پیام فارس

آخرين مطالب

عضو شورای شهر تهران در صورت تداوم کرونا مطرح کرد

کسر درآمد 12 هزار میلیاردی شهرداری تا پایان شهریور شهرداری تهران

  بزرگنمايي:

پیام فارس - عضو شورای شهر تهران می گوید اگر بحران کرونا تا شهریور ادامه یابد شهرداری درآمدهای شهرداری 12 هزار میلیارد کاهش خواهد یافت.

به گزارش شهرنوشت، محمد جواد حق شناس – عضو شورای شهر تهران - در گفتگو با شهرنوشت درباره میزان خسارات مدیریت شهری در این بحران گفت: شهرداری در اسفند و فروردین با کاهش درآمد زیادی مواجه بوده است. به هر حال شهرداری سازمانی است که مثل سازمان های دولتی بودجه اش از مجلس و درآمدهای نفتی نیست بلکه باید درآمد کسب و بعد آن را هزینه کند به همین دلیل این بحران آثار جدی روی مدیریت شهری خواهد داشت. در این دو ماه بیش از 50 درصد درآمدهای شهرداری محقق نشده است اگر اردیبهشت را هم لحاظ کنیم 60 تا 70 درصد بودجه در این ماه ها محقق نشده است و ممکن است این کاهش درآمد، آسیب جدی به برنامه های شهرداری بزند. بر همین اساس انتظار من از دولت و نهادهای حاکمیتی این است که سهم خود را در مدیریت شهری بپردازند و اسیب ناشی از کرونا را جبران کنند.
او افزود: از شهردار هم می خواهم در خصوص و در جهت احقاق حقوق مردم تهران، زیان های مدیریت شهری در این زمینه را تبیین کنند و برای تامین آن اقدام کنند اگر این زیان ها جبران شود شهرداری می تواند از برخی مشاغل مربوط به مدیریت شهری حمایت کند.
عضو شورای شهر تهران درباره رقم ضرر و زیان شهرداری در بحران کرونا گفت: پیش بینی ما این است که اگر بحران تا خرداد ادامه یابد، حداقل حدود 6 هزار میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری محقق نخواهد شد اما اگر این بحران تا شهریور ادامه یابد این رقم تا 12 هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و در واقع یک سوم بودجه کلان شهرداری تامین نمی شود و مدیریت شهری را با وضعیت سخت و مشکل جدی روبه رو خواهد کرد.
او درباره نحوه جبران این خسارات گفت: در شورای شهر ، برای جبران راه های متفاوتی را دنبال می کنیم انتظار شورای شهر این است که این خسارات از بودجه ملی اختصاص یافته برای کرونا است همچنین برخی نهادها هستند که منابعی در اختیار دارند. انتظار این است که با توجه به شرایط فعلی کشور و وضعیت نامناسب مردم، به داد آنها برسند. ممکن است کرونا برخی مشکلات کشور را تشدید کند و با برخی بحران های اجتماعی مواجه شویم.
حق شناس درباره فعالیت های شورای شهر در بحران کرونا و بررسی «تهران پس از کرونا» گفت: شورای شهر از نهادهایی بود که در اوج بحران کرونا تعطیل نشد و حتی در آخرین روزهای اسفند جلسات علنی داشت و بودجه سال 99 را تصویب کرد و فعال بود. اکنون چون در متن بحران هستیم باید صبر کنیم و زمان پیش برود و آثار و تبعات آن را ببینیم و بر اساس آن درباره تهران پس از کرونا تصمیم بگیریم
او درباره کمک مدیریت شهری به مردم و اقشار ضعیف برای عبور از این بحران گفت: مدیریت شهری اعلام کرد که عوارض و معوقات برخی مشاغل که باید تا پایان اسفند پرداخت می شد مهلت آن تا پایان اردیبهشت تمدید شده است.
حق شناس راجع به تاثیرات شگرف و عمیق بحران کرونا بر جهان گفت: بحران کرونا موضوعی تک ساحتی نیست. شاید در ابتدا فکر می کردیم این تنها موضوع به حوزه سلامت و پزشکی مربوط می شود به تدریج با بروز ویژگی های این ویروس و آثار وتبعات آن معلوم شد که این بحران تمامی حوزه های زندگی بشری اعم از اقتصاد و روابط بین الملل تا فلسفه و دین را از خود متاثر می کند به طوری که اظهار نظر برخی سیاستمداران مثل مرکل که این بحران از جنگ جهانی دوم تا کنون بی نظیر بوده است عبارتی بسیار دقیق است. این بحران آنقدر بزرگ است که به عنوان مثال تنها در آمریکا دو هزار و 300 میلیارد دلار برای جبران خسارات ناشی از این بحران فقط برای دو ماه در نظر گرفته شده است.
در ایران هم جامعه در شرایط فعلی بات وضعیتی مواجه است که مدیریت بحران می طلبد و تجربه جنگ هشت ساله کمک می کند جامعه بتواند تصمیمات فوری را راحت تر بگیرد. از سویی جامعه ایران یکی از تمدن های قدیمی در جهان است و بحران های زیادی را پشت سر گذاشته است و امید است که با وجود برخی نارسایی ها مثل ضعف کارآمدی و تحریم و امثال آن، بتواند بر این بحران هم غلبه کند.
این عضو شورای شهر تهران درباره اقدامات مدیریت شهری برای مقابله با این بحران در تهران گفت: مدیریت شهری نمی تواند یک پیکره جدا از کلان جامعه در تقابل با این بحران باشند و با توجه به تمرکز تصمیم گیری در این زمینه در کشورمدیریت شهری تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا است و به سهم خود سعی کرده است ضمن هماهنگی با ستاد کرونا در حوزه خود تمهیداتی بیندیشد تا مدیریت شهری بتواند دقیق تر و سریع تر تصمیم بگیرد .
خبرنگار: اکبر بیاتی

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/125599/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم

فیلم/ حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز

اوقات شرعی فردا 31 فروردین در شیراز

استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

برادر کشی در فارس

سال 1403 سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود

بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد

بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد

اهدا 42 هزار سی سی خون در بیضا

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر