پیام فارس

آخرين مطالب

نسخه منتخبان مجلس یازدهم برای حل مشکلات مردم فارس سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- در حالی که کمتر از یک هفته از برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اعلام نتایج آن سپری می‌شود، منتخبان مردم فارس در این دوره و شماری از مسوولان این استان در نشستی، راهکارهای خود را برای گره‌گشایی و حل مشکلات مردم بیان کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این نشست که چهارشنبه برگزار شد، اظهار داشت: در انتخابات دوم اسفندماه 98 با جلوه‌های مختلف اخلاقی رو به رو بودیم و مشاهده شد که برخی از نامزدهای انتخابات در دفاع از سایر نیروهای انقلابی، کناره‌گیری کردند و برخی از نامزدها نیز پس از اعلام نتیجه انتخابات، با حضور در ستاد انتخاباتی رقیب خود، پیروزی را به او تبریک گفتند.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام با اشاره به لزوم توجه منتخبان مجلس یازدهم به مساله برنامه‌ریزی افزود: وقتی انسان مسوولیتی بر عهده می‌گیرد، در ابتدا کارهای زیادی به نظرش می‌آید که می‌تواند انجام دهد اما آن برنامه و کارها هنگامی عملیاتی می‌شود که برای آنها برنامه‌ریزی داشته باشد و پیوسته آن را پیگیری کند.
وی همچنین به ارایه برنامه از سوی برخی نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوره تبلیغات انتخاباتی اشاره و بیان کرد:، این اقدام ارزشمند است اما باید تا قبل از آغاز مجلس یازدهم برنامه‌ریزی در دستور کار منتخبان باشد و بی‌شک برنامه‌ریزی غیر از ایده‌پردازی است.
امام جمعه شیراز گفت: برنامه‌ای که مبتنی بر محاسبه کارشناسانه است، می‌تواند در طول چهار سال آینده از سوی نمایندگان به نتیجه برسد، پشتوانه کارشناسی استان نیز می‌تواند به منتخبان برای برنامه‌ریزی کمک کند.
آیت‌الله دژکام با تاکید بر لزوم حفظ وحدت در بین 18 نماینده منتخب استان فارس افزود: اگر تفرقه وجود داشته باشد هیچگاه نمی‌توانیم در دستیابی به موفقیت و حل مسایل و مشکلات مردم موفق باشیم به همین سبب باید راهکارهای ایجاد وحدت بررسی شود.
وی ادامه داد: وقتی مسایل را ریز می‌کنیم، وحدت ایجاد نمی‌شود، بلکه باید در امور کلی که منافع استان را دربر می‌گیرد وحدت برقرار شود و بر این باوریم که رویکرد 18 نماینده فارس در مجلس شورای اسلامی می‌تواند در خطوط کلی مربوط به منافع استان مشترک باشد و در این زمینه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری باید به یکدیگر کمک کنند.
پیشنهاد تشکیل شورای راهبردی برای بررسی مشکلات فارس
نماینده منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نیازمند یک شورای راهبردی برای بررسی مسایل و مشکلات استان و کمک به نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم، اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید عضو ثابت این شورای راهبردی باشند و نخبگان و صاحب نظران نیز دیدگاه‌های خود را در این شورا مطرح کنند و تصمیم گیری‌های لازم صورت بگیرد.
آیت الله دژکام افزود: من به عنوان نماینده ولی فقیه در استان یکی از اعضای این شورای راهبردی خواهم بود و نباید اینگونه باشد که تنها نظر و ایده اینجانب مدنظر قرار گیرد بلکه باید همه نخبگان و صاحب نظران در این شورا ایده و برنامه ارایه دهند.
وی ادامه داد: ارتقای نقش و جایگاه استان فارس در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های ملی از مواردی است که باید مدنظر منتخبان مجلس یازدهم باشد زیرا در سطح ملی تصمیم‌گیری‌هایی می‌شود که نقش استان فارس در این تصمیم‌گیری‌ها در حد جایگاه این استان نیست و ضروری است که این نقش ارتقا یابد تا فارس بتواند نقش خود را در تمدن‌سازی و جامعه‌پزداری ایفا کند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: این استان، ظرفیت تمدن سازی را دارد و برای آشکار کردن این ظرفیت، چهره‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر فارس در عرصه ملی باید مشخص شوند.
ا جرای پروژه‌های بزرگ و زیربنایی در فارس مدنظر است
منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این گردهمایی بیان کرد: باید تلاش کنیم با وحدت و انسجام به سمت برطرف کردن مشکلات اساسی جامعه حرکت کنیم و در این راه نیازمند افزایش اعتماد و کارآمدی نظام اسلامی هستیم و مجلس یازدهم باید مبدا تحول در موضوع‌های مهم و محوری و همسو با گام دوم انقلاب اسلامی باشد.
ابراهیم عزیزی با بیان اینکه باید حتما ارتباط موثر بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نخبگان جامعه و مردم برقرار شود، افزود: در استان فارس، نیازمند تحول و توجه جدی به همه بخش‌ها هستیم و باید از ظرفیت مجلس شورای اسلامی در این زمینه بهره گرفته شود.
وی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف این استان، عقب ماندگی‌های زیادی داریم و مجمع نمایندگان فارس باید به سمت کارهای زیربنایی و مهم از جمله توسعه خطوط ریلی از مرکز استان به استان‌های جنوبی کشور حرکت کند.
منتخب مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه صنعت، باید به استان فارس لقب، صنعت خاموش بدهیم چرا که از چهار هزار واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شیراز، سه هزار و 100 صنعت در شرایط تعطیلی قرار دارد.
عزیزی اظهار داشت: انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس، تامین آب آشامیدنی شیراز، اتصال فارس به خلیج فارس، اجرای پالایشگاه دوم شیراز و فعال کردن پتروشیمی ‌های فارس از موضوع‌های مهمی است که باید مورد توجه نمایندگان فارس قرار گیرد.
وی اضافه کرد: امروز اعتماد مردم خدشه‌دار شده که امیدواریم بتوانیم این اعتماد را تقویت کنیم و یک ارتباط دوسویه با مردم داشته باشیم.
او گفت: باید در چهار سال آینده به سمت اجرای پروژه‌های بزرگ، مهم و زیربنایی در استان حرکت کنیم.
تشکیل شورای راهبردی در حل مشکلات مردم تاثیرگذار است
مجید انصاری یکی دیگر از منتخبان مردم از حوزه انتخابیه شهرستان‌های ممسنی و رستم در این نشست بیان داشت: تشکیل شورای راهبری یکی از موضوع‌های مهمی است که می‌تواند در رصد و حل مشکلات مردم تاثیرگذار باشد.
برای رشد و تعالی استان باید تلاش کرد
جواد عسگری، منتخب مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، گفت: ظرفیت‌های استان فارس در بخش‌های مختلف منحصر به فرد است اما مردم امروز گلایه‌مند هستنند و برای پاسخگویی به نیازهای آنان باید برای رشد و تعالی این ستان بیش از پیش تلاش کنیم.
وی افزود: یکی از مشکلات فراروی مردم و به ویژه جوانان، اشتغال است و هنوز نتوانستیم از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود برای اشتغال آنان چاره‌اندیشی کنیم و ضروری است ظرفیت‌های بالقوه این استان را به بالفعل تبدیل کنیم.
او ادامه داد: تحول در بخش کشاورزی فارس و مکلف کردن دولت به خرید تضمینی محصولات کشاورزی، توجه به صنعت، حوزه خدمات و گردشگری از دیگر مواردی است که باید در مجلس یازدهم مورد توجه ویژه قرار گیرد.
فردی توانمند به عنوان رئیس مجمع نمایندگان فارس انتخاب شود
رحیم زارع، منتخب حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌های آباده، بوانات، خرم ‌بید و سرچهان در انتخابات دوم اسفند 98 نیز بیان کرد: باید برش‌هایی از موضوع‌های خاص و راهبردی نظام را در استان فارس اجرا کنیم و به مقوله‌هایی از جمله بهبود کسب و کار، اشتغال، آب، محیط زیست، توسعه و بازآفرینی بافت‌های فرسوده و حل مسایل بخش‌های صنعتی و معدنی توجه داشت.
وی افزود: متاسفانه رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در گذشته به صورت قرعه‌کشی برگزیده می‌شد که امیدواریم در مجلس یازدهم این اتفاق نیفتد و فردی توانمند به عنوان رئیس این مجمع انتخاب شود.
کارگروه‌های مشورتی ایجاد کنیم
محسن علیزاده، منتخب مردم شهرستان‌های سپیدان و بیضا برای مجلس یازدهم در این نشست گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی، راه‌اندازی کارگروه‌های مشورتی است که این اقدام را در حوزه انتخابیه خود آغاز کرده‌ام و بنا داریم این کارگروه‌ها را تا پایین‌ترین سطح روستا تشکیل دهیم تا مردم خودشان را نماینده بدانند.
او افزود: تشکیل شورای برنامه‌ریزی در مجمع نمایندگان استان فارس نیز می‌تواندیکی از راهکارهای مهم برای رفع مشکلات فارس باشد که امیدوارم با وحدت بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.
اشتغال و معیشت مهمترین مشکل مردم است
حجت‌الله فیروزی، منتخب مردم از حوزه انتخابیه شهرستان فسا هم بیان کرد: در انتخابات دوم اسفندماه 98 به سختی مردم را پای صندوق رای آوردیم چرا که بی‌اعتمادی زیادی ایجاد شده و امیدواریم بتوانیم کم کاری‌های گذشته را جبران کنیم و این اعتماد را از نو برقرار سازیم.
وی افزود: اشتغال و معیشت، مهمترین مشکل مردم است که باید کارهای اساسی برای آن انجام دهیم.
رویکردتخصصی به قانونگذاری نباید فراموش شود
یکی دیگر از منتخبان مردم از حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌های استهبان، نی‌ریز و بختگان هم اظهار داشت: رویکرد تخصصی به مقوله قانونگذاری نباید فراموش شود و افزون بر این برای ایجاد تحول در قانونگذاری باید اهتمام بیشتری داشته باشیم.
فرهاد طهماسبی گفت: وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی، قانونگذاری و تصویب قوانینی است که با آن سرنوشت کشور رقم می‌خورد و در این راه نیاز است در موضوع قانونگذاری و تصویب مصوبات، دقت و حساسیت خاصی اعمال شود.
وی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی باید راه و مسیر فساد بسته شده و به برطرف کردن مشکلات اجتماعی توجه شود.
باید اعتماد مردم را تقویت کنیم
حسین حسین زاده، منتخب مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان فارس، بزرگترین مجمع نمایندگان کشور است که می‌تواند در مسیر حل مسایل و مشکلات استان گام بردارد.
او بیان کرد: هم اینک وضعیت معیشت مردم خوب نیست که باید در این زمینه چاره‌اندیشی کنیم، همچنین باید دلیل کاهش مشارکت مردم در انتخابات دوم اسفندماه 98 را واکاوی و تحلیل کنیم.
وی ادامه داد: باید با اقدامات خود اعتماد مردم به نظام را تقویت کنیم، رای مردم حامل پیام است و وظیفه ما را سنگین می‌کند.
کادرسازی نیروی انسانی در فارس ضعیف است
مسلم صالحی، منتخب مردم شهرستان اقلید هم اظهار داشت: محور توسعه، توسعه نیروی انسانی است و اگر بخواهیم مشکلات همه بخش‌ها حل شود باید کادرسازی خوبی انجام دهیم.
وی افزود: میزان کادرسازی استان فارس در مقایسه با سایر استان‌ها بسیار ضعیف و باید کمک کنیم تا این استان به جایگاه واقعی خود بازگردد.
استفاده از جوانان در بخش های مختلف مدنظر باشد
عبدالعلی رحیمی مظفری، منتخب مردم شهرستان‌های خرامه، کوار و سروستان برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: باید از توانمندی‌های نیروی انسانی به ویژه جوانان به خوبی در کشور استفاده شود.
وی افزود: استفاده از قابلیت‌های نیروی انسانی جوان که 50 درصد جمعیت فارس را تشکیل می‌دهند و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.
کنار هم بودن 18 نماینده فارس تاثیرگذار است
منتخب مردم شهرستان‌های جهرم و خفر هم بیان کرد: مردم از عملکرد دولت و مجلس شورای اسلامی ناراضی هستند اما بخاطر نظام، انقلاب، رهبری و شهدا پای صندوق آمدند که امیدواریم بتوانیم با عملکرد خود اعتماد مردم به نظام را تقویت کنیم.
محمدرضا رضایی کوچی افزود: نخبگان و صاحب نظران استان فارس باید با نمایندگان مجلس شورای اسلامی نشست داشته باشند و در مورد مسایل کلان با یکدیگر رایزنی کنند.
وی ادامه داد: اگر 18 نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی کنار یکدیگر باشند، می‌توانند تاثیرگذار باشند.
راه‌اندازی اورژانس اقتصادی برای فارس ضروری است
رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در این نشست گفت: این نهاد از چند ماه قبل در بحث انتخابات فعال بود و همه بخش‌ها در این زمینه تلاش کردند که نتیجه این فعالیت‌ها، برگزاری انتخابات سالم، پُر شور و کم حاشیه بود.
حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی افزود: در قالب 400 صفحه، مشکلات استان فارس را به تفکیک هر شهرستان مشخص کرده‌ایم و برای هر شهرستان شناسنامه‌ای تهیه شده است که برای پیگیری و بررسی این مشکلات، آماده همکاری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم.
رییس کل دادگستری استان فارس بیان کرد: ضابطه‌مند کردن فضای مجازی و رفع معضلات اجتماعی کلانشهر شیراز از موضوع‌هایی است که باید در اولویت کاری نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.
موسوی، با اشاره به مسایل و مشکلات صنایع استان در بخش‌های مختلف افزود: در فارس نیازمند راه‌اندازی اورژانس اقتصادی برای برطرف کردن مشکلات صنایع و تولیدکنندگان هستیم تا از تعطیلی صنایع و کارخانه‌ها جلوگیری شود.
ضرورت تشکیل گروه کارشناسی برای شناسایی مشکلات فارس
مسوول شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس هم در این گردهمایی از نمایندگان منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی این استان خواست، ارتباط خود را با مردم به ویژه مستضعفان قطع نکنند.
محمد حسین روزی طلب بیان داشت: نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی تا قبل از ورود به مجلس باید مبادرت به تشکیل گروه‌های کارشناسی در زمینه‌های مختلف کرده و با شناسایی نقاط ضعف و مشکلات حوزه انتخابیه و استان، برای رفع آنها اقدام کنند.
وی ادامه داد: نمایندگان منتخب مجلس یازدهم باید وضعیت مطلوب را برای رشد و تعالی استان ترسیم کنند و در این راه از ظرفیت افراد متخصص، متعهد و با تجربه بهره گیرند.
مسوول شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس اضافه کرد: نمایندگان منتخب مجلس باید با طرح و برنامه وارد مجلس شورای اسلامی شوند، اگر 18 نماینده استان فارس متحد باشند و همانند دوره های پیشین متفرق نباشند، به راحتی می‌توانند بسیاری از مطالبات استانی را به نتیجه برسانند.
روزیطلب افزود: پیشنهاد می‌کنم شورای مشورتی راهبردی استان فارس با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر نخبگان استان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شود تا این شورا به نمایندگان کمک کند تا در چهار سال آینده گام‌هایی را برای حل مشکلات مردم و استان بردارند.
از تقابل نیروهای انقلابی در مجلس یازدهم جلوگیری شود
مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس و عضو جامعه روحانیت مبارز شیراز نیز در این نشست بر لزوم وحدت بین نمایندگان مردم فارس در قوه مقننه تاکید کرد و گفت: دوست داریم در پیگیری مسایل استان، نمایندگان، یک صدا و همدل باشند.
حجت‌الاسلام محمد استوار میمندی افزود: سه طیف از نیروهای انقلابی را در مجلس یازدهم داریم که اگر این طیف‌ها مدیریت نشوند ممکن است اختلاف سلیقه‌ها موجب رویارویی آنان باهم شود از این رو عدم تقابل جریان‌های انقلابی در مجلس شورای اسلامی، موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
اتصال فارس به خلیج فارس دنبال شود
دبیر جامعه روحانیت شیراز نیز در این نشست گفت: مجلسی که یک سوم نمایندگان آن رد صلاحیت شوند، ننگی برای نظام است که انتظار این است نمایندگان مجلس یازدهم این ننگ را پاک کنند.
حجت‌الاسلام سید محی‌الدین طاهری بیان داشت: نمایندگان انقلابی و ولایتمدار باید در تمام مسایل ورود کرده و خود را برای اسلام و نظام فدایی کنند.
وی ادامه داد: اتصال استان فارس به خلیج فارس باید مدنظر نمایندگان مردم این استان در مجلس یازدهم باشد تا این منطقه از بن‌بست خارج شود.
طاهری اضافه کرد: فارس از هر نظر محروم است لذا نمایندگان منتخب مجلس باید برای محرومیت‌زدایی از این استان تلاش کنند.
دبیر جامعه روحانیت مبارز شیراز افزود: منتخبان فارس در مجلس شورای اسلامی یازدهم باید تلاش کنند تا بتوانند عضو هیات رئیسه مجلس یا روسای کمیسیون‌های تخصصی را عهده‌دار شوند.
نمایندگان مجلس به توزیع عادلانه اهتمام داشته باشند
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس هم در این جلسه با بیان اینکه نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی باید با وحدت کامل برای مسایل کلان استان تصمیم‌گیری کنند، گفت: 76 نهاد نماز جمعه در فارس فعال است که این یک ظرفیت برای نمایندگان مجلس است تا از این طریق، ائمه جمعه را در تحقق برنامه‌های کلان با خود همراه کنند.
حجت‌الاسلام حسین ملک مکان اظهار داشت: امیدواریم در تصیم‌هاییکه برای استان اتخاذ می‌شود، موضوع توزیع عادلانه مدنظر باشد، چرا که بسیاری از برخوردها و نارضایتی‌ها به دلیل بی‌عدالتی است.
مشکل جامعه اجرای قانون است نه فقدان آن
حجت‌الاسلام محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس نیز اظهار داشت: کشور ما مشکل فقدان یا نبود قانون نداردبلکه مشکل اجرای قانون است.
وی بیان کرد: باید در کنار مطالبات مردم در ارتباط با بحث معیشت، اشتغال و مسکن، مطالبه توجه به ترویج فرهنگی دینی نیز با جدیت مدنظر نمایندگان منتخب مجلس یازدهم باشد.
ساختار تخصیص اعتبار به دستگاه‌های فرهنگی اصلاح شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس هم گفت: توجه جدی به نظام بودجه ‌نویسی و همچنین نظارت بر تخصیص اعتبارات به دستگاه‌ها از مطالبات مردم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.
حجت‌الاسلام محمد صادق مهرابی افزود: در حال حاضر ساختار تخصیص اعتبار به دستگاه‌های فرهنگی نیاز به رابطه دارد که این نیز از مشکلات و معضلات اجرای قانون است که باید اصلاح شود.
وی همچنین از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست، دیدارها و تجمع‌های مردمی را به جای برگزاری در هتل‌ها، فرهنگسراها و رستوران‌ها در مساجد، حسینه‌ها و اماکن دینی و مذهبی برپا کنند.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دورهمجلس خبرگان رهبری، دوم اسفندماه 98 در 15 حوزه انتخابیه فارس برگزار شد.
استان فارس با 36 شهرستان دارای 18 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
برچسب‌ها
مجلس شورای اسلامی لطف الله دژکام انتخابات مجلس شورای اسلامی فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/120072/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند

اختتامیه فصل سوم جشنواره سرود ایران در آباده برگزار می‌شود

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

ایران پایگاه نظامی اسراییل در امنیتی‌ترین نقطه کره زمین را زد

آنچه که اسراییل را تا امروز سرپا نگه داشته گنبد رسانه‌ای‌اش است

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

فاضلاب و بیمارستان مطالبه جدی مردم مرودشت است

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

آزمون استخدام پیمانی متمرکز سازمان تامین اجتماعی در فارس برگزار شد

شرکت 3500 داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس

برگزاری راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه علیه اسراییل در فارس

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق حق دفاع مشروع ایران بود

دستگیری "عامل توهین به مقدسات دینی اهل‌سنت" در گنبدکاووس

شگفتی تحلیلگران از نوع پاسخ و حمله ایران به رژیم اسراییل

نیرو‌های مسلح ایران در مقابل تجاوز با اقتدار پاسخ دادند

موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد

برادرکُشی با اسلحه شکاری!

بازگشت کاروان قرآنی اهل‌بیت (ع) خمینی شهر به کشور

عملیات «وعده صادق» نمایش بازدارندگی، اقتدار و آمادگی نظامی ما بود

پایان اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا