پیام فارس

آخرين مطالب

استاندار فارس مطح کرد

جایگاه برتر فارس در شاخص های اقتصادی/ افتتاح ٨٣6 پروژه در دهه فجر فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- استاندار فارس گفت: بزرگترین دستاوردی که طی چند سال اخیر در استان کسب شد جایگاه‌ها اول تا سوم در تمامی شاخص اقتصادی و اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر ، عنایت الله رحیمی شنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری مهر بیان کرد: رایزنی‌های متعدد در سطح کلان کشور در راستای بهبود وضعیت بیمه‌ای بیمه شدگان انجام شده است ورایزنی با مدیران بیمه، تأمین اجتماعی و مدیریت و تأمین درمان در کنار وزرای مختلف صورت گرفته تا در کنار تنگناهای موجود مشکل بیمه در استان و میان بیمارستان‌های بخش خصوصی و بیمه گذاران برطرف شود.
گفتنی است پیشتر خبرگزاری مهر در استان فارس در گزارشی پرده از قطع همکاری بیمارستان‌های بخش خصوصی با بیمه‌ها برداشته بود که این معضل مشکلاتی برای بیمه شدگان به همراه داشت.
عالی‌ترین مقام دولت در استان در ادامه با اشاره به سوال خبرنگار خبرگزاری مهر مبنی بر انقلاب چهارم صنعتی متذکر شد: شرکت‌های دانش بنیان رشد پرشتابی در دولت دوازدهم داشتند و در کنار آنان زیست بوم‌ها نیز اقدامات مؤثری در حوزه تولید علم داشتند البته توسعه شگرف در این حوزه پس از بهره برداری از کارخانه نوآوری در فارس شکل می‌گیرد که کارخانه نوآوری در استان تا انتهای سال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: استان فارس پیشتر جایگاه مناسبی در صنعت نداشت و تنها سه صنعت پتروشیمی پالایشگاه و کارخانه سیمان در این استان وجود داشت اما پس از انقلاب تاکنون 11 کارخانه سیمان، پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم و کربنات سدیم و همچنین افزایش شرکتهای دانش بنیان بخشی از اقداماتی است که در حوزه توسعه اقتصادی انجام شده است.
رحیمی ادامه داد: تصفیه خانه دوم شیراز تأمین آب برای 600 هزار نفر اختصاص بودجه و اعتبارات در ردیف بودجه سال 93 برای آزادراه شیراز اصفهان به ارزش ٢٠٠ میلیارد تومان، جذب مشارکت‌های بانک‌ها در پروژه آزادراه شیراز- اصفهان، شهر صنایع دستی، پایتخت کتاب و منبت ایران از جمله سایر امتیازات شاخصی که به استان فارس اعطا شده است.
استاندار فارس با اشاره به جایگاه فارس در کشور تاکید کرد: فارس در کشور دارای جایگاه مناسبی است و در میان کمترین بیکاری در کشور جایگاه دوم منطقه همچنین میزان بیشترین کاهش تلفات جاده‌ای اولین استان کشور است و نسبت به سال 98 دو برابر سرمایه گذاری خارجی جذب کرده است.
افتتاح ٨٣6 پروژه در دهه فجر
استاندار فارس در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص طرح‌های دهه فجر نیز بیان کرد: در دهه فجر انقلاب اسلامی بیش از 800 و 36 پروژه با اعتباری بالغ بر 22 هزار و 163 میلیون تومان در 11 سر فصل به بهره برداری می‌رسد.
عالی‌ترین مقام دولت در فارس اضافه کرد: بیشترین پروژه‌هایی که در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسند در حوزه عمران شهری و روستایی شهرداری‌ها دهیاری‌ها و بنیاد مسکن است که در این حوزه 175 پروژه با اعتباری بالغ بر 73 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.
رحیمی اضافه کرد: بیشترین اعتباری که در دهه فجر امسال نیز بهره برداری می‌رسد طرح‌های تولیدی مخصوص صنعت و کشاورزی که 93 پروژه در این بخش افتتاح می‌شود و اعتبار این پروژه‌ها بالغ بر 18 هزار و 296 میلیارد تومان است.
وی در خصوص سایر طرح‌ها نیز متذکر شد: طرح‌های که به بهره‌برداری می‌رسند شامل امور آب آشامیدنی. با 22 پروژه و راه اصلی 54، پروژه فضاهای آموزشی 58 پروژه، امور آموزشی ٩ پروژه، امور بهداشت و درمان 49 پروژه، امور برق 69 پروژه، مسکن شهری و روستایی 118 پروژه، امور ورزشی 63 پروژه، سایر پروژه‌های عمرانی زیربنایی خدماتی و رفاهی 126 پروژه است که در دهه فجر انقلاب سال 98 افتتاح می‌شوند.
استاندار فارس با اشاره به اینکه 3 هزار و 200 پروژه ناتمام در استان وجود دارد که قرار است پروژه‌هایی که بیشتر از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند تا انتهای دولت به بهره‌برداری برسند اضافه کرد: پروژه‌های شاخص استان نظیر صنایع آلومینیوم جنوب با 15 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، ذوب آهن پاسارگاد و کربنات سدیم کاوه از جمله پروژه‌هایی است که در استان فارس دارای اولویت و شاخص هستند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/116184/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سقوط قیمت بیت کوین

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

خبرگزاری مهر در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم برگزیده بیشترین مشارکت شد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران /با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم /در بالاترین حد یک حادثه امنیتی بود نه حمله

تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

نمایش 4 اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

پایان یکه تازی اردوغان؟

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 31 فروردین / تردد روان در محورهای شمالی

ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

هواشناسی 31 فروردین 1403/ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه به ایران

شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد

ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز 31 فروردین 1403

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

رفع مشکل فرستنده های رادیو و تلویزیون در شهرستان مهر

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

(ویدئو) جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان