پیام فارس

آخرين مطالب

درخواست اعضای شورای شیراز از رئیس جمهوری؛

قرنطینه خانگی را تمدید کنید/ جان مردم بر اقتصاد ارجحیت دارد اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با ارسال نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور از وی درخواست کردند که برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا، قرنطیه خانگی در کشور تمدید شود.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز برای دومین بار، طی نامه‌ای از رئیس جمهوری درخواست کردند که ماندن در خانه تمدید شود و طی آن لازمه‌ی عبور از شرایط خاص فعلی، اتخاذ سیاست‌های آگاهانه، شجاعانه و مبتنی بر ارجحیت سلامت شهروندان بر ملاحظات اقتصادی عنوان شده است.
نمایندگان شهروندان شیراز در شورای اسلامی شهر همچنین از بالاترین مقام اجرایی کشور خواستند که دولت برای جبران زیان‌های اقتصادی و معیشتی مردم اقدام به توزیع عادلانه‌ی منابع ارزی در بین استان‌ها کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شورای شیراز، متن کامل نامه نمایندگان مردم شیراز در پارلمان شهری، به رئیس جمهوری، چنین است؛
"باسمه تعالی
حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و تحیات
همانگونه که استحضار دارید مدتی است ویروس کووید 19 (بیماری کرونا) به تهدیدی جدی علیه سلامت شهروندان تبدیل شده و همه تلاش‌ها معطوف به کنترل این ویروس فراگیر و کشنده است.
شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز ضمن سپاسگزاری از تلاش‌های مجدانه بخش درمانی و سیاست‌های کنترلی دولت لازم می‌داند تا دغدغه خود را نسبت به شرایط حاکم بر کلان‌شهر شیراز به استحضارتان برساند.
هرچند شورای اسلامی و شهرداری کلان‌شهر شیراز از ابتدای شیوع این بیماری در کنار شهروندان محترم و ستاد مدیریت بحران کرونا، سیاست‌های اثرگذاری را در پیش گرفته است اما به نظر می‌رسد مخاطرات پیش رو بنا به استنادات شبکه درمانی کشور و گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، بیش از پیش سلامت عمومی را هدف قرار داده و عبور از این شرایط خاص نیازمند اتخاذ سیاست‌های آگاهانه، شجاعانه، به دور از هیجان و مبتنی بر ارجحیت سلامت و حفظ جان شهروندان بر ملاحظات اقتصادی است.
با توجه به محدود بودن امکانات درمانی و احتمال خستگی و فرسودگی شغلی کادر درمانی، افزایش بیماران می‌تواند فشارها و تهدیدها را دو چندان کرده و مخصوصا قشر محروم متاثر از شرایط بهداشتی و اقتصادی را دچار گرفتاری‌های مضاعف کند.
لذا در چنین شرایطی به اذعان همه کارشناسان بهداشتی و درمانی، استمرار قرنطینه خانگی و جلوگیری از ترددهای غیر ضرور می‌تواند مهمترین سیاست راهگشای سلامت جامعه باشد.
اعضای شورای اسلامی شهر شیراز لازم می‌دانند منعکس کننده نگرانی‌های شهروندان از ادامه شیوع این بیماری باشند و با توجه به اینکه این بیماری از سطح اپیدمیک گذر کرده و به سطح آندمیک رسیده است لذا مدیریت بیماری از سطح بحران عبور کرده و در وضعیت ریسک قرار گرفته است؛ بنابراین از مقام عالی اجرایی کشور درخواست می‌گردد در این شرایط با فراهم نمودن شرایط معیشتی شهروندان در صدد تمدید قرنطینه خانگی به منظور گسست زنجیره بیماری‌زایی باشند. آنچه از رصدها بر می‌آید آن است که با نزدیک شدن به اعلام اتمام دوران قرنطینه خانگی، شاهد بروز افزایش مبتلایان و رخداد پیک مجدد در این مورد باشیم که با توجه به بررسی وضعیت پیش از این، منحنی شیوع بیماری به‌صورت دوکوهانه درخواهد آمد. لذا با تاکید بر ضرورت اتخاذ سیاست‌های مبتنی بر رعایت فاصله فیزیکی بر مبنای ارزیابی منحنی شیوع کرونا، ضمن درخواست استمرار قرنطینه خانگی، بر رسیدگی به امور معیشتی محرومان نیز تاکید می‌ورزیم.
همچنین به منظور کمک به جبران هزینه‌های تحمیلی به مردم در این موضوع؛ انتظار است از منابع ارزی که در اختیار دولت تدبیر و امید است به نحو عادلانه و متناسب با شرایط جمعیتی و جغرافیایی در بین استان‌ها و شهرستان‌ها توزیع شود.
در پایان مجددا لازم است از اهتمام نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، استاندار محترم فارس، تولیت مکرم آستان احمدی و محمدی، فرماندار محترم شهرستان شیراز، نهادهای نظامی، انتظامی و بسیج، مدیران و پرسنل شهرداری شیراز، سازمان‌های مردم‌نهاد،جمعیت هلال احمر و همه اعضای ستاد مدیریت بحران کرونا، اتاق اصناف و کسبه محترم شیراز، شهروندان محترم شیراز و به ویژه همت والای کادر درمانی و دانشگاه علوم پزشکی استان فارس و شیراز و همه کسانی که در این راستا تلاش کردند، صمیمانه قدردانی کنیم‌."
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/125358/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران /با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم /در بالاترین حد یک حادثه امنیتی بود نه حمله

تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

نمایش 4 اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

پایان یکه تازی اردوغان؟

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 31 فروردین / تردد روان در محورهای شمالی

ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

هواشناسی 31 فروردین 1403/ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه به ایران

شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد

ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز 31 فروردین 1403

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

رفع مشکل فرستنده های رادیو و تلویزیون در شهرستان مهر

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

(ویدئو) جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی