پیام فارس

آخرين مطالب

بام سبز شیراز در تاریکی کرونا مقالات

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز - ورودی پارک کوهستانی بام شیراز واقع درکمربندی رکن‌آباد به دلیل شیوع بیماری کرونا بسته شده و چراغ‌ها را دست اندرکاران پارک در شب روشن نمی‌کنند که برخی خانواده‌ها خواستار حضور در این محل هستند و می‌گویند:رفع محدودیت باید شامل این مکان هم بشود.

برخی افراد که به پارک کوهستانی بام سبز شیراز رفته بودند عقیده داشتند که با وجود گرمای هوا، طبیعی است که مردم هنگام شب برای تفریح، گذران اوقات فراغت و دوری از ترس کرونا به این تفرجگاه زیبا پناه بیاورند اما مشکلاتی وجود دارد که راضی نیستیم.
این افراد خواستار رفع محدودیت های کرونایی برای ورود به این پارک شدند و استدلال کردند که مسوولان شهرداری شیراز در پارک های دیگر این اقدامات محدود کننده را برداشته اند و نباید بام سیز شیراز از این قاعده مستثنی باشد.
سرقت لوازم خودروها، عقرب و خزندگان سمی
بسته شدن پارکینگ پارک کوهستانی بام شیراز ، صاحبان خودروها را ناچار کرده بود در حوالی این منطقه و در کنار جاده توقف کنند.
باید مسافت زیادی را طی می کردیم تا جای پارک پیدا شود و مواظب باشیم در تاریکی با مشکل مواجه نشویم.
بخشی از جاده کمربندی رکن باد (اکبرآباد) در حوالی این پارک، روشنایی ندارد و مردم خودروهای خود را در کنار جاده گذاشته بودند و این موجب شده بود که جاده با توجه به عرض کمی که دارد، باریک تر شود و با تردد ماشین های سنگین با سرعت زیاد، امکان بروز خطراتی برای مردم وجود داشت.
سرقت لوازم برخی از خودرو ها مانند زاپاس و باتری و وجود خزندگان سمی از جمله عقرب نیز در تاریکی از جمله مشکلاتی است که عنوان شده است.
ورودی این پارک با بلوک های سیمانی بسته شده و تنها چراغ اتاق نگهبانی روشن بود و مردم هم برای عبور از چراغ قوه و یا نورتلفن های همراه خود استفاده می کردند تا بتوانند با وجود لوازمی که به همراه داشتند خود را به آلاچیق ها برسانند.
ابتدا به سراغ نگهبان این پارک که خواست نامش برده نشود،رفتیم؛ او گفت : به ما دستور داده اند به دلیل شیوع بیماری کرونا اجازه ندهیم کسی وارد شود اما زورمان به مردم نمی رسد.
او ادامه داد:ورودی پارک بسته شده است اما خانواده ها این بسته شدن را نادیده می گیرند ضمن اینکه سرویس های بهداشتی وشیرهای آب را هم بسته ایم.
وی افزود: پارکینگ ها بسته شده و چراغ های محوطه نیز خاموش است و مردم مجبور هستند خودروهای خود را کنار جاده بگذارند که تعدادی از آنها مورد دستبرد قرار گرفته و زاپاس وباتری آنها به سرقت رفته و به ما مراجعه می کنند که کاری از دستمان ساخته نیست.
او اضافه کرد: مردم عصبانی هستند و ما نمی توانیم جلو آنها را بگیریم زیرا امکان دارد درگیری شود ، ضمن اینکه مردم می گویند اصلا ما می خواهیم کرونا بگیریم و وارد می شوند.

پیام فارس

سرقت لوازم خودرو و توقف آنها در کمربندی تاریک رکن آباد( اکبر آباد)
پارک کوهستانی بام شیراز کجاست
این پارک با حدود 1400 هکتار و با نام بام سبز شیراز در شمال این شهر و در کنار کمر بندی رکن آباد رو به روی شهرک جوادیه واقع شده است .
این پارک حدود سه سال پیش با اقدام شهرداری شیراز راه اندازی شد که ساختن آلاچیق ها و فضای سبز جلوه خاصی به این منطقه داده است .
در این پارک همچنین مسیر دوچرخه سواری ، پیاده روی و کوهنوردی ساخته شده و تا بالای قله ادامه دارد که در آنجا نیز با چشم اندازی خوب می توان شهر شیراز را نظاره کرد از این رو نام آن را بام شیراز گذاشته اند.
هم اینک حدود 700 هکتاراز این تفریحگاه به بهره برداری رسیده است و به دلیل عدم تسویه حساب با پیمانکاراین پروژه هنوز تحویل شهرداری شیراز نشده است.
تاریکی محیط ، نبودن امنیت، بسته شدن پارکینگ، سرقت از داخل خودروها از جمله مواردی است که به آن اشاره شد.

پیام فارس

بام سبز شیراز 1400 هکتار وستعت دارد و امکانات تفریحی خوبی هم فراهم شده است
امنیت نداریم، چراغ ها خاموش است
یکی از اعضای خانواده ای که در زیر آلاچیق نشسته بودند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد:افراد زیادی از خانواده ها با تاریک شدن هوا محل را ترک کردند و دلیلی نمی بینیم که چراغ ها را خاموش کرده اند.
عنایت حیدری ادامه داد: با توجه به اینکه محیط بزرگ است و خانواده ها هم رعایت فاصله اجتماعی را می کنند به نظر نمی رسد خطری از جانب کرونا مردم را در این محیط کوهستانی تهدید کند.
وی اضافه کرد: هم اینک که همه مکان ها ی تفریحی در شهر باز است و تمام اصناف هم مشغول به کار شده اند؛ از شهرداری شیراز می خواهیم این پارک را هم با روشن کردن چراغ ها و باز شدن پارکینگ ها به روی مردم باز کند.
او بیان کرد: می خواستیم با خانواده به بالای کوه برویم اما تاریکی محیط این اجازه را نداد و مجبورشدیم برگردیم.
حیدری افزود: ضمن اینکه مردم به دلیل گرمای هوا مجبورند شب ها به دامان طبیعت بروند که دراین جا هم باید مواظب عقرب ها در تاریکی باشیم.

پیام فارس

دلیلی نمی بینیم که چراغ ها خاموش شود ، امنیت نداریم
افسوس که نمی شود از این طبیعت زیبا بهره برد
شهروند دیگری نیز به خبرنگار ایرنا اعلام کرد : حس پرواز یکی از زیباترین احساساتی هست که هر انسانی به دنبال آن هست وقتی به بالای بام سبز شیراز میروم و از بالا دشت‌های سرسبز و کوه‌های اطراف شهر را می بینیم لذت بخش هست اما افسوس که نمی توانیم از این طبیعت زیبا در این دوران کرونایی که خسته شدیم ، بهره ببریم زیرا تاریک است و امنیت ندارد.
لیلا نصراللهی شیرازی ادامه داد: برای طبیعت گردی به این پارک آمدیم تا از هیاهوی کرونا در شهر دور باشیم اما باید دغدغه خودرو که اجازه نمی دهند وارد پارک شود، داشته باشیم و ترس عقرب هم و نبود امنیت هم در تاریکی وجود دارد.
او ادامه داد : از مسوولان شهرداری می خواهیم همانگونه که اتوبوس ها و مترو را دوباره راه اندازی کردند چراغ های بام شیراز را خاموش نکنند و این محل را بازگشایی کنند. 
نصراللهی شیرازی بیان کرد: باید خیال مردم را راحت کنند و با اطلاع رسانی به آنها بگویند در این شرایط مراجعه نکنند و امیدوارم شهردای شیراز همانگونه که پارک های داخل شهر را باز کرده برای این محل تفریح هم فکر اساسی کند.

پیام فارس

یک شهروند: افسوس که نمی شود از این طبیعت زیبا در دوران کرونایی که خسته شدیم استفاده کرد
اطلاع رسانی در مورد پارک کوهستانی لازم است
همچین خانواده ای که در حال بازگشت بودند، به ایرنا گفتند: ما خبر نداشتیم که چراغ های این پارک خاموش است از این رو ماشین خود را در کنار جاده پارک و فاصله زیادی را با لوازم طی کردیم اما به محض رسیدن به ورودی متوجه شدیم که چراغ های پارک خاموش است.
حسین بهادری ادامه داد: بهتر بود شهرداری به مردم اطلاع رسانی می کرد که بام شیراز بسته شده تا ما نیز این مسافت را با خانواده که در بین آنها افراد خرد سال است طی نکنیم ضمن اینکه پارک کردن این همه خودرو در این کمربندی تاریک خطرات خاص خود دارد.
همچنین در فضای دیگری از این پارک چند پسر بچه از تابش نوری که خانواده آنها با چراغ هایی که به همراه خود داشتند، استفاده کرده و در حال فوتبال بازی کردن بودند.
یکی از آنها به ایرنا گفت : فکر می کردیم چراغ های این پارک روشن است برای همین با خود توپ آوردیم تا ساعاتی را بازی کنیم اما با تاریکی روبرو و مجبور شدیم در فاصله نزدیک با هم پاسکاری کنیم.

پیام فارس

فکر می کردیم چراغ های بام سبز شیراز روشن است برای همین با خود توپ آوردیم تا بازی کنیم
مسوولان شهرداری شیراز چه گفتند
برای پاسخگویی به شهروندان با روابط عمومی شهرداری تماس گرفتیم و شماره تماس شهزاد رونق زاده مسوول سازمان سیما منظر را به خبرنگار ما دادند که این مسوول برای پاسخگویی شخصی به نام احمدی را معرفی کرد.
با احمدی تماس گرفتیم او پاسخ داد: شهرداری شیراز برای رفاه مردم این پارک 1400 هکتاری را به بهره برداری رسانده است، اگر مسوولان بهداشت اجازه دهند حتما این پارک را به روی مردم باز خواهیم کرد زیرا برای جلوگیری ازشیوع بیماری کرونا، مجبور شدیم پارکینگ و سرویس های بهداشتی را ببندیم.
شهرداری شیراز: این پارک هنوز تحویل ما نشده است
مسوول روابط عمومی شهرداری شیراز گفت : بخشی از این پارک به بهره برداری رسیده اما هنوز تغییر و تحول نشده و در اختیار پیمانکار است.
حمید جورکش اضافه کرد: زمانی که شهرداری با پیمانکار تسویه حساب کرد آنگاه مدیریت آن در اختیار شهرداری قرار می گیرد.
جورکش درپاسخ به این پرسش که اگر اتفاقی برای یک نفر رخ داد چه کسی پاسخگو است، افزود: ما تحویل نگرفته ایم و هر اتقاقی بیفتد پیمانکار پاسخگوست.
مسوول روابط عمومی شهرداری شیراز اظهارامیدواری کرد با صدور مجوز از سوی ستاد مبارزه با کرونا دوباره شاهد بازگشایی این پارک به روی مردم باشیم.

پیام فارس

شهرداری شیراز : هنوز این پارک را تحویل نگرفته ایم و دست پیمانکار است
تا یازدهم خرداد 99 مجموع جان باختگان بیماری کرونا در کشور به هفت هزار و 797 نفر رسید. در این مقطع شمار مبتلایان به کرونا در ایران 151 هزار و 466 نفر اعلام شد.
شهرستان‌های شیراز، مرودشت، آباده، لارستان، اوز، گراش، فسا و جهرم بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در استان فارس را دارند. شمار مبتلایان در این شهرستان‌ها سه رقمی، در 25 شهرستان 2 رقمی و در شهرستان های خرامه و بختگان تک رقمی است.
59 درصد از جان باختگان کرونا در استان فارس مرد و 41درصد زن بوده‌اند، میانگین سنی جانباختگان نیز 65 سال است. بیش از 90 درصد جانباختگان در گروه سنی سالخوردگان و یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده‌اند.
برچسب‌ها
شیراز شهرداری شیراز سازمان شهرداری ها و دهیاری ها

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/131383/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پایان یکه تازی اردوغان؟

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 31 فروردین / تردد روان در محورهای شمالی

ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

هواشناسی 31 فروردین 1403/ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه به ایران

شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد

ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز 31 فروردین 1403

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

رفع مشکل فرستنده های رادیو و تلویزیون در شهرستان مهر

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

(ویدئو) جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد