پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس:

تلاش برای مشارکت حداکثری نقطه وفاق همه باشد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس -   رئیس ستاد انتخابات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی فارس با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌رو، تاکید کرد که امروز تلاش برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، نقطه وفاق و همدلی همه افراد و گروه‌ها باشد.

محمدرضا مشفقیان شنبه 26 بهمن در کنفرانس خبری شورای ائتلاف برای که برای معرفی اعضای لیست 5 نفره این تشکل و طرح دیدگاه‌های مد نظر تشکیل شده بود، با بیان اینکه یکی از شگردهای کسانی که می‌خواهند انتخابات را کم رنگ جلوه دهند لیست سازی و ایجاد آشفته بازار در شبکه‌های اجتماعی است، گفت: برخی در تلاش هستند تا با لیست موازی جامعه را دچار سرگردانی کنند.
او با تاکید براینکه انتخابات دوم اسفند از حساس ترین و سرنوشت ساز ترین انتخابات است، افزود: فراز و نشیب‌هایی در دورن نظام طی سال‌های گذشته و ماه‌های اخیر رقم خورده که بخش عمده‌ای از آن ناشی از فشارهای بیرونی است و عده‌ای در تلاش هستند تا با افزایش تنش میان جناح‌های سیاسی، حضور در انتخابات را کم رنگ جلوه دهند.
رئیس ستاد انتخابات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی فارس ضرورت حضور حداکثری در دوم اسفندماه را متذکر شد و گفت: حضورمان در پای صندوق‌های رای نشان از اعتراض به رویارویی و جدا شدن صفوف از همدیگر است.باید تلاش کنیم اگر مورد هجمه قرار می‌گیریم با متانت از آن عبور کنیم.
مشفقیان خواستار ورود و مدیریت رسانه‌ها در انتخابات پیش رو شد و عنوان کرد: این ائتلاف برای رسیدن به لیست جامع و مشارکت حداکثری کف جامعه از شش ماه پیش تاکنون در حال فعالیت است.
مجید فروردین، سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی فارس نیز در ادامه این نشست گفت: امید است مردم فهیم شهرستان‌های شیراز و زرقان با شاخص‌هایی که برای انتخاب اعضا در لیست موسوم به این ائتلاف پیش‌بینی شده، توجه کنند.
او خاطرنشان کرد: پیش از اعلام لیست و در زمان بررسی رزومه کاندیداها، بسیاری از افرادی که غالبا موسوم به تفکر اصول گرایی هستند، اقدام به امضای میثاق نامه در فراخوان اعلامی کردند و از آنجا که امضای آنها بلاشک است، مقرر شد در صورت عدم انتخاب از ادامه فرآیند انتخابات به نفع لیست شورای ائتلاف انصراف دهند که بعضی از دوستان مانند آقای دهقان فارسی انصراف داد و امید است دیگر دوستان هم به این رویه تاسی کنند.
فروردین اظهار کرد: تاکنون تصمیمی بر انتشار تعهدات کاندیداهایی که در فراخوان شرکت کرده‌اند، گرفته نشده است.
ابراهیم عزیزی، یکی از اعضای لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان نیز در ادامه این نشست بیان کرد: انتخاب ٥ گزینه از سوی این شورا به معنای سلب صلاحیت از سایر کاندیداها نبوده و نیست.
او با بیان اینکه شیراز نیازمند ٤ نماینده است و به طور طبیعی این شورا باید به گزینه‌های محدودی می‌رسید، افزود: باور داریم که مجلس یازدهم باید از ویژگی ممتاز برخوردار باشد.مجلسی که هم انقلابی و هم کارآمد باشد.
عزیزی ادامه داد: اگر کارآمدی را در مجلس آینده شاهد نباشیم، این امکان فراهم می‌شود تا لایه‌های مختلف مردمی در نارسایی‌ها باقی بمانند.
علیرضا پاکفطرت به عنوان یکی دیگر از کاندیداهای لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس در حوزه انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان نیز در این نشست، بیان کرد: امید است لیست این ائتلاف گامی برای ایجاد وحدت بین همه دلسوزان استان فارس بردارد.
پاکفطرت با تاکید بر اینکه در چهل ساله دوم انقلاب باید وحدت را بین همه اقشار جامعه بیشتر حاکم کنیم، گفت: ما به همه مردم ایران نیازمندیم و اگر قرار است در برابر زورگویی‌های شرق و غرب بایستیم باید در کنار هم قرار گیریم.
او تبدیل اقتصاد سیاسی به سیاست اقتصادی، اصلاح قوانین اضافی، عدم توجه به مسائل سیاسی و حاشیه‌ای و توجه به نهاد خانواده و اقشار آسیب پذیر را از مهمترین اولویت‌های خود در انتخابات پیش رو عنوان کرد.
منصوره طاهری، دیگر عضو لیست 5 نفره شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان‌های شیراز و زرقان نیز در این نشست ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن، گفت: حضرت فاطمه(س) الگوی کامل برای جامعه بشری چه زن و چه مرد بود. ایشان نه تنها نقش مادری که نقش سیاسی اجتماعی خود را در برهه‌های حساس به خوبی ایفا کردند.
او همچنین با بیان اینکه با نگاهی جامع لیست موسوم به ائتلاف فوق بسته شده و حضور بنده به عنوان تنها زن این لیست در استان فارس گویای این مدعاست، گفت: البته زمانی نیست که حضور سیاسی زنان که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و پر از توانمندی و کارامدی در جامعه هستند، نادیده گرفته شود.
طاهری، اولویت‎های خود را در انتخابات پیش رو و در صورت منتخب شدن توسط مردم، توجه ویژه به معیشت، اشتغال، کاهش شکاف طبقاتی و عدالت اجتماعی و زنان سرپرست خانوار اعلام کرد.
جعفر قادری، دیگر عضو این لیست که سابقه نمایندگی مردم شیراز در دو دوره مجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارد، نیز گفت: فضای انتخابات اسفندماه برخلاف دوره‌های قبل که تحت تاثیر امواج و هیجانات سیاسی و بعضا قومی و قبیله‌ای شکل می‌گرفت، از ملاک و شاخص برخوردار است.
او افزود: اگر مشکلات کشور را در فقر، فساد و تبعیض و تفاوت ذکر کنیم طبعا نیاز است که در چند بعد مجلس آینده ورود کند که از جمله آنها پالایش قوانین، مقررات زدایی، قوانین مغایر و خلاءهای قانونی است که موجب ناکارآمدی شده است، بنابراین مجلس آینده وظیفه دارد تا زمینه را برای کارآمدی نظام و انقلاب فراهم کند.
قادری همچنین رفع موانع فضای کسب و کار، مقررات زدایی در کنار پر کردن خلاءهای قانونی و حل مسائل و مشکلات اقتصادی در چارچوب مدل‌های درون زا را از مهمترین اولویت‌های خود برشمرد.
روح‌الله نجابت، جوان فعال سیاسی که در این لیست جای گرفته نیز گفت: مجلس نیاز به نگاه و حرکت متفاوت دارد، چرا که نیاز است انباشت مطالبات سال‎های اخیر با دقت و دلسوزی دنبال شود.
او با بیان اینکه مجلس جای کار جمعی است، افزود: متاسفانه اختلافات بین نمایندگان طی سال‎های گذشته موجب شده تا به نتیجه مطلوبی نرسیم.
نجابت همچنین با بیان اینکه متعهد به همگرایی در صورت منتخب شدن از سوی مردم شده‎ایم، اقتصاد در همه سطوح همه کشور و سیاست خارجی را از اولویت‌های خود عنوان کرد و گفـت: باید به دنبال تسهیل تجارت با کشورهای منطقه و همسایه باشیم.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/118203/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هشدار؛ در نوشیدن آب زیاده‌روی نکنید!

هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان

تشخیص اوتیسم قبل از تولد امکانپذیر است؟

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی‌کنندگان برق

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می شود

در چه صورتی انتقال دارایی مشمول مالیات نمی‌شود؟

دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد

افزایش ظرفیت‌های جدید سامانه ارتباطات مردمی 137 شیراز

استمرار روند فعالیت خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی

تأمین برق پایدار برای همه مراکز برگزاری کنکور در فارس

‌راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شیراز

کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند

افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس

هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری شدت می‌گیرد

حاتم بخشی بیات از جیب کارکنان نفت؟

قتل خونین پیرزن تنها به‌خاطر طلاهایش

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

درمان اختلالات گفتاری و بهبود بلع در بیماران پارکینسون

قالیباف: تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند

لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز

تجربه رانندگی با محصولات تجاری گروه بهمن در اهواز

افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران

کشف بیش از 50 کیلوگرم حشیش در شیراز

پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی؛ طلسم ادامه دارد؟

تلف شدن 40 پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران

اعتراض مدیرعامل چادرملو به لغو بازی سرنوشت‌ساز

رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

نوشیدن آب همراه با غذا مفید است یا مضر؟

خواص خارق العاده و باور نکردنی چغندر

کاهش نرخ سکه و ارز در بازار؛ طلا 18 عیار پرچم دار کاهش ها

قیمت نفت اندکی بالا رفت

افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز

هوای لامرد، امروز ناسالم برای گروه‌های حساس

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

تأثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن

نوشیدن آب همراه با غذا؛ مفید یا مضر؟

1500کیلو زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود

رئیس بانک مرکزی اروپا: اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد

قیمت طلای جهانی اندکی صعود کرد

قیمت خودرو 4 اردیبهشت 1403

تلاش خود را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان به کار می‌گیریم

توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران

نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد