پیام فارس

آخرين مطالب

شفاف‌سازی رئیس شورا در خصوص کمک به تیم‌های فوتبال شیراز ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در واکنش به اظهارات یکی از مدیران باشگاه‌های ورزشی مبنی بر اینکه شورا تعهدی به حمایت از فوتبال این شهر ندارد، اعداد و ارقام کمک‌های مصوب شده و تخصیص یافته از سوی پارلمان شهری شیراز به تیم‌های فوتبال این شهر را اعلام کرد.

سید عبدالرزاق موسوی با انتقاد از طرح چنین مطالب و موضع‌گیری‌هایی توسط مدیران ورزشی، خاطرنشان کرد که شورا و شهرداری شیراز تلاش خود را برای استفاده حداکثری از اختیارات قانونی در حمایت از دو باشگاه فوتبال شیراز یعنی تیم پرسابقه فجر شهید سپاسی و شهدای قشقایی به کار بسته‌اند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شورای شیراز، موسوی با تأکید بر اینکه در شرح وظایف شورای شهر و شهرداری وظیفه‌ای برای کمک به باشگاه‌های حرفه‌ای دیده نشده است، یادآور شد: آنچه که به لحاظ قانونی در شرح وظایف شورای شهر پیش‎بینی شده، حمایت از ورزش همگانی است اما در همین حال شورای پنجم با این اعتقاد که تیم‌های ورزشی پرتماشاگر نظیر تیم‌های فوتبال زمینه‌ساز ایجاد فضای نشاط عمومی می‌شوند از ابتدای شروع به فعالیت خود، کمک به این تیم‌ها را در چارچوب‌های قانونی در دستور کار خود قرار داده است.
به گفته‌ی نایب رئیس شورای عالی استان‌ها، کمک‌های شورای شهر در حوزه‌ی ورزش از محل منابع محدود ماده 17 بودجه شهرداری‌ها انجام می‌شود که در آن کمک به بیش از 30 رشته ورزشی در دو بخش بانوان و آقایان، قهرمانان ورزشی ملی و بین‌المللی، همایش‌ها و برنامه‌های اجتماعی فرهنگی مذهبی، نیازمندان و کمک‌های دیگری از این دست، پیش‌بینی شده است.
موسوی در ادامه با بیان اینکه میزان هزینه‌کرد از محل این ماده، سقف معین و مشخصی دارد، افزود: اگرچه شورای اسلامی شهر موظف است کمک‌های خود به حوزه ورزش را به‌صورت عادلانه انجام دهد اما با حفظ همین اصل بر اساس جایگاهی که فوتبال در بین شهروندان دارد تیم‌های فوتبال فجر شهید سپاسی، برق نوین و شهدای قشقایی شیراز در این زمینه کمک‌های قابل توجهی از شورا و شهرداری دریافت کرده‌اند.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به جزئیاتی از مصوبات این شورا در خصوص کمک به تیم‌های فوتبال شیراز در لیگ دسته اول کشور، اضافه کرد: طی دو سال نخست فعالیت شورای پنجم، برای دو مرتبه هر بار مبلغ یک میلیارد ریال به هر کدام از تیم‌های فوتبال شیراز کمک شده است؛ ضمن اینکه در دو فصل گذشته مسابقات لیگ دسته اول بر اساس مصوبه شورا به ازای هر برد مبلغ 100 میلیون ریال و به ازای صعود به لیگ برتر نیز پاداش 2 میلیارد ریالی برای هر کدام از این دو تیم مصوب شد.
موسوی با بیان اینکه پاداش‌های برد و صعود تیم‌های شیرازی در لیگ برتر فوتبال در سال سوم افزایش داشته است، افزود: بنا بر مصوبه امسال شورای شهر، به ازای هر برد در بازی‌های خانگی مبلغ 200 میلیون ریال و به ازای هر برد خارج از خانه مبلغ 250 میلیون ریال تصویب و پرداخت شده است؛ ضمن اینکه پاداش صعود هرکدام از این تیم‌ها به لیگ برتر به 5 میلیارد ریال افزایش یافت.
رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به شرایط کلی اقتصاد کشور و محدودیت‌های قانونی و کاهش منابع مالی شهرداری در سال 98، تأکید کرد: سقفی که برای ماده 17 بودجه 97 شهرداری شیراز برای همه رشته‌های ورزشی در هر دو بخش بانوان و آقایان اختصاص داده شده در مجموع 10 میلیارد ریال بوده اما با تمام این محدودیت‌ها شورای شهر و شهرداری شیراز حمایت از تیم‌های فوتبال را تقویت کرده‌اند.
موسوی همچنین از بررسی یک طرح دیگر در شورای شهر به منظور مساعدت به دو تیم شیرازی حاضر در لیگ یک کشور خبر داد که به گفته‌ی وی در حال طی مراحل تصویب در صحن شورا است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اینکه شورای شهر نمی‌تواند در تصمیمات خود تبعیض قائل شود، خاطرنشان کرد: بنده که خود با سوابق فوتبالی از علاقه‌مندان به این رشته محبوب بوده و هستم، بار دیگر به همه فوتبال دوستان شیرازی یادآوری می‌کنم که با وجود اینکه کمک به باشگاه‌های حرفه‌ای در شرح وظایف شورای شهر نیست اما ما کمک‌های خود به این رشته ورزشی را از محل‌های قانونی ادامه خواهیم داد.
به گزارش ایسنا، دوم آبان‌ماه امسال شورای اسلامی شهر شیراز، برای سومین سال متوالی در راستای حمایت از باشگاه‌های فوتبال فجر شهید سپاسی و شهدای قشقایی شیراز، پرداخت 200 میلیون ریال به ازای هر برد بازی خانگی و 250 میلیون ریال به ازای برد بازی‌های خارج از خانه و همچنین مبلغ 5 میلیارد ریال پاداش صعود برای این دو تیم دسته اولی تصویب کرده که به گفته مسئولان در شهرداری این مصوبه اجرایی شده است.
این مصوبه مقرر کرده بود که مدیران عامل باشگاه‌های فجر شهید سپاسی و شهدای قشقایی، گزارشی از عملکرد تیم‌های فوتبال را در یکی از جلسات علنی شورا ارائه داده و در تبلیغات محیطی و مصاحبه‌ها، از شهرداری شیراز به عنوان حامی مالی یاد کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/120466/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مهر تایید نایب‌ رییس بارسلونا؛ با ژاوی تاریخ را خواهیم نوشت

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا

مشارکت بیش از 74 هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آتش‌نشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند/1140 تماس با مرکز 125 در یک روز بارانی

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران (فیلم)

بارش باران و آب گرفتگی معابر در شیراز

سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

حق امضا از خطیر گرفته شد؟!