پیام فارس

آخرين مطالب

42.99 درصد مردم فارس در انتخابات دوم اسفند مشارکت کردند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- رییس ستاد انتخابات فارس اعلام کرد:میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 42.99 درصد بوده است که بیشترین مشارکت مربوط به حوزه انتخابیه ممسنی و رستم با 76.96 درصد و کمترین مشارکت مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان با 25.24 درصد بوده است.

سید احمد احمدی زاده یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به رغم فعالیت اتاق فکر دشمنان برای ناامیدی و مایوس کردن مردم، مشارکت مطلوب و مناسبی در انتخابات دوم اسفندماه شاهد بودیم و مردم فارس در این انتخابات درخشیدند.
وی ادامه داد: مجموع آرای صحیح ماخوذه در استان فارس در انتخابات مجلس شورای اسلامی یک میلیون و 579 هزار و 776 رای بود و 2 هزار و 130 رای باطله غیرماخوذه و 103 هزار و 943 رای باطله ماخوذه داشتیم.
تشکر از نامزدها و دست‌اندرکاران انتخابات
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری به گرم شدن تنور انتخابات و افزایش مشارکت کمک کردند که از تلاش‌های همه آنان تقدیر و تشکر می‌کنم.
احمدی‌زاده افزود: دست‌اندرکاران انتخابات دوم اسفندماه از فرمانداران، بخشداران، هیات‌های اجرایی، نظارت، بازرسی و دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و قضایی با تلاش خود توانستند انتخاباتی سالم و قانونی را برگزار کنند که در این انتخابات بیش از 60 هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات بودند که باید از زحمات آنان تقدیر و تشکر کرد.
رقابت241 نامزد برای 18 کرسی مجلس در فارس
وی ادامه داد: در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 924 نفر نام نویسی کردند و 10 داوطلب نیز از سایر استان‌ها حوزه انتخابیه خود را به فارس منتقل کرد و تعداد داوطلبان به 934 نفر رسید.
رییس ستاد انتخابات فارس گفت: 366 نفر در آخرین مرحله رسیدگی به صلاحیت داوطلبان از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند، 216 نفر نیز از ابتدای روند ثبت نام تا روز انتخابات از عرصه رقابت انتخاباتی انصراف دادند.
احمدی‌زاده افزود: در نهایت 214 نفر برای 18 کرسی انتخابات مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت کردند که نتایج حوزه‌های انتخابیه مشخص شده و باید به تایید شورای نگهبان برسد و پس از تایید اعتبارنامه آنان، به عنوان نماینده مردم ایفای نقش می‌کنند.
اعلام آمادگی برای همکاری با منتخبان مجلس با هدف آبادانی فارس
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با تبریک به منتخبان 15 حوزه انتخابیه فارس در مجلس یازدهم، گفت: آمادگی خود را اعلام می‌کنیم تا در کنار آنان با اتحاد و انسجام در راستای پیشرفت و توسعه استان گام‌های موثری برداریم.
احمدی‌زاده به آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان در ارتباط با عملکرد مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: قانون‌گذاری، نظارت بر اجرای قانون و حضور در حوزه‌های انتخابیه سه وظیفه‌ای است که بر عهده نمایندگان مجلس قرار داده شده که تا کنون تمرکز نمایندگان بیشتر بر حوزه‌های انتخابیه بوده و از بحث قانونگذاری و نظارت فاصله گرفته‌اند.
آیت‌الله دژکام پیشتاز انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری
وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخات نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آیت‌الله لطف‌الله دژکام و حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی منتظری 2 نامزد این انتخابات بودند که نتایج آرا تا کنون نشان می‌دهد آیت‌الله دژکام با فاصله زیادی پیشتاز این انتخابات است.
وی ادامه داد: تا عصر امروز نتیجه نهایی انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری را در استان اعلام خواهیم کرد.
نتایج آرا در حوزه‌های انتخابیه اقلیت‌های دینی
رییس ستاد انتخابات استان فارس همچنین با اشاره به وجود سه هزار و 227 شعبه اخذ رای در انتخابات دوم اسفندماه گفت: از این تعداد چهار شعبه مربوط به انتخابات اقلیت‌های دینی بود که نتایج انتخابات در این شعب نشان می‌دهد از 90 تعرفه مصرف شده زرتشتیان 90 رای مربوط به اسفندیار اختیاری است.
احمدی‌زاده افزود: شمارش آرای مربوط به کلیمیان نیز نشان دهنده آن است که از 533 تعرفه مصرف شده، 426 رای مربوط به همایون سامه یح نجف آبادی و 88 رای مربوط به سلیمان کلیمی صفنا است.
وی ادامه داد: شمارش آرای ارامنه جنوب نیز نشان می‌دهد در رقابت روبرت بگلریان و اتمین هوسپ از 21 تعرفه مصرف شده، 20 رای مربوط به روبرت بگلریان است و امین هوسپ رایی کسب نکرده است.
وضعیت تحصیلی نامزدهای انتخابات مجلس در فارس
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس همچنین در ارتباط با میزان تحصیلات 241 نامزد نهایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گفت: 9 نفر دارای تحصیلات حوزوی، 47 نفر دارای تحصیلات دکتری، 169 دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و 16 نفر دارای تحصیلات لیسانس بودند.
نامزدهای انتخابات مجلس چه شغلی داشتند؟
احمدی‌زاده همچنین در ارتباط با شغل نامزدهای انتخابات مجلس افزود: 74 نفر کارمند دولت، 37 نفر فرهنگی، 25 نفر استاد دانشگاه، 30 نفر بازنشسته، چهار نفر پزشک، 18 نفر سابقه نمایندگی مجلس، 16 نفر وکیل و قاضی، 6 نفر بیکار، 14 نفر شغل آزاد و 20 نفر نیز سایر مشاغل بودند.
وی ادامه داد: 174 نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی سابقه داوطلبی در دوره‌های گذشته داشته‌اند. همچنین یک نامزد اهل سنت در حوزه انتخابیه لارستان داشتیم.
31 زن در صحنه رقابت انتخاباتی در فارس
رییس ستاد انتخابات فارس همچنین به تعداد بانوان در عرصه رقابت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فارس اشاره کرد و گفت: 31 زن در صحنه رقابت انتخاباتی تا آخرین لحظه حضور داشتند که 19 نامزد در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، سه زن در هر کدام از حوزه‌های انتخابیه فسا، کازرون و کوه‌چنار، 2 زن در هر کدام از حوزه‌های انتخابیه نی‌ریز،استهبان، بختگان، جهرم و خفر و یک زن نیز در هر کدام از حوزه‌های انتخابیه مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد، کوار، سروستان و خرامه به رقابت پرداختند و در سایر حوزه‌های انتخابیه نامزد زنی حضور نداشت.
تخلفات انتخاباتی محدود بود
احمدی‌زاده در ادامه در ارتباط با تخلفات انتخاباتی افزود: گزارش از تخلفات انتخاباتی زیاد بود که بررسی شد اما چیزی اثبات نشده است، تنها در یکی از شهرستان‌ها هفت نفر دستگیر شدند و تعداد محدودی نیز به دنبال ضربه زدن به سلامت انتخابات بودند دستگیر شدند.
وی ادامه داد: انتخابات دوم اسفندماه امن‌ترین انتخابات نسبت به انتخابات گذشته بود و امنیت انتخابات قابل قبول بود و هیچ درگیری و مشکل خاصی در هیچ کدام از حوزه‌های انتخابیه نداشتیم.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه دوم اسفندماه در 15 حوزه انتخابیه فارس برگزار شد.
نتایج انتخابات مجلس یازدهم پس از تایید نهایی توسط شورای نگهبان رسمیت می یابد.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/119735/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها