پیام فارس

آخرين مطالب

امام جمعه شیراز:

اعجاز ملت ایران سحر استکبار را باطل می‌کند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس امام جمعه شیراز با اشاره به بخشی از سوره مبارکه یونس در خصوص مواجهه حضرت موسی(ع) با ساحرانی که فرعون به کار گرفته بود و عجز آنان در مقابل پیامبر خدا، تاکید کرد که اعجاز ملت ایران بار دیگر سحر استکبار و ترامپ به عنوان فرعون زمان را باطل خواهد کرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه 27 دیماه شیراز در ادامه مباحث هفته‌های گذشته پیرامون ایمان به خداوند و ویژگی‌های انسان مومن، به فراز و نشیب‌های هفته‌های اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: در هفته‌های اخیر شاهد صحنه‌هایی بودیم که بسیار بسیار بزرگ و عظیم بود.
او با یادآوری اینکه مراسم تشییع جنازه سردار سپهبد شهید سلیمانی و حمله موشکی به عین‌الاسد، 2 یوم‌الله ماندگار بود که در آن مردم نشان دادند پای ارزش‌های خود ایستاده‌اند و مقاومت را در دستورکار دارند و بینی استکبار را هم به خاک می‌مالند، گفت: البته روزهای سخت و ناگواری هم داشتیم که تلخی آن در کام ما ماند؛ جان باختن عده‌ای در کرمان و سقوط هواپیمایی که عزیزانی از این ملت در آن بودند.
او با تاکید براینکه براساس دستور قرآن کریم همه باید به خداوند توکل داشته باشیم و بگوئیم که آنچه خدا خواسته‌ است را انجام داده‌ایم و باقی ارزشی ندارد اگر پیروز شویم، موفق بوده‌ایم و اگرنه برای آخرت خود توشه‌ای اندوخته‌ایم.
امام جمعه شیراز، اقدامات دشمنان نظام در فضای مجازی و دروغ‌پردازی‌های آنان را به سحر تشبیه و تاکید کرد که حقیقت جامعه ایران، همان جمعیت میلیونی حاضر در مراسم بدرقه و تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی بود.
او گفت: امروز دست رهبر عظیم‌الشان ما که در دست امام زمان قراردارد، ید بیضا است ؛ حرکت که می‌کند جمعت امت اسلامی از کشمیر تا شاخ آفریقا را به دنبال اشاره‌اش می‌کشد و تمام توطئه‌های استکبار را خرد کرده به زباله دان تاریخ می‌ریزد.
وی با بیان اینکه خداوند با ملت ایران است و کار مصلحان را درست می‌کند، گفت: انقلاب ما برای اصلاح جهان از کفر و بی‌خدایی و بی اخلاقی و فساد و فحشا و منکرات است.
امام جمعه شیراز با تاکید براینکه دست خدا این مردم را یاری می‌کند،‌ اتحاد و وحدت مردم را کار خداوند دانست و تاکید کرد: ما مردم مواجه می‌شویم که شیطان ما را می‌ترساند، در این صحنه‌ها عمده ابزار شیطان خالی کردن دل مومنان است، غیر از این چیزی ندارد.
او گفت: عده‌ای قلیل مرتب می‌گویند بیایید کارمان را با آمریکا و کشورهای اروپایی درست کنیم، آنها باید متوجه شده باشند که این مسلمانی نیست، مسلمان فقط توکل به خداوند دارد؛ توکل را باید در خود تقویت کنیم.
او با بیان اینکه گام‌های بلندی برداشته‌ایم اما هدف خیلی متعالی است، گفت: رسیدن به هدف استقامت و مقاومت و تحمل سختی می‌خواهد، سختی‌ها به گونه‌ای است که حتی برخی پیشگامان انقلاب را هم به چالش می‌کشد.
امام جمعه شیراز گفت: گاهی آزمون‌هایی که پیش می‌آید، نظیر سیل و تحریم و ... آزمایش و فشارهایی است که پیش می‌آید و شاید بگوئیم پس کی پیروز می‌شویم؛ اما خداوند تاکید دارد که پیروزی شما نزدیک است.
او گفت: روزی که ترامپ دستور ترور شهید سلیمانی فکر نمی‌کرد 25 میلیون زیر جنازه او می‌رود، اگرنه اینگونه نمی‌کرد؛ چه کسی دلها را اینطرفی کرد، خداوند؛ اگر غیراز خداوند بگوئیم و بخواهیم اشتباه است. این مسیر را با توکل خدا ادامه بدهید، همانگونه که بنی‌اسرائیل در زمان موسی(ع) توکل و دعا کردند که ما وسیله آزمایش ظالمان نشویم؛ معانی مختلفی برای این دعا وجود دارد اما هدایت ظالمان بیشتر مد نظر است.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: عمده هدف از عین‌الاسد این بود که می‌توانیم بزنیم و نخواستیم کشته سازی کنیم؛ این نوعی کمال مردم است که به فکر آخرت و خداوند است؛ ما با هیچ ملتی سر دشمنی نداریم، اما با استکبار سرستیز داریم؛ چرا مستکبران نمی‌گذارند ملتها آزاد باشند تا مسیر خود را انتخاب کنند.
به گزارش ایسنا، نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با اشاره به وقوع سیل در شرق و بخشی از جنوب کشور، از حرکت خوب مردم فارس و شیراز و مسئولان قدردانی و اضافه کرد: جمعیت قابل توجهی از نیروهای هلال‌احمر و بسیج و موکب‌های حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به محل اعزام شده‌اند.
او در عین حال تاکید کرد که تلاش‌های انجام شده در کمک به سیلزدگان بسیار خوب بوده است اما هنوز کافی نیست، نیازهای موجود را بسیار بیشتر از اقدامات انجام شده دانست و از همه مردم خصوصا خیران دعوت به همراهی در تامین مایحتاج مردم سیلزده کرد.
امام جمعه شیراز همچنین از جامعه کامیون‌داران و تشکل‌های حمل و نقلی درخواست کرد که برای انتقال هدایای جمع‌آوری شده در شیراز و فارس، همراهی و کمک کنند.
آیت‌الله دژکام در ادامه با اشاره به حادثه سقوط هواپیما و ابراز تاسف از وقوع این حادثه دلخراش بیان تسلیت به خانواده‌های عزادار، گفت: ظاهرا 10 نفر از قربانیان این حادثه از مردم استان فارس بوده‌اند که باید به خانواده‌های آنان مجددا تسلیت گفت و درخواست کرد که ما را شریک غم خود بدانند و امیدوار بود که مردم متدین و بافرهنگ شیراز و فارس همانگونه که در روزهای گذشته مراسم‌هایی را برگزار کرده و با این عزیزان همراهی و همدردی کردند، در ادامه نیز آداب اینگونه برنامه‌ها را به جا آورند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید براینکه دشمن در این جریانات هم قصد موج‌سواری را داشته و دارد، گفت: دشمن قصد داشت که یکی از ارکان قدرت و اقتدار ملی یعنی نیروهای مسلح، موشکی و سپاه محترم پاسداران را که از خدوم‌ترین نهادها محسوب می‌شود، زیر سئوال ببرد.
او ضمن تاکید براینکه مردم این توطئه را نیز خنثی کرده و می‌کنند، گفت: این همان حیله‌ای است که رهبر معظم انقلاب قبلا تذکر داده‌بودند، جنگ شناختی، اینکه می‌خواهند دشمن را دوست و دوست را دشمن جلوه دهند؛ لذا باید از سپاه پاسداران و نیروهای مسلح حمایت جدی داشته باشیم و داریم؛ به همه کسانیکه فکر می‌کنند می‌توانند ملت ایران را فریب دهند اعلام کرده و می‌کنیم که هرچه تلاش کنید نمی‌توانید دشمنی ما با استکبار را به دشمنی داخلی و با نیروهای داخلی تبدیل کنید.
امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به تداوم فرآیند انتخابات، موضوع بررسی صلاحیت‌ها را اقدامی قانونی دانست که طی سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون روند تکاملی خوبی را هم طی کرده است و همچنان این روند ادامه دارد.
او با بیان اینکه بررسی صلاحیت‌ها مسئله‌ای ضروری است؛ گفت: هیچ کس نمی‌تواند بگوید کرسی مجلس را می‌دهیم به کسی که حداقل‌های لازم را نداشته باشد؛ کرسی مجلس جایگاهی بین‌المللی است و احتمال خطرهای سیاسی، امنیتی، اقتصادی و ... وجود دارد. با همه اینکه تایید صلاحیت هست گاهی گلایه‌هایی وجود دارد، حال اگر همین هم نبود چه می‌شد.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه فرآیند بررسی صلاحیت‌ها گسترده و در حال تکمیل بوده است، خاطرنشان کرد: برخی از تحلیلگران از این نکته غافل می‌شوند که ما نظامی را ساختیم و مدام در حال تکمیل آن هستیم؛ فرآیند احراز صلاحیت‌ها در حال تکمیل است، اما قاعدتا باید تکمیل‌تر بشود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/113853/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دلیل تاکید فراوان رهبری به وحدت چیست؟

مهاجری: وزیر کشور شرایط 1401 را تشدید کرد

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

زرآباد زیرِ آب؛ مدیریت بحران کجاست؟

شبکه بیت کوین چهارمین هاوینگ را تکمیل کرد

تازه‌ترین خبرها از قیمت دلار، سکه و بازار سهام

جزییات پیشنهاد افزایش 35درصدی حق مسکن کارگران

اعتراف دو سارق به 40 فقره سرقت از تالار و باغ ویلاهای اطراف کرج

آیین تکریم شیخ اجل سعدی شیرازی

ترکیب 5 پتروشیمی بزرگ برای خرید سهم باشگاه استقلال!

ترکیب پیشنهادی خرید سهم باشگاه استقلال

افزایش نانوایی‌های نان کامل در شیراز

رکورد 13 ساله شکست/ فارس سال گذشته 10 درصد گندم کشور را تولید کرد

سارقان احشام در فارس زمین‌گیر شدند

سیستان و بلوچستان فراموش شده

تاریخ انقضای اتهام‌زنی به روحانی؟

هم میهن گزارش داد: واکنش‌ها به احیای گشت ارشاد

نمایش دلقک

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران: 2.8 میلیارد دلار ارز در نخستین ماه سال 1403 تامین شد

ممنوعیت تبلیغ کولر گازی، راهکار مقابله با کمبود برق؟

رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی: دولت کارش التماس به دشمن بود "بگذار نفت صادر کنم"

ادامه روند کاهشی قیمت انواع سکه؛ دلار به کانال 64 هزار تومان برگشت

رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور/ احتمال آبگرفتگی معابر

نهادها به وظیفه خود در حوزه حجاب و عفاف و طرح «نور» عمل کنند

یادداشت وزیر فرهنگ و ارشاد برای روز سعدی

حواله تحویل بیش از 70 هزار تن قیر رایگان برای شهرداری‌ها کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

تحویل اسناد مالکیت تفکیکی اراضی پروژه‌های نهضت ملی مسکن

تشییع پیکر پدر شهیدان محمدیان

زباله گردها دختر تهرانی را دزدیدند

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

بامداد بی‌رمق

بازگشت «مهار» به سیاست خارجی آمریکا؟

درگذشت یار محمودها و پایداری

زمان واقعی صدور پروانه ساخت چقدر است؟

فرحی گرام : آچار فرانسه اینستاگرام

برقراری ثبات نسبی در بازار ارز

ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد

شیراز میزبان نشست کنسرسیوم اشتغال و مهارت آموزی دانشجویان کشور

830 طرح مسئولیت اجتماعی استان فارس در رصد شرکت ملی نفت/ 4 همت اعتبار اختصاص یافت

افتتاح باغ ایرانی فرصت جدید گردشگری در شیراز است

قدرتمندی و عزتمندی سپاه ریشه در پیروی مطلق از ولایت فقیه است

همایش علمی سرطان شناسی در گراش

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک فوتبال

بررسی بودجه 1403 پارک‌های علم و فناوری/ بودجه قطب نوآوری کشور 29 درصد کاهش یافت!

احداث یک باغ ایرانی جدید در شیراز تا پایان سال جاری

محیط زیست، آب و خاک؛ مسائل مهم استان فارس هستند

سنتورنوازی هنرمند شیرازی به‌مناسبت یاد روز سعدی

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم