پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس سازمان نظام مهندسی فارس اعلام کرد:

اصلاح تعرفه‌های خدمات مهندسی/ واگذاری نظارت در شیراز به نظام مهندسی اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس از اصلاح تعرفه‌های خدمات این سازمان خبر داد و یادآور شد که براساس تعرفه جدید، هزینه نظارت بر ساخت و سازها افزایش یافته و متناسب سازی شده است.

مرتضی سیف‌زاده، یکشنبه 4 اسفند در جمع خبرنگاران با تبریک روز مهندس، از طراحی برنامه راهبردی سازمان نظام مهندسی فارس خبر داد و گفت: یکی از موارد مد نظر حل و فصل ابهامات در حوزه قوانین ساخت و ساز بوده که مد نظر قرار داشته است.
او با یادآوری اینکه در رسیدگی به تخلفات و برخورد با موارد اثبات شده تخلف از سوی اعضای سازمان نظام مهندسی، بسیار جدی هستیم، گفت: هر تخلفی به شورای انتظامی ارجاع داده می‌شود.
سیف زاده با اشاره به تشکیل 30 پرونده تخلف مجریان از ابتدای امسال تاکنون، خاطرنشان کرد: شاهد صدور احکام سخت‌گیرانه و سنگین یعنی تعلیق پروانه فعالیت از 3 ماه تا چند سال هستیم.
او یکی از اقدامات شاخص سازمان نظام مهندسی در یکسال گذشته، اصلاح تعرفه بهای خدمات مهندسی بود که منجر به مناسب شدن خدمات طراحی و نظارت بر ساخت و سازها شده است.
سیف‌زاده با اشاره به اینکه تنها در شیراز نظارت بر پروژه‌های ساختمانی توسط شهرداری بین مهندسان دارای پروانه توزیع می‌شود، از طراحی نرم افزار جامع نظام مهندسی در فارس خبر داد و گفت: در سراسر استان جز شهر شیراز تمام نظارت‌ها با استفاده از این نرم افزار بین مهندسان واجد شرایط توزیع می‌شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی فارس ابراز امیدواری کرد که با توجه به برگزاری جلسات متعدد و ایجاد هماهنگی بین این سازمان و شهرداری شیراز، موضوع توزیع نظارت‌ها از طریق سازمان نظام مهندسی انجام شود.
او در خصوص مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص ارائه خدمات مهندسی توسط مهندسان دارای پروانه و شاغل در شهرداری این کلانشهر، گفت: این موضوع باید در مورد مهندسانی شمولیت داشته باشد که در موضوع صدور پروانه یا پایان کار دخیل هستند.
سیف‌زاده با بیان اینکه مشورت‌هایی به اعضای شورای شهر داده شده است، گفت: قاعدتا مهندسان شاغل در شهرداری که در روند صدور پروانه و پایان کار ساخت و ساز دخیل هستند، تنها در همان منطقه شهرداری نباید طراحی یا نظارت داشته باشند؛ اما اینکه به تمام مهندسان یا مناطق شهر تسری داده شود، قانونی نیست.
رئیس سازمان نظام مهندسی با اشاره به شعار امسال این سازمان با عنوان " حق الزحمه مهندسان هزینه نیست؛ سرمایه‌گذاری است"، گفت: در واقع بعد از زلزله رودبار و منجیل موضوع توجه به ضوابط ساخت و ساز مد نظر قرار گرفت و منجر به شکل‌گیری این سازمان در سراسر کشور شد.
او با بیان اینکه بعد از زلزله کرمان و بم، بحث مقررات ملی مورد توجه قرار گرفت و به قانون بدل شد، گفت: در بحث مقررات ملی، ابتدا ایمنی، بعد آسایش و بهداشت و در نهایت صرفه اقتصادی مورد نظر قرار دارد.
سیف‌زاده با اشاره به حضور 550 هزار مهندس عضو نظام مهندسی در کشور و 33 هزار عضو در استان فارس، این سازمان را بزرگترین تشکل مردم نهاد کشور و حتی جهان دانست که خدمات مهندسی را با هدف ارتقاء کیفیت ساخت و ساز و رفاه و آسایش اجتماعی ارائه می‌دهد.
رئیس سازمان نظام مهندسی فارس با بیان اینکه یکی از بزرگترین چالش‌های این سازمان، اطلاع رسانی نشدن تمام وجوه خدمات مهندسی و تاثیر آن بر ابعاد مختلف زندگی فردی و جمعی است، گفت: مردم اگر در مورد اهمیت و تاثیر خدمات فنی و مهندسی آگاهی لازم را کسب کنند، به حتم شاهد ارتقاء کیفیت و مطلوبیت ساخت و سازها و در نتیجه رفاه و آسایش و امنیت عمومی در این بعد از زندگی هستیم.
سیف‌زاده با بیان اینکه بعد از اجرایی شدن مقررات ملی ساختمان شاهد کاهش تلفات انسانی و حتی خسارت‌های مالی بر اثر زلزله در کشور بوده‌ایم، گفت: در زمین لرزه آذربایجان و در مقایسه با زلزله بم شاهد کاهش قابل توجه تلفات انسانی و البته زیان‌های مالی بودیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی فارس با بیان اینکه هنوز به سطح مناسب مطلوبیت در ساخت و ساز نرسیده‌ایم، ابراز امیدواری کرد که با همراهی رسانه‌ها و همگام شدن مردم، شاهد بهبود کیفیت تا سطحی باشیم که زلزله‌ها نه تنها آسیب جانی بلکه آسیب مالی بزرگی هم به همراه نداشته باشد.
سیف‌زاده در خصوص تعامل با سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف در استان فارس نیز گفت: در موضوع مجریان به تعاملات خوبی دست پیدا کرده‌ایم که نتایج آن به زودی نهایی و اجرایی می‌شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی فارس با تصریح اینکه از گذشته تاکنون اکثر تعاونی‌های مسکن دچار شکست و زیان شده‌اند، گفت: طی تفاهمی با اتاق تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، مقرر شده است که مدیرعامل و سرپرست کارگاه در تعاونی‌های مسکن حتما از اعضای نظام مهندسی باشد.
سیف‌زاده از انعقاد تفاهمنامه‌ای با میراث فرهنگی فارس خبر داد که براساس آن در زمینه ساخت و ساز در بافت تاریخی از مهندسان دارای سابقه استفاده شود.
وی همچنین به تعامل با شرکت نفت برای نظارت کامل و دقیق بر ساخت و ساز توقفگاه‌های بین راهی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این تعاملات به زودی به یک تفاهم بیانجامد.
سیف‌زاده با تبریک مجدد روز مهندس، گفت: قرار بود که مراسمی برای بزرگداشت این روز برگزار و طی آن برای اولین بار از سه زن مهندس پیشکسوت تجلیل شود، اما با توجه به شرایط کنونی و موضوع کرونا ویروس جدید، مراسم فعلا برگزار نخواهد شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی فارس تاکید کرد که علیرغم برخی ادعاها در خصوص تحمیل هزینه 15 درصدی بابت خدمات فنی و مهندسی، می توان اثبات کرد که این خدمات کمتر از یک درصد کل هزینه‌های تمام شده ساختمان است.
به گزارش ایسنا، روز پنجم اسفندماه در تقویم ملی ایران به عنوان روز مهندس نامگذاری شده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/119756/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید