پیام فارس

آخرين مطالب

شمارش معکوس برای رقابت جناح‌های سیاسی فارس در کارزار انتخاباتی سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- تبلیغات رسمی نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از بامداد 24 بهمن 98 آغاز می‌شود و احزاب و جناح‌های مختلف سیاسی استان فارس برای رقابت در کارزار انتخاباتی به حالت آماده باش درآمدند تا سهمی از پیروزی در این رقابت‌های انتخاباتی داشته باشند.

در حالی که پیش‌ از این تنها اصولگرایان فارس برای انتخابات یازدهمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی در 15 حوزه انتخابیه، لیست انتخاباتی خود را نهایی و منتشر کردند، اما تجدیدنظر شورای نگهبان درباره صلاحیت برخی داوطلبان رد صلاحیت شده باعث شد تا اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان فارس نشست‌های فوق‌العاده‌ای تشکیل‌ دهند و برای نحوه ورود به عرصه انتخابات تصمیم‌گیری کنند.
تایید صلاحیت برخی داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 15 حوزه انتخابیه استان فارس، پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های سیاسی مبنی بر پیروزی‌های احتمالی در انتخابات پیش‌رو را برهم زد.
هرچند هنوز لیست نهایی اسامی نامزدهای انتخاباتی از سوی فرمانداری‌های مرکز حوزه‌های انتخابیه منتشر نشده است اما شنیده‌ها حاکی از تایید صلاحیت برخی چهره‌های سیاسی اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدالگرا است که قطعی شدن حضور آنان در عرصه رقابت انتخاباتی، گروه‌های سیاسی مختلف را به سمت ارایه لیست‌های انتخاباتی هدایت کرد.
کرامت‌الله اکبری رییس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان فارس که پیش از این از عدم ارایه لیست انتخاباتی این شورا در انتخابات پیش‌رو سخن گفته بود، چهارشنبه 23 بهمن 98 در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به تایید صلاحیت‌های جدید نشست فوق العاده این شورا امشب در شیراز برگزار می‌شود تا در زمینه ارایه لیست انتخابات تصمیم‌گیری شود.
وی افزود: ارایه لیست انتخاباتی شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان لیست بستگی به نظر تمام اعضای شورا دارد که در جلسه امشب این موضوع به بحث و بررسی گذشته می‌شود و در صورت توافق بر سر ارایه لیست در مورد مصادیق و انتخاب نامزدها تصمیم‌گیری خواهد شد.
میراعظم هاشمی دبیر حزب اعتدال و توسعه استان فارس نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در حال بررسی موضوع برای تصمیم‌گیری در ارایه یک لیست انتخاباتی هستیم و در صورت رسیدن به جمع‌بندی نهایی لیست انتخاباتی این حزب در حوزه‌های انتخابیه که نامزدهای دارای شاخص این حزب حضور داشته باشند، ارایه خواهد شد.
شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس نیز که پیش از این لیست پنج‌ نفره‌ای برای حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و همچنین در سایر حوزه های انتخابیه استان نامزد نهایی خود را معرفی کرده بود، بر نهایی بودن این لیست تاکید و اعلام کرده است: نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان در نامه‌ای که به امضای همه منتخبین رسیده، خواستار شده‌اند که به منظور وحدت از آوردن نام این نامزدها در فهرست‌های دیگر خودداری شود.
این در حالی است که جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت دیگر تشکل اصولگرایی استان فارس، لیستی دیگر ارایه کرده که سه نفر از نامزدهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان نیز در این لیست قرار دارند.
از سوی دیگر طبیعت یک ائتلاف سیاسی برای انتخابات این است که وقتی سایر افراد در لیست نهایی ائتلاف قرار نمی‌گیرند باید به نفع نامزدهای منتخب از عرصه رقابت انتخاباتی کناره‌گیری کنند اما بررسی‌های صورت گرفته نشان دهنده آن است اکثریت نامزدهایی که رزومه آنان در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بررسی شده و در لیست نهایی قرار نگرفتند به صورت مستقل در عرصه رقابت انتخاباتی حضور دارند.
در کنار فعالیت‌های احزاب و گروه‌های سیاسی استان فارس، ایلات و عشایر استان که جمعیت آنان قابل توجه است و در بسیاری از روندهای سیاسی و اجتماعی استان تاثیرگذارند نیز به صورت مستقل در حال ارایه لیست انتخاباتی هستند و از گروهی از نامزدهای انتخاباتی حمایت می‌کنند.
نخستین انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در استان فارس نیز که تا چند روز گذشته تنها با حضور آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز در حال برگزاری بود با تغییر حوزه انتخابیه حجت الاسلام والمسلمین مصطفی منتظری از تهران به فارس، رقابت جدی‌تری به خود گرفته است و نامزدهای این انتخابات در حال تبلیغات و فعالیت در این کارزار انتخاباتی هستند.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.
خالی ماندن یک کرسی از پنج کرسی استان فارس در مجلس خبرگان رهبری پس از فوت آیت الله اسدالله ایمانی امام جمعه فقید شیراز سبب شد که همزمان با این انتخابات، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز با هدف انتخاب نماینده دیگر استان در این مجلس برگزار شود.
استان فارس 18 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و پنج کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.
برچسب‌ها
انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز خانه احزاب ایران فارس
پروندهٔ خبری
ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/118004/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کلاهبرداری یک بیلیون و 900 میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

آتش سوزی 200 اصله نخل در اشکنان لامرد

آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند

دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود

برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم

واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن

از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری

تصاویر | باران شدید و آب گرفتگی معابر در شیراز

200 اصله نخل لامرد فارس در آتش سوخت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود

از توقیف سیترون 17 میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ 6 نفر دستگیر شدند

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد