پیام فارس

آخرين مطالب

بزنگاه کرونا و آزمون بیمارستان‌های خصوصی فارس مقالات

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز - کرونا با همه فراز و فرودهایش به عرصه‌ای برای آزمایش بسیاری از طیف‌های شغلی جامعه تبدیل شد، دست محتکران و سودجویان را رو کرد، عکس تمام رخ پزشکان و پرستارانی که جای ماسک بر چهره داشتند را به مردم نشان داد ، همدلی را به اوج رساند و از حرکت شتابان جامعه برای زیاده طلبی کاست.

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خصوصی نیز از جمله طیف های شغلی بودند که در بزنگاه کرونا با آزمونی بزرگ دست و پنجه نرم کردند ، آزمونی که با این وسوسه به جان برخی از این مراکز درمانی می افتاد که در کسادی کار تعدیل نیرو کنند و پرستاران و نیروهای درمانی را راهی خانه نمایند و با حساب دو دو تا چهارتا به کف گیر و ته دیگ بیندیشند ، یا بر تلاش و همراهی خود با مراکز بیمارستانی درگیر با کرونا بیفزایند ، به عایدی کمتر قانع شوند و این درد مشترک را با همراهی و همگامی درمان کنند.
بر اساس تعهدهای اخلاقی و حرفه ای اگر شرایط شیوع کرونا به گونه‌ای شود که جامعه ما به تخت‌های بیمارستانی بیشتری نیاز داشته باشد، همه بیمارستان‌ها اعم از دولتی، خصوصی و بیمارستان‌های نیروهای مسلح موظف هستند در این زمینه به وزارت بهداشت کمک کنند و تعدیل نیرو در برخی بیمارستان‌های خصوصی می توانست مشکلات بعدی به دنبال داشته باشد.
در عین حال بسیاری از بیمارستان‌های خصوصی که عمده درآمدشان از طریق جراحی‌های غیر اورژانسی رقم می خورد و شیوع کرونا و کاهش و یا تعطیلی این نوع جراحی ها باعث کاهش مراجعات و کاهش چشمگیر این بیمارستان ها شد.بیمارستان‌های خصوصی استان فارس نیز با مشکلات عدیده ای مواجه شدند و با شیوع کرونا و به دلیل کاهش مراجعات و لغو شدن اعمال جراحی غیر اورژانسی مشکلات آنها افزایش پیدا کرده به طوری که در برخی موارد منجر به تعدیل نیرو در این مراکز نیز شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیشتر در نشستی با مدیران بیمارستان های خصوصی شیراز، بر حمایت دانشگاه از بیمارستان های خصوصی در مسیر ارتقای سلامت مردم، تاکید کرد و با اشاره به خدمات بیمارستان های خصوصی در راه سلامت مردم گفت: دانشگاه بر خود وظیفه می داند که از این مراکز درمانی حمایت کند.
مهرزاد لطفی با بیان توانمندی های بیمارستان های خصوصی در امر درآمدزایی، با توجه به این موضوع تاکید کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پیگیری در خصوص مسایل بیمارستان های خصوصی خبر داد و گفت: مسایل و نیازهای بیمارستان های خصوصی در نشستی با حضور استاندار فارس مطرح و حمایت دانشگاه از این مراکز درمانی اعلام شده است.
وی رویکرد و نگرش دانشگاه را حمایت و پیگیری امور و مسایل بیمارستان ها و مراکز درمانی بخش خصوصی اعلام کرد و ادامه داد: در همین راستا راه اندازی واحدی با عنوان واحد «مشاوره بیمارستان های بخش خصوصی» در دانشگاه به صورت پایلوت در شیراز مورد ارزیابی قرار می گیرد.
دکتر لطفی همچنین از معاون درمان دانشگاه نیز خواست تا پیگیری های موردنیاز در مورد مسایل بیمارستان های بخش خصوصی را در دستور کار خود قرار دهد.
بازدید از بیمارستان های خصوصی شیراز با هدف ارزیابی و بررسی روند خدمات رسانی به مراجعان و برگزاری نشست های دوره ای، از دیگر مواردی بود که مورد تاکید قرار گرفت.
علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست مسایل مرتبط با بخش خصوصی در حوزه درمان بیماران و سیاست های کلی معاونت درمان دانشگاه را بیان کرد و گفت: به طور قطع بخش خصوصی یار و یاور دانشگاه است و تلاش می شود تا برای تقویت خدمات رسانی بیمارستان های خصوصی به مردم از سوی دانشگاه پیگیری ها و اقدامات موردنیاز انجام شود.
وی با تقدیر از بیمارستان های خصوصی برای خدمات دهی در زمان های بحران و درباره موارد مطرح شده از سوی مدیران بیمارستان های خصوصی در این نشست یادآور شد: این موارد پس از ارزیابی و کارشناسی در نشستی جداگانه مورد بررسی قرار می گیرد.
دکتر اکبری از مسوولان و مدیران بیمارستان های خصوصی خواست تا بر دریافت هزینه های درمان در این مراکز درمانی، نظارت کافی انجام شود.
مدیران بیمارستان های خصوصی شیراز نیز در این نشست، خانه نخست خود را دانشگاه علوم پزشکی شیراز دانستند که همه باید برای ارتقای آن تلاش کنند.مشارکت دو جانبه در مسیر ارتقای سلامت جامعه، دیگر تاکید مطرح شده از سوی مدیران بیمارستان های خصوصی در این نشست بود.
انتقال و اعزام بیمار اورژانسی متقاضی به درمان در بیمارستان های خصوصی از سوی دانشگاه، ارایه و اجرای بخش نامه ها و حد و مرزهای درمانی و تعزیراتی، تببین و بازنگری بخش نامه ها و شیوه نامه های مالی، اجرایی و درمانی و ارزیابی و بازبینی مقررات بیمارستان های خصوصی، پیگیری مطالبات و تعرفه های بخش خصوصی از بیمه ها، تببین و بازبینی دستورالعمل نوبت کاری مسوول فنی بیمارستان های خصوصی، برنامه ریزی برای رفع نیازهای درمانی مردم و بیمارستان های خصوصی، درخواست کارشناسی موضوع اعتباربخشی بیمارستان های خصوصی، بازنگری تعرفه مالی بیمارستان های خیریه و درخواست انتخاب نماینده بین مسوولان بیمارستان های خصوصی و دولتی برای پیگیری مسایل موردنیاز، از جمله موضوعات مطرح شده از سوی مدیران بیمارستان های خصوصی شیراز در این نشست بود./
استاندار فارس و رفع مشکلات بیمارستان های خصوصی
عنایت الله رحیمی استاندار فارس روز دوشنبه در جلسه ای که با حضور روسای بیمارستان‌های خصوصی و خیریه برگزار شد، به بررسی مسائل و مشکلات این بیمارستان‌ها در شرایط شیوع بیماری کرونا پرداخت.
استاندار فارس با اشاره به اینکه صنعت گردشگری یکی از مولفه‌های اقتصادی مهم در استان فارس است، گردشگری درمانی و سلامت را یکی از مهمترین رئوس این صنعت برشمرد و افزود: پیش از اینکه شیوع ویروس کرونا مشکلاتی برای بیمارستان‌های خصوصی ایجاد کند نیز توجه به رونق این بیمارستان‌ها در راستای تقویت توریسم درمانی مد نظر مدیریت ارشد استان قرار داشته است.
رحیمی ضمن قدردانی از زحمات کادر درمان در این شرایط، اظهار کرد: استقبال بیمارستان‌های خصوصی برای کمک به بخش دولتی در صورت نیاز به تجهیزات، فضا و نیروی انسانی دلگرم کننده بوده است.
این مقام مسوول با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا مشکلات اقتصادی زیادی برای اقشار و فعالیت های مختلف ایجاد کرده است، عنوان کرد: بیمارستان های خصوصی نیز در این مدت با لغو اعمال جراحی غیر ضروری، تعطیلی بعضی خدمات و همچنین کاهش مراجعه مردم مواجه بوده‌اند که شرایط اقتصادی آنها را با دشواری مواجه کرده است.
وی با اشاره به تسهیلات و سیاست های حمایتی دولت به برای اصناف، اقشار آسیب پذیر ، کارفرمایانی که نیروهای کار را به رغم مشکلات تعدیل نکرده اند، اظهار کرد: تا کنون مکاتباتی نیز با هدف کاستن از مشکلات بیمارستان ها در سطوح‌ ملی انجام داده‌ایم. 
استاندار فارس یادآور شد: البته باید توجه داشته باشیم که اقدامات حمایتی در این دوران کوتاه مدت و برای عبور از بحران است؛ اما رفع مشکلات بیمارستان های خصوصی و خیریه به منظور حرکت به سمت رونق اقتصادی باید با برنامه ریزی های جامع انجام شود.
رحیمی با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت استان تلاش خواهد کرد مشکلات پیش روی بیمارستان های خصوصی و دولتی را به حداقل برساند، عنوان کرد: در روزهای آتی جلساتی با مجموعه هایی همچون شورای عالی بانک‌ها، تامین اجتماعی و اداره دارایی در سطح استان برگزار خواهد شد و تلاش می‌کنیم آنچه در چارچوب اختیارات منطقه ای امکان پذیر است محقق کنیم.
وی در ادامه افزود: درخواست‌هایی که نیازمند دستورالعمل در سطوح ملی است نیز با جدیت از سوی مدیریت ارشد استان پیگیری خواهد شد.
رییس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در باره آغاز فعالیت بیمارستان‌های خصوصی و ارائه خدمات در این بیمارستان ها نیز گفت: با توجه به اینکه محیط های بیمارستانی و پرسنل شاغل در انها خود در امر بهداشت و سلامت متخصص هستند بی شک رعایت پروتکل های بهداشتی را با جدیت انجام می دهند. در صورت اینکه در بازرسی ها و نظارت ها با عدم رعایت پروتکل ها مواجه شویم نیز برخوردهای لازم‌انجام خواهد شد.
استاندار فارس در پایان به اقدامات مثبت و اثرگذاری که در زمینه پیشگیری، مقابله ، تولید واکسن و دارو برای بیماری کرونا در فارس انجام شده اشاره و ابراز امیدواری کرد: این اقدامات اثرات ملی و حتی بین المللی داشته باشد.
علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا ، کوهچنار و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.
بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی 9 مرکز در شیراز و 36 مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت 200 تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.
برچسب‌ها
ویروس کرونا شیراز استانداری فارس بهداشت و سلامت
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/126103/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیستان و بلوچستان فراموش شده

تاریخ انقضای اتهام‌زنی به روحانی؟

هم میهن گزارش داد: واکنش‌ها به احیای گشت ارشاد

نمایش دلقک

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران: 2.8 میلیارد دلار ارز در نخستین ماه سال 1403 تامین شد

ممنوعیت تبلیغ کولر گازی، راهکار مقابله با کمبود برق؟

رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی: دولت کارش التماس به دشمن بود "بگذار نفت صادر کنم"

ادامه روند کاهشی قیمت انواع سکه؛ دلار به کانال 64 هزار تومان برگشت

رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور/ احتمال آبگرفتگی معابر

نهادها به وظیفه خود در حوزه حجاب و عفاف و طرح «نور» عمل کنند

یادداشت وزیر فرهنگ و ارشاد برای روز سعدی

حواله تحویل بیش از 70 هزار تن قیر رایگان برای شهرداری‌ها کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

تحویل اسناد مالکیت تفکیکی اراضی پروژه‌های نهضت ملی مسکن

تشییع پیکر پدر شهیدان محمدیان

زباله گردها دختر تهرانی را دزدیدند

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

بامداد بی‌رمق

بازگشت «مهار» به سیاست خارجی آمریکا؟

درگذشت یار محمودها و پایداری

زمان واقعی صدور پروانه ساخت چقدر است؟

فرحی گرام : آچار فرانسه اینستاگرام

برقراری ثبات نسبی در بازار ارز

ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد

شیراز میزبان نشست کنسرسیوم اشتغال و مهارت آموزی دانشجویان کشور

830 طرح مسئولیت اجتماعی استان فارس در رصد شرکت ملی نفت/ 4 همت اعتبار اختصاص یافت

افتتاح باغ ایرانی فرصت جدید گردشگری در شیراز است

قدرتمندی و عزتمندی سپاه ریشه در پیروی مطلق از ولایت فقیه است

همایش علمی سرطان شناسی در گراش

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک فوتبال

بررسی بودجه 1403 پارک‌های علم و فناوری/ بودجه قطب نوآوری کشور 29 درصد کاهش یافت!

احداث یک باغ ایرانی جدید در شیراز تا پایان سال جاری

محیط زیست، آب و خاک؛ مسائل مهم استان فارس هستند

سنتورنوازی هنرمند شیرازی به‌مناسبت یاد روز سعدی

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مسخره‌بازی

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

پدر شهیدان محمدیان آسمانی شد

تداوم گردوخاک و رگبار باران طی 5 روز آینده / افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در جنوب

پویش «با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد

شیراز میزبان نخستین کنفرانس ملی مهارت ایران

«با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد/جزییات برنامه‌ها برای 90 کاندیدا

ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس برگزار می‌شود

عزم جدی شهرداری شیراز در تحقق بودجه سال 1403