پیام فارس

آخرين مطالب

امضای تفاهم‌نامه سه جانبه با هدف تقویت صنعت فرش دستباف در استان فارس سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- به منظور توجه بیشتر و تقویت صنعت و هنر فرش دستباف، تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین استاندار فارس، رییس مرکز ملی فرش ایران و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس امضا شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، روز چهارشنبه در حاشیه امضاء این تفاهم‌نامه در جمع خبرنگاران گفت: نظام بخشیدن و توسعه همکاری‌ها در قالب پروژه‌های تحقیقاتی، آموزشی، امور تولیدی، امور بازاریابی و تبلیغات در حوزه‌های مختلف فرش دستباف به منظور ارتقاء کمی و کیفی تولید و صادرات فرش دستباف، ساماندهی، حمایت و پشتیبانی از دست‌اندرکاران عرصه هنر و صنعت فرش دستباف استان و توسعه اشتغال برای کارآفرینان در جهت دستیابی به اهداف سند راهبردی مرکز ملی فرش ایران از جمله اهداف این تفاهم‌نامه سه جانبه است.
حمید رضا ایزدی افزود: حمایت از برنامه‌های آموزشی منجر به اشتغال پایدار دست اندرکاران فرایند تولید فرش به ویژه بافندگان و نیز آموزش تخصصی برای تجار و صادر کنندگان فرش دستباف، فرهنگ سازی برای به کارگیری دارهای قالی‌بافی بهینه از سوی قالیبافان، تولیدکنندگان، فعالان مجتمع‌های آموزشی قالیبافی در استان، حمایت از ایجاد، تجهیز و راه‌اندازی پایگاهی مناسب برای نمایش و فروش دستبافته‌های استان توسط بخش خصوصی و تشکل های تعاونی از جمله اهدافی است که در قالب این تفاهم‌نامه دنبال خواهد شد.
وی، در خصوص تعهدات استانداری فارس هم گفت: حمایت از ایجاد مراکز تولیدی، نمایشگاهی و تجاری متمرکز فرش دستباف استان توسط بخش خصوصی و تعاونی، حمایت از پایگاه فرش (خانه فرش) استان توسط تشکل‌های مرتبط با تولید و صادرات فرش دستباف، کمک به تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای حضور ذی‌نفعان فرش دستباف در هیات‌های تجاری و نمایشگاه‌های خارجی در کشورهای هدف و حمایت از تهیه و تنظیم سند جامع توسعه فرش دستباف استان فارس در چارچوب سند توسعه فرش دستباف کشور از جمله این تعهدات است.
ایزدی گفت: حمایت از برگزاری جشنواره و نمایشگاه توانمندی‌های فرش دستباف استان، حمایت از انجام طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی و مطالعاتی در حوزه‌های مختلف فرش استان، حمایت از طراحی و ایجاد ساختار مناسب برای ظرفیت سازی تولید کنندگان فرش استان در قالب سامانه سفارش‌پذیری و حمایت از استارتاپ‌ها، حمایت و پشتیبانی در جهت همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط با سازمان صنعت، معدن و تجارت در اجرای هر چه بهتر برنامه‌های اجرایی سالانه فرش دستباف استان و برگزاری مستمر کارگروه فرش استان به منظور رفع موانع و مشکلات هنر و صنعت فرش در فارس از دیگر تعهدات استانداری فارس در این تفاهم‌نامه است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: مرکز ملی فرش ایران نیز بر اساس تفاهم‌نامه مذکور متعهد می‌گردد که به انتقال دانش فنی ساخت و به کارگیری دستگاه دار قالیبافی بهینه (ارگونومی) برای بهره‌برداران کمک کند و بکوشد که تسهیلات بانکی از محل اعتبارات متمرکز و تامین یارانه سود و کارمزد بانکی از محل اعتبار کمک‌های فنی و اعتباری فرش دستباف برای ایجاد، توسعه و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صادراتی تخصیص یابد.
ایزدی گفت: کوشش در اختصاص بودجه مورد نیاز برای حضور بهره‌برداران استان در هیات‌های تجاری، نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و نیز برگزاری جشنواره و نمایشگاه توانمندی فرش استان در جهت مشوق‌های صادراتی، همکاری برای حمایت از فعالیت‌های تشکل‌های هنر و صنعت فرش دستباف استان فارس و ساماندهی تشکل‌ها، تعاونی‌ها و اتحادیه‌های صنفی قالیبافی از دیگر تعهدات این مرکز است.
وی اضافه کرد: تهیه و تنظیم برنامه اجرائی سالیانه فرش دستباف استان در چارچوب بند "د" ماده 46 قانون برنامه ششم، قانون بودجه سالیانه و برنامه اجرائی مرکز ملی فرش ایران براساس مفاد این تفاهم‌نامه و برنامه‌های استانداری مرتبط با فرش دستباف، فعال‌سازی کارگروها فرش استان متشکل از تمام دست اندرکاران در حوزه فرش دستباف استان با مسئولیت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت به منظور بررسی کارشناسی طرح‌ها و پروژه‌ها و تصویب بودجه برای آنها از جمله تعهدات این سازمان است.
او اضافه کرد: برنامه‌ریزی و پی‌گیری لازم برای ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های استانی ذی‌ربط در امور مرتبط با فرش دستباف استان، تلاش برای جلوگیری از به کارگیری مواد اولیه بی‌کیفیت با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط و نظارتی استان، پیگیری رفع نواقص بیمه قالیبافی و اعمال نظارت‌های لازم با همکاری دستگاه‌های مرتبط استانی و مرکز ملی فرش ایران ، پی‌گیری و اجرای مفاد تفاهم‌نامه و تنظیم گزارش عملکرد ماهیانه از روند اجرای تفاهم‌نامه و ارسال آن به استانداری و مرکز ملی فرش ایران از دیگر تعهدات وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس است.
ایزادی گفت: مدت اعتبار این تفاهم‌نامه از تاریخ امضا (23 بهمن‌ماه جاری) به مدت سه سال است و که با موافقت طرفین قابل تمدید خواهد بود.
برچسب‌ها
فرش وزارت صنعت معدن و تجارت ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری عنایت الله رحیمی فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/118081/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها