پیام فارس

آخرين مطالب

معاون استانداری فارس تشریح کرد:

تسهیلات دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از فعالان اقتصادی اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس اقدامات و تسهیلات پیش بینی و اعمال شده از سوی دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از فعالان اقتصادی بخش‌های مختلف در این استان را تشریح کرد.

عبدالرضا قاسم پور گفت: از سوی سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی، بانک‌ها، اداره کل ثبت اسناد و املاک، دستگاه های خدماتی و شهرداری شیراز تسهیلات و خدماتی ویژه فعالان اقتصادی در نظر گرفته شده است که در شرایط کنونی تاثیرگذار خواهد بود.
به گزارش ایسنا به نقل از استانداری فارس، قاسمپور گفت: متوقف شدن وصول مطالبات و عدم قطع گاز مشترکان بدهکار، امهال بدهی مشترکان عمده به صورت موردی، ارایه خدمات الکترونیکی به مشترکان و استقرار کارکنان در ورودی ادارات به منظور دریافت و جمع آوری تقاضای ارباب رجوع و پیگیری و اقدام تا حصول نتیجه از جمله اقدامات صورت گرفته است.
اقدامات آبفای شهری فارس در حمایت از مردم
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: همچنین شرکت آب و فاضلاب شهری استان تمهیداتی از جمله فرصت دادن جهت پرداخت بدهی های آب و فاضلاب بها دارای بدهی 2 دوره یا کمتر مربوط به واحد های تولیدی و انشعابات مسکونی تا اردیبهشت ماه 1399 پیش بینی کرده است.
قاسمپور افزود: با توجه به اینکه حق انشعابات واگذاری آب باید در پایان سال اقساط آخر آن وصول شود، جهت واحدهای تولیدی، سردخانه مواد غذایی و دامداری های متقاضی تا خردادماه 1399 مهلت پرداخت اقساط تمدید شد.
وی ادامه داد: اقساط معوقه مسکن مهر لپویی به شرکت آب و فاضلاب شهری نیز که باید تا پایان اسفندماه دریافت می شد 2 ماه تمدید شد. همچنین تمهیدات لازم جهت عدم مراجعه ماموران قرائت کنتور به در منازل پیش بینی شده و شماره کنتور توسط مشترکان از طریق سامانه پیامکی دریافت و قبض نیز در شهرهای استان به صورت الکترونیکی ارایه خواهد شد.
حمایت های پیش بینی شده در بخش امورمالیاتی
قاسمپور به امتیازات و حمایت های صورت گرفته در بخش امورمالیاتی استان اشاره کرد و افزود: تمدید مهلت برخورداری از بخشودگی جرایم مقرر اسفندماه تا خرداد ماه سال 1399 و تعویق وصول چک های سر رسید شده مودیانی که به واسطه شرایط اخیر توان پرداخت ندارند، از جمله حمایت های بخش امورمالیاتی استان است.
وی ادامه داد: از دیگر حمایت های بخش امورمالیاتی استان فارس ، خودداری از هر گونه اقدام اجرایی تا اردیبهشت ماه، تقسیط مانده بدهی با دریافت سهم بسیار جزئی و تقسیط بلندمدت مانده بدهی، به تعویق انداختن نسبی حسابرسی مالیاتی و عدم درخواست از مودیان جهت حضور در دستگاه های اجرایی است، همچنین از 17 اسفندماه لغایت پایان فروردین ماه سال 1399 تمام نشست های هیات های حل اختلاف مالیاتی مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی برگزار نخواهد شد.
تمدید اعتبار دفترچه های تامین اجتماعی تا پایان فروردین ماه 99
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: همچنین سازمان تامین اجتماعی استان امتیازاتی را برای مردم در نظر گرفته که از جمله آن می توان به تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی تا پایان فروردین سال 1399 اشاره کرد که دیگر نیازی به مراجعه مردم به شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی نیست.
قاسم پور اضافه کرد: همچنین بازرسی تایید اشتغال بیمه شدگان در کارگاه ها تا پایان فروردین ماه سال 1399 متوقف می شود و مردم می توانند با مراجعه به سایت eservice.tamin.ir از خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی برخوردار شوند.
خدمات بانک ها به مردم
وی همچنین به تسهیلات پیش بینی شده از سوی بانک های استان گفت: شبکه بانک ها هیچ گونه تغییری نسبت به اقساط اسفندماه 1398، فروردین ماه و اردیبهشت ماه سال 1399 درنظر نمی گیرند و مردم می توانند از خردادماه 1399 اقساط خود را پرداخت کنند.
معاون استاندار فارس بیان کرد: همچنین تاریخ انقضای کارت عابر بانک تا پایان فروردین ماه 1399 افزایش یافت و پرداخت خودپردازها از 200 هزار تومان به 500 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.
قاسم پور افزود: انتقال کارت به کارت نیز از سه میلیون تومان در روز به 10 میلیون تومان و تکرار رمز اشتباه از سه مرتبه به پنج مرتبه اشتباه افزایش یافته است.
تمدید مهلت تعویض دفترچه های اسناد مالکیتی
وی اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس را از دیگر دستگاه های اجرایی استان عنوان کرد که تسهیلاتی را به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا پیش بینی کرده است و گفت: مهلت تعویض دفترچه های اسناد مالکیتی تا اردیبهشت ماه 1399 تمدید شده است.
معاون استاندار فارس بیان کرد: همچنین به دستور استاندار فارس و با تصویب شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی در سال 1398 را تا پایان اردیبهشت ماه 1399 تمدید کرده است.
دستگاه‌های اجرایی با اقدامات حمایتی، از متضرر شدن مردم بکاهند
قاسم پور در ادامه بیان کرد: دستگاه های اجرایی استان، شرکت های خدماتی و بانک ها باید تلاش کنند تا هر امتیاز، تسهیل و حمایتی را در جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و حمایت از مردم در نظر بگیرند.
وی افزود: در این شرایط که توصیه شده است مردم در خانه بمانند، مدیران باید حمایت های لازم را از اقشار مختلف مردم از جمله تولید کنندگان و سرمایه گذاران در رابطه با تعویق اقساط بانکی، مطالبات بیمه ای و مالیات داشته باشند تا مردم کمتر متضرر شوند و فشار کمتری به آنان وارد شود.
قاسمپور ادامه داد: تسهیلات و حمایت های سایر دستگاه های اجرایی از قبیل برخورداری از بیمه بیکاری و سایر موارد نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/121082/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی ایران و روسیه

پولیتیکو: 3 دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند

پول موسسه «مصاف» رائفی پور از کجا می‌آید؟

چرا پاهایمان خواب می‌رود و گزگز می‌کند؟

زنگ خطر رکود غیرتورمی

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه شد

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه

بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز

راه‌های گسترش سرمایه‌گذاری در فارس بررسی شد

رفع تصرف 700 میلیارد ریال اراضی ملی در استهبان

محور خور و بیابانک به سمت اردستان و نائین مسدود شد

توقیف لودر 90 میلیارد ریالی در فراشبند

برپایی نمایشگاهی از دست سازه‌های دانش آموزان آباده ای

اوضاع وحشتناک اسیران غزه به روایت آزاده فلسطینی

ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است

ابهام مالیاتی در بورس

جزئیات افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آلومینیوم-پرسپولیس در جام حذفی بدون تماشاگر!

کشف سکه‌های تاریخی از یک متهم در مسافرخانه ای در فسا

جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 در استان فارس

این ویتامین‌ها را بخورید؛ لاغر بمانید

قبل از ورزش غذا بخوریم یا بعد از ورزش؟

خرید چندنرخی با یک کالابرگ!

جزئیات فروش آنلاین میوه و سبزیجات در میادین میوه و تره‌بار تهران

تراز تجاری مثبت منطقه آزاد ارس در سال 1402/ جهش سرمایه‌گذاری در منطقه را شاهدیم

سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم

دو انتصاب جدید در شرکت توسعه بنادر و فرودگاه قشم

افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس

14 جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید

آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند

دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد روسیه شد

تمدید خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوسرانی شیراز

واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است

هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم

دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد

شهادت دستکم 16 اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیست ها

برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس

تمجید فیلسوف اهل‌سنت از سیلی ایران به اسرائیل

هدیه تولد همسر، آزادی زندانی در جهرم

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

علت بی حسی پا پس از جراحی دیسک کمر

فروش بیش از 117 هزار سکه در مرکز مبادله؛ ربع‌سکه در صدر تقاضا

افت بازار سرمایه پس از 4 روز رشد

پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا چیست؟

بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس

کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان

هوشیاری پلیس فسا مانع از فروش سکه‌های دوره اشکانی شد

قتل خانم 82ساله در آباده و سرقت طلاجات او