پیام فارس

آخرين مطالب

شهرداران تهران و سئول تجارب خود در مقابله با کرونا را به اشتراک گذاشتند

شهردار تهران: نسبت به روزهای اول شرایط بهتر است / ایران با ویروس کورونا و تحریم مبارزه میکند / شهردار سئول: تجربه سارس به کره جنوبی در مقابله با کرونا کمک کرد شهرداری تهران

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شهرنوشت: شهرداران تهران و سئول تجارب خود در مقابله با کرونا را به صورت آنلاین به اشتراک گذاشتند.

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی شهردار تهران در گفتگوی آنلاین تصویری با «سو پارک» شهردار سئول، با قرائت شعری از سعدی گفت: ما در ادبیات خود شاعری به نام سعدی داریم که می گوید
بنی آدم اعضای یک پیکرند / که در آفرینش ز یک گوهرند / چو عضوی به درد آورد روزگار / دگر عضوها را نماند قرار / تو کز محنت دیگران بی غمی / نشاید که نامت نهند آدمی
او افزود: ایران از 20 فوریه با شیوع کرونا مواجه شد اما پیش از تهران ، شهرهای دیگری درگیر کرونا شدند. اما ایران در عمل با دو ویروس کرونا و تحریم مبارزه می کند. در ابتدا به خاطر تحریم ها امکانات کشور برای مقابله با کرونا محدود بود به طوری که تنها دو آزمایشگاه می توانستند تست کرونا بگیرند اما هم اکنون تعداد آزمایشگاه های مرتبط با تست کرونا به 60 مرکز رسیده است. ضمن این که شرایط سخت روزهای اول هم دیگر وجود ندارد و در برخی شهرها وضعیت کرونا سفید شده و آمار مبتلایان و متوفیان ناشی از کرونا کاهش زیادی داشته است.
حناچی به ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران اشاره کرد و گفت: به دلیل رعایت فاصله اجتماعی مدیریت شهری هم اکنون در حوزه حمل و نقل عمومی فشار زیادی را تحمل می کند. با این حال یکهزار و 500 واگن مترو، پنج هزار اتوبوس و 60 هزار تاکسی ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت روزانه ضدعفونی می شوند.
شهردار تهران به سایر تمهیدات مدیریت شهری برای مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: با وجود این که در تهران به مفهوم متعارف قرنطینه اعمال نشده اما بسیاری از مشاغل و برخی اماکن عمومی مثل پارک ها تعطیل هستند حتی مراکز مذهبی مثل زیارتگاهها در شهرهای مختلف ایران برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا تعطیل شده است. شهرداری تهران همچنین برای همبستگی با سایر کشورهای درگیر با کرونا با تاسی به همان شعر سعدی که در ابتدا گفتم یک ویدیومپینگ در برج میدان آزادی هم برپا کرد که با استقبال و واکنش مثبت کشورها روبرو شد.
او به موضوع تدفین متوفیان کرونا در شهر اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران از همان ابتدا تلاش کرده که متوفیان ناشی از کرونا را با رعایت تمامی استانداردهای بهداشتی سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت و در کمال احترام دفن کند تا ضمن حفظ سلامت بازماندگان شرایط احساسی آنها هم در نظر گرفته شود.
حناچی به همراهی مردم در رعایت فاصله اجتماعی اشاره کرد و گفت: بحران کرونا در ایران همزمان با نوروز و سال نوی ایرانیان بود و این مساله به ایران کمک کرد که میزان تردد افراد در شهر را کاهش دهد ضمن این که مردم هم همراهی های لازم را داشتند به طوری که مردم مثلا 13 فروردین هر ساله به دامان طبیعت می روند اما امسال بنا به توصیه ها از این کار پرهیز کردند.
شهردار تهران در پایان از تمامی کمک های کشور کره و شهر سئول به ایران برای مقابله با بحران کرونا تشکر کرد و از شهردار سئول خواست در اجلاس کلان شهرها و نیز در دولت کره پیام شهر تهران در مقابله با دو ویروس کرونا و تحریم را به جهانیان برساند.
شفافیت اصل اولیه کره جنوبی
در ادامه این گفتگو سو پارک، شهردار سئول در ابتدای گفتگو با تاکید بر اشتراک تجربیات همه کشورهای درگیر با کرونا برای مقابله با این ویروس گفت: کره جنوبی از همان ابتدا اصل را بر شفافیت گذاشت و با ابتلای نخستین بیماران به صورت گسترده اقدام به تست آزمایش کرونا از مردم گرفت تا دقیقا مشخص شود که چقدر مبتلا وجود دارد به همین دلیل در روزهای اول دهها هزار آزمایش کرونا از مردم گرفته شد و همین مساله باعث شد که مبتلایان در روزهای بعد به شکل محسوسی کاهش یافته است تا جایی که در این روزها تعداد مبتلایان به حدود ده نفر در روز رسیده است.
او به شرایط تهران در تحریم ها اشاره کرد و گفت: کره جنوبی شرایط ایران را درک می کند و به سهم خود تلاش کرده است که به تهران در این زمینه کمک کند.
پارک در ادامه به تجربیات کره جنوبی در مقابله با بیماریهای فراگیر اشاره کرد و گفت: کره جنوبی چند سال قبل با فراگیری بیماری سارس مواجه بود و در این بحران از تجربه آن روزها استفاده کرده است و اقدامات کره در سئول باعث شد که میزان مبتلایان در سئول 600 نفر و مرگ و میر ناشی از کرونا تنها دو نفر باشد. یکی از این اقدامات این بود که تلاش شد تا افراد سالمند از محیط های آلوده احتمالی دور نگه داشته شوند.
شهردار سئول به بحث فاصله گذاری اجتماعی اشاره کرد و گفت: در بحث فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه در کره هم مشکل وجود داشت البته مسئولان کره قرنطینه را در شهرها اعمال نکردند اما برخی مشاغل تعطیل بود و تلاش شد که تردد در شهر کاهش یابد. هر چند در کره فصل شکوفه هاست و مردم دوست دارند که به تفریح بروند اما از آنها خواسته شد که این کار را نکنند و آنها هم رعایت کردند.
شهردار کره به یک تارنمای اینترنتی اشاره کرد و گفت: در کره سامانه ای برای رصد دائم وضعیت کرونا در کشورهای مختلف و ارائه تجربیات موفق در این زمینه طراحی شده است که می توانید از آن برای انتقال این تجربیات استفاده کنید.
خبرنگار: اکبر بیاتی

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/125688/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مسخره‌بازی

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

پدر شهیدان محمدیان آسمانی شد

تداوم گردوخاک و رگبار باران طی 5 روز آینده / افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در جنوب

پویش «با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد

شیراز میزبان نخستین کنفرانس ملی مهارت ایران

«با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد/جزییات برنامه‌ها برای 90 کاندیدا

ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس برگزار می‌شود

عزم جدی شهرداری شیراز در تحقق بودجه سال 1403

ارتش آماده پاسخگویی به هرگونه تهدید دشمنان است

روایت بلاگر کویتی از سفر به شیراز

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

نجوم و بنای استون‌هنج

پایش صلاحیت حرفه‌ای در شرکت توزیع برق فارس

جنایت دختر 11ساله در مزون خانگی

میراث جهانی روستای میمند پاکسازی شد

کشف 15 فقره سرقت احشام در فارس

تاکید نماینده مردم اردکان بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت

حفاران غیرمجاز در شهرستان زرقان دستگیر شدند

صاعقه زدگی خانم 45 ساله در سپیدان

درگذشت پدر شهیدان والامقام، محمدیان

سالار عقیلی: وظیفه ماست که جوانان را با ادبیات کهن آشتی دهیم+ویدیو

صعود آسان بهمن و آتین و حذف گروه مالی فیروزه و همراه اول؛ مرحله یک چهارم نهایی برندکاپ

صاعقه‌زدگی خانم 45 ساله در سپیدان

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

رقابت 350 دانش‌آموز و کارمند در مرحله شفاهی مسابقات طرح قدس

واکنش فارس به طرح پلیس درباره حجاب: تذکر رهبری در جهت ترمیم طرح است نه تعطیلی آن

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک

خبرگزاری فارس شاکی شد؛ تذکر رهبری به طرح حجاب فقط برای ترمیم بود نه تعطیلی آن

عضو مرد رودانی مرگ مغزی شده زندگی بخشید

زنده‌گیری یک قلاده کفتار وحشی

خلیج‌ فارس در سواحل بوشهر مواج شد

فارس: محرومیت تعلیقی حسینی اجرا شود

واکنش فارس به طرح پلیس درباره حجاب

جهان معاصر بیش‌ از همیشه به سعدی نیاز دارد + فیلم

نام شاعران کهن و معاصر بر کوچه‌های یک محله در بندرعباس

گفت‌وگوی مهر با دختری که رکورد جهانی یک آمریکایی را شکست