پیام فارس

آخرين مطالب

عضو هیات‌ امنای موسسه ملی مرهم اعلام کرد:

650 نفر برای عمل جراحی شکاف کام در شیراز نام نویسی کردند علمي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز - عضو هیات‌ امنای موسسه ملی مرهم اعلام کرد: تا کنون 650 نفر برای عمل جراحی شکاف کام در شیراز از سراسر کشور نام نویسی کرده‌اند ، روند ثبت نام از متقاضیان همچنان ادامه دارد و اعمال جراحی افرادی که شرایط کلی را داشته باشند از 13 تا 18 اسفند در بیمارستان نمازی شیراز به صورت رایگان انجام می‌شود.

دکتر کامیار اژدری عضو هیات‌ امنای موسسه ملی مرهم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : اعمال جراحی متقاضیان در بیمارستان نمازی شیراز و با همکاری این بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت رایگان انجام می شود ، متقاضیانی که تا کنون نام نویسی کرده اند از استان فارس و سایر استان های کشور هستند و زیر نظر تیم تخصصی جراحی می شوند .
وی با تقدیر از همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: رسالت موسسه ملی مرهم ارائه برترین خدمات آموزشی، تشخیصی، توانبخشی، درمانی و پژوهشی بهنگام و اثربخش، با بهره‌گیری از نیروی انسانی مجرّب و کارآمد در سطح کشور است و اکنون شیراز به عنوان یکی از شهرهای فعال در حوزه پزشکی میزبان سفر خیرخواهانه متخصصان موسسه برای انجام اعمال جراحی شکاف لب ، شکاف کام و ناهنجاری های همراه تولد است.
عضو هیات‌ امنای موسسه ملی مرهم ادامه داد : متقاضیان اعمال جراحی می بایست با مراجع به سایت موسسه به آدرس http://marhamportal.ir//چهار عکس با دوربین معمولی یا موبایل از محل مورد نظر جراحی و از زوایای مختلف نیم رخ راست، نیم رخ چپ، روبرو و پایین بگیرند و ارسال کنند و در صورتی که ناهنجاری شکاف کام می باشد با دهان باز تصویربرداری صورت پذیرد. کارشناسان موسسه مرهم در اقدامات بعدی چنانچه داوطلب را مناسب برای جراحی تشخیص دهند با آن ها تماس خواهند گرفت.
اژدری با بیان برخی از اهداف و آرمان های موسسه مرهم ادامه داد : چرخش از مدل پزشکی - درمانی به مدل اجتماعی سلامت که نیازمند مشارکت آگاهانه اجتماعی می‌باشد ، نهادینه کردن آموزه‌های سبک زندگی سالم با مشارکت مراجع آموزشی، نشریات و رسانه‌ها ، توانمندسازی گروه‌های محروم و کم‌برخوردار و نیز تقویت تغذیه جمعیت تحت پوشش خصوصأ کودکان، سالخوردگان و مادران باردار ، آموزش کافی مشاغل خاص، به‌منظور کاهش استرس و پرخاشگری، به منظور جلوگیری از تبعات ناهنجار از اهداف اصلی این موسسه است .
وی اضافه کرد: جذب، سازماندهی و آموزش جوانان، دانشجویان، دانش‌آموزان و نیروهای داوطلب به منظور رابطین بهداشتی محلات و داوطلبین بیمارستانی ، بسترسازی ارتباط مستمر با بهورزان و مراکز بهداشتی و درمانی؛ با هدف تأمین دسترسی عادلانه و برابر مردم به اطلاعات سلامت و آموزش خدمات بهداشتی محلی و بسترسازی، آموزش و تقویت مسئولیت‌پذیری اجتماعی، جهت مشارکت فعال تمامی بخش‌های دولتی، خصوصی و عموم مردم به روشی معتبر، مؤثر و اخلاقی در فرآیند آموزش، حفظ و ارتقای سلامت دراین موسسه دنبال می شود.
به گفته اژدری ، توسعه اطلاعات بهداشتی و خودمراقبتی با کیفیت بالا و مناسب برای مخاطبان و تسهیل در ارائه اطلاعات ، ارتباط مستمر با مراکز مطالعات و تحقیقات سلامت ملی و بین‌المللی جهت بهره‌برداری از نتایج تحقیقات و مذاکره جدی با سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیرندگان کلیدی در سایر بخش‌های مدیریت اقتصادی و اجتماعی به منظور جلب حمایت و سرمایه‌گذاری کافی به منظور تحقق بالاترین سطح سلامت در کشور نیز از آرمان های موسسه مرهم است .
این عضو هیات‌ امنای موسسه ملی مرهم تاکید کرد: ارزیابی ساختارها، سازمان‌ها و فرآیندهای جاری و نیز تقویت فرصت‌ها و انجام اقدامات عملیاتی در حوزه های درونی و بیرونی بخش سلامت در هر قسمت از کشور، منطقه یا محلی که سلامتی مردم را ارتقا می‌دهد هدف موسسه مرهم است.
وی با بیان اینکه دریافت مطلوب خدمات سلامت حق بیمار است گفت: موسسه مرهم معتقد است اطلاعات باید به نحو مطلوب و به میزان کافی در اختیار بیمار قرار گیرد. حق بدیهی بیماران در دریافت خدمات سلامت در محروم ترین مناطق کشور باید محترم شمرده شود و ارائه خدمات سلامت باید مبتنی بر احترام به حریم خصوصی بیمار و رعایت اصل رازداری باشد.
اژدری گفت: دسترسی به نظام کارآمد رسیدگی و ارجاع، حق بیمار است و ارائه خدمات بدون در نظر گرفتن سن، جنس، مذهب، قومیت و منطقه جغرافیایی بر اساس مسئولیت اجتماعی در این موسسه انجام می گیرد.
پروفسور عبدالجلیل کلانتر هرمزی، پراستنادترین دانشمند ایرانی در حوزه جراحی پلاستیک و ترمیمی، بنیان گذار موسسه ملی مرهم است و برای فرونشاندن آماج دردهای مناطقِ محروم کشور این موسسه را بنیان نهاده است ، موسسه مرهم با تشکیل فوق تخصصی‌ترین تیم جراحان پلاستیک و ترمیمی مناطق محروم جهان؛ افزون بر 50 فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی؛ تمهید پویشی بزرگ را نهاد که امروز در قامت موسسه ملی ندای سلامت مرهم تجلی یافته است.
برچسب‌ها
سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فارس شیراز بهداشت و سلامت

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/116108/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها