پیام فارس

آخرين مطالب

خیز احزاب فارس برای کسب 18 کرسی مجلس سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- 37 روز دیگر تا برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده‌ است و جریان‌های سیاسی استان فارس به دنبال آن هستند تا کرسی‌های بیشتری را نصیب خود کنند.

احزاب فعال در استان فارس 57 حزب هستند که از این تعداد 30 حزب اصلاح‌طلب، 23 حزب اصولگرا و چهار حزب نیز مستقل یا اعتدالیون هستند.
احزاب اصولگرا در انتخابات پیش‌رو زیر پرچم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی فارس و احزاب اصلاح‌طلب نیز زیر لوای شورای اصلاح‌طلبان فارس گردهم آماده اند تا با برنامه ریزی در 36 شهرستان استان، سهم بیشتری از 18 کرسی مجلس یازدهم را نصیب خود کنند.
هرچند هنوز 2 مرحله دیگر از بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است و در نهایت 22 بهمن‌ماه لیست نهایی تایید صلاحیت شدگان را شورای نگهبان به وزارت کشور ابلاغ می‌کند اما با نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات نظارت، وضعیت لیست‌های انتخاباتی احزاب تقریبا مشخص شد.
بررسی‌های خبرنگار ایرنا نشان دهنده آن است که تا کنون داوطلبان اصولگرا در اخذ تایید صلاحیت از داوطلبان اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا پیشی گرفته‌اند و این رویداد بر نحوه ورود احزاب برای نهایی کردن لیست انتخاباتی تاثیرگذار بوده است.
برای پیگیری روند چینش لیست‌های انتخابات احزاب استان، نهایی شدن این لیست‌ها و شاخص‌های احزاب برای حمایت از نامزدهای انتخابات به سراغ نماینده گروه‌های مختلف سیاسی رفته ایم.
اصولگرایان و تلاش برای جمع‌بندی و یارگیری
مجید فروردین سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: این شوراٰ، حدود هفت ماه است که در استان تشکیل شده و متناظر آن نیز در شهرستان‌های دیگر این استان تشکیل شده است.
وی افزود: در یکی دو ماه گذشته از بین داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، افرادی که رویکرد انقلابی داشتند انتخاب و عملکرد آنان مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: در هر حوزه انتخابیه نامزدها به میزان سه تا پنج برابر مشخص شدند که 2 هفته آینده یک نظرسنجی در مورد آنان صورت می‌گیرد که در این نظرسنجی رویکرد مردم، شاخص‌های شخصی افراد و توانایی آنان در حل مشکلات مردم مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت مشخص خواهد شد از چه کسانی حمایت خواهیم کرد.
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس گفت: در حوزه انتخابیه شیراز حدود 40 نفر از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مصاحبه شرکت کردند و سوابق آنان مورد بررسی قرار گرفته است.
فروردین افزود: تلاش ما این است که تا نیمه بهمن‌ماه لیست نامزدهای مورد حمایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس مشخص و به جمع بندی نهایی برسیم.
اصلاح‌طلبان و تصمیم گرفته نشده
کرامت الله اکبری رییس شورای اصلاح طلبان استان فارس نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: هنوز تصمیمی برای شیوه ورود به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اتخاذ نکرده‌ایم و هرگونه تصمیم منوط به نظر اعضای شورای اصلاح طلبان است.
وی افزود: هفته آینده نشستی با اعضای شورای اصلاح طلبان استان خواهیم داشت که در این نشست راهبرد اصلاح‌طلبان استان برای انتخابات پیش رو تعیین خواهد شد.
وی ادامه داد: شورای اصلاح‌طلبان استان فارس اگر نیروهای شاخصی را شناسایی کردند آنان به مردم معرفی خواهند کرد و حتی اگر نیروی شاخصی که شرایط ما را نداشته باشد، نیافتیم بازهم به مردم اعلام می‌کنیم.
رییس شورای اصلاح‌طلبان استان فارس گفت: سابقه کار اجرایی، تسلط بر حوزه قانونگذاری و پایگاه رای آوری بخش از ملاک‌های اصلاح‌طلبان برای حمایت از نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.
اعتدالگرایان و شاخص‌هایش برای نامزدهای مجلس
میراعظم هاشمی رییس حزب اعتدال و توسعه استان فارس به خبرنگار ایرنا گفت: تا کنون نامزدهای مدنظر این حزب برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شرای اسلامی در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه استان فارس رد صلاحیت شده‌اند و تنها در 2 حوزه انتخابیه نامزدهای مورد نظر تایید شده‌اند.
وی افزود: در هر حوزه انتخابیه سه نفر نامزد در لیست قرار داده‌ایم و تا نیمه بهمن‌ماه تصمیم نهایی را برای لیست انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه استان فارس می‌گیریم.
وی ادامه داد: اگر نامزدهای مورد نظر این حزب تا زمان نهایی بررسی صلاحیت‌ها تایید صلاحیت شدند لیست ارایه می‌دهیم و از بین خیرالموجودین تعدادی را برای انتخابات انتخاب می‌کنیم.
وی اضافه کرد: شاخصه حزب اعتدال و توسعه استان برای حمایت از نامزدها در انتخابات پیش رو، پاکدستی، رویکرد اعتدالی داشتن، مردمی بودن و خدمت به مردم است و به دنبال حمایت از کاسب کاران یا افرادی با رویکرد دلالی می‌خواهند وارد مجلس شوند نیستیم.
دبیر حزب اعتدال و توسعه استان فارس گفت: اگر از بین نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان فارس، افرادی با شاخصه‌های اعلام شده نبود از هیچ نامزدی حمایت نخواهیم کرد.
شورای راهبردی جمعیت گام دوم و تصمیم
رییس شورای راهبردی جمعیت گام دوم استان فارس نیز به عنوان یک تشکل سیاسی میانه‌رو گفت: ستاد انتخابات جمعیت گام دوم کشور تشکیل شده است و کمیته انتخابات جمعیت در استان فارس نیز با حضور اعضای شورای راهبردی استان و شهرستانها، تشکیل و اعضای این کمیته انتخاب شدند.
جواد شهابی افزود: تشکیل ستاد و کمیته‌های انتخابات جمعیت گام دوم با هدف شکل‌گیری مجلسی در تراز نظام و انقلابی صورت گرفته است و در این زمینه اهداف خود را با قدرت پیگیری خواهد کرد.
وی ادامه داد: با توجه به ساختار و تشکیلات جمعیت، جمعیت گام دوم در استان فارس و شهرستانها، وارد فعالیت‌ شده است، جمعیت گام دوم استان فارس همزمان با شروع ثبت‌نام‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، با برگزاری جلسات منظم شورای راهبردی،فضای انتخابات در استان را بررسی کرده تا در زمینه اهداف و راهبردهای جمعیت گام دوم، نقش مؤثر خود را ایفا کند.
رییس شورای راهبردی جمعیت گام دوم فارس گفت: تشکیلات این جمعیت در استان و شهرستانها بر مبنای راهبردهای جمعیت حرکت خواهد کرد و با رعایت چارچوب‌ها درباره معرفی کاندیدای جمعیت یا حمایت از دیگر کاندیداها تصمیم خواهند گرفت.
شهابی ادامه داد: فهرست نامزدهای مورد حمایت جمعیت پس از نهایی شدن در زمان خود، اعلام رسمی خواهد شد.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات نخستین میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه 98 برگزار می‌شود.
برچسب‌ها
انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز احزاب سیاسی فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/113705/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز

شهرستان مهر میزبان شاعران

از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟

گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود

وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

چیزهایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند

خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز 6 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

آغاز آزمون سراسری 1403 در فارس، همزمان با سراسر کشور

تاکنون 100 هزار جلد مصحف شریف در طرح ملی نورباران جمع آوری شده است

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

نقش شبکه‌های اجتماعی در ترغیب نوجوانان به مصرف دخانیات

استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز

کوهنوردی ممنوع/ تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم

گذری به بازار تاریخی وکیل در شهر شیراز + فیلم

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

مهر تایید نایب‌ رییس بارسلونا؛ با ژاوی تاریخ را خواهیم نوشت

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا