بود.

برای خوش گذرانی به اراک نیامده ام

رسول خطیبی سرمربی جدید تیم آلومینیم اراک در بدو ورودش به این تیم در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد:  هدف اصلی من از حضور در تیم آلومینیوم صعود به لیگ برتر است و برای خوش گذرانی به این شهر نیامده ام.

این امر نشانگر  انگیزه این مربی جوان است که با تقویت کردن این تیم و به خدمت گرفتن ابوالفضل عکاشه مهاجم تیم سپاهان اصفهان در پی دست یابی به اهداف خود است.

تیم آلومینیوم اراک در پایان دور رفت  از 17 بازی برگزار شده، 6 برد هشت مساوی و سه باخت با 26 امتیاز در رده هفتم جدول قرار گرفت و با وجود 17 بازی دیگر این شانس را دارد که خود را در جمع مدعیان ببیند.

وجه مشترک 2 تیم

وجه مشترک تیم های فجر سپاسی و آلومینیوم در خط دفاع است که هر دو تیم 10 گل خورده دارند اما آمار خط حمله تیم فجر نیز بهتر از تیم حریفش است که نقطه قوت این تیم محسوب می شود و مهاجمی به نام بابا محمدی دارد که در دور رفت هفت گل به ثمر رسانده و در جمع بهترین گلزنان لیگ قرار دارد.

مربیانی که سابقه بازی در استقلال تهران دارند

داود مهابادی و رسول خطیبی مربیان تیم های فجر و آلومینیوم سابقه بازی در تیم استقلال تهران را دارند و تفکرات آنها و میل به پیروزی که در سر دارند می تواند بر جذابیت دیدار این دو تیم در شروع نیم فصل دوم بیفراید، باید منتظر ماند و دید کدام یک در پایان بازی با دست پُر میدان را ترک خواهند کرد.

دیدار تیم های فجر شهید سپاسی شیراز و آلومینیوم اراک از هفته هجدهم و آغاز دور برگشت مسابقات فوتبال لیگ دسته یک کشور هفدهم دی ماه در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز  برگزار می شود.

همچنین تیم قشقایی دیگر نماینده شیراز در لیگ دسته یک که دور رفت را با کسب 20 امتیاز و قرار گرفتن در رده یازدهم جدول به کار خود پایان داد در شروع دور برگشت ، هجدهم دی ماه در کرمان  میهمان تیم مس این شهر است.

دیدار رفت این دو تیم با نتیجه سه بریک به سود تیم قشقایی در شیراز رقم خود و شاگردان آن روزهای رضا عنایتی شروعی رویایی داشتند اما این امر ادامه نیافت و عنایتی مجبور شد شیراز را ترک کند و مهدی فروردین جانشین او شود.

استعفای سرمربی تیم قشقایی  

از اردوی تیم قشقایی خبر می رسد که  مهدی فروردین گفته است هیچ اراده‌ای از سوی مسوولان این تیم برای حل مشکلات تیم قشقایی نمی بینم و به همین دلیل استعفا می دهم.

او افزود: هم اینک مهمترین زمان آماده سازی تیم های لیگ یکی در نیم فصل را  از دست داده ایم و نزدیک به یک هفته است هیچ کدام از مسوولان تیم را ندیده ام، سرپرست ما پروازی است و مدیر تیم هم در دسترس نیست.

خبر استعفای سرمربی قشقایی شامگاه یکشنبه 15 دی 98 در شبکه های مجازی پخش شد و تلاش خبرنگار ایرنا برای صحت و سقم این امر ره به جایی نبرد چرا که تلفن همراه  مهدی فروردین خاموش بود.

هم اینک در جدول رده بندی لیگ دسته یک مس رفسنجان، فجر سپاسی و گل ریحان البرز با 33 امتیاز به ترتیب در رده اول تا سوم قرار دارند و تیم نود ارومیه هم با 32 امتیاز در تعقیب این تیم هاست. 

درمسابقات فوتبال دسته یک کشور 18 تیم شرکت دارند که پس از انجام 34 بازی، تیم های اول و دوم جواز حضور در لیگ برتر دوره بیستم در سال 99 کسب خواهند کرد و 2 تیم انتهای جدول هم به دسته دوم می روند.

رایکا بابل و شهرداری تبریز به ترتیب با 13 و هفت امتیاز در خطر سقوط قرار دارند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/112885/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر