پیام فارس

آخرين مطالب

مدیرعامل موسسه تصویر شهر در نشست خبری:

حمایت شهرداری از جشنواره فجر جای تقدیر دارد شهرداری تهران

حمایت شهرداری از جشنواره فجر جای تقدیر دارد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - مدیرعامل موسسه تصویر شهر با بیان اینکه حمایت شهرداری تهران از جشنواره فیلم فجر جای تقدیر دارد، گفت: رقمی که اعلام شده اینطور نیست که شهرداری آن را به صورت نقدی پرداخت کند. درواقع حمایت‌هایی مانند در اختیار قراردادن ساختمان برج میلاد یا سالن‌های پردیس ملت و بیلبورد‌ها برای جشنواره در مجموع شاید رقمی نزدیک به رقم اعلام شده باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شهر، هاشم میرزاخانی مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره موسسه تصویر شهر صبح امروز در نشست خبری گزارش عملکرد یکساله این موسسه، با بیان اینکه موسسه تصویر شهر به عنوانی بازوی اجرایی حوزه سینمایی شهرداری از سال 83 کار خود را آغاز کرده است، گفت: در این مدت بیش از 200 اثر کوتاه، مستند، فیلم، انیمیشن و ... از سوی این موسسه تولید شده است.
میرزاخانی یکی از فعالیت‌های این مجموعه را برگزاری جشنواره بین‌المللی شهر عنوان کرد که بنا به گفته وی؛ با جذب حامی بخش قابل توجه هزینه‌های جشنواره با توجه به اینکه شهرداری و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تنگنای مالی بودند، تامین شد.
وی ادامه داد: مجموعه تصویر شهر، مدیریت پردیس‌های سینمایی شهرداری مانند راگا، رازی، تماشا، ملت و پردیس باغ کتاب که در حال حاضر در اختیار بخش خصوصی بابت حق الزحمه ساخت آن است را هم برعهده دارد. همچنین بالا بردن کیفیت کار موسسه بحث بسیار جدی بود که با کار‌های کارشناسی انجام شد. البته ارتقای کیفیت نیازمند زیرساخت است چرا که تمام پردیس‌های ما عمرشان از 12 سال گذشته بود.
مدیرعامل موسسه تصویر شهر با بیان اینکه در دو محور تجهیز و به روز رسانی امکانات و فضا‌های موجود و در مرحله دوم ایجاد و احداث فضا‌های جدید را انجام دادیم، درباره مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در پردیس سینمایی تماشا اظهار کرد: این پردیس سینمایی واقع در یافت آباد دارای سه سالن پخش فیلم و اجرای نمایش، برنامه موسیقی و همایش‌ها با مجموع گنجایش 640 صندلی، اتاق‌های گریم، گالری عکس، بوفه، تالار پذیرایی، پارکینگ و فضای باز جهت برنامه‌های فرهنگی و هنری است. پس از بازسازی‌های انجام شده در آن، در دوره 9 ماهه توانستیم میزبان 15 هزار دانش آموز در قالب برنامه «زنگ سینما» باشیم. همچنین، فعالیت‌های پردیس تماشا 9 درصد افزایش درآمد و مخاطب داشت به طوری که در 9 ماهه 98، 800 میلیون تومان درآمد داشتیم.
افزایش 30 درصدی درآمد پردیس راگا در سال 98
میرزاخانی درباره پردیس سینمایی راگا در منطقه 20 هم توضیح داد: این پردیس سه سالن دارد؛ تمامی پردیس‌های مجموعه تصویر شهر به ویدیو پروژکشن‌های جدید مجهز و به سیستم لیزری ارتقا یافته است. در این پردیس هم میزبان 12 هزار دانش آموز بودیم. درآمد فروش پردیس راگا نیز نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در پردیس سینمایی رازی در میدان هلال احمر گمرک، با بیان اینکه زمانی بحث تعطیل شدن این پردیس بسیار جدی مطرح بود، گفت: پردیس رازی فروش نداشت و به همین دلیل مدیریت قبلی، دو سالن آن را به سالن عروسی تبدیل کرد که من به جد مخالف این موضوع هستم. اما رازی تنها پردیسی در تهران است که در تمام روز‌های سال نیم بها است.
به گفته نایب رئیس هیات مدیره موسسه تصویر شهر؛ پردیس رازی نسبت به سال گذشته 44 درصد افزایش درآمد داشته است و در سال جاری تاکنون 36 هزار تماشاگر در این سینما به تماشای فیلم نشسته اند. این درحالی است که قیمت بلیت در این سینما نیم بها شده و همین امر افزایش 28 درصدی مخاطب را به همراه داشته است. همچنین، نصب و تجهیز مجموعه به سیستم‌های دوربین مداربسته به منظور امنیت سینما، بازسازی و بهسازی سیستم‌های هواساز (گرمایش و سرمایش)، حل مشکلات تاسیساتی، مرمت و بازسازی سرویس‌های بهداشتی و فضاسازی‌های محیطی و تبلیغاتی برخی از اقداماتی است که در پردیس رازی انجام شده است.
پردیس سینما گالری ملت دومین مجتمع سینمایی کشور می‌شود
میرزاخانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پردیس سینمایی ملت، توضیح داد: این پردیس با هزار و 85 صندلی در سال 87 افتتاح شد، از مهم‌ترین معایب آن فقدان وجود پارکینگ است که با مساعدت شهردار تهران و معاون فنی عمران شهرداری تهران مشکل حل و 700 ظرفیت پارکینگ ایجاد شد. در ادامه درباره توسعه و بازسازی این مجموعه که با همفکری کارشناسان خبره در حوزه ساخت سینما صورت گرفت امکان افزایش سالن‌ها و تعداد صندلی‌های موجود در دستور کار قرار گرفت که با این طرح شاهد تحولی چشمگیر در این مجموعه با افزایش 90 درصدی تعداد صندلی و مخاطب بودیم.
وی با تاکید بر اینکه در ساخت سالن به ازای هر صندلی طبق عرف باید مبلغ 15 تا 20 میلیون تومان هزینه کرد، گفت: با تلاش، پیگیری و انجام عمده فعالیت‌های توسعه پردیس ملت توسط مدیران، همکاران تاسیسات، خدمات موسسه، پردیس ملت و همچنین مدیریت هزینه‌ها موفق شدیم هزینه ساخت و ساز به ازای هر صندلی را تقریبا به 10 میلیون تومان کاهش دهیم که کلیه هزینه‌های عمرانی توسط منابع درآمدی ایجاد شده در موسسه طی این یک سال تأمین شد.
به گفته میرزاخانی؛ افتتاح پارکینگ با ظرفیت 700 واحد، احداث 7 سالن نمایش جدید با ظرفیت 485 نفر، احداث سالن چند منظوره (سینما، تئاتر، موسیقی و همایش) با ظرفیت 237 نفر، بازنگری در سالن‌های موجود و ارتقا تعداد صندلی‌های سالن‌های بزرگ از 265 به 310 در هر کدام، احداث نمازخانه جدید، احداث گالری با نورپردازی حرفه‌ای، احداث فودکورت با ظرفیت 800 صندلی، احداث کافی شاپ در فضای داخلی و خارجی پردیس و اصلاح اماکن و بوفه‌های پذیرایی، برخی اقداماتی است که موسسه تصویر شهر در پردیس سینمایی ملت انجام داده است.
وی گفت: هم اکنون حدود 900 صندلی به سالن‌های پردیس ملت اضافه شده است. در مجموع حدود 11 میلیارد تومان هزینه تجهیز پردیس‌های سینمایی موسسه تصویر شهر شد که از طریق درآمد‌های موسسه تامین شد.
آنطور که مدیرعامل موسسه تصویر شهر گفت؛ طبق سیاست‌های جدید شهردار تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بنا شد که کلیه سالن‌ها و آمفی تئاتر‌های استاندارد نمایش فیلم در فرهنگسرا‌ها و مراکز فرهنگی این مجموعه مجهز به سیستم‌های اکران فیلم شده و به چرخه نمایش اضافه شوند.
شهرداری تهران اسپانسر جشنواره است
وی درباره جشنواره فیلم فجر هم توضیح داد: شهرداری تهران اسپانسر جشنواره است. درواقع در همه جای دنیا این شهرداری‌ها هستند که از جشنواره‌های هنری و سینمایی حمایت می‌کنند و برگزار کننده آن هستند. اسپانسر شدن شهرداری تهران از جشنواره فیلم فجر هم موضوع تازه‌ای نیست و در همه دوره‌ها شهرداری حامی جشنواره‌های سینمایی مثل فجر و سینما حقیقت بوده است.
میرزاخانی در پاسخ پرسش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شهر، درباره حاشیه‌های به وجود آمده مبنی بر حمایت شهرداری از جشنواره فجر گفت: رقمی که اعلام شده اینطور نیست که شهرداری آن را به صورت نقدی پرداخت کند درواقع، حمایت‌هایی مانند در اختیار قراردادن برج میلاد یا سالن‌های پردیس ملت و بیلبورد‌ها برای جشنواره در مجموع شاید رقمی نزدیک به رقم اعلام شده باشد.
مدیرعامل موسسه تصویر شهر از تعامل این موسسه با تاکسی اینترنتی خبر داد که هر شهروند که به پردیس ملت مراجعه می‌کند از 50 تا 100 درصد تخفیف برخوردار خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/114365/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید

اشتغال جوانان نی ریزی با توسعه فضا‌های گلخانه‌ای

اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

مراتع استان تهران نقش مهمی در تولید علوفه و رونق دامپروری دارد

بارش 46 میلیمتری باران در لارستان

آتش سوزی سوله 2 هزار متری در شیراز مهار شد

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

عمارت کلاه فرنگی آباده در چند قدمی بازگشایی

برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 28 فروردین

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز

تغییر چهره این بازیگر معروف کره‌ای در 52 سالگی/ عکس

ظرفیت شهرستان دشتی در حوزه‌های مختلف معرفی شود

مهار آتش سوزی انبار کالا در شیراز

دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند

آزادی 140 زندانی محکوم مالی در فارس

بارش باران بهاری جان تازه‌ای به رودخانه خشک لار داد

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز/ اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

فارس به استقبال یادروز سعدی شیرین‌سخن می‌رود

هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه

حریق در انبار کالا و کپسول گاز - شیراز

تصادف و آتش‌سوزی خودرو با 4 فوتی و 2 مجروح در جهرم

انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات

تصویب لایحه تخفیف عوارض 32 درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی

رونمایی از اوّلین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان

برنامه پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد

جزئیات فروش ون اینرودز توسط بهمن موتور

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

خسارت باران به مزارع کشاورزی لامرد

آغاز ساخت دبستان خیرساز در شهرستان مهر

برگزاری اولین همایش کشوری نشان ارادت به اهل بیت (ع) در کاشان

آبگرفتگی تاکنون در فارس گزارش نشده است

اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

افزایش تعداد مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون و 50 هزار مشترک

فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی

تصادف و آتش سوزی خودرو با 4 فوتی و 2 مجروح در جهرم

واژگونی خودرو ایسوزو یک مصدوم بر جای گذاشت

دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود

بارش شدید باران، سد ده‌شیخ لامرد را پر آب کرد

افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر

تعمیر دو عدد شیر پروانه‌ای ٩٠٠ م. م توسط اکیپ‌های شبکه توزیع آبفا اهواز

برگزاری اجلاسیه 250 شهید شمال غرب شیراز

فیلم| آتش سوزی یک انبار در میدان مهارت شیراز

مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در شیراز

انبار کالای یک شرکت مواد غذایی در شیراز آتش گرفت

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

کوچ پرندگان به تالاب کمجان

پرهیز از سفر‌های غیرضروری به مناطق ییلاقی