پیام فارس

آخرين مطالب

مدیرکل آموزش و پرورش فارس عنوان کرد:

بزرگترین سازمان مردم نهاد بانوان سرپرست خانوار در آموزش و پرورش فارس اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس -  مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اقدامات مطلوب انجام شده در حوزه امور بانوان آموزش و پرورش فارس گفت: بزرگترین سازمان مردم نهاد بانوان سرپرست خانوار در آموزش و پرورش استان فعال است که قریب 10 هزار بانو عضو این تشکیلات هستند.

علی عسکر نجفی سه‌شنبه 29 بهمن در مراسم بزرگداشت مقام زن و تکریم بانوان تلاشگر فرهنگی با اشاره به اینکه بانوان فرهنگی بیش از نیمی از جمعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش را تشکیل می‌دهند، گفت: بخش قابل توجهی از نیروهای ما خصوصا در حوزه ابتدایی بانوان هستند که این خود باعث افزایش رونق فعالیت‌ها در آموزش و پرورش شده است.
او افزود: هرجا فعالیتی را به بانوان سپردیم موفق بوده‌اند و توانسته‌اند به صورت کامل و خوب وظایف محوله را انجام دهند چنانچه مدیریت بانوان در آموزش و پرورش بسیار خوب و مفید فایده بوده است و امیدواریم که این موفقیت‌ها تداوم داشته باشد.
نجفی ضمن گرامیداشت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با پرداختن به بخشی از فضایل اخلاقی ایشان، گفت: حضرت زهرا(س) برای تداوم اسلام و حرکت تشییع ، تاثیر گذارترین نقش را داشتند و در دفاع از حریم ولایت و ایستادگی در برابر مسائل و مشکلاتی که می توانست سد راه پیشرفت اسلام باشد بسیاری از سختی‌ها را تحمل کردند و توانستند با ایستادگی و استقامت حرکت اسلام را تضمین کنند.
او زندگی حضرت زهرا(س) را سرشار از روش‌های ناب و صحیح تربیتی دانست و گفت : همه ما باید زندگی حضرت زهرا (س) را به عنوان بهترین الگوی تربیتی سرلوحه کار خود قرار دهیم تا بتوانیم در تربیت نسل آینده موفق باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) نقش خود را در تمام موقعیت‌های زندگی خوب ایفا کردند، گفت: ایشان زمانی به عنوان دختر رسول گرامی اسلام ( ص) در برابر بدخواهی، توهین‌ها و اهانت‌هایی که به پدر بزرگوارشان شد در برابر کفار ایستادگی کردند و در دفاع از حریم پدر بزرگوارشان لقب ام ابیها را گرفتند.
نجفی با اشاره به اینکه رهبر کبیر انقلاب و بنیان گذار فقید جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) با تاسی از مرام ، منش و مکتب برجسته و شیوه عالی حضرت زهرا (س) انقلابی را پایه ریزی کرد که در آن بانوان به عزت رسیدند، گفت: همان بانوانی که در زمان طاغوت و قبل از انقلاب شأنشان زیر پا گذاشته شده بود و از آنها نه به عنوان یک انسان بلکه به عنوان یک کالای تبلیغاتی و مسائل مختلف دیگر استفاده می‌شد اما انقلاب اسلامی به بانوان عزت داد و آنها را به شان ، مرتبه و جایگاه واقعی خودشان رساند.
او افزود: بعد از انقلاب با فرصت‌هایی که در اختیار بانوان قرار گرفت آنها توانستند جوهره و گوهر واقعی خود را نشان دهند و در حوزه فعالیت‌های اجتماعی این آزادی را پیدا کنند که همدوش مردان مشارکت داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس عنوان کرد: بخش عمده‌ای از پیروزی انقلاب اسلامی مرهون حضور زنان در راهپیمایی‌ها بود و در بعد از انقلاب و در صحنه جنگ تحمیلی هم علاوه بر اینکه شهدایی از بانوان را داریم همیشه بانوان پشت صحنه بودند و ملزومات را آماده کردند تا همسران ، پدران و فرزندانشان در جبهه‌های نبرد بجنگند و از کیان و ناموس این مملکت دفاع کنند.
نجفی افزود: امروز بانوان ما در حوزه سواد و سوادآموزی نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیستند و در پست‌های مدیریتی امروز به تعداد قابل توجهی رسیده‌اند و در خدمات ، صنعت به واسطه شرایط و معیاری که انقلاب اسلامی برایشان مهیا کرده توانسته‌اند نقش آفرینی خوبی داشته باشند.
او یادآور شد: بانوان امروز باید قدر خودشان را بدانند و افتخار کنند که فضایی فراهم شده که می‌توانند آزادانه در این مملکت زندگی کنند و نقش خود را به عنوان بانوی مسئولیت پذیر ایفا کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه نقش بانوان در آموزش و پرورش پررنگ است، گفت : تلاش خواهیم کرد زمینه‌های حضور هر چه بیشتر بانوان را در آموزش و پرورش فراهم کنیم چنان چه همین امسال به عنوان نمونه در خود اداره کل آموزش و پرورش فارس بیش از 30 نفر از بانوان فرهنگی به مجموعه انها اضافه شده است و تعداد قابل توجهی نیز در پست‌های مدیریت به کار گرفته شده‌اند.
نجفی افزود: بیش از نیمی از جمعیت دانش آموزی نیز دختران هستند که آنها نیز بانوان آینده این سرزمین هستند که برای تربیت صحیح آنها احساس مسئولیت مضاعف می‌کنیم و امیدواریم با به کارگیری اقدامات روز به روز بر رشد و غنای دختران عزیز دانش آموزمان و همچنین قوت و قدرت بانوان مان افزوده شود.
او گفت: دولت در طرح اخیر در خصوص تامین مسکن فرهنگیان اولویت را به بانوان سرپرست خانوار که فاقد مسکن هستند داده است و امیدواریم با اجرای این طرح که قرار است 3 ساله اجرا شود تعداد قابل توجهی از این بانوان صاحب مسکن شوند و و از این طریق توانسته باشیم خدمت ماندگاری به این عزیزان داشته باشیم.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/118520/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم

فیلم/ حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز

اوقات شرعی فردا 31 فروردین در شیراز

استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

برادر کشی در فارس

سال 1403 سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود

بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد

بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد

اهدا 42 هزار سی سی خون در بیضا

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر

تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 30 فروردین

استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است

تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری

حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

برادرکشی در فسا؛ قاتل خود را تسلیم قانون کرد

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

غار سنگ شکنان جهرم نگینی در دل کوه

سامانه جدید بارشی از جمعه وارد فارس می‌شود

بارش شدید باران و آب‌گرفتگی سبب فوت کودک دارابی شد

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

رسوایی 99 درصدی

10 ادکلن خوشبو و اصل مردانه

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

درآمد عجیب از زباله گردی

مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم

فوت جوان 30 ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان

عملیات «وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است

یک کشته و یک مجروح در پی درگیری در فروشگاه لباس در شیراز

کشف 190 کیلوگرم تریاک در فسا

ایرانی‌ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه

پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین