پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس دانشگاه علمی کابردی ایران مطرح کرد:

تلاش برای راه اندازی مجدد ساختمان علمی کاربردی جهاددانشگاهی شیراز علمي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور لزوم تلاش مضاعف برای آغاز فعالیت مجدد ساختمان مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی شیراز که در پی اعتراضات آبانماه امسال متحمل خسارت‌های بالایی شد را یادآور شد.

دکتر محمدحسین امید صبح پنج‌شنبه ١٧ بهمن در جمع خبرنگاران بیان کرد: دولت برای ساختمان‌های دولتی و خصوصی که در مواردی مانند اعتراضات دچار آسیب می‌شوند اعتباراتی پیش‌بینی کرده که متاسفانه برای ساختمان آموزشی جهاددانشگاهی شیراز تاکنون اعتباری تخصیص داده نشده است.
او افزود: با همت مجموعه جهاددانشگاهی استان فارس، مرکز علمی کاربردی خوب و مجهزی راه‌اندازی شده و ما نیز در جریان سفر به این کلانشهر از این ساختمان بازدید کردیم.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با ابراز امیدواری از اینکه مرکز فوق در نیمسال دوم ٩٨-٩٩ مجددا در دسترس دانشجویان قرار گیرد، گفت: هم‌اکنون بخشی از طبقات فوقانی این ساختمان آماده شده است.
امید خاطرنشان کرد: در حال پیگیری هستیم تا کمک‌های دولتی برای بازسازی این ساختمان اختصاص یابد.
او به هفتمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت ویژه واحدها و مراکز علمی کاربردی کشور که امروز اختتامیه آن برگزار شد نیز اشاره و اضافه کرد: قرار بود این جشنواره در آبانماه برگزار شود اما به دلیل حوادثی که در این ماه حادث شد، به تاخیر افتاد.
او با بیان اینکه بیش از ٨٠٠ اثر در ١١ حوزه از جمله انجمن علمی، کارافرینی، نشریات دانشجویی و ثبت اختراع توسط این دانشجویان به جشنواره فوق ارسال شد، گفت: در این جشنواره از ٣٣ اثر منتخب یعنی در هر حوزه، ٣ اثر تقدیر خواهد شد همچنین ٢٢ اثر شایسته تقدیر شده‌اند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خاطرنشان کرد: در حاشیه این جشنواره از دانشجویان برتر دانشگاه علمی کاربردی با شاخص‌های تعریفی معدل و امور علمی و تحقیقاتی تقدیر خواهد شد.
امید همچنین با اشاره به دستاوردها و آثار دانشجویان دانشگاههای علمی کاربردی کشور که در حاشیه هفتیمن جشنواره درون دانشگاهی حرکت در قالب یک نمایشگاه معرض دید علاقمندان گذاشته شده، گفت: اگر دستگاههای ذی ربط از دستاوردهای دانشجویان حمایت کنند، می‌توان خدمات خوبی توسط دانشجویان به جامعه ارائه داد.
او تصریح کرد: دانشجویان برای پیاده سازی محصول خود نیاز به حمایت مادی و معنوی دارند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از برگزاری آزمون‌های متمرکز سراسری جامع برای نخستین بار در نیمسال تحصیلی مهرماه امسال در این دانشگاه خبر داد و گفت: این مهم در گذشته به صورت آزمایشی در نیمسال ٩٧-٩٨ به میزبانی استان البرز برگزار شد و پس از آن در شش استان دیگر هم اجرایی شد و در نیمسالی که گذشت همه مراکز دانشگاهی ما تجربه برگزاری این آزمون در دروس را کسب کردند.
امید ادامه داد: برای تمام آزمون‌ها ٣٠ عنوان منابع معرفی شده، در حالی که سرفصل‌ها مشخص است اما برای کمک به مدرسین و دانشجویان این منابع در اختیار آنها قرار گرفته است.
او همچنین اعلام کرد که مدرسین علاقمند می‌توانند برای واحدهایی که سال‌ها تدریس کرده‌اند، با همکاری مرکز نشر دانشگاهی کتاب به چاپ برسانند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، اعلام سریع نتایج را یکی از مهمترین ویژگی‌های این آزمون‌ها عنوان کرد.
امید همچنین با بیان اینکه در مراکز علمی کاربردی بیش از ١٥٠ مرکز نوآوری تشکیل شده تا دانشجویان، مدرسین و صاحبان ایده برای تجاری سازی کسب و کارهای متناسب با ایده‌های خود هم افزایی داشته باشند، گفت: در بعضی استان کلینیک مشاوره کارآفرینی هم راه‌اندازی شده است.
او اظهار کرد: در صورت ثبت شرکت توسط دانشجویان علاقمند، وام ٥٠ میلیون تومانی با کارمزد ٢ درصد برای راه‌اندازی کسب و کار اعطاء می‌شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور همچنین ایده‌های برتر را به مراجع حمایتی برای جذب سرمایه گذار معرفی می‌کنیم و البته همه تلاش‌ها باید معطوف به جذب سرمایه گذار باشد.
امید به فراهم شدن شرایط تحصیل سربازان باهمکاری ستاد نیروهای مسلح هم اشاره و خاطرنشان کرد: این ایده از سال ٩٥ دنبال شده تا سربازان بتوانند در دوره‌های کوتاه مدت پودمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی تحصیل کنند.
او ادامه داد: این موضوع از روز شنبه ١٩ بهمن اعلام سراسری می‌شود و در نیمسال دوم ١١ گروه از دوره‌های پودمانی که منجر به دوره‌های مقطع دار می‌شود پذیرش سرباز دانشجو خواهند داشت.در استان فارس هم مرکز نیروی انتظامی این کار را به عهده گرفته است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خاطرنشان کرد: سربازان علاقمند به شرکت در دوره‌های پودمانی پس از اتمام دوره خدمت، امکان ورود به مقاطع دیگر هم دارند. تحصیل در دوره‌های پودمانی برای همه علاقمندان امکان‌پذیر است.
امید همچنین با اشاره به تعطیلی همه مراکز دولتی دانشگاه جامع علمی کاربردی از شهریورماه امسال، گفت: تمام مراکز دولتی این دانشگاه و دانشجویان این واحدها به مراکز معین منتقل شدند.
او اضافه کرد: ماموریت‌های مختلفی برای دانشگاه‌ها تعریف شده و دانشگاه جامع علمی کاربردی از ابتدا رویکرد کارآفرینی و مهارت محوری را در پیش گرفته و ماموریتی در خصوص مرزهای دانش نداشته و قصدی هم در این باره ندارد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور همچنین اعلام کرد که نزدیک به 100 رشته این دانشگاه از نیمسال تحصیلی 99-1400 دیگر پذیرش دانشجو نخواهند داشت و از دستور کار دانشگاه خارج می‌شوند.


پیام فارس


امید همچنین در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره حرکت با بیان اینکه بیش از 800 اثر به دبیرخانه جشنواره ارائه شده بود، گفت: در پایان 33 اثر در 11 حوزه موفق به کسب رتبه شدند.
او با بیان اینکه برگزاری جشنواره های حرکت سکویی برای پرواز دانشجویان است، خاطرنشان کرد: در دانشگاه علمی کاربردی به دنبال تربیت کارمند نیستیم، بلکه هدف اصلی ما تربیت کارفرما است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اضافه کرد: دانشگاه ما به دنبال این است دانش آموخته‌ای تربیت کند تا پس از فارغ التحصیلی کار راه اندازی کرده و چند نفر دیگر را مشغول به کار کنند.
امید تاکید کرد: در دانشگاه علمی کابردی معتقدیم دانشجو باید به دولت کمک کند و با مدرسان کار کشته و خبره که در دانشگاه فعال هستند ایده های آنان را در تمام زمینه ها به سمت تجاری شدن سوق دهند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 750 تا 800 رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کابردی فعال است، گفت: در مراکز علمی کاربردی خوشه شغلی تعریف می شود تا در هر خوشه شغلی کشور متخصص تربیت شود و به سمت تخصصی شدن دانشگاه حرکت کنیم.
امید با بیان اینکه بازنگری رشته ها در دست اقدام است و هر رشته ای که مورد استقبال نباشد حذف و رشته دیگری جایگزین می‌کنیم، گفت: بیش از 75 درصد دانش آموختگان ما شاغل بوده و حدود 40 درصد آنان در رشته هایی که تحصیل کرده‌اند شاغل هستند که باید این عدد را بالاتر برده و به 100 درصد افزایش دهیم.
وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از 150 مرکز نوآوری در دانشگاه علمی و کاربردی فعال است که درخواست ما از دانشجویان این است با توجه به تسهیلاتی که پیش بینی شده به سمت راه اندازی کسب و کار باشند. همچنین مراکز مشاوره کارآفرینی در اختیار دانشجویان است تا از این فرصت و ظرفیت استفاده کرده و ایده های خود را تجاری کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/116721/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مهر تایید نایب‌ رییس بارسلونا؛ با ژاوی تاریخ را خواهیم نوشت

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا

مشارکت بیش از 74 هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آتش‌نشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند/1140 تماس با مرکز 125 در یک روز بارانی

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران (فیلم)

بارش باران و آب گرفتگی معابر در شیراز

سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

حق امضا از خطیر گرفته شد؟!