پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس:

پارک ملی صنایع نرم و فرهنگی در فارس راه‌اندازی می‌شود علمي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس رئیس جهاددانشگاهی فارس به راه‌اندازی شعبه استانی پارک ملی صنایع نرم و فرهنگی در این مجموعه اشاره و بیان کرد: از آنجا که این مهم با استقبال پارک علم و فناوری استان روبرو شده، هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم. همچنین با توجه به مبادله تفاهم نامه با استانداری فارس در ابتدای امسال، امید است در حوزه صنایع دستی و نرم فرهنگی بتوانیم اقدمات ارزشمندی به منصه ظهور برسانیم.

دکتر مظاهر بابایی ظهر یکشنبه 20 بهمن در یک کنفرانس خبری ضمن تبریک دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: 41 سال از پیروزی انقلاب با محوریت رهبری امام(ره) و وحدت مردم می‌گذرد و طی این سال‌ها شاهد تحولات ارزشمندی بوده‌ایم.
او همچنین با اشاره به همزمانی مراسم 22 بهمن با چهلمین روز از شهادت سردار سلیمانی، افزود: این فرزند انقلاب برای اهداف این رمز و بوم از جان گذشت و امروز هر ایرانی می‌تواند از این شهید والامقام به عنوان یک اسطوره الگوگیری کند.
رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در 22 بهمن امسال مشابه سال‌های قبل شاهد حضور گسترده مردم باشیم، خاطرنشان کرد: از شهید سپهبد سلیمانی درس خدمت کردن به مردم آموختیم؛ مردمی که ثابت کردند از خادمان خود حتی در بدترین شرایط دفاع می‌کنند که حضور میلیونی مردم ایران در تشییع پیکر ایشان خود گویای این مدعاست.
بابایی در ادامه و با بیان اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد برگرفته از انقلاب است که به فرمان امام راحل تاسیس شد و طی چهار دهه از ابتدای تشکیل تاکنون، فعالیت‌های خوبی در حوزه‌های آموزش، پژوهش، فرهنگی و... انجام شده است، گفت: در سال جاری میزبانی تعدادی از آزمون‌های استخدامی از جمله آتش نشانی را بر عهده داشتیم.
او از اضافه شدن یک مرکز آموزشی به مجموعه جهاددانشگاهی فارس به عنوان یکی از اقدامات شاخص این نهاد در سال 98 هم اشاره و عنوان کرد: امسال رشته‌ها و برگزاری دوره‌های مورد نیاز روز را در دستور تدوین قرار دادیم و در این راستا 10 رشته جدید تاسیس شده که بتواند بخشی از نیاز بازار را پوشش دهد.
رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین راه‌اندازی مراکز آموزش‌های تخصصی در استان را از دیگر اقدامات ذکر و یادآور شد که چهاردهمین مرکز آموزش‎های تخصصی نیز به دیگر ظرفیت‌های این نهاد اضافه شده است.
بابایی ادامه داد: متعاقب با اعمال تغییر در حوزه پژوهشی، تغییراتی در حوزه درمانی نیز اعمال شد که از جمله انها ارتقا و تجهیز بخش‌هایی از درمانگاه جهاددانشگاهی بود و همچنین برنامه ریزی‌های اولیه برای راه‌اندازی دو مرکز ناباروری و درمان سرطان نیز در دستور کار قرار گرفت و هم‌اینک از پیشرفت فیزیکی 60 درصدی برخوردار است و امید است تا اوایل سال 99 به اتمام برسد.
او به راه‌اندازی خط تولید عصاره گیری گل‌های محمدی هم اشاره و با بیان اینکه این پروژه که در شهرستان داراب در حال اجراست از پیشرفت 50 درصدی برخوردار است، گفت: مجوزهای این پروژه گرفته شده و پیش‌بینی می‌شود با همکاری بخش خصوصی شاهده بهره‌برداری از آن در سال 1400 باشیم.
رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین از اقدامات انجام شده در معاونت فرهنگی سخن گفت و افزود: با توجه به لزوم گسترش اطلاعات و تقویت رسانه، سعی بر تقویت دو خبرگزاری زیر مجموعه این معاونت تحت عنوان ایسنا و ایکنا گرفته شده و اگرچه کم و کاستی‌هایی دارد اما تلاش ما در مرتفع کردن آنهاست.
بابایی برگزاری همایش‌هایی همچون؛ دو همایش سراسری شعر غدیر، شهود قدسی، دوست و قرآن، کتاب سال و ...را مهمترین برنامه‌های معاونت متبوع در سال 98 برشمرد.
او همچنین راه‌اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی تحت عنوان منش را از جمله اقدامات مطلوب جهاددانشگاهی فارس در سال 98 در حوزه تجاری سازی و اشتغالزایی ذکر و خاطرنشان کرد: هدف این مراکز تبدیل ایده به ثروت است.
همه افرادی که دارای ایده هستند می‌توانند از خدماتی همچون مشاوره و کارگاه‌های آموزشی این مرکز استفاده کنند.
رئیس جهاددانشگاهی فارس گفت: در راستای گسترش و توسعه خدمات مراکز نوآوری و شکوفایی، تفاهم نامه‌های خوبی در سطح استان با اداره کل ورزش جوانان منعقد شده و انعقاد تفاهم نامه با پردیس پارک‌های دانش بنیان و پارک علم و فناوری فارس نیز در دست اقدام است.


پیام فارس


او به آتش سوزی ساختمان مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی شیراز در اغتشاشات 25 ابان ماه هم اشاره کرد و افزود: ساختمان این مرکز مورد حمله اغتشاشگران قرار گرفت و موجب شد یکی از همکاران ما دچار آسیب جدی شود.
رئیس جهاددانشگاهی فارس با تاکید بر لزوم بازگشایی مجدد این ساختمان به ویژه در بخش آموزشی، گفت: از انجا که این مرکز در هر ترم تحصیلی به بالغ بر 2 هزار نفر خدمات در سه حوزه مراکز آموزشی کوتاه مدت، نوآوری و شکوفایی و علمی کاربردی خدمات ارائه می‌کرد، ضرورت داشت که هرچه سریعتر برای استفاده مجدد در دسترس قرار گیرد، لذا تلاش کردیم با ظرفیت‌هایی که درخود واحد وجود دارد این ساختمان را بازسازی کنیم البته به طور رسمی از 26 بهمن ماه جاری دانشجویان مجددا به این ساختمان بر می‌گردند.
بابایی برآورد خسارت تحمیل شده بر این ساختمان توسط کارشناسان را 10 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: بخشی از این هزینه تامین شده و امیدواریم بتوانیم ازظرفیت‌های استانی و دولتی برای بهره برداری 100 درصدی از این ساختمان بهره مند شویم.
او در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص چگونگی استفاده از ظرفیت‌های مرکز ذخیره خون بندناف جهاددانشگاهی فارس نیز گفت: تلاش کرده‌ایم تا در اکثر شهرستان‌ها نمایندگی بانک خون بند ناف را راه‌اندازی کنیم به عنوان مثال؛ امسال 3 شعبه در شهرستان‌های استان فعال کردیم تا همه افراد بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.
رئیس جهاددانشگاهی فارس به مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از مراکزی که در حوزه آکادمیک دارای موفقیت‌های خوبی بوده هم اشاره کرد و گفت: امسال چاپ سه عنوان کتاب را در دستور کار داریم.
بابایی ظرفیت‌های موجود در مجموعه جهاد دانشگاهی را حاصل تلاش جهادگرانی دانست که 40 سال است علی‌رغم همه بحران‌ها اما توانسته‌اند توانمندی خود را نشان دهند و همچنین به عدم شناخت بسیاری از مدیران از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی هم اشاره کرد و افزود: به رغم ظرفیت‌های بالا اما هنوز بسیاری آن را ندیده و از آنها استفاده نکرده‌اند.


پیام فارس


او ابراز امیدواری کرد که مدیران استانی با هم افزایی بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.
رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین با تصریح بر اینکه علی‌رغم تحریم‌ها اما نه تنها فعالیت‌های جهاد محدود نشده که بیشتر هم شده است، گفت: نگاه به توان علمی و بومی خودمان باعث شده که در بسیاری از موارد، از واردات و تکنولوژی و دانش در بعضی حوزه‌ها بی نیاز باشیم مانند حوزه حمل و نقل و مترو و مته‌های حفاری.به عنوان مثال هم‌اکنون در شیراز، گیت‎های مترو جهاد دانشگاهی فعال است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/117775/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا

مشارکت بیش از 74 هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آتش‌نشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند/1140 تماس با مرکز 125 در یک روز بارانی

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران (فیلم)

بارش باران و آب گرفتگی معابر در شیراز

سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

حق امضا از خطیر گرفته شد؟!

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

در حاشیه خبرهای فارس ؛ دریافت تعرفه های سنگین برخی پزشکان

وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس