پیام فارس

آخرين مطالب

امسال 13 هزار و 711 نفر در جاده‌ها جان باختند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز - امسال تاکنون 13 هزار و 711 نفر در حوادث جاده‌ای جان باخته‌اند ، مهمترین عوامل در این سوانح و حوادث سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، بی توجهی به جلو ، صحبت با تلفن همراه، خستگی و خواب آلودگی، استفاده نکردن از کمربند و کلاه ایمنی بوده است.

سمینارهای کاهش بار سوانح ترافیکی، چالش ها و راهکارهای پیش رو هر سال با حضور مسوولان کلان کشوری ، کارشناسان و متخصصان حوزه دانشگاه در شیراز برگزار می شود ، امسال نیز شیراز میزبان دهمین سیمنار با حضور جمعی از صاحبنظران در این حوزه است که به مدت دو روز به بررسی نقش 33 سازمان کشور در برنامه ریزی برای کاهش حوادث ترافیکی می پرزدازد.
سمینار کشوری دو روزه کاهش بار سوانح ترافیکی، چالش ها و راهکارهای پیش رو، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از روز چهارشنبه آغاز شده و تا امروز پنجشنبه ادامه دارد .
فرمانده پلیس راهور ناجا در آئین آغاز به کار این سمینار گفت: امسال تاکنون 13 هزار و 711 نفر در حوادث جاده‌ای جان باخته‌اند ، مهمترین عوامل در این سوانح و حوادث سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، بی توجهی به جلو ، صحبت با تلفن همراه، خستگی و خواب آلودگی، استفاده نکردن از کمربند و کلاه ایمنی بوده است.امروزه ترافیک و سوانح ترافیکی عامل دغدغه های زیادی به ویژه در حوزه ایمنی در دنیا شده است و کشورها به آن توجه کرده اند.
سردار سید کمال هادیان فر اضافه کرد: جدی ترین بحث در حوزه ترافیک، بحث ایمنی و بخش مهم آن سوانح ترافیکی است، هر حادثه بار مالی زیادی را به کشور تحمیل می کند، هر فردی که در تصادفات جان خود را از دست می دهد، هزینه های زیادی را به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کشور تحمیل می کند؛ همچنین بار روحی، جسمی و معنوی نیز در این حوادث وجود دارد که باعث از هم پاشیدن خانواده ها می شود.
فرمانده پلیس راهور ناجا با بیان اینکه هر ساله در دنیا یک و سه دهم میلیون نفر در سوانح ترافیکی جان خود را از دست می دهند و حدود 55 میلیون نفر مجروح و مصدوم می شوند، ادامه داد: به ازای هر نفر کشته شده در سوانح، حدود 27 نفر مجروح داریم و هر 30دقیقه، یک نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می دهد.
سردار هادیان فر با تاکید بر نقش جدی 33 سازمان کشور در تصادفات، مواردی مانند تلفات جانی، اتلاف وقت مسافران، کاهش حمل و نقل، حوادث ثانویه و حوادث زیست محیطی را از مهمترین پیامدهای سوانح ترافیکی برشمرد که باید به کمک این سازمان ها در مورد آن ها برنامه ریزی شود.
او با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه ترافیک و سوانح ترافیکی در کشور، بر نقش حوزه بهداشت و درمان در کاهش بار سوانح ترافیکی تاکید کرد و گفت: حوزه بهداشت و درمان کشور در این زمینه کمک های بسیاری انجام داده و با افزایش امکانات و تجهیزات، مرگ بسیاری از مجروحان کاهش پیدا کرده است.
سمینار کشوری دو روزه کاهش بار سوانح ترافیکی، چالش ها و راهکارهای پیش رو، به میزبانی شیراز
39 هزار ماموریت اورژانس فارس در 9 ماهه نخست امسال
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این سمینار گفت: مرکز تحقیقات و سیاستگذاری سلامت یکی از مراکز موفق بین مراکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که با اقدامات مناسب و کاربردی سبب ارتقای رتبه دانشگاه در کشور شده است.
مهرزاد لطفی، تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن را یکی از معضلات کشور خواند و با ابراز امیدواری نسبت به اثربخشی این رویدادهای علمی در تصمیم گیری های کلان، افزود: تصادفات پس از بیماری های قلبی عروقی، مهمترین عامل مرگ و میر در کشور و استان فارس است و بیشتر مرگ و میرها، سنین زیر 40 سال را شامل می شود که سن مولد است، بنابراین تلاش می شود تا خروجی این سمینارها باعث کاهش این مشکلات شود.
او از انجام حدود 39 هزار ماموریت اورژانس در 9 ماهه نخست امسال در استان برای خدمت رسانی به مصدومان سوانح و حوادث ترافیکی خبر داد.
دکتر لطفی اظهار امیدواری کرد مطالعات و بررسی مسائل مختلف در حوزه سوانح ترافیکی سبب ارایه راهکارهایی شود که مرگ و میر در کشور از میانگین جهانی کمتر باشد.
فارس مقام نخست در تلفات حوادث جاده ای ندارد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در این سمینار با این تاکید که عنوان نخست برای فارس در تلفات حوادث و سوانح صحیح نیست با اشاره به عوامل موثر در حوادث ترافیکی افزود: در استان فارس بیش از 20 هزار کیلومتر راه وجود دارد و با 124 هزار کیلومتر مربع وسعت، حدود 6 درصد جمعیت کشور را داراست، بنابراین با در نظر گرفتن وسعت و جمعیت استان، در تلفات جاده ای، استان اول کشور محسوب نمی شویم.
محمود رضایی کوچی از تلاش همه سازمان ها و ادارات مرتبط استان برای شناسایی نقاط حادثه خیز خبر داد و اظهار کرد: در این زمینه بیش از 224 نشست شورای ترافیکی شهرستانی در 9 ماهه نخست امسال برگزار شده است.
رضایی عوامل مختلفی مانند نوسازی اتوبوس ها، اجرای طرح مصرف سوخت، تقویت ناوگان پلیس راهور استان و ناوگان راه و ترابری، تفکر جدید مدیریت و افزایش امکانات و تجهیزات را در کاهش حوادث و تلفات موثر دانست.
سوانح ترافیکی؛ مهم ترین علت مرگ در سنین زیر 40 سال
رییس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت و رییس سمینار بین المللی کاهش بار سوانح ترافیکی، چالش ها و راهکارهای پیش رو هم گفت: از سال 89 با برگزاری نخستین سمینار تلاش شد تا کاهش بار سوانح ترافیکی را داشته باشیم و مرگ و میر در این حوزه را 50 درصد کاهش دهیم، در طی 10 سال برگزاری این سمینار سعی کردیم به صورت چند وجهی به مسایل رسیدگی کنیم و نگاه چند وجهی به موضوعات باعث تفاوت این سمینار شده است.
کامران باقری لنکرانی با اشاره به امکان رصد و پیش بینی و شناسایی نقاط حادثه خیز به کمک این رویدادهای علمی، اضافه کرد: آمارها نشان می دهد که در طی این سال ها توانسته ایم اقدامات خوبی را انجام دهیم و روند افزایش مرگ و میر سوانح ترافیکی متوقف و معکوس شود؛ همچنین بسیاری از نقاط حادثه خیز شناسایی و اصلاح شده است.
رییس این سمینار بین المللی از ارتقای خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و بهبود خدمات رسانی در راستای کاهش مرگ و میر مصدومان سوانح ترافیکی در بیمارستان ها خبر داد و گفت: واقعیت تلخ این است که هنوز مهمترین دلیل مرگ در سنین زیر 40 سال، حوادث ترافیکی است که افراد در این سنین، نیروهای مولد کشور هستند.
وی افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در کشور، تلاش می کنیم تا موضوعات را به صورت عملیاتی بررسی و برطرف کنیم و امیدواریم تحقیقاتی که در این زمینه انجام می شود، هدفمندتر و بهتر سازماندهی شوند تا کاربردی باشند.
سوانح ترافیکی در ایران 13 برابر میانگین جهانی
عباس مسجدی معاون قوه قضاییه و رییس پزشکی قانونی کشور نیز در این سمینار گزارشی از بررسی 10 ساله متوفیان حوادث ترافیکی در ایران ارایه داد و گفت: سوانح ترافیکی در ایران 13 برابر میانگین جهانی است و آمارها نشان می دهد مرگ و میر سوانح ترافیکی در مردان بیشتر از زنان است.
وی اظهار امیدواری کرد : با تلاش همه سازمان ها مربوطه روزانه شاهد مصدومان کمتر و مرگ و میر کمتر در کشور باشیم.
این سمینار بین المللی، تا سوم بهمن، در سالن های ابوریحان بیرونی و رازی مجتمع فرهنگی و رفاهی ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در حال برگزاری است.
برچسب‌ها
سید کمال هادیانفر شیراز تصادفات جاده ای پلیس راهنمایی و رانندگی ایران

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/114442/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم

فیلم/ حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز

اوقات شرعی فردا 31 فروردین در شیراز

استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

برادر کشی در فارس

سال 1403 سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود

بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد

بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد

اهدا 42 هزار سی سی خون در بیضا

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر

تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 30 فروردین