پیام فارس

آخرين مطالب

تکاپوی کاندیداها در جهرم بر سر یک کرسی مجلس سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس- از همان ساعات ابتدایی روز پنجشنبه 24 بهمن، شهر جهرم نیز شاهد حضور و تکاپوی هواداران و اعضای ستادهای کاندیداها برای تبلیغات بود، نصب بنرها، توزیع تراکت و دیگر اقلام تبلیغاتی، در نقاط مختلف این شهر، نشان از آغاز تلاشی دوباره برای جلب نظر مساعد مردم و راهیابی به مرکز تصمیم سازی نظام اسلامی بود.

طی روزهای گذشته، فعالیت‌های تبلیغاتی اعم از برپایی میتینگ‌ها، نشست های پرسش و پاسخ، جلسات مختلف در کنار برپا کردن ستادها و نصب المان و بنر و پستر و .... فراگیری بیشتری پیدا کرده و تقریبا تمام کاندیداهای تایید صلاحیت شده، با شعارهای متفاوت رقابتی را در کنار هم آغاز کرده‌اند، رقابتی که گاه و بیگاه، آزرده شدنی فرد یا جمع یا خشنود شدن برخی را به دنبال داشته و دارد.

کاندیداها این روزها مهربان‌تر، آراسته‌تر و بشاش‌تر، با عجله از این مسجد به آن روستا و از آنجا به جلسات خانگی می‌روند و سعی می‌کنند آرای بیشتری را با سخنان شیرین و رفتارهای مردم‌پسند به خود جذب کنند.

در این میان، فعالیت داوطلبان و طرفداران ایشان در فضای مجازی نیز با درج گزارش عملکرد، تیزر، کلیپ، مصاحبه تا استیکر و پوستر و بنر به شدت ادامه دارد و البته بازار شب‌نامه و تخریب و توهین و زیر سؤال‌بردن فعالیت‌های یکدیگر و... نیز سرد نیست! اگرچه مدیران گروه‌ها با تذکر و توسل به سایر مکانیسم‌ها، سعی در کنترل اوضاع دارند، اما افسار این سمند شرور گاهی از دستان ایشان نیز خارج است!

مطالبات مردمی نیز گاهی به صورت پرسش یا درخواست در سطح گروه‌های مجازی دست به دست می‌شود. فضایی که در این ایام، بیش از هر زمان شاهد پست‌ها و مطالب حاوی عکس نوشته و فیلم و یادداشت است؛ اگرچه فعالیت‌های اثباتی وزن بیشتری نسبت به اقدامات سلبی دارد اما همچنان در بعضی شبکه‌های اجتماعی، شاهد تخریب چهره‌ها و افراد هم هستیم.چ

بازار مناظره‌ها هم در جهرم سخت داغ است و از کافه‌ انتخابات که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی برپا شده تا برنامه‌های ضبط‌شده در کانون مسجد امیرالمؤمنین جهرم و فراهم‌آوردن زیرساخت‌های ‌مناظره و ...سعی در پرشورترکردن انتخابات مجلس در جهرم دارند.

رسانه‌ها و تشکل‌های مردمی در جهرم این روزها به دنبال دعوت از برخی چهره‌های بیشتر شناخته‌شده از میان کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند تا بساط مناظره و ایجاد چالش را به راه بیندازند. باید دید کدام کاندیداها به این مناظرات زنده پاسخ مثبت خواهند داد و مردم از پاسخ‌های چه کسانی قانع می‌شوند.

با وجود آنکه امسال خفر با ارتقاء به شهرستان، از جهرم جدا شد اما در این دوره مجلس شورای اسلامی، همچنان هر دو جزو یک حوزه انتخابیه محسوب شده و با توجه به شمار جمعیت، یک نماینده را راهی مجلس خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه جهرم و خفر 13 نفر هستند که 3 نفر از آنان را بانوان تشکیل می‌دهند. این افراد براساس آگهی منتشر شده توسط فرمانداری ویژه جهرم به ترتیب حروف الفبا، حمید ابیا، امراله امجدی مطلق، غلامرضا امیرنژاد، سید ابوالقاسم حسینی نوداد، سمانه ذوالقدری، الهام رستاد، غلامرضا رضایی کراده، محمدرضا رضایی کوچی، زهرا شاه‌علیان، علیرضا شهریاری، ابوالفضل صادقی قلعه، علی‌رضا صحرائیان و مجید صفرزاده هستند.

از مجموع 26 داوطلب نمایندگی مجلس در جهرم،  یک نفر انصراف داده و 2 نفر نیز در هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت شدند. از این تعداد 13نفر را شورای نگهبان رد صلاحیت کرد.

در لیست امسال داوطلبان علاوه بر افزایش تعداد بانوان، غیبت برخی چهرهایی که برای حضور ایشان گمانه‌زنی می‌شد، چند نکته‌ی جالب‌توجه دیگر نیز وجود دارد: حضور حمید آبیا که در جهرم نمی‌زیست و نخست از حوزه تهران کاندیدا شد و سپس حوزه خود را به جهرم تغییر داد و حجت‌الاسلام علیرضا شهریاری که اهل کازرون است و نماینده‌ی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه جهرم به شمار می‌آید.

اغلب داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جهرم تا کنون در لیستی شرکت نکرده‌اند، به جز علیرضا صحرائیان که در لیست نامزدهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با شعار «ایران سربلند» در کنار نام‌هایی از دیگر شهرستان‌های فارس قرار گرفته است.

نماینده کنونی شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی که در آخرین روزها موفق به جلب نظر مساعد و رای اعتماد شورای نگهبان شد، یکی از چهره‌های مطرح در این دوره است که از نگاه صاحب نظران، یک سمت رقابت را در مقابل علیرضا صحرائیان، شامل می‌شود.

پوسترهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی انتخابیه جهرم نشان‌دهنده آن است که هر یک از نامزدها، پوسترها و محتواهای خود را با یک شعارها تبلیغاتی منتشر کرده‌اند. «همت بلند دار»، «خدمت بی‌منت»، «هر خانه، یک‌ کارخانه»، «مدیر انقلابی»، «تدوام خدمت»، «حمایت از کارآفرینان و اشتغال»، «نه به وعده، آری به عمل»، «کار برای همه»، «شهر ما تازه‌نفس می‌خواهد»، «از پیچ و خم تهمت‌ها با تو گذر کردیم»، «علمدار خواهد آمد»، «پیش به سوی گام چهارم»، «آب زنید راه را»، «دست در دست هم نهیم به مهر»، «من انقلابی‌ام»، «یک چتر برای همه»، «هستیم بر عهدی که بستیم»، «شفافیت، صداقت و عدالت»، «توسعه‌ی پایدار، اندیشه‌ی ماندگار» و... بخشی از این شعارهاست.

پوسترهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی انتخابیه جهرم نشان‌دهنده آن است که هر یک از نامزدها، پوسترها و محتواهای خود را با یک شعارها تبلیغاتی منتشر کرده‌اند. «همت بلند دار»، «خدمت بی‌منت»، «هر خانه، یک‌ کارخانه»، «مدیر انقلابی»، «تدوام خدمت»، «حمایت از کارآفرینان و اشتغال»، «نه به وعده، آری به عمل»، «کار برای همه»، «شهر ما تازه‌نفس می‌خواهد»، «از پیچ و خم تهمت‌ها با تو گذر کردیم»، «علمدار خواهد آمد»، «پیش به سوی گام چهارم»، «آب زنید راه را»، «دست در دست هم نهیم به مهر»، «من انقلابی‌ام»، «یک چتر برای همه»، «هستیم بر عهدی که بستیم»، «شفافیت، صداقت و عدالت»، «توسعه‌ی پایدار، اندیشه‌ی ماندگار» و... بخشی از این شعارهاست.

اقدامات تبلیغاتی برخی نامزدها نیز قابل توجه است، مثلاً برخی هم از همین‌اکنون سایت برای ثبت‌نام داوطلبان شغل در جهرم راه‌اندازی کرده‌اند، برخی همایش همدلی برگزار می‌کنند و برخی جشن اعیاد میلاد را در سالن‌های شهر برپا می‌کنند. فارغ از هرچیزی، وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نگارش قانون و نظارت بر حسن اجرایی قانون و نه کارهای اجرایی است.

تفکر توسعه زیربناهای اساسی شهرستان‌های جهرم و خفر، آشتی با دانشگاه، آشتی با صنعت، کارآفرینی، کسب و کار خانگی، کار برای همه، مبارزه با تبعیض و بی‌عدالتی و قانون‌گریزی، «تحول نسلی، تحول گفتمانی، تحول ساختاری»، از نفاق و دورنگی دوری کن، «مقتدر، مردمی، پشتیبان رهبری»، پیوسته با مردم، «جهرم و خفر، یکپارچه و متحد» و... نیز از دیگر وعده‌ها و شعارهای نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان جهرم است.

136حوزه اخذ رأی در شهرستان جهرم و 38 حوزه اخذ رأی در شهرستان خفر برای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری استان فارس، تعیین شده است.
3هزار نفر دست‌اندرکار اخذ آرا در جهرم خواهند بود.

انتخابات نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/118400/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت