مدیرکل آموزشوپرورش فارس تاکید کرد؛
توجه ویژه به پیش دبستانیها در اجرای سند تحول بنیادین
گفتگو
بزرگنمايي:
پیام فارس - مدیرکل آموزشوپرورش فارس اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزشوپرورش بهصورت نظاممند را نیازمند توجه ویژه به دوره پیشدبستانی بهعنوان اساس آموزش دانست و گفت: اولین و مهمترین مسئله در دوره پیشدبستانی شکلگیری هویت ایرانی اسلامی کودکان است که باید بهطورجدی روی آن کار شود.
علی عسکر نجفی چهارشنبه 18 دی در بازدید از دوره توانمندسازی مربیان پیشدبستانی شیراز، با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین آموزشوپرورش بهعنوان نقشه راهی که همگی ملزم به اجرای آن هستیم، گفت: اساس کار سند تحول بنیادین، تربیت چند ساحتی و چندبعدی است و نظام آموزش سنتی با تأکید بر تربیت تکبعدی یعنی تربیت علمی، از سایر ساحتها غافل شده بود.
او افزود: تربیت دینی و اعتقادی، تربیت سیاسی-اجتماعی، تربیت اقتصادی، تربیت زیستی-بدنی و تربیت اخلاقی ازجمله ابعاد تربیت است که در سند تحول بنیادین مسیر اجرایی شدن هرکدام بهخوبی ترسیمشده است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: هدف از برگزاری دورههای آموزشی برای مربیان پیشدبستانی، تحقق تربیت چند ساحتی مورد تأکید سند تحول بنیادین آموزشوپرورش است.
نجفی گفت: انتظار از سیاستگذاران و برنامه ریزان آموزشی کشور این است که ضرورت رسمی شدن دوره پیشدبستانی را در نظر گرفته و برای قرار گرفتن دوره پیشدبستانی در نظام آموزش رسمی کشور بهعنوان یک هدف درازمدت تأکید کنند.
او با اشاره به تعدد متولیان مراکز پیشدبستانی گفت: این امر یک دغدغه برای تعلیم و تربیت است و تلاش ما این است تا آموزشوپرورش بهعنوان متولی اصلی دوره پیشدبستانی معرفی شود.
مدیرکل آموزشوپرورش فارس بابیان اینکه در مراکزی که زیر نظر آموزشوپرورش نیستند، تربیت چند ساحتی بهعنوان هدف اصلی موردتوجه قرار نمیگیرد، گفت: جوابگو بودن آموزشوپرورش در قبال تمامی ابعاد تعلیم و تربیت در صورتی صحیح است که آموزشوپرورش از همان ابتدا، متربیان را از خانوادهها تحویل بگیرد و نسبت به تعلیم و تربیت آنان در مراکز پیشدبستانی اقدام کند.
لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/113098/